Bogdan Melinte

Volvo C70 - D5 - 2008

188 posts in this topic

Mi-au venit cele mai importante piese (amortizoare + planetara), am programare marti la montaj.

Mai trebuie sa ajunga si flansele, rulmentii si bieletele. La bielete din ce am inteles este o problema ca nu mai are furnizorul Lemforder (ramane maine sa mi se confirme 100%), singurele disponibile fiind Moog sau Meyle. Voi care dintre cele 2 variante credeti ca sunt mai ok in caz ca nu gasesc Lemforder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moog este bun, mai bun ca Meyle .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic da. Practic lui danyx i-am dat swag si au inceput sa paraie dupa 6 luni, schimbat pe garantie cu moog. Acelasi efect dupa alte 6 luni. Pus meyle HD si nu a mai avut probleme pana a dat masina. Probabil lot prost...

Galaxy S on IceCream Sandwich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva idee daca se poate activa pe Volvo C70 unele setari de convenience precum: deblocat usi automat la oprirea motorului, rabatat oglinzi automat la pornirea/oprirea motorului sau chiar decapotarea/capotarea din telecomanda?

Pentru decapotat/capotat am gasit doar un modul pe un site din UK care costa 300 euro, fara transport si mi se pare putin prea scump pentru ce face defapt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat azi planetara + toate amortizoarele.

Concluzii: a disparut vibratia si masina este mult mai inchegata (amortizoarele vechi erau duse rau).

Insa am si o problema pentru ca nu puteau sa fie toate bune: acum seara am observat ca farurile mele bat foarte jos (mai jos decat inainte), senzorul de pe amortizorul dreapta fata l-am vazut, nu tin minte sa il fi vazut si pe cel de pe dreapta spate insa. Trebuie calibrate cumva farurile dupa operatiuni de genul asta? Care pot fi motivele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, trebuie calibrate farurile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tizule ! :smile:

Operatiunea asta se face la Primus cel mai bine presupun nu?

Trebuie pus calculatorul pe masina?

Mie totusi inca imi sta gandul sa nu fie montat vrun senzor de auto-leveling prost, pentru ca din moment ce inainte sa fie schimbate amortizoarele batea bine, cum de s-a dereglat singur? Masina a fost oprita pe perioada schimbarii amortizoarelor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie pus testerul si vazut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin dupa o indelunga pauza:

  • Calibrare Faruri
    • Am rezolvat problema, intradevar, cumva isi pierdusera "orientarea" la schimbarea amortizoarelor.
    • Totul s-a rezolvat la Primus in 30 minute si 85 RON (am schimbat si niste becuri ca era prea mica factura altfel :D )

    [*]Schimb ulei cutia de viteze

    • Am cerut o oferta de pret la Primus, iar rezultatul m-a socat: 2300 RON (16 litrii de ulei - 1700 RON fara tva + manopera 1 ora - 170 RON fara tva)
    • Ce parere aveti despre uleiul alternativ Mobil ATF JWS3309? Din descrierea lui pare sa fie fix acelasi lucru ca si cel OEM, doar ca MULT mai ieftin (aproximativ 50%).
    • Daca cumpar eu uleiul acesta il pot schimba la Primus? Daca nu, aveti vreo recomandare de service unde as putea sa fac acest schimb? De mentionat: as vrea sa fac procedura completa cu flush.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

La Primus poti sa schimbi piese si accesorii aduse de tine doar daca sunt OEM Volvo (in cutia albastra si cu stanta Volvo pe ele)!

Vezi recomandari service pe forum pentru schimbul de ulei! Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Andu !

Inca astept un raspuns in legatura cu uleiul, daca ma poate lamuri cineva?

In alta ordine idei: stie cineva ce placute de frana trebuie pe fata masina mea (Volvo C70 D5, 2008)?

