Posted 16 Sep 2012 (edited) · Report post Eu zic ca 10 luni e ok. Dac-o luam statuta prin depozitele din Romania cred ca greu "pupam" baterie sub 2 ani vechime fata de data fabricatiei... ai dreptate ,cumnatul meu la Volvo Rimini a schimbat bateria si a primit una cu data fabricatiei 02.2012(asta s-a intamplat acum 1 luna,mai exact in 14 august)deci eu cred ca una mai noua nu primeai niciunde in alta parte,numai daca nu are ceva surse Bogdan G.??!! si te rezolva el cu una mai noua Edited 16 Sep 2012 by mario74 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Sep 2012 · Report post Eu nu am vazut baterie Rombat Premier mai veche de 4 luni . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Sep 2012 · Report post Eu mi-am luat Rombat Premier in ianuarie 2012 iar data fabricatiei bateriei era (adica este) noiembrie 2011. Cred ca Bogdan are dreptate in postul de mai sus. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 (edited) · Report post Sa inteleg ca sunt la fel de bune si Rombaturile noastre? Din moment ce le folositi. Edited 17 Sep 2012 by larahau Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 · Report post Sunt excelente, eu am avut pe V70 o baterie Caranda si era din 2006 iar acum este 2012 si inca merge . Bateriile din gama Premier sunt excelente . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 · Report post Eu am pus Caranda Maxima Top (sau ceva de genul - ma rog, "top of the line" de la Caranda) si pe Smart si pe VOLVO (ambele de 65Ah, cost 280RON/buc). Am avut numai Caranda pana acum si au tinut cel putin 5 ani... 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 · Report post Da, bornele... si eu am ramas fara curent ( in mers ) datorita faptului ca nu le curatasem niciodata in patru ani. Nu e prea placut sa vezi ca-ti moare motorul pe sosea la 100 de km. pe ora... Deci, bornele primul lucru Marius, bateria nu da curent cand motorul functioneaza, alternatorul e furnizorul; cum ar putea sa dea curent bateria si sa se incarce in acelasi timp? bateria e folosita doar sa porneasca motorul! daca motorul s-a oprit in timp ce mergea , nu bateria e de vina! fie ca masina ruleaza, fie ca sta pe loc, cand motorul merge, alternatorul e cel care da curent in toata masina. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 · Report post @alexpopeystar68, alternatorul isi face "treaba" numai impreuna cu bateria Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 · Report post 74 Ah cu 750 / 77 Ah cu 780 pe 1.6D nu se poate pune? Ma refer la Bosch S5. Bateria care tocmai mi-a murit e "Tenax" () de 60 Ah. Nu cred ca a mai auzit cineva.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 · Report post Marius, bateria nu da curent cand motorul functioneaza, alternatorul e furnizorul; cum ar putea sa dea curent bateria si sa se incarce in acelasi timp? Dar mobilul cum functioneaza cand e la incarcat? Bateria e un buffer intre alternator si sistemele electrice ale masinii. Alternatorul nu alimenteaza NIMIC altceva decat bateria. Din ea sug curent toti consumatorii electrici. Nici macar pe tractoarele alea vechi romanesti nu functioneaza nimic electric fara baterie, si cu alea intr'adevar poti merge fara baterie, motorul nu are nevoie de curent pt a functiona, merge pe compresie. Doar demarorul e actionat electric, o pornesti si apoi ii decuplezi bateria linistit si o folosesti la altceva. