Mihaipg

Montare instalatie spalat faruri

59 posts in this topic

Masinuta mea (din semnatura, V50/2010), desi are o gramada de optiuni, nu are una care mie mi se pare foarte importanta - faruri xenon. Drept pentru care, in urma celor citite si pe forum, am optat pentru o instalatie xenon after-market, care combinata cu farurile cu lupa deja existente arata stock. Totusi, in incercarea de a fi cat mai legal in acest demers, am hotarat sa incerc si motarea unei instalatii de spalat farurile. Am gasit o gramada de after-market-uri, super ieftine. Din pacate, pe langa ca mi se par cam .. ieftine, toate se termina cu niste mututoaie negre pe bara din fata, si nu pot sa spun ca ma omor dupa imaginea asta. Asa ca m-am gandit sa merg pe piese originale, si sa fac o trebusoara ca la carte.

Pana acum am gasit pe forum, de la dezmembrari, una bucata pompita si furtunele aferente. Astept sa ajunga prin posta. Presupun ca imi mai trebuie doar stropitoarele, cu capacele vopsite la culoare, si ceva instructiuni de montare. Ar mai fi ceva? Orice ajutor ar fi foarte apreciat :). Si promit sa pun poze cu procesul respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si, dupa cum zice Midnight dintr-o pozitie de dimineata, joasa, o sa se lase si cu soft. Asta este - daca m-am pornit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum detin una bucata pompita si furtunele care pleaca de la ea catre stropitoare (poza). Din ce m-am consultat cu Midnight, ar urma cele doua duze/stropitoare telescopice si capacelele lor. As mai zice eu (ma gandesc) legatura intre pompita si vasul de lichid de parbriz, conexiunea electrica ...

Idee - pentru cine vrea doar sa "para" legal, capacelele alea lipite frumusel pe bara cred ca si-ar face treaba :D. Ca doar nu te pun astia sa le incerci :P.

post-4071-0-64295800-1342168559_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa iti trebuiasca si un rezervor de lichid mai mare... La drumuri lungi o sa ii simti lipsa.

Cred ca merg puse si fara soft, ca oricum functioneaza in tandem cu sprituitoarele de prabriz. Te legi la pompita si ar trebui sa mearga... Zic si eu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum am inteles ca, daca nu am avut din fabrica optiunea asta, nu am alta varianta decat pus "pe direct". Dar m-am gandit sa le pun in tandem cu..spalatorul de luneta. Pe ala si asa il folosesc din an in paste. In felul asta nu mai pap tot lichidul atat de repede. Mai greu o sa fie sa gasesc pe cineva sa faca trebusoara asta, ca la gauri si montat furtune ma descurc, dar nu prea as vrea sa imi bag nasul la firaraie.

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ar ajuta foarte mult daca cei care au optiunea asta pe masina mi-ar da, dupa putinta, niste informatii legate de locul de instalare al pompei, cum isi "trage" apa, cum se face acccesul la ea, eventual o poza, ceva... Daca reusesc sa o montez, punem un DIY frumos si poate mai ajutam si alti colegi sa se "legalizeze".

PS - mai mult decat treaba cu legalul, mie curatarea farurilor cand este mazga afara mi se pare foarte importanta. Din experienta, indiferent de becul pe care il ai, pe drumurile patriei poti sa ai surpriza chiar sa nu mai vezi lumina prin far de cat noroi se depune :P

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita-te la rezervorul de apa si acolo e posibil sa vezi 2 pompite pe el, una se ocupa de parbriz si una de luneta. Pui un "T" la iesirea din pompita si un circuit il cuplezi la spalatoare. Asta e tot. Pompita asta care o ai acum, e in plus.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... suna bine in teorie, dar presupun ca pompita aia nu are destula presiune sa tina ambele circuite (si cred ca asta, de faruri, are oricum o presiune mai mare). Pentru asta ma gandeam sa ma leg doar la partea electrica cu pompa de la luneta, si sa o alimentez cu apa separat (eventual sa pun un "t" inainte de ea :smile: ).

in plus, cred ca trebuie sa dau jos aripa ca sa ajung sa vad rezervorul.

