ateo

Problema motor

50 posts in this topic

Gasit ETM second hand de pe un s60 din 2004 cu 90000km. Maine maxim poimaine ajunge din Ungaria. Dupa ce il primesc si montez si dupa ce fac ceva poze, va mai dau vesti. Doamne ajuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-ai luat de la dezmembrari de acolo ? ma ajuti si pe mine cu o informatie ca si eu caut de o luna clapeta si nu o are nimeni , a mea e magnetii maelli de t5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca gasesti clapeta la ce te ajuta ? Clapeta Marelli are un computer incorporat, nu merge pusa de pe o masina pe alta decat daca are acelasi soft inauntru iar tu nu ai de unde sa stii ce soft ai in ETM fara un tester adecvat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@robvie. Te-as ajuta cu drag. Dar, asa cum a mentionat Bogdan G mai sus, la modelul cum ai tu e nevoie de soft adecvat. Eu am vorbit la o firma de dezmembrari de langa Budapesta care aveau un singur s60 turbo si un s80 non turbo. Daca tot vrei sa-ti prinzi urechile, incearca sa vorbesti cu ionut lup aici pe forum (el parca se ocupa cu dezmembrari). Sau ai putea sa incerci sa suni la econet dezmembrari din Bucuresti. Numar de telefon pt Volvo este 0757900400. Ideea e ca o sa te intrebe despre masina si o sa-ti ceara si poze cu piesa, daca ai, plus codul piesei. Ea o sa-ti zica ca se intereseaza si ca o sa te sune (ceea ce n-o sa faca) d-aia trebuie sa resuni tu de cate ori e nevoie. Eu am mai lucrat cu ei, piesele lor sunt bune, atata doar ca e mai greu cu comunicarea daca lasi dupa ei. Si de ce te-am trimis la ei? Au la ora actuala mai multe s60 v70 II si S80. Poate pe una dintre masini gasesti ce ai nevoie.

Bafta!

Edited by ateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc frumos pentru ajutor , scz @ateo ca am intervenit pe topicul tau cu prob mea , dar nu stiam de unde sa incep ! clapeta o caut preventiv, chiar daca o gasesc sau nu , primul pas este o diagnoza la dl. Bogdan G , clar , asta e prioritatea dar momentan am asteptat sa fac identificarea , asigurarea , filtrele uleiul ... iar pasul doi : soft , bov , axe de aspirat daca e nevoie . o seara buna , va salut

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun. Mi-a ajuns piesa. Maine o montez. Sper sa nu fie o lamaie. Sincer clapeta merge mult mai greu decat la masina mea si sper ca asta sa nu cauzeze probleme (cine stie cu ce au curatat ETM-ul in prealabil)... Mi se pare funny ca au pus vopsea pe clipsuri ca sa nu ma pot uita la partea electronica (sa imi pierd garantia). Se pare ca totusi acest ETM a venit de pe un S80 conform scrierii lor. Si binenteles, nu mi-au dat si garnitura. :( O sa o folosesc pe a mea.

post-59-0-64138300-1345656460_thumb.jpg

post-59-0-41061600-1345656526_thumb.jpg

post-59-0-64343600-1345656581_thumb.jpg

post-59-0-12474200-1345656655_thumb.jpg

Edited by ateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clapeta trebuie sa mearga greu, mai mult ca sigur la tine era rupta o roata dintata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, l-am pus, masina merge. Operatia totala a fost cam scumpa (Etm second 60000 forinti, aproximativ 200 euro +) diagnoza inutila 20000 forinti(aproximativ 80 euro). Concluzie: asta a fost cea mai scumpa reparatie la masina, mai ales ca nu vorbesc despre consumabile pe care le platesc cu drag. Gust: amar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca 200 E iti par multi bani e nasol, numai uleiul pe care trebuie sa-l bagi in motor costa 100E, cu filtre originale + ulei sari de 200E la o revizie . Stau si ma intreb ce revizie faci tu la masina daca 200E sunt multi bani pt o clapeta de acceleratie, adica o piesa vitala si pt batrana dacie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi se pare mult 200e pentru o piesa SECOND , fara garantie si cu longevitate necunoscuta ; nu stiu la volvo dar la multe masini ei motor complet cu 400 euro de la dez . Uleiul isi face treaba bine , ala merita toti banii , daca ma puteti scuza dl.bogdan mai exact ce ulei recomandati pt T5 B5234T3 ? p.s. incep sa cred ca e o afacere buna sa dai 1000 - 1500e pe un volvo de anglia si sa il desfaci ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurul ulei pe care il recomand pt motoarele Volvo in 5 cilindrii este 0W-30 in ambalaj Volvo .

