Deschid acest subiect în urma schimbului lichidului de răcire la motorul D5244T. Chiar dacă programele de service nu presupun înlocuirea lichidului de răcire, eu am preferat să o fac. Evident, am folosit antigel original Volvo, singurul acceptat de producător.
Procedura a constat în drenarea sistemului, prin deschiderea robinetului de la blocul motor şi a celui al radiatorului. După ce n-a mai curs lichid, am umplut sistemul cu apă dedurizată, până la nivelul normal şi am pornit motorul, pe care l-am ţinut pornit până la deschiderea termostatului (≈ 90°C). Am repetat procedura de două ori, până când prin ambele robinete a curs apă curată.
Nu alegerea antigelului cel mai potrivit şi nici procedura schimbului reprezintă dilema mea, ci cantitatea totală a lihidului de răcire şi asta deoarece toate manualele de utilizare relatează despre un volum total de 12,5 l de lichid de răcire, ceea ce contrastează puternic cu cantitatea pe care am reuşit să o drenez deschizând cele două robinete, care abia a depăşit 5 litri. Asta înseamnă că, teoretic, în sistem au mai rămas peste 7 litri de lichid. Unde ar putea să rămână o cantitate atât de mare? A reuşit cineva să scoată tot lichidul, adică 12,5 litri?