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu instalatia de la faruri are pompite de inalta presiune, care sunt corp comun cu diuzele care ies din bara, i-am adus lui Victor una, a fost in jur de 200 si ceva de lei parca, noua. Ai nevoie de 2 astfel de pompe, care sunt alimentate cu apa de alta pompita montata pe vasul cu lichid, deci presiunea e facuta de pompele din fata farului, cele care sunt corp comun cu diuzele ce ies din bara.

Nu stiu daca la modelul tau 2010 e alt sistem

Edited by Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ar ajuta foarte mult daca cei care au optiunea asta pe masina mi-ar da, dupa putinta, niste informatii legate de locul de instalare al pompei, cum isi "trage" apa, cum se face acccesul la ea, eventual o poza, ceva... Daca reusesc sa o montez, punem un DIY frumos si poate mai ajutam si alti colegi sa se "legalizeze".

PS - mai mult decat treaba cu legalul, mie curatarea farurilor cand este mazga afara mi se pare foarte importanta. Din experienta, indiferent de becul pe care il ai, pe drumurile patriei poti sa ai surpriza chiar sa nu mai vezi lumina prin far de cat noroi se depune :P

Din punctul meu de vedere aceste spalatoare nu-si fac treaba mai deloc...sau macar incearca, dar degeaba. Tot trebuie sa cobori sa le stergi cu servetelul.

Cel mai bun sistem de spalare a farurilor este cel cu stergatoare de pe s40/v70/xc70...etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roberto - Pana acum, in afara de ce am deja (una bucata pompa si furtunele de la ea pana la cele doua stropitori), din VIDA ne-au iesit la calcul urmatoarele:

Chestiile care "ies" in afara - 2 x VOLVO 31253730 . Nu stiu daca fac si ele ceva presiune, dar nu prea cred, pentru ca nu par sa fie alimentate. Cred ca doar se ridica datorita presiunii, si cand sunt ridicate elibereaza lichidul fortat prin diuze.

Diuzele de stropire - VOLVO 30698422 (stg) + 30698423 (dr)

Capacele (pe care trebuie sa le vopsesc la culoare) - VOLVO 39886377 (stg) + 39886397 (dr)

Accesul cred ca il fac dupa ce dau bara jos, si aparatoarea de la roata (respectiv roata). Din ce am vazut in niste DIY pe la Opel, cam pe acolo se acceseaza.

Correct me if I'm wrong, plz ...

Eu am avut un astfel de sistem pe un Outlander Turbo, si chiar facea fata cat de cat. Evident ca stergatoarele ar fi mult mai ok, dar odata cu forma farului "pe design" si nu "pe necesar", este cam greu sa miste asa ceva pe ele (a se citi - le-au facut bombate ca sa dea bine). Asa ca merg si eu cu ceva cat mai aproape de design-ul de fabrica.

@Dinoco - spune-mi, te rog, de la ce model este schema asta? Multumesc.

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dinoco - spune-mi, te rog, de la ce model este schema asta? Multumesc.

Schema este de la S40, 1.6d, 2006. Nu cred ca s-a schimbat ceva la modelul tau. Pompitele care ies din bara si stropesc farul fac presiune pentru ca altfel nu are cum sa-l curete.

Zilele astea am sa dau bara fata jos, iti fac cateva poze sa vezi cum vine pe interior instalatia. (daca se vede ceva)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi super daca ai putea sa pui niste poze :D Eventual si cu partea interioara a spoilerului, ca sa vad cum se prind cele doua.

Pai imi dau seama ca apa iese cu presiune, dar ma gandesc ca transfera presiunea de pe tub. Din ce am vazut, nu au alimentare. Sau au? Ma gandesc ca actioneaza ca un dop care sare cand stragi de sticla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi super daca ai putea sa pui niste poze :D Eventual si cu partea interioara a spoilerului, ca sa vad cum se prind cele doua.

Pai imi dau seama ca apa iese cu presiune, dar ma gandesc ca transfera presiunea de pe tub. Din ce am vazut, nu au alimentare. Sau au? Ma gandesc ca actioneaza ca un dop care sare cand stragi de sticla.

