george_s40

Surpriza-piese din motor in evacuare?

20 posts in this topic

Salutare.

Am fost aseara la mecanic sa dau ceramica din catalizator jos pentru ca se auzea un zgomot enervant.Norocul meu a fost ca mecanicul si-a dat seama ca zgomotul se aude undeva inainte de catalizator si nu a taiat catalizatorul direct pentru ca e intact.Am taiat teava de dinainte si, surpriza! Am gasit acolo o bucata de metal, ca o supapa fara tija.Nici el nu stie ce este acea piesa. El zice ca ar putea fi o supapa de la motor sau o supapa de la EGR. Motorul meu merge foarte bine, deci daca e de la motor e de mult timp acolo.

Voi ce parere aveti?Ce ar putea fi? Masina merge foarte bine.( E un S40 T4 din 98).Am pus si ceva poze cu minunea!Multumesc.

post-581-0-25682900-1344501027_thumb.jpg

post-581-0-52550200-1344501125_thumb.jpg

post-581-0-43119100-1344501196_thumb.jpg

post-581-0-78466100-1344501320_thumb.jpg

post-581-0-22832700-1344501424_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din EGR nu cred ca nu stiu sa aiba... Supapa n-avea cum sa ajunga acolo pt. ca e turbina pe drum.

Imi e FOAAAAARTE asemanator cu dopul de la wastegate, cel care lasa gazele sa treaca pe langa turbina !

post-3-0-09932600-1344502599_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic da, pt ca toate gazele din evacuare in loc sa invarta turbina, trec pe langa. ea.

Desigur exista posibilitatea ca turbina sa fi fost schimbata, si ce ai gasit tu acolo sa fie de la FOSTA turbina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi ar trebui sa dau jos sa verific sau cum sa imi dau seama? Daca e de la turbina de pe masina inseamna ca nu trage masina cum trebuie sau are vreo legatura cu consumul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ar trebui sa se taraie, si in niciun caz sa nu "prinda" suta in 7 secunde sau cat e dat in carte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are legătură şi cu consumul, dar, dacă turbina ar fi nefuncţională, maşina ar merge ca un tractor... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este dopul de la wastegate ..... de curiozitate , nu ti se pare ca nu mai trage masina ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mers merge, dar nu ca o masina de 200 CP. Mai degraba ca una de 130.

Daca e de la mine, as putea sa merg sa il pun la loc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce sa pui la loc. Alta turbina. Asta daca nu te risti sa desfaci, sa mergi cu ea in brate la sudura, si sa te rogi sa tina sudatul fara sa-ti sara iar prin diverse locuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se rezolva cu sudat ( ca de fabrica tot asa a fost pusa ) , trebuie doar curatat bine .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Aseara am vorbit cu mecanicul care a descoperit piesa. Spune ca nu am de ce sa imi fac probleme. El zice ca masina va trage mai bine pentru ca va avea evacuarea mai buna.Nici in privinta consumului nu are influenta. Oricum in weekend o sa merg cu ea sa vad cum se comporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce mecanic e ala, dar mai mult ca sigur ca nu stie ce e intr-o turbina...

Probabil iti va recomanda si cand folosesti "oala minune" (cea sub presiune) sa fierbi carne, sa scoti dopul de sus, ca "fierbe mai bine"...

No comment...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
post-100-0-43727100-1344242260_thumb.jpg
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mers merge, dar nu ca o masina de 200 CP. Mai degraba ca una de 130.

Daca e de la mine, as putea sa merg sa il pun la loc?

georgica mai am eu pe stoc o turbina pentru t4....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Aseara am vorbit cu mecanicul care a descoperit piesa. Spune ca nu am de ce sa imi fac probleme. El zice ca masina va trage mai bine pentru ca va avea evacuarea mai buna.Nici in privinta consumului nu are influenta. Oricum in weekend o sa merg cu ea sa vad cum se comporta.

Cred ca mecanicul tau repara dacii :lol:

Ca idee , fara acel "dop" gazele de evacuare ies din turbina si nu mai invart paletii .... adica masina este o tentativa de turbo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hello::hello2:

Macar nu sparge intercooler-ul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru informatii. Totusi care este dupa parerea voastra cea mai buna metoda sa imi dau seama ca acea supapa e de la turbina mea. Poate ca turbina a fost schimbata inainte. Masina merge de mers. As putea sa imi dau seama facand un test motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti poti da seama desfacand downpipe-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moama ce greu este.

Se baga treapta 1 cu ambreiajul apasat, se tine turatia constanta a motorului la 4000rpm si simultan se porneste cronometrul si se lasa ambreiajul, se apasa acceleratia la podea, iar cand ajunge turatia la 6000 rpm se schimba treapta de viteza, de preferat este treapta a doua, iar cand ajungi la 6100 rpm in treapta a doua ai oprit cronometrul . Daca ai ~7 secunde este bine, daca ai 10 secunde nu e bine, daca ai mai mult de 10 secunde o poti vinde linistit .

Succes .

Edited by Bogdan G
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now