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 · Report post Inseamna ca nu ai vazut dacie pornita cu o baterie si dupa aceea functiona fara baterie (nu era prea indicat dar mergea) 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 · Report post Merg unele agregate invechite pe motorina , fara popme de combustibil electrice, aprindere electronica, si alte gadgeturi electrice pe la motor. Dacie am avut, si cand au corodat bornele de la baterie fix in intersectie si-a dat duhul. Eram pe gpl, dar nici pe benzina nu ajungeam nicaieri fara CURENT pt BUJII. Nemaifacand contact cu bateria, curentul nu mai circula nicaieri. Bateria inchide circuitul. Am dat cu niste apa distilata pe borne si s-a dus oxidul ala alb si am mers mai departe. De aia se da cu copper grease (m-am murdarit de engleza la gura) pe borne, ca sa nu mai faca arc electric si sa nu mai oxideze contactii. Ce dacie ai vazut tu ca a functionat succint fara baterie si-a ingropat alternatorul pana la sfarsitul zilei. Bujiile alea papa curent mult, si brusc, si repede. Cat putea sa faca fata alternatorul ala? Numai spike-uri intr-una. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Sep 2012 · Report post Da functioneaza dar nu mult pornesti cu o baterie; il dai jos pui alta !merge cu bornele luate! nu este sanatos ca curentul urca si la 18V Eu nu fac asa ceva dar am vazut cum o facut figura asta altii inclusiv la dacie cu motor benzina injectie Nu este nici un sf La opel astra g daca nu ai incarcare nu tu servo directie (dupa spusele tale de ce nu ia curent din baterie?) Pt ca sunt prea multi consumatori is bateria tine cam 10-30 minute x5 motor common-rail cam atat o mers cu o baterie incarcata Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Sep 2012 · Report post Intrebare intrebatoare! Rombat produce baterii si pentru Caranda sau invers? Si de ce? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Sep 2012 · Report post Alternatorul, cu motorul pornit desigur, pune 14,2 v la bornele bateriei si atunci de unde sa dea curent bateria peste aceasta tensiune, cand are 12,5 v? nu va ganditi ca, electric, este imposibil? bateria este un consumator cand motorul merge iar cand sta, e singura sursa de curent ... e logic, nu trebuie sa fii electrician ... Merg unele agregate invechite pe motorina , fara popme de combustibil electrice, aprindere electronica, si alte gadgeturi electrice pe la motor. Dacie am avut, si cand au corodat bornele de la baterie fix in intersectie si-a dat duhul. Eram pe gpl, dar nici pe benzina nu ajungeam nicaieri fara CURENT pt BUJII. Nemaifacand contact cu bateria, curentul nu mai circula nicaieri. Bateria inchide circuitul. Am dat cu niste apa distilata pe borne si s-a dus oxidul ala alb si am mers mai departe. De aia se da cu copper grease (m-am murdarit de engleza la gura) pe borne, ca sa nu mai faca arc electric si sa nu mai oxideze contactii. Ce dacie ai vazut tu ca a functionat succint fara baterie si-a ingropat alternatorul pana la sfarsitul zilei. Bujiile alea papa curent mult, si brusc, si repede. Cat putea sa faca fata alternatorul ala? Numai spike-uri intr-una. Maestre, fenomenul a fost altul : bateria, impreuna cu rezistenta vazuta la bornele oxidate, consuma mult din curentul furnizat de alternator si bujiile nu primeau destul ca sa faca arcul de aprindere, intelegi? bateria nu inchide circuitul ci este in paralel cu ceilati consumatori, altfel nu ar putea porni motorul daca ar fi in serie! in ce priveste alternatorul, iata cum sta treaba : al meu e de 120 A/h, iar baterie am de 65 A, daca ar fi sa mearga motorul pe baterie, in cateva minute ar fi la 7-8 v tensiunea la bornele bateriei ... scuze de off topic dar rog moderatorii sa inteleaga faptul ca e o "problema" electica de clasa a 7-a si daca se poate va rog sa deschideti alt topic, sa lamurim o data trebusoara asta. multumesc 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Sep 2012 · Report post +1 pentru alexpopeyestar Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Sep 2012 · Report post Alternatorul, cu motorul pornit desigur, pune 14,2 v la bornele bateriei si atunci de unde sa dea curent bateria peste aceasta tensiune, cand are 12,5 v? nu va ganditi ca, electric, este imposibil? bateria este un consumator cand motorul merge iar cand sta, e singura sursa de curent ... e logic, nu trebuie sa