radaschin

Nivel mare de ulei in baie !

20 posts in this topic

Salut,

Am o mare problema, mi-a aparut in bord mesajul de a merge la service cu masina, stiind ca mai am aproximativ 2000 km pana la urmatoarea revizie, deschid capota sa verific nivelul de ulei, asta dupa ce masina a stat o noapte in garaj, constat ca nivelul de ulei pe joja depaseste de 2 ori nivelul de maxim. Apoi ma uit la motor si constat (vezi pozele din attash) ca mia aruncat ulei sau ceva de genul pe la chestia aceea (nu stiu cum se numeste si ce rol are). Va rog frumos daca puteti sa imi spuneti ce pot sa fac in acest caz, in afara de a schimba uleiul si filtrul de ulei si de a curata cu degresant chestia aceea, mai exista si alte elemente care trebuie curatate din cauza nivelului prea mare de ulei ? Asta ca sa pot ajunge pana la primul sevice de Volvo, cel mai aproape Constanta. Imi puteti spune din ce cauza am nivelul asa mare de ulei, cu siguranta sa scurs motorina in el, cred ?

Va multumesc.

post-2048-0-41924000-1344928382_thumb.jp

post-2048-0-13043100-1344928388_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica peste noapte ti-a crescut nivelul la ulei?

Pai nu e bine.... si atat de mult, nu e bine deloc.

Verifica ce a intrat in motor. motorina, sau apa...

Parerea mea este sa scoti uleiul si sa vezi ce anume are in compozitie, apa sau motorina.

Nu suna bine deloc ce spui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

piesa aia din cate stiu are o membrana care in momentul cand opresti motorul mai bazaie uneori (la mine)Si la mine este putin murdara,nu ca in pozele tale si cred ca este ceva supapa de presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pata aia de la motor, mai degraba pare motorina si nu ulei. Trebuie dat jos capacul si vazut exact.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivelul antigelului este in limitele normale ?

Masina trage bine ? Ai probleme cu apriderea ? Motorul suna altfel ?

Incearca sa scoti putin ulei si sa te uiti la el. Are "spuma" ? Cum miroase ? (un pic a ars, puternic a motorina, alte simptome ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica peste noapte ti-a crescut nivelul la ulei?

Pai nu e bine.... si atat de mult, nu e bine deloc.

Verifica ce a intrat in motor. motorina, sau apa...

Parerea mea este sa scoti uleiul si sa vezi ce anume are in compozitie, apa sau motorina.

Nu suna bine deloc ce spui.

Nu peste noapte, am fost cu masina la padure, cand am pornit-o am observat in bord mesajul, am zis ca sau apropiat cei 2000 de km pana la revizie, am venit de la padure am bagato in garaj, dimineata cand am pornito acelas mesaj deabea acum am verificat uleiul la joja si am observat ca nivelul este foarte mare. Exista posibilitatea ca el sa fi crescut de mai demult dar inca nu sesiza nici un senzor.

Nivelul antigelului este in limitele normale ?

Masina trage bine ? Ai probleme cu apriderea ? Motorul suna altfel ?

Incearca sa scoti putin ulei si sa te uiti la el. Are "spuma" ? Cum miroase ? (un pic a ars, puternic a motorina, alte simptome ?)

Nivelul de antigel este aproape de limita maxima, intradevar masina mi se pare ca nu mai trage cum tragea inainte, motorul de aude la fel, doar ca am observat ca la consumul instantaneu pe un drum pe care il cunosc cu aceiasi viteza si in ceeasi treapta de viteza, cosumul instantaneu era foarte mare 15-20 litri, iar inainte nu depasea 5-6 litri. Toate acestea le-am observat exact de cand mi-a aparut semnalul in bord, dar am zis ca motorina e de vina. Am avut facut plinul iar acum este jumatate de rezervor iar inainte tragea foarte bine. Am sa scot tot uleiul pe la sfarsitul saptamanii si am sa il inlocuiesc cu altul nou, impreuna cu filtrul de ulei, sper ca sa nu mai am acesta problema.

Mi s-a spus ca din cauza ca am mers cu ea prea mult in oras si am tinut-o subturata, pe la filtrul de particule mi-a bagat motorina in baia de ulei, datorita neregenerarii complete, dar nu pot intalege cum ajunge motorina in baia de ulei. Poate fi asta o cauza ? ...mersul subturat ?

Edited by radaschin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe la filtrul de particule? sa ajunga motorina in baia de ulei.... o fi... dar eu nu imi explic cum. Stiam ca filtrul de particule se pune pe evacuare si daca e evacuare.... cum sa se mai intoarca inapoi motorina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu "pe la", ci "din cauza" filtrului de particule. Mersul subturat si/sau preponderent in oras nu permite regenerarea filtrului de particule, motorul incearca totusi sa faca ce stie ca trebuie sa faca, insa regenerarile incomplete si dese au ca rezultat (pe langa imbacsirea DPF) si contaminarea uleiului cu motorina.

