Alexandru Marius

Schimb lichid de frana!

12 posts in this topic

Va salut, am si eu o intrebare. Vreau sa stiu daca se schimba lichidul de frana, si daca da , la cati ani sau km? Masina mea are 178000 de km, nu stiu daca a fost schimbat. M am uitat la lichid si se vad prin el ca un fel de fulgi de zapada, dar daca ii ating se fac una cu lichidul. Pot sa mai merg si eu inca 500 km si pe urma sa l schimb? ca vrea sa plec la mare! Este vorba de un S40 din 2005. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Din ce stiu, recomandarea e ca lichidul de frana sa fie schimbat cam la doi ani... din pacate, putini fac asta. Nici eu nu l-am schimbat.

Pentru intretinerea masinii, da, e bine sa il schimbi, daca e urgent... nu cred.... dar nici nu iti garanteaza nimeni pentru el.

In Romania sunt foarte multe masini carora nu li s-a schimbat lichidul de frana..... nici nu se pune problema sa il schimbe la fiecare 2 ani.

Poti sa il mai folosesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cum spui ca arata trebuie schimbat .Verifica si tot sistemul de frinare,disc ,etrieri placute ,racorduri(furtune) cind il vei schimba.Cred ca il ai de cind este masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot citit despre recomandarea asta de a schimba lichidul de frana la 2 ani... N-ar trebui sa fie la un interval de km?

Masina mea cat a fost pe firma a facut aprox. 150.000 km in doi ani iar de schimbat l-am schimbat dupa 3 ani, la 202.000 km.

Acum in 2 ani, masina face 8.000 - 10.000 km, maxim.

Pare un non-sens sa-l schimb la 10.000 km, daca cu primul a functionat foarte bine 200.000.

Sunt nedumerit, recunosc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motivul pentru care se recomandă înlocuirea lichidului de frână este higroscopicitatea acestuia. În timp, captează apa din atmosferă, indiferent dacă maşina se află în mişcare sau nu. De aceea recomandarea e făcută pe criterii temporale şi climatice.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu anu asta am schimbat discurile si placutele pe fata si am zis sa schimb si lichidul si am pus ate blue racing. a intrat cam 700-800ml

Si mecanicul mi a zis:bine ca mai schimba lumea lichidul de frana si ca teoretic trebuie sa imi creasca eficienta cu minim 10%

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu l-am schimbat niciodata si masina e din 2005 :slap:

Cutia de lichid de frana ate blue racing sta sigilata pe un raft in garaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce operatii presupune schimbarea lichidului? Acum nici nu imi vine in minte cum as putea sa golesc instalatia. Aerisirea se face tot "ca la dacia", pe la aerisitoare? 700-800ml e capacitatea instalatiei? Ce norma trebuie sa fie lichidul?

Edited by darian007

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia ate blue racing.intra cam 800ml. si faci flush-ing.deschizi in spate si torni lichid nou pana vezi ca ce va curge are coloarea albastra.dupa ce gati cu spatele faci fata care va merge mult mai repede.din cate am inteles lichidele nu sunt miscibile deci torni peste alalalt vechi si asta nou il da afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa ceva.

Ca sa nu muncesti fff mult scoti cu seringa cat se poate din vasul de la lichid de frana, apoi completezi pana la buza cu ate blue racing.

Desfaci aerisitorele pe rand si faci ca la dacie ("fa pedala...tine apasat") pana cand iese lichidul albastru.

Mare grija sa completezi tot timpul cu lichid ca daca ramane fara...

Desi in carte zice 1.2L eu am luat o cutie de 1L si a mai ramas. Am inteles ca n-ar iesi el chiar tot lichidul.

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichidul de frana "clasic" are in mod normal culoarea uleiului de floarea soarelui. Cu cat e mai inchis la culoare cu atat ai mai multa apa in el . Apa din lichid ataca etrierele si poate duce la blocarea lor. La franari repetate puternice (de ex in serpentine) lichidul se incinge foarte tare si apa trece in stare gazoasa devenind compresibila si astfel se pierde din presiune si evident din eficacitate.

Nu stiu daca la S40 e la fel ca la S/V70 si 850 dar la aceste modele si ambreiajul este tot hidraulic si actionat cu acelasi lichid de frana. Multe servicuri nu stiu asta si cand schimba lichidul schimba numai circuitul de frana si "uita" de cel de la ambreiaj. Circuitele in sine sunt separate dar ele impart totusi acelasi rezervor.

Cand se aeriseste se incepe cu conducta cea mai indepartata adica dreapta spate, apoi stanga spate, fata dreapta si fata stanga si apoi ambreiaj.

Cand aerisesti "clasic" cu o persoana in masina care apasa pe pedala si una care sta la surubul de aerisire si e bine ca atunci cand deschizi surubul ca sa scoti aerul sau lichidul vechi ca sa nu se apese pedala de frana pana atinge podeaua pt ca stresezi garniturile din cilindrul principal de frana (el nu este gandit ca la utilizarea normala sa atingi cu pedala covorul).

Ideal este sa schimbi cu un aparat care tine instalatia sub presiune si baga lichid. Asta mai ales cand vrei sa aerisesti ambreiajul.

La servicuri aici au un kit cu care pot masura concentratia de apa din lichidul de frana si pot spune daca trebuie schimbat sau nu, desi la cat costa 1 litru de lichid de frana aproape ca nu se merita stressul .

Spor

Cristian

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now