Montare instalatie spalat faruri

Mihaipg
By Mihaipg in Reparatii de unul singur (DIY),
Acest DIY are ca obiect instalarea unui sistem de spalatoare faruri, un semi-retrofit la masini care nu au aceasta optiune din fabrica. In cazul acesta pe un V50/2010. Incep cu concluzia - totul ok dar...incercati sa nu mai cumparati de la dezmembrari. Singura parte din proiect la care am facut rabat si am achizitionat-o de la dezmembrari - pompa - nu a functionat. (dar, dupa cum am aflat ulterior, se poate incerca si cu o baterie de 1.5v). In comparatie cu sistemul OEM, unde pompa este comandata de CM (adaptare care ar necesita schimbare soft, harness de cabluri special etc. si nu sunt sigur chiar ca este posibila) in cazul meu am mers pe varianta simpla. Pompa de inalta presiune este conectata in paralel cu pompa de parbriz/luneta, cu o dioda care impiedica alimentarea ei la inversarea polaritatii (pompa respectiva schimba parbriz/luneta prin schimbarea polaritatii. Vrem ca cea de faruri sa "plece" cu pompa de parbriz, asa ca identificam + - pe care le dorim, la actionarea spalatorului de parbriz sau luneta, si ne legam corespunzator). Stropitoarele se ridica doar la realizarea presiunii necesare in circuitul de apa. Altfel spus, daca actionam maneta scurt, nu pleaca. Daca o actionam scurt, dar de mai multe ori, pleaca. Daca actionam maneta destul de lung, de asemenea se realizeaza presiunea necesara si pleaca. Se poate adauga, de exemplu, si un releu care sa conditioneze pornirea spalatoarelor de faruri aprinse sau proiectoare aprinse etc. Eu am preferat un sistem cat mai simplu. Asa - deci necesarul de piese (si codurile care s-au potrivit la modelul meu de masina - verificati ce se potriveste la voi): doua duze de stropire - VOLVO 30698422 (stg) + 30698423 (dr) doua capacele - VOLVO 39886377 (stg) + 39886397 (dr) doua elemente extensibile (identice pt st/dr - acelasi cod - Made in Romania ) - VOLVO 31253730. furtun de inalta presiune cu cuplele lui pompa de inalta presiune (VOLVO 8620396), mufa electrica pentru pompa (succes la asta - eu nu am reusit sa o identific si a trebuit sa adaptez una - presupun ca vine cu intregul harness de cabluri, si nu se gaseste ca piesa separata) cupla de cauciuc pentru ea (Volvo 31294169) una bucata dioda. kit vopsea/lac conform codului de culoare al masinii, pentru vopsirea capacelelor (eu am luat unul de 150ml, si mi-a ramas o gramada ). Va recomand sa luati piesele de la colegii de pe forum care se ocupa cu asa ceva - am iesit la jumatate pret fata de oferta reprezentantei. Pentru acces, se dau jos aripa de pe partea pasagerului si spoilerul fata. Spoilerul are pe spate marcate profilele ce trebuie decupate. In cazul nostru, a fost folosit un cutter simplu, si rezultatul a fost mai mult decat satisfacator. De asemenea, exista pe bara ghidajele pentru instalarea celor doua elemente extensibile (cele la care se cupleaza duzele, si care le ridica in prezenta presiunii), si fiecare se fixeaza cu cate un surub. Aici nu trebuie nici o decupare/adaptare. Pentru instalarea pompei, vasul de apa are un compartiment special in care intra, in spate, dar nu are gaura. Exista, de asemenea, marcat locul unde trebuie data gaura, dar desenul este un pic mai mare in diametru decat necesar. Este bine ca gaura sa fie data gradual, de la mai mic la mai mare, si incercata pentru o cat mai buna etanseizare cu cupla de cauciuc. Odata cupla de cauciuc fixata, in ea intra piciorul pompei. (veti observa acelasi sistem si la pompa de parbriz/luneta si senzorul de nivel). Tras fire de la cele doua ale pompei de parbriz/luneta, masurat si stabilit polaritatile corecte pentru fiecare in parte, instalat dioda, legat firele la mufa electrica de la pompa, si cam atat. Pus tot la loc cu griiija, si gata treaba. Dupa o activare initiala inpreuna cu spalatorul parbriz, am preferat pana la urma actionarea cu pompa de luneta, pentru a evita orice activare accidentala a spalatoarelor (de exemplu iarna, cand am gheata pe bara). Multumiri lui V50Saphir si lui Midnight Caller
  • 26 replies