Nu mai merge cu ea asa, risti sa patesti chestii mult mai grave. Cand mergi sa faci schimbul de ulei si filtru, roaga-i sa se asigure ca nu sunt probleme pe partea de regenerare DPF (nivel aditiv, senzori, eventual o regenerare fortata) si pe viitor scoate-o din cand in cand la drumuri ceva mai lungi.

Daca ai nervi si rabdare, o sa gasesti pe forum multa informatie legata de filtrul de particule si problemele pe care le genereaza, cum se pot rezolva etc.

Mare atentie insa, asta nu e singura cauza care poate duce la cresterea nivelului de ulei in baie/contaminare cu motorina. BogdanG zicea de injectoare si ceva baiuri pe la pompa de inalta presiune.

Deci va trebui s-o urmaresti o vreme.

Mult succes!

Edited by Behu
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu "pe la", ci "din cauza" filtrului de particule. Mersul subturat si/sau preponderent in oras nu permite regenerarea filtrului de particule, motorul incearca totusi sa faca ce stie ca trebuie sa faca, insa regenerarile incomplete si dese au ca rezultat (pe langa imbacsirea DPF) si contaminarea uleiului cu motorina.

Nu mai merge cu ea asa, risti sa patesti chestii mult mai grave. Cand mergi sa faci schimbul de ulei si filtru, roaga-i sa se asigure ca nu sunt probleme pe partea de regenerare DPF (nivel aditiv, senzori, eventual o regenerare fortata) si pe viitor scoate-o din cand in cand la drumuri ceva mai lungi.

Daca ai nervi si rabdare, o sa gasesti pe forum multa informatie legata de filtrul de particule si problemele pe care le genereaza, cum se pot rezolva etc.

Mare atentie insa, asta nu e singura cauza care poate duce la cresterea nivelului de ulei in baie/contaminare cu motorina. BogdanG zicea de injectoare si ceva baiuri pe la pompa de inalta presiune.

Deci va trebui s-o urmaresti o vreme.

Mult succes!

Multumesc frumos pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul este in regenerare DPF, de aceia este consumul atat de mare, mai mult ca sigur nu a fost terminata niciodata regenerarea si atunci a fost injectata motorina peste masura, motorina care a ajuns in ulei. Trebuie urgent schimbat uleiul si pus C1 dupa care trebuie facuta o regenerare fortata si vazut cum arata DPFul . Daca reuseste operatiunea ai scapat daca nu trebuie sa bagi bani, de la 300 E in sus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul este in regenerare DPF, de aceia este consumul atat de mare, mai mult ca sigur nu a fost terminata niciodata regenerarea si atunci a fost injectata motorina peste masura, motorina care a ajuns in ulei. Trebuie urgent schimbat uleiul si pus C1 dupa care trebuie facuta o regenerare fortata si vazut cum arata DPFul . Daca reuseste operatiunea ai scapat daca nu trebuie sa bagi bani, de la 300 E in sus .

Mersi frumos, imi puteti spune ce inseamna C1 ? Am o intrebare dupa ce ii schimb uleiul si filtrul daca merg cu ea imediat turata in afara orasului se poate regenera DFP-ul ? Va intreb deoarece pana la o reprezentanta Volvo unde as putea sa fac o regenerare fortata am de strabatut 200 km. Si ce reprezinta acei 300 de euro, ce piese ar trebuie schimbate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos, imi puteti spune ce inseamna C1 ? Am o intrebare dupa ce ii schimb uleiul si filtrul daca merg cu ea imediat turata in afara orasului se poate regenera DFP-ul ? Va intreb deoarece pana la o reprezentanta Volvo unde as putea sa fac o regenerare fortata am de strabatut 200 km. Si ce reprezinta acei 300 de euro, ce piese ar trebuie schimbate ?

C1 este norma pentru uleiul Castrol care trebuie sa folosesti la masina ta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

c1= cel mai low ash,adica special pt dpf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos, imi puteti spune ce inseamna C1 ? Am o intrebare dupa ce ii schimb uleiul si filtrul daca merg cu ea imediat turata in afara orasului se poate regenera DFP-ul ? Va intreb deoarece pana la o reprezentanta Volvo unde as putea sa fac o regenerare fortata am de strabatut 200 km. Si ce reprezinta acei 300 de euro, ce piese ar trebuie schimbate ?

Mai important decat sa mergi cu ea turata e sa mergi la drum intins, macar 20-30 de minute fara sa opresti motorul. Daca ai aditiv pentru DPF in rezervor, daca senzorii de pe DPF si softul sunt in regula, e posibil sa se regenereze. Insa daca sunt ceva probleme orinde pe partea de regenerare, ai dat banii degeaba pe ulei. Daca e foarte-foarte infundat, nu se va regenera in mers, iar in cazurile extreme nici macar regenerarea fortata nu rezolva problema.

