ursuman

Sfat achizitionare S40 2008

158 posts in this topic

Buna ziua si bine v-am gasit. Nu sunt inca posesor de Volvo dar mi-as dori. Momentan am un Opel Astra J 2010 benzina 115 cp - s-a ivit ceva si il voi vinde. Vreau sa cumpar o masina - revin la diesel, intr-un buget de maxim 8500 (inclus si inmatricularea daca e din afara). Din tot ce am vazut pe autovit am ramas la 2 marci care sa imi placa-

1. VOLVO S40 - dar dupa ce am citit jumatate de zi ce ati scris pe forum - am cam renuntat la motorul de 1,6 diesel iar motoare de 2L nu sunt --- de acceea daca are cineva de vanzare ma poate contacta. Intre timp voi intra si la sesiunea Bursa sa vad ce e si pe acolo.

2. Mitsubishi Lancer 2l diesel - un prieten are aceasta masina si e foarte multumit de ea, iar forma caroseriei este ok, interiorul cam lasa de dorit.

Bogdan G inteleg ca ai un service sau daca nu, te pricepi foarte bine la Volvo -- daca cumpar una de la "samsari" unde o pot verifica (la tine se poate?), la ce sa fiu atent, KM dati inapoi pot fi verificati. Am o frica teribila de injectoare - sa nu pice. Motoarele de 2L sunt fiabile? Din ce am inteles sunt japoneze (de la Mazda) iar cel de 1.6 e frantuzesc (Peugeot)?

Astept sfaturile voastre si ofertele... si sper sa fac parte din acest club cat mai repede.

Apropo de ce nu mai vreau benzina-- daca isi pune cineva intrebarea -- vreau cuplu mai mare, consum mai mic -- fac cam 20000 km/an (50%-50% oras-afara).

Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am service auto, sunt doar pasionat de marca Volvo . Pt mecanica iti recomand sa mergi la Primus pt o verificare la partea mecanica iar pt electrica ma poti suna si pot face o diagnoza .

S40 2.0D dupa 2008 la 8500E nu ai cum sa gasesti, gasesti doar 1.6D adus din Olanda/Belgia cu 2x mai multi km decat in bord.

Problemele greave la 1.6D apar dupa 200.ooo km de Olanda deci ai sanse mari sa gasesti o masina buna. Din pacate insa de anul asta si olandezii s-au stricat si incep sa ascunda bubele grave (DPF, EGR, turbo) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Nu stiu daca ai citit deja postul meu cu aceeasi recomandare ...

Mergi si vezi masina, verifica actele din Olanda/Belgia si vezi care este parcul colector, adik firma care a lichidat flota auto de unde au cumparat samsarii nostrii. Fa o poza actelor pt a retine VIN-ul masinii si trimite un mail celor din Olanda/Belgia de la firma in cauza in care sa ceri respectos date/detalii despre starea masinii si conditiile in care a plecat de la ei. In principiu iti vor raspunde cam in max 2 saptamani. Dar iti vor raspunde...

In general masinile din Belgia/Olanda vin prin firma Nova Auto sau ceva asemanator daca am retinut bine.

Trebuie sa mai ai in vedere ca in cele mai dese cazuri masinile au kilometrii mai multi decat cei afisati insa starea lor generala poate fi una buna pt ca acei km au fost rulati pe sosele bune ( autostrazi etc ) si au beneficiat de intretinere la timp si cu produse de calitate mai ales in perioada garantiei. De multe ori aprox 150000km de Belgia/Olanda sunt de preferat celor 120 000, sau mai putin, de Romania.

Mai poti vb si cu Bogdan sa te insoteasca la acea verificare in momentul in care te-ai hotarat asupra unei masini. Cu siguranta pentru pretul corect, te-ar ajuta..

Si vei fi uimit ce minuni de informatii va scoate din laptopul sau...

Bafta si nu te grabi in a alege...