Incerc sa fac comanda si toata lumea este in dubii, m-au intrebat chiar ce dimensiune au jantele... Eu stiam ca discurile se pun in functie de greutate si puterea masinii, nu in functie de dimensiunea jantelor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etrierele şi discurile de frână se pun în funcţie de mărimea jantelor, plăcuţele se pun în funcţie de mărimea etrierelor şi discurilor. ;D

In esenta e corect ce-ai spus numai ca invers:

Jantele se pun in functie de discuri/etriere/etc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin dupa o indelunga pauza:

  • Calibrare Faruri
    • Am rezolvat problema, intradevar, cumva isi pierdusera "orientarea" la schimbarea amortizoarelor.
    • Totul s-a rezolvat la Primus in 30 minute si 85 RON (am schimbat si niste becuri ca era prea mica factura altfel :D )

    [*]Schimb ulei cutia de viteze

    • Am cerut o oferta de pret la Primus, iar rezultatul m-a socat: 2300 RON (16 litrii de ulei - 1700 RON fara tva + manopera 1 ora - 170 RON fara tva)
    • Ce parere aveti despre uleiul alternativ Mobil ATF JWS3309? Din descrierea lui pare sa fie fix acelasi lucru ca si cel OEM, doar ca MULT mai ieftin (aproximativ 50%).
    • Daca cumpar eu uleiul acesta il pot schimba la Primus? Daca nu, aveti vreo recomandare de service unde as putea sa fac acest schimb? De mentionat: as vrea sa fac procedura completa cu flush.

Daca au probleme cei de la Primus cu uleiul MOBIL care corespunde ca norma cu cel OEM iti recomand sa faci operatia asta la Brasov , la IATSA , acolo baietii sunt mult mai receptivi.Eu am schimbat uleiul la cutia automata acum vreo 3-4 ani la ei si mi-am cumparat ulei Febi( vreo 50 ron/l) cu norma asta JWS 3309 , la final dupa schimb m-au rugat sa le dau si lor sursa de ulei !

Share this post


Link to post
Share on other sites

..

In alta ordine idei: stie cineva ce placute de frana trebuie pe fata masina mea (Volvo C70 D5, 2008)?

Incerc sa fac comanda si toata lumea este in dubii, m-au intrebat chiar ce dimensiune au jantele... Eu stiam ca discurile se pun in functie de greutate si puterea masinii, nu in functie de dimensiunea jantelor?

Ar trebui sa ai discuri de 320 mm fata si 280 spate .In consecinta ceri placute pt. acest tip de discuri .In plus ai jante de 17 " sau 18",spui si asta.De ce nu intrebi aici pe forum la vinzari piese.(MC,Coasta .. ,Mike ,etc)Daca ai dubii cu ce ti-am spus masori discurile cu o ruleta. :smile: .Trebuie sa ai sistem de frinare ATE.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca au probleme cei de la Primus cu uleiul MOBIL care corespunde ca norma cu cel OEM iti recomand sa faci operatia asta la Brasov , la IATSA , acolo baietii sunt mult mai receptivi.Eu am schimbat uleiul la cutia automata acum vreo 3-4 ani la ei si mi-am cumparat ulei Febi( vreo 50 ron/l) cu norma asta JWS 3309 , la final dupa schimb m-au rugat sa le dau si lor sursa de ulei !

@mid: Multumesc mult pentru sfat, o sa iau legatura cu ei, sa speram ca mai sunt la fel de receptivi si acum :) Prefer sa fac operatiunea la dealer datorita echipamentelor adecvate (vreau sa fac si update la TCM dupa schimb), dar in nici un caz nu am de gand sa platesc pretul aberant care il cer la ulei...

Ar trebui sa ai discuri de 320 mm fata si 280 spate .In consecinta ceri placute pt. acest tip de discuri .In plus ai jante de 17 " sau 18",spui si asta.De ce nu intrebi aici pe forum la vinzari piese.(MC,Coasta .. ,Mike ,etc)Daca ai dubii cu ce ti-am spus masori discurile cu o ruleta. :smile: .Trebuie sa ai sistem de frinare ATE.