Nu ne-ai spus cati km are masina, DPF-ul e si el un consumabil si vine o vreme cand ii suna ceasul.

Cei 300 de euro reprezinta varianta ieftina si definitiva de a scapa de problemele cu DPF-ul prin anularea acestuia. Unul nou ajunge la aprox. 1000 euro in reprezentanta.

Totusi, ai nevoie neaparat de o diagnoza facuta cu rabdare ca sa eviti dureri de cap si investitii inutile. Daca nu in reprezentanta, poate este vreun coleg de pe forum in zona cu sculele si cunostintele necesare.

Motorul trage normal? Nu e limitat in ture undeva la 3000 rpm? Nu ai niciun martor aprins sau mesaj in bord?

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai important decat sa mergi cu ea turata e sa mergi la drum intins, macar 20-30 de minute fara sa opresti motorul. Daca ai aditiv pentru DPF in rezervor, daca senzorii de pe DPF si softul sunt in regula, e posibil sa se regenereze. Insa daca sunt ceva probleme orinde pe partea de regenerare, ai dat banii degeaba pe ulei. Daca e foarte-foarte infundat, nu se va regenera in mers, iar in cazurile extreme nici macar regenerarea fortata nu rezolva problema.

Nu ne-ai spus cati km are masina, DPF-ul e si el un consumabil si vine o vreme cand ii suna ceasul.

Cei 300 de euro reprezinta varianta ieftina si definitiva de a scapa de problemele cu DPF-ul prin anularea acestuia. Unul nou ajunge la aprox. 1000 euro in reprezentanta.

Totusi, ai nevoie neaparat de o diagnoza facuta cu rabdare ca sa eviti dureri de cap si investitii inutile. Daca nu in reprezentanta, poate este vreun coleg de pe forum in zona cu sculele si cunostintele necesare.

Motorul trage normal? Nu e limitat in ture undeva la 3000 rpm? Nu ai niciun martor aprins sau mesaj in bord?

Masina are 102 000 de km. In bord am mesajul de a merge la service. Deabea sambata imi schimb uleiul si filtrul si apoi plec la drum intins cu ea. Motorul trage normal doar ca trebuie umpic cam turat fata de normal nu cu foarte mult, nu l-am turat peste 3000 ca sa stiu daca este limitat. Am sa revin cu informatii sambata. Iar diagnoza o voi face deabea saptamana viitoare, pana atunci vrea sa fiu sigur ca nu imi baga iar motorina in baie ca sa pot ajunge la o reprezenta Volvo. Aditiv in rezervor chiar nu stiu daca am, cum pot verifica acest lucru ? si unde este pozitionat rezervorul de aditiv pentru DFP ?

Edited by radaschin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar pe tester se poate vedea nivelul de aditiv. Daca km sunt reali, ar trebui sa mai fie ceva aditiv, dar nu mult. Cam pe la 120.000 de obicei se goleste, dar depinde mult de felul in care a fost exploatata masina. Nu stiu exact pe unde e rezervorul, dar oricum undeva in zona rezervorului de combustibil. Cand e gol rezervorul, ar trebui sa ai un mesaj " Engine system service" sau ceva de genul pe bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina are 102 000 de km. In bord am mesajul de a merge la service. Deabea sambata imi schimb uleiul si filtrul si apoi plec la drum intins cu ea. Motorul trage normal doar ca trebuie umpic cam turat fata de normal nu cu foarte mult, nu l-am turat peste 3000 ca sa stiu daca este limitat. Am sa revin cu informatii sambata. Iar diagnoza o voi face deabea saptamana viitoare, pana atunci vrea sa fiu sigur ca nu imi baga iar motorina in baie ca sa pot ajunge la o reprezenta Volvo. Aditiv in rezervor chiar nu stiu daca am, cum pot verifica acest lucru ? si unde este pozitionat rezervorul de aditiv pentru DFP ?

Citi km ai mers cu uleiul pina acum?Sa stii ca spune mult si asta legat de filtru particule.Pune 5w30 C1 ,(Mobil ESP sau Castrol )si sa il schimbi la 10-12mii de acum incolo.

Daca filtrul este infundat un pic peste limita de regenerare si mai mergi si tu in continuare in drum spre reprezentanta sa nu blochezi evacuarea si nu vei mai avea putere deloc.Poate nu mai ai nici aditiv!Este o situatia cam delicata pe care sper sa o rezolvi cu bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am un V50 1.6D An 2006. De curand am schimbat garnitura (de cupru) a unui injector. Am schimbat si uleiul (5W30 Castrol) si filtru de ulei. Am impresia ca uleiul nu scade. As vrea sa meg la un service sa vada daca softul este in regula sau daca eventual ar trebui schimbat filtru de particule sau sa vada daca si care este problema. Cine poate sa-mi recomande un astfel de service (care sa verifice soft-ul)? Sunt din Bucuresti.

Multumesc pt. ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now