Eu din cate imi amintesc pompita lui Victor era Bosch, destul de mare si cu mufa electrica. Pompitele fac presiune pentru ca furtunasul acela ce merge de la vas pana la diuze nu ar tine presiunea necesara pulverizarii, la fel, pompita aia de pe vas e doar pompa de joasa presiunea ce alimenteaza cele de inalta presiune adica cele de la far, am sa verific maine VIDA sa vad exact.

Posibil sa se fi schimbat sistemul pana in 2010, nu stiu sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt super groase furtunele astea - chiar m-am mirat. Nu se compara cu cele de la spalatoarele de parbriz. Si au si mufe cu blocare, nu sunt doar imbinate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sunt super groase furtunele astea - chiar m-am mirat. Nu se compara cu cele de la spalatoarele de parbriz. Si au si mufe cu blocare, nu sunt doar imbinate.

Atunci 100% sunt furtune de inalta presiunea si e foarte posibil sa fie cum zici tu, adica o pompa de inalta montata pe vas iar diuzele sa "pulverizeze" cand se face o anumita presiune pe instalatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.................Diuzele de stropire - VOLVO 30698422 (stg) + 30698423 (dr)

Capacele (pe care trebuie sa le vopsesc la culoare) - VOLVO 39886377 (stg) + 39886397 (dr).................

Un capac dreapta pt bara nou nout iti pot vinde eu ,acceptabil,in cazul in care vei dori (codul piesa 30744955,cod pe punga albastra 39886397).Instalatia este un pic stufoasa si nu stiu ce compromisuri poti face.Ai pompa separata pt faruri.La 5 actionari pt spalat parbriz iti va spala odata si farurile avind comutatorului de lumini doar pe faza scurta.(excluz auto lumini)

.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sure. Da-mi un pret, te rog, pentru capacel, si daca iese mai ieftin il iau.

Din pacate, la mine nu o sa stie sa faca povestea cu temporizarea (cel putin asa am inteles de la Bogdan G). Daca nu a fost din fabrica, nu stie compul sa se joace cu ea. Eu o pun pe direct, cu stergatorul de luneta. Cand spal luneta, spal si farurile :)

Sent from my BlackBerry 9790 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

10E ,este bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutumesc frumos, dar deja am facut comanda pentru toate piesele de care mai aveam nevoie - astea au fost 60 de lei bucata, la Midnight Caller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noroc, spre sa te ajute la ceva pozele :headbang:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos!

Din ce vad eu la tine, set-up -ul este cu doua pompe de presiune, cate una pe fiecare parte. Daca nu ma insel, este vorba de o masina pre-facelift, nu? La facelift, din ce am gasit si eu pe net pana acum, sistemul pare sa fie bazat doar pe o pompa, diferita ca forma, si niste pistoane in capete. Dar oricum - vad cand imi vin toate piesele comandate si ma apuc de treaba.

Ce ma intereseaza cel mai mult (si nu imi dau seama daca se vede la tine, din moment ce deja este facuta perforarea) - exista semne pe spatele spoilerului care sa indice unde se da gaura pentru stropitoare? Cel putin pentru senzorii de parcare de pe spate am gasit semnele si a fost foarte usor sa le montez..

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, este vorba de modelul vechi (2006). Nu se vede nici un semn pentru perforare.

PS: Mi-am schimbat bara spate la Primus, si noua bara nu are semnele pentru senzori de parcare :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si la mine tot noua era bara, ca mi-am schimbat-o in urma cu vreo 3 saptamani dupa pupatura in fund de la achizitie :P - are senzorii marcati. La tine, oricum, cred ca senzorii se pun pe ornament, asa ca si semnele respective cred ca tot acolo trebuie sa fie..

daca nu gasesc semne sub bara, o sa fie nasoool :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o singura pompa, acelea sunt duzele de stropire,faptul ca ies afara din bara nu inseamna ca sunt pompe . :D

Este nevoie de o pompa electrica de presiune, furtun, duze, decupare bara, capace si multa munca plus ("cireasa dupe tort") trebuie soft de activare stropitor care din cate stiu nu exista iar in acest caz trebuie facut o automatizare .

Daca la fiecare stropire de parbriz se stropesc si farurile vei ramane fara lichid imediat, normal este sa porneasca la fiecare 5 stropiri .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now