fii electrician ... Maestre, fenomenul a fost altul : bateria, impreuna cu rezistenta vazuta la bornele oxidate, consuma mult din curentul furnizat de alternator si bujiile nu primeau destul ca sa faca arcul de aprindere, intelegi? bateria nu inchide circuitul ci este in paralel cu ceilati consumatori, altfel nu ar putea porni motorul daca ar fi in serie! in ce priveste alternatorul, iata cum sta treaba : al meu e de 120 A/h, iar baterie am de 65 A, daca ar fi sa mearga motorul pe baterie, in cateva minute ar fi la 7-8 v tensiunea la bornele bateriei ... scuze de off topic dar rog moderatorii sa inteleaga faptul ca e o "problema" electica de clasa a 7-a si daca se poate va rog sa deschideti alt topic, sa lamurim o data trebusoara asta. multumesc He ,he .Astia mai "tineri" cica nu prea le-am avea.. :thumright: . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Sep 2012 · Report post mai stiu eu pe "unii"care zic ca nu merg cu farurile aprinse ca la "papa" bateria :headbang: 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Sep 2012 · Report post Ca si curiozitate, un 1.6D poate functiona fara baterie cam 30-50 minute in functie de sezon si consumatori porniti . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Sep 2012 · Report post Da am observat fara curea de aceesori nici becul de la incarcare nu se aprinde cred ca pana nu se descarca un pic bateria nu "deranjeaza"alternatorul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Oct 2012 · Report post Salut 1 Acum am comandat si eu o baterie Rombat Premier de 80Ah. maine vin baietii sa o monteze. trebuie sa fac ceva deosebit, sau o schimba ca la orice masina, adica desfac bornele pun baterie si pun bornele . ca am impresia ca am citit pe aici pe undeva, ca trebuie pus contactul pe treapta 1, sau delirez eu? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Oct 2012 · Report post Salut 1 Acum am comandat si eu o baterie Rombat Premier de 80Ah. maine vin baietii sa o monteze. trebuie sa fac ceva deosebit, sau o schimba ca la orice masina, adica desfac bornele pun baterie si pun bornele . ca am impresia ca am citit pe aici pe undeva, ca trebuie pus contactul pe treapta 1, sau delirez eu? DA, e o procedura mai speciala si daca nu o respecti te poti alege cu fel de fel de bube costisitoare, citeste mai jos 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Nov 2012 · Report post Multumesc. Am schimbat bateria cu succes Multumesc. Am schimbat bateria cu succes Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Nov 2012 · Report post Am desfacut si pus la loc bateria de n ori, mai intai "-" si apoi "+" , cu grija sa nu fac un scurt si nu am avut nicio eroare, desi tineam cheia in buzunar!!! sa fie masina mea mai desteapta? nu cred ... chiar ma mira acea procedura, asta pentru ca am desfacut bateria in acelasi mod si la Toyota fetei mele, la fel, fara nicio problema, doar cu mare grija sa nu fac un scurt!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Nov 2012 · Report post Am desfacut si pus la loc bateria de n ori, mai intai "-" si apoi "+" , cu grija sa nu fac un scurt si nu am avut nicio eroare, desi tineam cheia in buzunar!!! sa fie masina mea mai desteapta? nu cred ... chiar ma mira acea procedura, asta pentru ca am desfacut bateria in acelasi mod si la Toyota fetei mele, la fel, fara nicio problema, doar cu mare grija sa nu fac un scurt!! Al tau e S40 I, procedura e pentru S40 II care are alta electronica. Sunt multi aici care scriu (de parca e ceva de laudat) ca nu s-au ales cu erori desi nu au respectat procedura, bravo lor, ce sa zic ! Incep sa cred ca totusi inginerii de la Volvo au fost tampiti cand au scris procedura cu Warning in VADIS\VIDA, cine stie. Este extrem de costisitor sa misti o cheie pe 2 ). Bogdan G.....credca incet incet imi pierd statutul de Batman ))) Share this post Link to post Share on other sites