ateo

Problema motor

50 posts in this topic

Salut!

De ceva vreme nu am mai postat nimic pe forum.

Acum vin cu o problema:

Masina, S60 2.0T 2002.

Problema a aparut intr-o dimineata ploioasa din luna mai. M-am urcat in masina si dupa ce am pornit am primit mesajul cu Puterea motorului scazuta. Cum eram in intarziere am plecat asa. Masina se zgaltaia si facea un zgomot ciudat. Relantiul oscila. Dupa ce am ajuns la destinatie, masina a stat cam vreo 2 ore oprita. Dupa am pornit-o si a mers perfect dar am avut mesajul cu engine service required. Am plecat spre casa unde m-am documentat. Am vazut ca o problema comuna la aceasta masina este ceea ce se numeste ETM care cu timpul se imbacseste. Documentarea a durat cam jumatate de ora. Dupa am mers in masina, am facut acea diagnosticare folosind butonul reset, si nu am primit nici un mesaj de eroare. Am pornit motorul 5 minute m-ai tarziu, mergea ca nou si toate mesajele au disparut. Dupa care mi-am pus in gand sa curat acel ETM. Cum mai era o luna pana la concediu, am zis ca merg asa, daca mai apare eroarea, stiu ce am de facut. Eroarea nu a mai aparut si cu toate acestea am mers la mecanicul meu, am curatat ETM masina parea ca merge mai bine (mai ales cand mergeam constant inainte de curatare, cu o anumita viteza, observam un balans fata spate).

Asa arata ETM-ul meu (vezi poze).

Totul bine si frumos pana ieri cand toata povestea s-a repetat. Masina parca merge in 4 sau poate 3 cilindrii. Va rog sa-mi dati sfaturi daca v-ati intalnit cu astfel de probleme, ce anume sa mai investighez.Ce alte probleme mai pot aparea?

Ca fapt divers, masina are acum 150.000km, distributia schimbata. Service-urile le-am facut regulat la 15.000km. Bujiile fac 2 ani in septembrie anul asta, sunt NGK.

Adnotare:

Cand masina are probleme, pe langa zguduielile mentionate mai emana si un puternic miros de benzina.

Coduri din bord:

DTCS IN VEHCLE

BCM DTC SET

SAS READY

SRS READY

ECM DTC SET

AUM DTC SET

CEM DTC SET

DIM READY

DDM DTC SET

CCM CHECKING

PDM DTC SET

REM CHECKING

SWM READY

PHM CHECKING

UEM DTC SET

Multumesc anticipat pentru ajutor!!!

post-59-0-51688600-1341997943_thumb.jpg

post-59-0-64887400-1341997962_thumb.jpg

post-59-0-78050500-1341997978_thumb.jpg

post-59-0-68612700-1341997988_thumb.jpg

post-59-0-41898100-1341998004_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este relevant testul de mai sus decat sa-ti spuna ca ai erori pe modul. CE eroare ai, asta VIDA+DICE iti poate spune sau un tester cat decat destept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Post scriptum: Dupa ce am lasat motorul sa se incalzeasca, l-am oprit circa jumatate de ora, acum nu mai am nici un mesaj.

@ Midnight: Multumesc, stiam treaba asta. Din pacate nu pot instala Vida la mine pe laptop (necesita sistem operare 32 biti, eu nu am asa ceva).

Edited by ateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa dispara mesajele cat timp eroarea e intermitenta. 3 porniri si/sau cativa km mersi si eroarea dispare singura, dar ramane stocata ca intermitenta (nu mai aprinde check engine-ul)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Midnight: DICE asta pare un cablu OBDII cu un mini computer sau ceva atasat de el. Daca instalez Vida pe un computer si leg la computer un cablu standard OBDII pot sa citesc ceva? Se conecteaza masina si compul sau trebuie sa ma duc la service ( :(( )

Ah, si off topic, de ce nu pot sa imi schimb poza de pe profil?

Edited by ateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, doar prin DICE te poti conecta cu VIDA la calculator. Iti garantez ca e mai ieftina o vizita la un service cu DiCE decat sa ti-l cumperi :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa revin peste cateva zile cu diagnosticarea data de DICE+VIDA. Intre timp rog pe cei ce au avut experiente similare sa mi le impartaseasca.

