lazvio

anulare DPF volvo v50 1,6d motor d4164t

262 posts in this topic

Salutare si multumiri la toti cei care au postat pe forum. In urma celor citite aici cat si pe alte forumuri am luat decizia de anulare a filtrului de particule de pe un Volvo V50 1,6d motor d4164t fabricat in 2009.

Motive: - in urma diagnosticarii si vizitei in reprezentanta Volvo - mi s-a spus ca se apropie schimbarea DPF la 120k, completare aditiv, schimb ulei etc, pret

4.600 filtru; 800 aditiv, accesorii (garnituri, prezoane,coliere), manopera, diagnosticare cred ca

se ducea la peste 1500 euro;

- dignosticarea si regenerarea filtrului in reprezentanta in jur de 350 ron + drum 115 rom (motorina)

regenerare care nu a tinut decat cca 500 Km dupa care s-a aprins martorul in bord si masina a

in safe mode (nu se mai tureaza peste 2900 rot/min)

anulare fizica: am facut-o singur in urma celor citite si consta din: - demontarea fiftrului

- taierea unei "ferestre" in acesta cu flexul

- golirea acestuia de fagurele din interior (se face foarte usor cu un ciocan ropercutor ptr.

cei care au timp se poate face si manual cu un ciocan si dalta). Fagurele din interior este

compus din 2 compartimente. Eu am luat decizia de a o anula complet pe cea inferioara;

in cea superioara ( cu h=10 cm) am dat o gaura = cu diametrul tevii (cca 5 cm).

- tevile pentru senzorii de presiune si temperatura le-am obturat

- cei doi senzori i-am lasat cpost-3935-0-87174700-1350316326_thumb.jppost-3935-0-87174700-1350316326_thumb.jppost-3935-0-70715300-1350316734_thumb.jpuplati in mufele lor;

- sudura capacului se poate face electric;

- montare filtrului (bidonului gol) pe masina

anularea din soft: am apelat la un specialist cost 350 euro

Dupa intreaga operatie observatii: - martorul in bord nu mai este aprins

- motorul are putere nu mai am limitarea de turatie

- carcasa goala a filtrului de particule nu se incalzeste atat de tare incat sa fie necesare izolarea acesteia (este motivul/frica

pentru care am luat decizia da a nu renunta la partea superioara a fagurelui din interior si doar de a-l gauri)

In prima faza sunt perfect multumit de toata operatia cost/beneficiu.

Pentru ce se v-a intampla in viitor (dupa mai multe ore/km functionare) va tin la curent

PS- inainte de aceasta operatie in urma verificarii in reprezentanta aveam si fault EGR. In prealabil de aceasta l-am curatat si acum vad ca nu imi mai da cod de eroare, banuiesc ca este OK dar imi voi da seama dupa mai multi Km parcursi.post-3935-0-87174700-1350316326_thumb.jppost-3935-0-24777400-1350316337_thumb.jppost-3935-0-36474300-1350316348_thumb.jppost-3935-0-80782100-1350316361_thumb.jppost-3935-0-62067800-1350316381_thumb.jp

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca l puteai pune la Reparatii de unul singur...si puteai sa faci mai multe poze :D(pe etape)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si daca in loc sa anulezi dpf-ul din soft il lasai asa si completai cu motorina in loc de aditiv, ce avea ? ca diferenta de presiune acum teoretic este mereu 0 si nu ar trebui sa se mai declanseze regenerari

Share this post


Link to post
Share on other sites

si daca in loc sa anulezi dpf-ul din soft il lasai asa si completai cu motorina in loc de aditiv, ce avea ?

Asta e rezolvarea la problema DPF-ului? ??? ??? ???

@lazvio ce poti sa ne spui despre consum??

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari lazvio :hello2: :hello2: :hello2: ! Acum o sa dea cu putin mai multe noxe pe evacuare (ai grija la ITP), dar nu vei mai avea probleme cu regenerarea ori cu, completarea cu aditiv a filtrului de particule. Bravo :headbang: :headbang: :headbang: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru tutorial , sa te tina multi km !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e rezolvarea la problema DPF-ului? ??? ??? ???

@lazvio ce poti sa ne spui despre consum??

