Sign in to follow this  
Followers 0
cedric

ajutati un incepator!:)

3 posts in this topic

Bine v-am gasit in primul rand!!!

Am fost posesor a unei skoda 2 benzina 1.6 in ultimi 5 ani iar acum mi-am achizitionat un Volvo S401.6 D 2008 (daca as fi citit forumul inainte de achizitionare as fi luat motor de 2 D , nu am vazut prea multi incatanti de acest motor de 1.6D, dar in fine) motivatia pentru ca am luat 1.6d era ca in brief scria euro 5, consum mic etc :smile: dar cand am ajuns la RAR in craiova ei mi-au scris euro 4 in carte :(, cosumul nu prea mic in oras deloc , asa cum se zicea de 6-7,eu la primul plin care l-am facut mers doar in oras 10-10.5 cu clima pornita, skoda mea pe benzina de 1.6 cu clima tot aci batea consumul .

Am tot citit pe forum despre masini diesel si in special de a mea dar sunt cam novice in ale masinilor asa ca am sa pun cateva intrebari sa ma puteti lamuri si pe mine mai bine :smile:

Intrebari acum :smile:

1. Am tot citi pe forum ca e problema cu acest filtru de particule la aceasta masina, intrebare e cum pot sa fac sa fie totul in regula tinand seama ca merg foarte mult in oras.

2. Este prima mea masina diesel de pana acum.Intrebare :smile: la acest motor de 1.6 la cat e bine sa schimb viezele? sau cat de turat trebuie sa merg ?

3.Cum e treaba cu turbina aia sa nu am probleme, cam la cati km in oras trebe sa o dau u tura pe afara sau cum e treaba cu ea explicati-mi si mie cum sta treaba :smile:

4. Chiar consuma masina asta 10 ,10 si ceva in oras sau e ceva in neregula cu mine si condusul, tinand seama ca masina are 160mi km, dar sa va spun sincer motorul toarce foarte silentios nu da nici o simtoma ca ar trage greu, arata impecabil la interior (nici nu stiu cum a stat ala in belgia in ea 160mii km, cred ca in aer, altcumva nu imi explic sa fie asa imgrijita) , din contra cand o calc se infige bine :smile:, am schimbat de la filtre, distributie, ulei etc, am cumparat cauciucuri noi de vara si tot degeaba :smile:

precizez ca eu nu merg foarte agresiv cu ea si shimb la 2mii vitezele..

In rest iubesc la nebunie modelul asta si sper sa nu prea am probleme cu ea :smile:

Va multumesc anticipat !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit.

1. Daca spui ca are deja 160k km ar trebui sa-i completezi cu aditiv pentru ca nu stii cand a pus cel care a avut-o inainte.

2. Cel putin 2200.

3. Schimba peste 2200 si din cand in cand foloseste toata plaja de turatie.

4. Eu am 2.0D tot cu DPF si imi papa undeva la 8 in oras fara clima (mai pui 1l la clima) dar port la papuc ceva mai mult :D

In rest...sa te bucuri de ea fara incidente.

Edited by Roskat
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit.

Sa te bucuri de masinuta.

Uite mai jos un mic rezumat al informatiilor care sunt deja pe forum si sfaturi de la colegii nostri mai priceputi:

1. O diagnoza facuta cu simt de raspundere iti va spune cat aditiv pentru DPF mai ai si astfel o sa stii daca trebuie sa-l completezi sau nu. In rest, trebuie sa ai grija in special la drumurile scurte (mai ales iarna), astea nu permit DPF-ului sa se regenereze si o sa se infunde. Urmareste si nivelul la ulei, regenerarile incomplete si dese se lasa cu motorina in baia de ulei si creste nivelul. Oricum mai devreme sau mai tarziu filtrul de particule o sa cada, este informatie pentru rezolvarea problemei asteia cata vrei pe forum.

2. In niciun caz subturat, nu schimba la 2000 ca nu se simte bine, exact cum zicea si colegul nostru tine-l tot timpul peste 2000-2200 rpm, e foarte ok daca schimbi si in 3000, iar din cand in cand o forja mai sanatoasa la drum lung nu are cum sa-i strice.

3. Daca urmezi sfaturile de la punctul 2, si turbinei o sa-i fie bine. Nu-i da talpa sub 2000 ture, odata pentru ca nu se intampla mai nimic in primele secunde, si in al doilea rand este reteta sigura pentru a rezolva turbina.

4. 9 la suta imi ia si mie in Cluj, 10 si ceva mi se pare putin cam mult; o sa vezi ca daca nu mai mergi asa subturat cu ea e posibil sa consume mai putin.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0