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ce pot sa zic -- ce vreau e destul de greu sa gasesc - max sa zicem 9000 E, cat mai multe dotari dar fara piele si motor de 2l diesel si km reali si putini. Cei care o cumpara din tara nu au cum sa o dea in banii astia. Asteptam sa vedem ce mai apare.

Apropo nicio parere sfat de Mitsu.. :) Ca o comparatie cum sunt la intretinere -- revizii si manopera in service, piese...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor 1,6D, preturi din data de luni 20-08-2012 (probabil preturi asemanatoare daca nu la fel pt 2.0 D):

Revizia Primus: ~1200 RON (filtru aer, filtru ulei,filtru polen, ulei 3,7l, spray discuri/ambreiaj , apa demineralizata ultrapura, garnitura surub baie ulei, reglat faruri, si o lista mare de verificari pe care o au afisata si in service si care costa 170 lei in mod normal) toate incluse in "Revizie. Daca schimba si filtru motorina revizia e ~1900 RON.

Daca vrei sa schimbi bujii de exemplu 1048 RON, toate 4 + conectorii aferenti... nu mai stiu daca e inclusa si manopera, sper ca da ..

Un tampon e 900 de lei la Primus.

O bucsa anterioara ( nu se schimba decat cu bascula la ei ) e 800 RON.

In principiu ora de manopera e 170 de lei, si taxeaza baietii la minut.

Daca faci revizia la un service de incredere dar nu reprezentanta imparte sumele la 2 (aproximativ).

Eu am luat masina din Romania , km putini servisata doar la Volvo si uzura se apropie de suratele cu multe sute de km aduse de afara.... It's your choice :thumbsup2:

Parere personala:

Eu nu mai am incredere in primus, dar sunt subiectiv ...

Pe principiu ai erori , sunt intermitente, "asa face toate",; ah si ce mai tare , "la modelul tau nu trebuie completat aditiv FP, pt ca e FP activ fara aditiv) ...... :confused2:

Si ar mai fi, dar intra in alta categorie si nu vreasu sa fie offtopic.

Bafta la achizitie.

Edited by gordon
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi arata bine, putin agresiva in look ...

Insa poti gasi destule forumuri care evidentiaza problemele pe care le au la caroserie sau intreaba structura datoria materialelor de slaba calitate folosite pentru a iesi o masina sub pretul unei japoneze clasice.

Nu au chiar fiabilitatea unei japoneze si sunt destule de sensibile pentru Romania mai ales...este doar parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce nu i adevarat?Filtrul de particule mai are aditiv dupa 2007?eu stiu ca nu

Apoi daca mereti la service si dupa terminarea garantiei pt revizia standard : ulei, filtre(aer,polen, motorina) inseamna ca nu aveti ce face cu banii avand in vedere ce simplu poate fii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ce pot sa zic -- ce vreau e destul de greu sa gasesc - max sa zicem 9000 E, cat mai multe dotari dar fara piele si motor de 2l diesel si km reali si putini. Cei care o cumpara din tara nu au cum sa o dea in banii astia. Asteptam sa vedem ce mai apare.

Apropo nicio parere sfat de Mitsu.. :smile: Ca o comparatie cum sunt la intretinere -- revizii si manopera in service, piese...

Eu ti-as da un sfat daca vrei, intrucit vad ca ai luat in calcul si optiunea Mitsubishi.Poti lua in calcul si varianta New Mondeo

New Mondeo penultimul model intre 08.2007-2011 cu motor de 1.8D/125cp sau daca vrei 2.0D /140cp , generatie noua si este peste S40,V50.Volvo S40 ca si V50 de 1.6 sau 2.0 sint cu motoarele stiute si vorbite pe acest forum si sint masini concepute in 2004 si iesite din carti ,nu se vor mai fabrica.Nu sint masini rele S40,V50 dar daca ai merge cu un new S60 sau S80 ai sa intelegi un pic de ce zic Mondeo. Cu service-ul nu ai probleme ca sint muuulte reprezentante in Bucuresti ,costuri de manopera mai mici,etc.