@V50Saphir: Ai dreptate ! Alea sunt discurile, am aflat in cursul zilei de azi dupa ce am pus mana pe ruleta, dupa am aflat ca se poate detecta mai usor in functie de cum arata etrierii pe fata, cei pentru discuri de 320mm fiind foarte mari. Sistemul de franare este intradevar ATE si in consecinta am comandat placute ATE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce echipament adecvat ai nevoie pt un schimb de ulei la cutie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce echipament adecvat ai nevoie pt un schimb de ulei la cutie ?

Echipament de supraveghere video! :hammer: :hammer: :hammer: !!!

Bogdan Melinte, nu-ti trebuie nici un echipament adecvat pentru schimbul de ulei la cutia automata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DICE prin care sa se faca update la TCM dupa si prin care sa se reseteze calculatorul, nu se numeste echipament adecvat ? Se gaseste cumva peste tot? Eu din cate stiu doar dealerii pot face update-uri de genul... Si sa imi fac schimbul intr-o parte si restul la primus nu mi se pare vreo smecherie ca nu manopera e problema, ci costul uleiului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum este la Primus ,N-AM FOST NICIODATA dar banuiesc ca esti invitat la o cafea , un rebus , o realitatea tv cat timp se lucreaza la masina ta , dar eu de cate ori am fost la IATSA Brasov cu masinile am stat langa mecanic sa vad cum si ce lucreaza !

BogdanM , ai PM cu datele de contact !

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Resetarea "counter-ului" de ulei la TCM se poate face cu orice scula de diagnoza profesionala (X431, KTS 560, etc) .

Update soft nu este necesar decat atunci cand sunt probleme la cutie si oricum updateul este o frectie urata la un picior de lemn putrezit. Mai demult credeam ca update-ul TCM face minuni dar de fapt el mareste tolerantele, patineaza cutia mai mult si scade performantele.

Acum cu mana pe biblie recunosc faptul ca nu este un "must" TCM update-ul, la XC70-ul meu si la alte masini schimba mult mai lent dupa update iar asta duce la scaderea performantelor dinamice DAR prelungeste viata cutiei, cu cat nu as putea spune DAR nu consider o solutie .

La S40 insa am tot AW55 dar fara posibilitate de update, vreau sa spun ca schimba mult mai lin dar este infinit mai puturoasa ca la XC70, diferenta semnificativa este ca la S40/V40 cu AW55 nu pica aproape niciodata cutia iar la S40/V50 sunt probleme exact ca la S60->XC90 (P2) .

Solutia ideala este schimbarea frecventa a uleiului care se uzeaza foarte repede la cutiile AISIN, in rest apa paie si bataie .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum este la Primus ,N-AM FOST NICIODATA dar banuiesc ca esti invitat la o cafea , un rebus , o realitatea tv cat timp se lucreaza la masina ta , dar eu de cate ori am fost la IATSA Brasov cu masinile am stat langa mecanic sa vad cum si ce lucreaza !

BogdanM , ai PM cu datele de contact !

@mid: Multumesc mult, am vorbit deja cu cineva de acolo (Drago Nechifor, nu stiu daca nu este cumva aceeasi persoana cu cea recomandata de tine..), o sa fac o programare spre sfarsitul saptamanii viitoare.

:D

Resetarea "counter-ului" de ulei la TCM se poate face cu orice scula de diagnoza profesionala (X431, KTS 560, etc) .

Update soft nu este necesar decat atunci cand sunt probleme la cutie si oricum updateul este o frectie urata la un picior de lemn putrezit. Mai demult credeam ca update-ul TCM face minuni dar de fapt el mareste tolerantele, patineaza cutia mai mult si scade performantele.

Acum cu mana pe biblie recunosc faptul ca nu este un "must" TCM update-ul, la XC70-ul meu si la alte masini schimba mult mai lent dupa update iar asta duce la scaderea performantelor dinamice DAR prelungeste viata cutiei, cu cat nu as putea spune DAR nu consider o solutie .