Pai nu, deci nu cred ca m-ai inteles. Nedumerirea mea este de ce este obligatoriu sa il scot si din soft. Problema este fagurele care era infundat si diferenta de presiune era mereu mare ceea ce declansa regenerari pana cand nici regenerarile n-au mai functionat ca s-a infundat de tot. Acum ca fagurele nu mai este dar senzorii sunt tot la locul lor, diferenta de presiune este 0. Ceea ce intrebam eu este de ce nu se poate lasa asa, adica cu fagurele scos dar cu softul normal, ea continuand sa aiba functia de regenerare care probabil nu se va mai activa niciodata diferenta de presiune fiind mereu 0. Si ca sa nu dea eroare cand se goleste aditivul il poti completa cu motorina. Deci, de ce nu s-ar putea face si asa daca nu vreau sa scot soft-ul cu 350 euro ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good question :D

Bogdane unde esti??

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ati speriat. Pai eu stiam ca la 120k km trebuie completat aditivul, nu schimbat DPF-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, se completeaza cu aditiv, DPF-ul o mai duce binisor peste 120.000. Dar la reprezentanta in Cluj mi-au spus ca avand in vedere problemele pe care le-au avut de-a lungul timpului cu DPF-ul, s-a introdus RECOMANDAREA de a-l inlocui cu totul. OBLIGATIA de a-l inlocui la 120.000 apartine doar celor care au masini in garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D4164T service programme A-1.pdfD4164T service programme B-1.pdf

Cat priveste despre consumul de combustibil inca nu stiu abia ieri am terminat "operatia" si nu am parcurs cu ea mai mult de 50 Km dar va tin la curemt (nu am trip computer pe ea - si oricum pentru distante mici nu este relevant).

Privitor la anularea doar fizica acestuia fara intervenirea in soft motorul nu iese din "safe mod" (putere slaba - nu se tureaza peste 2900 rot/min)

Ceea ce am observat azi este ca la turatii peste 3500 rot/min motorul este putin mai galagios (datorita faptului ca filtrul de particule este gol) dar este nesemnificativa marirea de zgomot

Felicitari lazvio :hello2: :hello2: :hello2: ! Acum o sa dea cu putin mai multe noxe pe evacuare (ai grija la ITP), dar nu vei mai avea probleme cu regenerarea ori cu, completarea cu aditiv a filtrului de particule. Bravo :headbang: :headbang: :headbang: !

Emisiile de noxe CO2 nu cred ca vor creste iar ITP-urile nu cred ca "numara/masoara" particolele de funingine. Normal regenerarea si completarea cu aditiv este anulata din soft, cat tine asta nu va pot spune hakerii care rescriu epromul sau ECU sunt destul de secretosi. Personal ma astept ca nu este exclus ca la un moment dat masina sa vada ca trebuie schimbat DPF la 120k (pana atunci mai am 12k) dar va tin la curent cu aceasta.

Felicitari pentru tutorial , sa te tina multi km !!!