Daca senzatia deosebita ce ti-o confera scaunele unui Volvo cind conduci plus faptul ca vei avea un Volvo cintaresc enorm in luarea deciziei eu iti doresc sa gasesti ce ti-ai propus.

P.S. Volvo nu se revinde usor.Trebuie sa te gindesti si la situatii in viitor.Nu stiu ce virsta ai......".Volvo for Life" suna bine dar ..

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In banii aia se incadreaza si la un s60,v70 2005-2006...daca nu l deranjeaza impozitul.Din cate am auzit motorul 1.8 tdci de ford este cu probleme,mai bine cel de 2.0d de psa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh Doamne si sa vezi ce repede se vinde Mondeo!!!

Toata lumea alearga dupa ele. M-am chinuit sa vand unul aproape 1 an si arata impecabil, intretinut impecabil si km reali dar romanul in general spune " nu vreau masina mare ca aia consuma mult", nu vreau Ford ca ala consuma multi bani si nu tine cu casa...imi iau Volkswagen".

Sunt tipare si clisee care nu le puteam combate.

Cel mai bine este sa-si ia ce are nevoie si ce-si doreste si atunci macar el va fi impacat.

Si sa-mi scuzati ironia...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancer 2.0 TDI este un bad joke, motor VAG cu multe bube, caroserie cu multe bube, isonorizare inexistenta.

Nu ca S40-ul de la Volvo ar fi premium dar totusi in comparatie cu Lancer este masina .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul de 1.6D de la Volvo(PSA) nu este chiar asa o sperietoare. Turbo, filtrul de particule, volanta bi-masica, sunt accesorii care pica dupa un anumit nr de km(peste 180-200k), atat la Volvo cat si la alte marci muuult mai scumpe si cu pretentii de "premium". Sistemul de injectie este Bosch - fara probleme atat timp cat utilizezi motorina adecvata si schimbi filtrele. In rest ce probleme are acest motor in comparatie cu altele ? Daca vrei 2.0 TDI, iti torni cenuse in cap.

De ce trebuie sa te duci la Primus pentru schimbul de filtre ? :confused2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat timp cat il avem pe Bogdan nu stiu de ce va agitati cu DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat despre "km reali" - aici e mai greu. Sunt cazuri (cele cu km "facuti" pe la Pitesti) in care nici cei mai iscusiti nu pot depista veridicitatea lor. Datorita materialelor de buna calitate, testul calsic - cel cu verificarea anumitor pucte in care uzura este mai pronuntata (volan, schimbator, chedere, pedalier etc) pica din start. Un interior de Volvo la 200.000 km poate arata la fel de bine ca unul la 100.000, depinde de cel care l-a utilizat .

P.S. imi cer scuze pentru stalcirea lb. romane ! " ... daca vrei 2.0 TDI, iti torni cenusa in cap "

Edited by fantozzi007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu interiorul asa este, stiu un V50 cu 420.ooo km care arata identic in interior cu un C30 de 80.ooo km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fantozzi....

Cumperi din tirg cu km la jumate din cei reali si apoi..?Conform exemplului tau cu bimasica ,ce te faci daca masina real are 180mii si in bord ai 93mii??Te bucuri de ea vreo 15-20 mii si dupa aia bagi bani in ea si apoi incerci sa o vinzi daca cumva iti mai cade si altceva si per total spui ca ai detinut un Volvo,nu! Asta este afacere!!

Cind cumperi o masina nu te lasa vinzatorul sa pui testerul tau(insotitorului tau cu tester) pe masina sa nici mort.Ce afacere ar fi sa faci tirgul in acest sens cu testerul!He he...Asa ca nu are sens sa vbim de cei de la Pitesti sau de pe oriunde ce fac asa ceva.Ca dupa cumparare proprietarul afla citi km are masina real ,etc etc este doar o liniste sufleteasca poate si o provocare la buzunar pt un termen mai apropiat sau departat.