La S40 insa am tot AW55 dar fara posibilitate de update, vreau sa spun ca schimba mult mai lin dar este infinit mai puturoasa ca la XC70, diferenta semnificativa este ca la S40/V40 cu AW55 nu pica aproape niciodata cutia iar la S40/V50 sunt probleme exact ca la S60->XC90 (P2) .

Solutia ideala este schimbarea frecventa a uleiului care se uzeaza foarte repede la cutiile AISIN, in rest apa paie si bataie .

@Bogdan: Sincer, si eu am dubii daca sa fac sau nu update-ul la TCM (asa in caz nu a fost deja facut pana acum de proprietarul anterior), dupa cum stii deja de la diagnoza, masina mea este softata, oare acest update la TCM nu ii va face mai mult rau decat bine avand in vedere de softul de la motor?

In alta ordine de idei:

Ceva ce m-a uimit este ca, cei de la IATSA mi-au zis ca au nevoie de doar 12 litrii de ulei, comparativ cu cei 16 litrii pe care ii cer cei de la PRIMUS.

Lucru care sincer mi se pare logic, din putinele mele cunostine tehnice, pentru ca nu vad de ce ai avea nevoie de 8 litrii pentru flush, cand in cutie, dupa scurgerea initiala (curg aproximativ 2-3 litrii din ce am inteles...) mai raman aproximativ 4 litrii care trebuie scosi...

Poate logica mea este gresita si nu stiu exact procedeul, dar banuiesc ca cei de la IATSA stiu ei ce stiu daca cer doar 12 litrii...

Inca o intrebare:

Uleiul pentru cutie Mobil ATF JWS3309 este mineral sau sintetic?

Stiu ca m-am uitat pe forum si cineva zicea ca trebuie sintetic, dar nu am gasit decat mineral de vanzare...

Edited by Bogdan Melinte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil 3309 (cu normal JWS3309) este mineral, si din pacate cel putin eu pana acum n-am reusit sa aduc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am tot tinut sa va intreb inca o chestie care ma tot deranjeaza la masina si nu stiu ce sa zic despre aceasta problema:

Cand masina este in P sau in N, totul este normal, nici o vibratie nimic, totul este ok.

In schimb cand o cuplez fie in D sau in R, masina incepe sa vibreze mai puternic, motorul isi schimba din sonoritatea care o are in P/N adica incepe sa toarca, la stop este chiar deranjant daca nu o cuplez in N din cauza vibratiilor.

Cand o cuplez in R chiar face un mic trosc la cuplare si bruscheaza masina un pic.

In mers fie nu se mai observa, fie dispar aceste vibratii.

Aveti idee ce poate fi? Se va rezolva cu schimbul uleiului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intra in categoria "asa face toate" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci sa inteleg ca nu am de ce sa am motive de ingrijorare din cauza asta... Multam Bogdan !

Mi-am facut programare pentru sambata urmatoare la IATSA Brasov pentru schimb ulei cutie viteze + update TCM + resoftare ECM (scriere soft motor de fabrica - 180 HP).

Am ales sa rescriu softul de fabrica in locul celui cu care am cumparat masina, intrucat nu stiu unde a fost facut softul si in ce conditii...

In plus, pentru mine cei 180 de CP sunt mai mult decat suficienti si am tras concluzia ca nu are rost sa fortez aiurea motorul si cutia de viteze (piesa de care sunt ingrijorat cel mai mult ca s-ar putea sa sufere din cauza puterii mai mari de la motor).

Vroiam sa fac si revizia tot la IATSA cu piesele aduse de mine deoarece am zis ca ar fi ok sa aiba prima revizia din Romania facuta la reprezentanta, insa mi-au dat un pret la manopera cam mare comparativ cu ce gasesti in alte parti cum ar fi dealerii Mercedes, BMW...

Si oricum o revizie + schimb de placute fata nu e tocmai rocket science sa trebuiasca sa fie neaparat facut la Volvo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.