Un motor de T5 fara 1000E nu-l gasesti iar masinile din UK au sute de mii de km si nu sunt ingrijite, nu stiu ce afacere este sa dai 1500E pe un S60 de UK ce are motorul praf .

Ma repet daca 200E este mult de ce ai luat Volvo ? Exista VW, BMW si alte marci .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G: serios, de ce trebuie sa ma ataci? Am mentionat ca banii mi s-au parut multi pt o piesa second. Daca era vb despre o piesa care trebuia schimbata la o revizie gen ulei, filtre, nu comentam de pret. Ca fapt divers folosesc ulei Castrol 5w40, iar faptul ca sustii ca imi pot bate joc de masina e revoltator. Am toate chitantele stranse de cand am luat masina si intotdeauna am folosit componente mai bune, nu mai ieftine, indiferent de pret. Asa a fost si cu distributia, uleiul, filtre, baterii, lumini interior, bujii, etc. Etc. Si apropo mi-am luat Volvo pentru ca masina asta am dorit-o. Daca vroiam bmw probabil ca aia imi luam, iar umila dacie a fost prima mea masina. Daca nu iti eram recunoscator pt sfaturi te asigur ca nu imi cenzuram acest raspuns. Seara faina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa ma menajezi, sunt baiat mare, iar punand 5W-40 intr-un motor turbo benzina modern nu pot spune decat ca-ti bati joc de masina . Ai folosit piese de origine Volvo vreodata ? Cum adica de ce te atac? Pai pe mine ma costa o revizie de fiecare data peste 200E si fac doua astfel de revizii pe an pt ca am 2 masini si tu te plangi ca ai dat 200E pt o piesa vitala, este revoltator . Alti colegi platesc 2000 lei pe revizie si nu se plang iar tu imi spui ca bagi 5W40 si pt ca e Castrol e bun ?, iar este revoltator .

Din moment ce piesa noua costa 600E consider ca de 3x mai putin pt o piesa SH este corect, daca era doar 1/2 din pret mergea sa te mai gandesti dar asa si sa mai si comentezi cand ai rezolvat problema imi pare revoltator .

Pai cei ca mine care au clapeta Marelli s-ar bucura fantastic daca ar gasi clapeta cu 200E si ar merge plug & play .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G:serios numai 200 euro dai pe revizie? Folosesti numai cutii albastre? Imi vine greu a crede ca numai atat costa revizia anuala la doar una dintre masinile tale. Si stii de ce? Aproximativ atat platesc si eu, si nu fac revizia la 20000 ci la 15000km. Iar uleiul Castrol este recomandat de Volvo. Inclusiv la reprezentante au reclame si sustin ca recomanda Castrol. Ba mai mult, imi vine aduc aminte ca mi-a zis unul de la o reprezentanta ca bag ulei prea bun, ca masina merge si cu ulei Castrol mai ieftin. Imi aduc aminte ca era sa plec in momentul acela din reprezentanta pt ca s-a gasit ala sa imi dea sfaturi apropo de masina. Si ca sa inchei polemica asta fara rost, chiar tu ai zis ca clapeta costa 100 euro din dezmembrari, piesa (ETM) de noua costa 4000 RON nu 600 euro si astept argumente, daca nu te deranjeaza si ai timp, despre de ce e o bataie de joc uleiul pe care il bag eu in masina si de ce uleiul tau e mai bun. O zi minunata!