@Bogdan...Structura pielii ecologice lasa de dorit asa ca ..Mai scade si tu din km! :laughing7:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca iti iei masina la 180k si ea in bord are 90k si dupa 15-20k km te lasa volanta, turbo, EGR-ul, se colmateaza DPF-ul etc. te inscrii pe forum-ul Volvo si tipi in gura mare ca motorul de 1.6D este de kko.

Sa cumperi masina din targ !? ...pai cine te grabeste? O poti cumpara si a 2-a zi, dupa o verificare tehnica amanuntita.

Intrebarea este urmatoarea : Ce te faci daca masina respectiva nu are istoric service decat pana la 80-90k km, iar masina are in bord 110-130k km, iar real 180k km ???... si pe deasupra mai este "facuta" la km si cu Enigma( un tester de diagnoza ultra performant) ?? Ce faci atunci? O iei de buna !

Solutia pe care o vad eu personal : o verificare tehnica amanuntita te poate linisti, iar daca esti cat de cat priceput, daca nu tu macar mecanicul respectiv, iti poti face o parere despre o masina in general.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir, am intalnit multi samsari de Volvo, nici unul nu a comentat cand a fost vorba de diagnoza si nici unul nu a zis nimic cand i-am spus km reali ai masinii, au zambit cand le-am spus sa schimbe omul ce le regleaza km ba chiar cu un baiat din Bucuresti m-am reintalnit si chiar mi-a spus : " ia verifica si vezi daca e bine facuta ", evident ca era bine facuta de data asta .

Oricum o concluzie eu am tras din topicul asta, romanului ii place sa fie mintit, el vrea o masina din Olanda care costa mai putin ca acolo iar asta se vede clar aici, cel mai ieftin S40 in Olanda este 10.oooE iar in RO sunt 8000E .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ fantozzi...Nu am spus ca sint de cacao.Vbesc despre ce este in piata Sh la noi ,"stiute si vorbite". Un 1.6D si Drive pe deasupra luat de nou este ceva frumos.Dar una este una alta e alta.

Astea ce se vind si renteaza pt. vinzatori in tirg cu "pregatirile " aferente la km sint numai 1.6D(impozit mic si eventual Euro 5)..Ai vazut vreun 2.0D sau D5 cu nr. provizorii??!!

Logic si barbateste ar fi sa mearga onor cumparatorul in Olanda si sa isi ia ce doreste.Ca s-or mai fi desteptat acum si astia din vest invatati de obiceiurile romanilor , polonezilor etc comp.-est o fi altceva.Posibil.Doar constari eventual.

Cind iei din Ro ,cumperi la mina 3 cu riscul aferent cind e vba de vinzatori de masini de profesie.Apoi in mare parte masina cumparata din tara de la dealerul Primus are km reali,macar cit este in garantie si deduci ce si cum la km dupa aceea dar si aici apar mofturi ca deh a mers toata viata ei in Ro pe drumuri naspa.Cum o dai nu ii place romanului.(unora) .Scuze.

Doream ca sfatul meu sa il ajute pe colegul de forum nidecum sa generez polemici.In ce ma priveste ,fiecare si-a cumparat masina dupa posibilitatile materiale si cunostintele tehnice aferente acestei marci.

P.S. In general vorbind daca iti lasi masina pe miinile altuia sa ti-o verifice (exclus acele service-uri cu oameni capabili;ele exista doar trebuie gasite) si tu sa dai doar banii nu trebuie sa regreti.Ti-o faci cu mina ta.

@Bogdan...Posibil sa fii dat de tineri ce incep sau au inceput activitatea mai tirziu si nu au fost unde trebuie pt. kilometraj.Vezi si incerca la cei cu "germane" cu state vechi.Deh!Oameni si oameni.

Concluzia cum ziceai si tu este ca poate unora (cumparatori)le place sa fie pacaliti cind ar avea si alte solutii.