Multumesc, la fel pentru pentru toata lumea. Scopul tutorialului este de a gasi solutia cea mai buna in problema DPF-ului. Personal sunt adeptul emulatorului (in caz de nereusita masina poate fi adusa usor in starea initiala prin demontarea acestuia) dar nu am gasit suficiente argumente pentru a-l testa.
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am eu pe masina operatia asta facuta acu 1 an . si consumul a scazut cu 1 L pe oras de la 6 a ajuns la 5 . am cu ea 50 000 de km si sunt foarte multumit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stergi eroarea cu un Dice dupa ce spargi fagurele nu vad nici un motiv pentru care masina sa ramana in limp mode sau safe mode. Domnu Bogdan ne ajutati cu o parere avizata la cele spuse de mine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci voi ziceti ca daca faci partea fizica si apoi resetezi erorile cu vida dice nu mai trebuie facuta modificarea la soft?Sa zicem ca ar fi adevarat...credeti ca cei care castiga bani de pe asta vor recunoaste?Dar avand in vedere ca sumele cerute pt modificarea softului sunt destul de mari cred ca totusi nu merge fara a face si acea operatiune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logic trebuie emulat acest senzor diferenta presiune (linga carcasa bateriei)ca sa nu mai anunte catre ECU necesitatea de postcombustie motor -regenerare DPF.Este un convertor presiune-tensiune foarte dichisit si scump.Apoi mai ai de emulat si ADM-ul Daca chestiile astea se fac fizic este una si daca se fac soft este alta.Se cam recurge la soft ca etse mai facil pe timp de lucru putin,Pretul este pompieristic ca de obicei fiind proportional cu cit face un DPF nou+manopera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stai un pic V50Saphir, daca presiunea diferentiala este zero, deci "teoretic" filtrul este curat-curat, de ce ar mai trebui emulat senzorul ? Sau se pleaca de la un "offset" de fabrica, ceva de genul "daca nu exista macar 20hPa diferenta intre intrare si iesire, "dam eroare" ? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de presiune intrare -iesire din DPF din ceea ce am citit poate ajunge pana la 1000mbari (1atm), aceasta fiind o valoare maxima cand deja ECU comanda regenerarea DPF-ului (postcombustia). Ceea ce mi-a spus cel care a facut modificarea in soft este ca: pacaleste ECU prin modificarea din soft sa vada o presiune de 100mbarii (0,1atm). Mentionez ca senzorul a ramas cuplat in mufa masinii doar furtunele din DPF sunt scoase (practic senzorul vede acum diferenta de presiune zero). Cat priveste ceea ce spune V50Saphir mai sus ca pretul este "pompieristic" subscriu si eu la aceasta. Dar vorba romanului nestiinta si prostia se platesc. Sunt surprins ca aceasta/si altele metode de anulare a DPF-ului se practica de la aparitia lui si nu numai la noi in tara inca cei care au cunostintele necesare (soft) nu au "divulgat" solutiile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight..Pai si acel offset nu se rezolva ca este vorba de conversie presiune tensiune?Pacalesti de aici.Eu stiu ca are 3 fire senzorul din care 2 sint de alimentare.In fine ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lazvio ne poti spune ceva de noxe dupa ce ai anulat dpf-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blizzard, nu e chiar asa, regenerarea nu se face numai dupa senzorul de presiune diferentiala ci cu ajutorul acestuia + senzorii de temperatura + dupa un algoritm, la fiecare citire (de diferenta presiune) este generat un nr de grame funingine, cand acest numar ajunge la valoarea X atunci incepe regenerarea . De asemenea ecu are o harta cu ajutorul careia el compara diferenta de presiune in functie de sarcina motorului, daca tu la o sarcina de 90% ai diferenta 0hpa este clar ca filtrul este spart si atunci este generata o eroare. Aceste teste le-am facut si eu, 1000km nu au fost probleme, dupa 1000km insa a inceput motorul sa intre in protectie. Prima data intra rar dupa care din ce in ce mai des iar daca incepe regenerarea si tu nu ai DPF sa vezi distractie si amuzament, iese fum mai rau ca la Copsa Mica (in perioada de glorie) .

Ca si curiozitate dupa ce faci soft DPF OFF nici cu testerul nu mai poti face regenerare, pur si simplu se opreste motorul .

ADM-ul trebuie lasat in pace iar cand da eroare se pune motorina sau pur si simplu se anuleaza si gata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

lazvio ne poti spune ceva de noxe dupa ce ai anulat dpf-ul?

Vizual nu sunt modificari ale noxelor. Chiar si la accelerari bruste (peste 3000 rot/min) nu se observa fum la evacuare nici alb nici negru. Pana acum am parcurs cu ea cca 500 km si sunt multumit. Pana la ITP mai am un an daca va mai exista postarea pana atunci va voi tine la curent cu emisiile de noxe.
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noxele sunt aceleasi fara DPF, valoarea NOx ramanand aceiasi difera insa PM-ul (particulate matter) adica fumul de diesel care este 0.022 fara DPF fata de 0.001 cu DPF .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poi la itp se masoara opacitatea....deci PM-ul nu?Deci mai primesti viza sau nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic nu, practic poti limita PM-ul din soft la fel cum tot din soft D5-ul(de pe XC90) de 185CP EURO4 a devenit EURO5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic nu, practic poti limita PM-ul din soft la fel cum tot din soft D5-ul(de pe XC90) de 185CP EURO4 a devenit EURO5.

Si daca limitezi PM din soft nu scade puterea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now