Si am uitat, Volvo USA, a rechemat toate masinile de pana la 10 ani vechime sau 200000 mile si le-a facut curatarea si sau schimbul ETM gratis plus update de soft, recunoscand astfel tacit vina legata de aceasta piesa. La noi nu, dar se gasesc 2 care sa se certe pe nu stiu ce off topic legat de uleiuri. Ce am vrut sa subliniez este ca ETM nu este un consumabil. Atat.

Edited by ateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesa ETM de noua costa 2380 lei la Midnight Caller iar la dezmembrari SH la Sandro/Ionut Lup este in jur de 100E-150E .

Ulei OEM 7Lx12E/L =84E,

filtru ulei D5 cod 8692305= 12E,

filtru aer cod 9454647=25E,

filtru polen tip MULTIFILTER cod 30630754 = 48E,

filtrul de motorina cod 31261191 se schimba din 2 in 2 revizii sau la 40.ooo km si costa 50E cod 31261191,

total revizie = 219E minus 1/2 filtru motorina = 219E - 25E = 194 E .

La benzinar filtrul de combustibil se schimba o data la 160.ooo km pt SUA si 1/2 pt Romania sau 8 ani . Filtrul OEM costa 48E si se schimba la 4 revizii adica 12E/revizie . Costul reviziei cu piese OEM la un 2.0T ar costa ~180 E . Daca nu cunosti piata Volvo si nu le iei de unde le iau eu adica din Germania sau Polonia le poti cumpara de aici cu un pret mai mare . Sau le poti cumpara de pe EBAY UK si iesi mai ieftin, adica 76 lire ~96E fata de 135E .

Preturi MC acum

filtru ulei cod 8692305 -50 lei

filtru aer cod 9454647 -100 lei

filtru polen pt AQS cod 30630754 - 240RON

filtru combustibil diesel cod 31261191 - 250RON

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Total 640 lei ~ 139E

Ulei OEM pret Roberto = 65 lei/l 7x65 =455E ~99E

Total 238 E cu tot cu filtru de motorina sau daca pui filtru de polen fara AQS cod 30630752 - 110RON mai scazi 130 lei adica 209E iar daca ai benzina mai scazi 110 lei pt ca filtru de benzina 30817997 costa 140RON .

Asta inseamna ca la un S60 2.0T 2002 revizia costa 400 lei filtrele OEM + 455 lei uleiul OEM adica 855 lei iar cum filtrul se schimba o data la 80.ooo km mai scazi de acolo ceva si ajungi pe la ~800 lei .

176E este mult pt niste filtre si ulei OEM ?

Cata economie se face daca pui niste filtre NO NAME ? Ce protectie iti ofera aceste filtre ?

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi s-a raspuns cu ce e mai bun uleiul ala si daca doar ala e bun, de ce ceila Volvo recomanda Castrol? Filtrele nu sunt no name, au nume: Mann sau Mahle. Bujiile se cheama NGK, s.a.m.d. Eu am incheiat acest o aff topic mai ales ca nu mai vreau sa ma justific. Doar pt ca nu am cumparat piese de la cei enumerati mai sus nu justifica ideea ca piesele luate de mine sunt naspa. Piese sh am mai luat eu de la cineva de pe forum, nu zic cine si anume o oglinda, mi-a zis ca e usor zgariata, adevarul fiind ca era bine rupta si a incercatsa o dezmembreze, a pus in locul plasticului rupt un surub etc. Si am luat si un filtru de combustibil tot de la cineva de pe forum care s- a dovedit a fi incompatibil cu masina mea, de care abia am reusit sa scap. Asa ca poate nu e vorba niciodata de bani, asa cum poate crezi, e vorba de a face lucrurile bine si la timp cu piese de calitate. Sanatate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ateo..Pt. ca ai un motor mai vechi ,turbo-benzina, ai nevoie de ulei ACEA norma A3 (0W30 sau 5W30),conform recomandarilor Volvo.