D.p.meu de vedere stiu ,avind ceva experienta ca pasionat de auto,practicant de multe chestii in auto tehnic vorbind, ca o masina o poti evalua din cel putin 5 puncte de observare sa zic asa.Tren-rulare parte motrica ,tinichigerie -vopsitorie ,etc etc ,etc .Deja le spun pe toate :smile: .Testerul este cireasa de pe tort.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir

Stiu, nu ai spus tu ca Volvo este o masina de kko, dar sunt multi altii care sustin acest lucru, mai ales depsre motorul de 1.6D, cel putin asta am inteles de la initiatorul topicu-ului. Nu ai generat niciun fel de polemica, este o discutie constructiva :love8: . Omul care nu a mai avut Volvo si vrea sa-si cumpere trebuie sa stie la ce sa se astepte si este general valabil pentru orice alta marca de masina cumparata SH.

Poate nu multi au reprezentanta Volvo in orasul lor sau , asa cum am mai spus, pot avea ghinionul ca masina respectiva sa nu aiba un istoric service sau sa nu existe posibilitatea de a merge la un tester Volvo, in cazul acesta ce-i de facut? Sa verifici trenul de rulare la un Volvo adus de afara care a circulat numai pe autuostrada este frectie la picior de lemn. Chestia cu verificatul km mi se pare a fi aievea, nu multi stiu ce si unde sa verifice, iar daca au fost bine masluiti ...sa verifici punctele unde apar uzura (volan, chedere, pedalier, schimbator etc) iar este frectie la picior de lemn. Asadar nu-ti mai ramane decat acea verificare tehnica si optica, de care tot am vorbit.

  • De exemplu turbina se poate verifica foarte usor daca are uzura mare, verificand daca are joc mare in ax - procedeu ce se poate face usor dasfacand doar furtunul de la filtrul de aer- pe admisie nu trebuie sa fie urme de ulei !!!
  • Turbina nu trebuie sa fie innegrita(afumata) lucru care se intampla doar din cauza unei simple garnituri care nu mai etanseaza - dar care indica o functionare anormala a turbinei prin pierderea presiunii
  • Filtrul de particule daca este pe duca - verifici teava de esapament - daca are funingine depusa pe interior- este clar ca filtrul de particule nu isi mai face treaba.
  • Desfaci capacul de la motor si verifici optic injectoarele care nu trebuie sa prezinte urme de motorina supurata sau urme de negreala(afumate) - semn pierdere compresie.
  • Ambreiajul si volanta - tragi frana de mana, bagi in tr. 1 si ridici ambreiajul la jumate - incerci sa fortezi putin ambreiajul - care daca este pe duca il vei simti imediat, valabil si pt volanta.
  • Verificati cu atentie daca pe rolele de la distributie sau transmisie(accesorii) sunt urme de veselina lichida - este un procedeu practicat de unii atunci cand incep sa "cante greierasii"
  • Cand pui contactul verifici cu atentie daca se aprind toti martorii in bord, este foarte important ca toti martorii sa aiba aceiasi intensitate luminoasa !
  • O masina cu motorul spalat si spoit cu silicon sa va puna mari semne de intrebare.
  • Daca a avut polish facut recent - iar semn de intrebare - se poate verifica pe la chedere, la imbinarile barilor, la capacul rezervorului.
  • Verificati foarte atent DOT-ul anvelopelor facand o paralela intre data de fabricatie a anvelopelor - km din bord - si ce scrie in cartea service (daca are).
  • Modelele cu piele ecologica la interior - au o grava problema - uzura incepe sa apara la scaunul soferului , de obicei in portiunea sezutului - verificati daca s-a intervenit cu vreo "carpeala" pe la vreun tapiter auto.
  • Daca masina are presuri, dati-le afara si verificati cu atentie mocheta de la sofer - dupa multi km mocheta de la sofer in dreptul pedalei de acceleratie cedeaza( acolo unde sa tine calcaiul in dreptul pedalei de acceleratie).
  • Verificati trusa de chei si vedeti daca s-a folosit cuiul de tractare
  • Daca masina are carlig de remorcare, detasabil, verificati daca a fost folosit - cel putin va faceti o parere
  • Verificati etichetele farurilor - trebuie ca amandoua sa aiba aceiasi data de fabricatie

Bineinteles, faci aceste verificari cel putin cele care tin de mecanica intr-un service autorizat, eventual o ridici pe un elevator, desfaci scutul de la motor - se verifica daca sunt pierderi de fluide, se verifica lonjeroanele, chiar si trenul de rulare etc.