Fascinant. Diagnoza completa 210 RON la service-ul Volvo din Oradea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

De ceva vreme nu am mai postat nimic pe forum.

Acum vin cu o problema:

Masina, S60 2.0T 2002.

Problema a aparut intr-o dimineata ploioasa din luna mai. M-am urcat in masina si dupa ce am pornit am primit mesajul cu Puterea motorului scazuta. Cum eram in intarziere am plecat asa. Masina se zgaltaia si facea un zgomot ciudat. Relantiul oscila. Dupa ce am ajuns la destinatie, masina a stat cam vreo 2 ore oprita. Dupa am pornit-o si a mers perfect dar am avut mesajul cu engine service required. Am plecat spre casa unde m-am documentat. Am vazut ca o problema comuna la aceasta masina este ceea ce se numeste ETM care cu timpul se imbacseste. Documentarea a durat cam jumatate de ora. Dupa am mers in masina, am facut acea diagnosticare folosind butonul reset, si nu am primit nici un mesaj de eroare. Am pornit motorul 5 minute m-ai tarziu, mergea ca nou si toate mesajele au disparut. Dupa care mi-am pus in gand sa curat acel ETM. Cum mai era o luna pana la concediu, am zis ca merg asa, daca mai apare eroarea, stiu ce am de facut. Eroarea nu a mai aparut si cu toate acestea am mers la mecanicul meu, am curatat ETM masina parea ca merge mai bine (mai ales cand mergeam constant inainte de curatare, cu o anumita viteza, observam un balans fata spate).

Asa arata ETM-ul meu (vezi poze).

Totul bine si frumos pana ieri cand toata povestea s-a repetat. Masina parca merge in 4 sau poate 3 cilindrii. Va rog sa-mi dati sfaturi daca v-ati intalnit cu astfel de probleme, ce anume sa mai investighez.Ce alte probleme mai pot aparea?

Ca fapt divers, masina are acum 150.000km, distributia schimbata. Service-urile le-am facut regulat la 15.000km. Bujiile fac 2 ani in septembrie anul asta, sunt NGK.

Adnotare:

Cand masina are probleme, pe langa zguduielile mentionate mai emana si un puternic miros de benzina.

Coduri din bord:

DTCS IN VEHCLE

BCM DTC SET

SAS READY

SRS READY

ECM DTC SET

AUM DTC SET

CEM DTC SET

DIM READY

DDM DTC SET

CCM CHECKING

PDM DTC SET

REM CHECKING

SWM READY

PHM CHECKING

UEM DTC SET

Multumesc anticipat pentru ajutor!!!

Adica ai mai multe erori stocate:

BCM - Brake control module - Calculator ABS si STC/DTSC

ECM- Electronic control module - Calculatorul motor

AUM- Casetefonul/ CD-playerul

CEM- Calculatorul central, care comanda tot ce este electronic pe masina

DDM- Panoul de comanda din usa sofer (cel care comanda geamuri si inchiderea)

PDM- Panoul de comanda usa pasager

UEM- Trapa/ plafoniera

Deci problema ta poate fi legata si de cele doua erori stocate pe ECM si CEM

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca acolo unde codul se termina cu SET este o eroare?!? Pentru ca, atunci am o gramada de probleme, unele pe care nici nu inteleg de unde mai ales ca nu am trapa. Hai ca inteleg la unitatea cd, unde am modificat sistemul, adica mi-am pus adaptor mp3. Dar usile? Nu am observat nici o problema la ele. Se inchid si deschid asa cum trebuie... fascinant diagnosticul asta on board. Oricum o sa merg sa-mi fac diagnosticare completa si revin cu codurile de acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci coduri: P0351 si P2111. ETM-ul e curatat, deci nu mai prezinta o problema, si bujiile imi vin luni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, astea nu sunt coduri de Volvo ci generice, mergi la o diagnoza adevarata nu la un masaj .