A-uri pt benzina si B-uri pt motorina

Ca o paranteza ACEA, este pe romaneste=Asoc. Constr.Europeni Automobile. S-au scremut astia de ceva vreme si s-au inteles ei ca daca produc ce motoare vor protejind si mediul ,deh!, trebuie sa isi imparta interesele si la nivel de tipuri de ulei iar Castrol ,Mobil etc s-au conformat.Si uite asa cumperi numai de la Castrol doar X tip ulei ,etc.E parerea mea

Compara fisa tehnica a fiecaruia ,daca ai timp,poti vedea ce si cum.(inclusiv 5W40Edge de care pui;.sper ca din asta).

Eu ma bucur ca ti-ai rezolvat masina. Bafta si gas in continuare.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este dupa cum a mentionat V50Saphir. La pag 141 din manual scrie:

Oils and fluids

Oil quality Engine oil must meet the minimum ILSAC specification GF-2,including ACEA A1,API SJ,SJ/CF and SJ/ Energy Conserving.

Your Volvo has been certified to standards using ILSAC oil specification GF-2 5W-30. Volvo recommends use of oil with a quality rating equal to or higher than ILSAC GF-2. Equivalent and better oils include ACEA A1,API SJ,SJ/CF,and SJ/Energy conserving. Lower quality oils may not offer the same fuel economy,engine performance,or engine protection. Volvo Cars recommends Castrol. Depending on your driving habits,premium or synthetic oils may provide superior fuel economy and engine protection. Consult your Volvo retailer for recommendations on premium or synthetic oils.

Acum la varsta masinii mele si la, km ei, uleiul pe care il bag e castrol edge 5w40. Si nu pt ca nu am bani de 5w30, pt ca asa mi-auzi zis toti mecanicii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iti recomand sa schimbi mecanicii sau sa ii intrebi ce inseamna indicele HTHS la un ulei si cat trebuie sa fie concentratia minima de fosfor, zinc si calciu intr-un ulei pt a proteja bine motorul .

Din ce an este manualul ala din care citesti ? Nu de alta dar dupa testele efectuate de Volvo din 2007 a fost schimbata cerinta la uleiuri .

Stiu eu sunt un idiot ca pun ulei de trei ori mai scump, cel mai bine este sa ma iau dupa nea Gica Manivela de la serviceul din colt pt ca el stie mai bine, are 30 de ani experienta din care 35 de ani experienta pe Dacia 1300.

Apropo NGK este o gluma cand vine vorba de bujii, ia incearca un Denso IK22 si vezi cum merge motorul .

Mai bine merge cu Autolite XP Iridium dar nu gasesti in RO .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca in final am pus o clapeta de pe un volvo s80 t6 bi-turbo din 2003 ( et galbena , 400 ron m.a costat omul are doua t6 si preturi bune rau daca aveti nevoie va dau nr ) , si merge ceas de atunci , sunt 6 luni minim ... singura problema era ca oscila putin relantiul , si ce credeti ca era ? garnitura la admisie si un surub slab din cele 4 de la clapeta ..... clapeta + garnitura admisie + ulei motul 5w30 v racing power + ulei transmisie 75w90 , si T5-ul a inviat si trage in mare fel :smile:)

Edited by robvie

Share this post


Link to post
Share on other sites

E si pe la noi deja Salman, multumim de oferta cu nr de telefon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca vorbim de aceeasi persoana , Laurentiu din Craiova este baiatul cu s80 - urile , si are multe masini la dezmembrat , nu doar volvo , o sa revin cu informatii in alt thread corespunzator sa nu fim offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze atunci...si salman are doua S80 T6 :))

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

no problem , e bine de stiut cine are preturi bune , daca ai nevoie de ceva si nu gasesti in buc , imi zici iti caut pe aici , deasta suntem o comunitate , sa ne ajutam ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim frumos !!!

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now