Daca trece testul - este o masina ok :hello2:

Edited by fantozzi007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ca esti de acord cu mine.Eu am spus 5 puncte de observare tehnica care pot fi dezvoltate in mod amanuntit .Nu am vrut sa dezvolt deloc.Tu ai expus cite ceva din ce trebuie facut.Foarte bine.Mai sint si altele dar important din ce ai expus sa bage la cap si altii ce vor sa isi cumpere masina.

La service tot se ajunge ca masina se mai si strica din cind in cind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fantozzi007 -- frumoasa detaliere a lucrurilor ce trebuiesc verificate atunci cand iti cumperi o masina --

Am 28 ani, necasatorit.... daca asta spune ceva de ce masina mi-as dori. Am avut un megane2 bicorp diesel 1,5 85 cp, apoi am cumparat un Scenic tot diesel 1,9 130cp - care a sfarsit rau dar sper binele meu eu sunt intreg si fara probleme, si cu banii de pe asigurare am cumparat un Opel Astra J benzina 1,6 115cp. S-a ivit ocazia sa il vand la bani ok si am zis ca sa iau o masina SH pana in 9000E. Volvo l-am vazut pe strazi si mi-a placut, in Lancer m-am urcat la reprezentanta Toyota din Pipera (au niste masini rulate) si am ajuns la concluzia ca Lancer NU -- plastice de proasta calitate, panoul de usa la fel de gol ca ala de Logan (exagerez PUTIN). M-am uitat ceva si la Mondeo 2008-2009 cu ceva dotari il gasesti cam in 8500-9500 - dar am frica teribila de KM dati inapoi.

Al meu opel il dau la 25000 KM si parca NU as vrea sa iau o masina de kkt cu 230000 KM. Imi vine sa ii omor pe samsarii din Vitan care imi spun mie ca un Passat din 2008 are daor 80000 KM.

Sapt asta sper sa vand masina si cu banu in buzunar oi gasi eu un proprietar de un diesel ok. (Volvo, Ford, sau Vw dar la ultimul anul trebuie sa fie min 2009). Va tin la curent si va multumesc inca odata pt toate sfaturile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti inteleg frustrarea coleg ursuman. In acelasi timp tu vrei un volvo s40 dupa 2008 cu km putini pana in 9000 euro, e cel putin ciudat. Nimeni care detine o masina ok cu km pe bune nu ar da-o in banii astia. Ma gandesc la mine spre exemplu , care am facut 60.000km pe bune de la sfarsitul lui 2007 si pana acum cu s40-ul meu. Cu carte service cu reviziile schimbate la timp si intregistrate in cartea masinii, cu tot istoricul verificabil, deci foarte pe bune. Ei bine eu nu as da masina asta pe 9000 de euro, niciodata. CRed ca asta e o problema la noi, toti vrem limuzine cu buget de clasa mica spre mijlocie si cu km putini si diesel si cu motor de 2.0d si eventual si ceva dotari. Sfatul meu este sa te uiti la un c30, ai mai multe sanse sa gasesti ceva ok la banii astia. In rest o sa dai peste masini aduse din afara, toate din 2008 si toate uimitor pe la 100 si un pic de mii de km. Apoi uita-te pe mobile.de sau autoscout sau ce vrei tu si o sa vezi masini in banii cu care se vand aici (deci mai pui drumul si statul si taxe) cu km pe la aproape de 200 de mii. Concluzia o tragi tu singur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu te deranjeaza impozitul mare cauta ti un s60

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now