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0351 e o bobina pa la infasurarea primarului. P2111 e cod proprietar VOLVO si trebuie un tester calumea pt interpretare.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bogdan G: o sa merg la Volvo si o sa le dau 210 Ron luni. Pana atunci am avut un tester OBDII la indemana si l-am folosit. Mi-a dat codurile mai sus mentionate care fac referire la bujii sau intreruperea "fiselor" de pe bujii si celalalt cod era dat probabil de momentul acela pe care l-am descris in care masina nu mai vroia sa tina relantiul. Deoarece era ora 1 noaptea, nu m-am pus sa desfac bujiile si sa le inlocuiesc intre ele sa vad daca totul merge bine plus ca motoroul era cald si nu avea nici un rost. Cat despre masaj... nu am primit... nu era la pachet cu testarea :)))

@ Midnight: Multumesc! Inca o data sari in ajutorul omului. Cu toatea acestea nu inteleg ce ai vrut sa scrii la codul P0351. Eu peste tot ce am citit face referire la bujii sau fise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTC P0351 Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction

La asta ma refer... :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, asa... Dupa lupte seculare care au durat aproape 4 saptamani, am ajuns la un service Volvo autorizat. Si anume in Debrecen (in Oradea e stricat testerul :))) si in Cluj mi se pare prea departe). Ajung acolo, frumos, predau cheile, si 2 ore mai tarziu imi zic ca mi-au facut update la softul de ETM dar eroarea nu dispare si ei cred ca e stricat ETM-ul, care costa doar aprox. 600 euro. :))) Ce pierdere de timp si bani. E ultima oara cand fac o astfel de tampenie. Ideea e ca cu un tester ordinar OBD II, sterg mesajul si masina merge perfect. Din pacate, dupa ce o opresc, intra iar in limp mode si pot sa o iau de la capat. Eu cred ca astia nu au facut nici un update de soft, doar mi-au luat banii... Cu bobina de inductie am rezolvat probema, care defapt nici nu a fost o problema si anume mi-a fost slaba bateria si nu a dat destul curent la una dintre ele. Deci daca aveti idei. pana una alta, am eu o alta idee. Nu am sa cumpar o alta piesa de kkt de la astia cu 600 euro, mai bine imi cumpar ceva de genul http://xemodex.com/technologyimproved/electronic-throttle-body-for-volvo la 600$. Pana una alta, are cineva un ETM second de vanzare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt de parere ca ai fost la niste carpaci si iti explic si de ce, clapeta ta de acceleratie este Bosch si nu are memorie interna, asadar nu ai ce ETM update sa faci, exista un update care se face pt ETM Bosch dar numai cand schimbi clapeta de acceleratie cu una noua .

Mai departe trebuie spus ca ETM-ul tau este unul banal, are un motor, un potentiometru dublu, si niste roti dintate, mai mult de 100E nu costa in dezmembrari si nu necesita nici un update de soft sau adaptare cand il montezi.

Daca aveai ETM Marelli atunci intelegeam stresul tau pt ca nu prea se gasesc, nu se potrivesc de pe un motor pe altul (de la turbo la aspirat) .

Recomandarea mea este una simpla, mergi la dezmembrari si cauta o clapeta de acceleratie, o montezi si vezi ce se intampla sau cu un tester poti vedea ce este defect in a ta si o poti repara .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bogdan G: Toata ziua de azi am cautat un ETM la dezmembrari. Pe net, am gasit un site o gramada de informatii legate de problema cu ETM-ul. Ideea e ca s-a terminat ziua fara succes. In Vadis am gasit 2 coduri de produs legate de softul ETM. Chestia asta m-a epuizat. Masina e moarta, din cand in cand, cand are chef merge (nu intra in limp mode) si ETM n-am gasit. Maine il dau iar jos de pe masina si il desfac bucati. Apropo, cu ce tester pot vedea ce este defect la ETM-ul meu? Mersi in avans!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut , eu am un s60 2002 2.3 T5 , aceeasi problema in principiu , imi da performance reduced si parca merge in 3 imi taie alimentarea treb sa o opresc 2 min si merge apoi ... la mine e mai grav ca sunt din craiova si nu am nici macar reprezentanta aia volvo care sa ma usuce de 210 lei pt o simpla diagnoza corecta ... dar voi da o fuga la buc la dl Bogdan G sa vdm daca e tot clapeta de acceleratie (ETM)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ateo, cu orice tester profesional gen Bosch KTS, Launch, etc . Conteaza omul care face testul nu testerul. Trebuie sa interpreteze valorile pe care le arata motorul si sa-si dea seama daca este problema din potentiometrul sau din motorul clapetei .

@Robvie motoarele pe benzina de la Volvo sunt extrem de simple, trebuie doar putine cunostinte de mecanica, cateodata insa sunt probleme de soft iar cunostintele de mecanica nu ajuta deloc .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bogdan G: din pacate azi e sambata. Ala pe care il stiu eu care are KTS mi-a zis ca si-a bulit softul (whatever that means). asa ca am doar la dispozitie un tester Passthru+ XS. Din pacate nu prea imi da multe date... Asa ca probabil luni o sa rezolv ceva... Mersi oricum tuturor de pe forum care si-au dat cu pararea si m-au ajutat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am desfacut iar. L-am sters din nou (cu toate ca era curat). Am desfacut si partea electronica care sincer parea ok. Am sters-o si pe aia cu un servetel uscat. M-am jucat cu o penseta la acei pini care freaca acea banda de carbon (potentiometrul cred). I-am miscat foarte putin spre interior. Am pus ETM inapoi. Pornit masina, mesaje prezente, masina era in limp mode. Am oprit-o si repornit-o si mesajul de putere redusa a disparut, a ramas mesajul de service urgent. Am oprit-o si repornit-o, merge perf ect. A 3-a oara iar intra in limp mode. A 4-a oara ok. 5 ok. 6 ok. 7 limp mode. 8,9,10 ok, dispar mesajele si de atunci merge perfect. Cam atat. Cat timp o sa mearga, nu stiu. Luni o sa caut un ETM nou sa vad cate salarii sparg. Nu garantez ca ce am facut eu este solutia salvatoare pentru problema cu ETM-ul. Va pun si niste poze. Inca o data multumiri @Bogdan G si Midnight Caller.

Acum seara iar nu merge si merge cand are chef. Deci... n-am rezolvat nimic.

Cheers!

post-59-0-65179900-1345316942_thumb.jpg

post-59-0-51066200-1345316954_thumb.jpg

post-59-0-14127300-1345316968_thumb.jpg

post-59-0-40336500-1345316981_thumb.jpg

post-59-0-84519200-1345316999_thumb.jpg

post-59-0-31045200-1345317015_thumb.jpg

post-59-0-27685900-1345317031_thumb.jpg

post-59-0-35175200-1345317045_thumb.jpg

post-59-0-40421000-1345317057_thumb.jpg

Edited by ateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa ii cureti zona de grafit pe unde merg cele 4 cursoare(acele 4 lamele de pe rotita) cu niste alcool isopropilic sau spirt.Incearca sa mai arcuiesti spre exterior acele 4 lamele dar nu foarte exagerat . Daca ai avea si niste vaselina special de potentiometer ar fi perfect.Vezi ca cele 2 semicercuri de grafit dinspre interior sint cam uzate .In final daca nu iti va merge ar trebui sa gasesti un ETM dar zic eu unul de pe un model mai nou care nu are multi km.Fiind vba de un cablaj textolit cu depunere de grafit asta se cam coace in timp si iti da belele.

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ V50Saphir: oare vaselina grafitata nu e buna? Vaselina pentru potentiomer nu am gasit nicaieri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea incerca si cu asta.Trebuie sa pui cit in virf de ac pe fiecare cursor (lamele)in zona lor de contact cu semicercurile de grafit.Poti folosi si grafit de la creioane pt a reface eventuale zone de traseu ale semicercurilor .Verifica si zona cursoarelor la rotita ,desfa si acolo daca se poate ca trebuie si acolo sa fie un ceva de curatat ,verificat,etc. Trebuie luat metodic si pina la capat chiar daca este ceva nou pt tine..Am impresia ca, cablajul face contact prin cele 5 fire argintate .Poate ar fi bine sa ii dai un mic punct de lipire cu fludor daca permite.Scapi astfel de alte 5 puncte potentiale de contact imperfect..

Poate ti-am spus multe dar eu nu m-as limita ca este ceva ce am vazut prima data.Totul se poate rezolva sau macar diagnostica definitiv.Dar eu stiu ce stiu iar tu doresti un raspuns concret aplicat pt defectul tau.As dori mai mult sa te ajut dar din pozele vazute atitea sfaturi am putut sa iti dau.

Sa ai succes

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ V50Saphir: o sa incerc toate procedurile enumerate mai sus. Momentan asa sta treaba: masina merge perfect cand e motorul cald, cand e neincalzit, intra in limp mode. Acum caut un alt ETM din dezmembrari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now