lazvio

anulare DPF volvo v50 1,6d motor d4164t

262 posts in this topic

Am si eu o intrebare.

Numai masinile volvo au problema asta cu dpf pt ca am prieteni care cu alte marci de masini dar odata nu i-am auzit

vorbind despre dpf ,aditivi ,regenerari,plus ca fac odata pe saptamana fac austria si alte tari(sant si masini care sant folosite numai in oras si nu au problema asta pe care noi cu volvo o avem adica cu dpf , aditivi regenerari mers turat)

Şi întrebarea? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu credeam ca la volvo infundarea filtrului se face mai repede decat la alte marci ( mai ales la v50 de 1,6 d)

decat la un A4 de 3000.

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme la DPF, mai devreme sau mai tarziu ce-i drept, pot aparea in cazul tuturor vehiculelor diesel echipate cu prostia de DPF. Nu prea se tine cont de marca/producator, insa intr-adevar se intampla ca unele sa "experientieze" probleme cu acest pacatos element mai tarziu decat altele. Cum spuneam si cu alte ocazii, variabilele in discutie sunt multe (eventuale probleme tehnice la alte componente, calitate slaba a lubrifiantului folosit, stilul si mediul de conducere etc.).

Insa probleme legate de DPF toate au. La o eventuala intrebare "De ce?" raspunsul e foarte simplu: pentru ca este un consumabil. Multa lumea nu intelege asta, dar asta nu schimba cu nimic datele problemei.

Nu credeam ca la volvo infundarea filtrului se face mai repede decat la alte marci ( mai ales la v50 de 1,6 d)

decat la un A4 de 3000.

De pilda, informatii despre marca si motorizarea in discutie sub aspectul "faultarii" DPF-ului, se pot vedea aici, aici, aici, aici, sau aici.

Tendintele folosirii acestui consumabil au crescut exponential in ultimii ani, producatorii de masini aratandu-se extrem de interesati de caracterul asa-zis "eco friendly" pe care DPF-ul il are, in teorie. Desigur, tehnologiile si implementarea lui difera. Dar, cum spuneam, iminenta problemelor persista in cazul fiecaruia.

Vorba socialismului: de la fiecare dupa posibilitati, fiecaruia dupa nevoi. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare intrebarea asta, pai nu te-ai intrebat draga Flaviu de ce la 1.6D ai nevoie de aditiv pt DPF, de ce la nici o alta motorizare in afara de 1.6D si 2.0D nu este nevoie de aditiv, de fapt sunt motorizari 2.0D cu DPF care nu au nevoie de aditiv desi tot motor PSA este .

Raspunsul e simplu, un motor mic nu poate dezvolta singur fara sa fie ajutat o temperatura foarte mare a gazelor de evacuare, adica un 1.6D in mod normal la o accelerare puternica nu dezvolta mai mult de 350C pe cand un 3.0TDI sau 2.4 D5 dezvolta lejer peste 500C la fiecare acceleratie peste 3000 rpm, nu mai vorbim de faptul ca 1.6D are un DPF de 12L pe cand D5-ul are un DPF de 30L.

Ce nu intelege lumea este alt aspect, DPF-ul se infunda atunci cand motorul nu functioneaza corect sau DPF-ul este consumat.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles acum problema asta cu dpf.

Vreau sa te intreb,e mai bin cu dpf ,sau fara.

Ce se poate intimpla fara ( am vazut pareri una si una)

Pt ca va veni timpul sa renunt si eu la el.

Si sa stai tot timpul cu frica ,ca nu se mai tureaza motorul ,mai ales plecand la un drum mai lung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi deduc ca l-ai intrebat pe Bogdan, fac si eu doar o mentiune: daca ajungi sa ai probleme cu DPF-ul, poti linistit sa te gandesti sa-l anulezi. Mare atentie, insa: anularea sa o faci cu cap. Nu merge la orice nea Gica, e treaba de mare finete. Trebuie o persoana competenta sa te scape de belea. Vorba aia: unde nu-i cap, vai de CEM. :)

Alte pareri - chiar mai detaliate - gasesti pe forum, problema s-a dezbatut intens de-a lungul ultimelor luni.

Cand tragi linie, tot inspre anulare te vei duce (cel mai probabil). :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca motorul are probleme chiar si dupa operatiunea "DPF OFF" tot probleme vei avea, intra in protectie si nu se accelereaza fara sa genereze cod de eroare, scoate fum, merge prost, etc.

Tocmai de aceia am spus ca inainte de a face orice la DPF este bine de stiut daca motorul functioneaza corect. Dupa ce anulezi DPF-ul e mai simplu, daca scoate mult fum este clar ca sunt alte probleme la motor.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am eu pe masina operatia asta facuta acu 1 an . si consumul a scazut cu 1 L pe oras de la 6 a ajuns la 5 . am cu ea 50 000 de km si sunt foarte multumit .

5% pe oras? :) Si nu e in protectie? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de oras :D

In Bucuresti nu scoti 5% nici de apocalipsa .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine stie si imi poate spune ce dimensiune are fagurele de ceramica de la 1.6D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca are 19cm diametru si 27cm lungime .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca are 19cm diametru si 27cm lungime .

sigur nu are 30 ?(sau 20) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diametru sau lungime ?

Oricum nu ai cu ce altceva sa-l inlocuiesti pt ca are o forma mai speciala .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproape 30cm lungime .

Stiu ca mi-am notat undeva dar nu mai gasesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica opacitatea are valoarea maxima 1,5 la autoturisme? Stie cineva ceva legat de asta? Eu intr-o documentatie de la RAR am vazut ca pt MAC supraalimentate opacitatea la autoturisme merge pana la valoarea de 3,0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai cumva camion MACK ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

motor cu aprindere prin compresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah, ma scuzi, prescurtarea asta nu e prin DOOM sau DEX ;)

OZB !

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi dar poate pentru masinile fara DPF. In cartea masinii scrie ca masina e dotata cu filtru de particule ceea ce inseamna ca opacitatea tre sa fie cat scrie in carte sau in normele lor si sigur sunt altele decat 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dinoco,

Ti-ai facut ITP-ul? Cum a fost cu DPF off?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut Itp-ul cu dpf off si inca circul pe șoselele patrieri fara nici o problema.

...desi e fumigena in spatele meu cand merg cu Ac On, adica mai mereu :P

LE : ai pe MP (mesaj privat) detalii, sa nu iau warn aici :D

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg, Ti l-ai facut cu dpf (activ) sau ai vrut sa spui cu dpf off?

Si cand l-ai luat, l-ai luat pe bune sau l-ai luat pentru ca "ai facut sa fie bine"? :))

Ce vremuri...

Toata lumea merge in concedii, trage de rupe pe autostrazi, se bucura de regenerari complete...

Astept lunile de iarna cand umbla lumea prin oras, la temperaturi scazute, pe distante scurte, sa vad cum prinde viata iar topicul. :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata rautate mai Sergiule, cum sa te bucuri de problemele altora . :P

Asta cu ITP pe bune e discutabila, ce inseamna pe bune ? Daca nu vrea sa-ti dea ITP-ul nu ti-l da, te respinge pt ca nu ai lichid de spalat parbrizul .

@Blizzard, este adevarta ce spui dar exista masini fara DPF care in carte au avut DPF dar la RAR au ramas tot EURO4, eu stiu un BMW 330d care fara DPF tot a iesit EURO4 la RAR, a fost modificata cartea si acum nu mai scrie ca are DPF . Chiar ma voi duce cu C30-ul la un prieten cu statie ITP sa vad daca ies noxele fara catalizator si DPF, cu softul actual eu cred ca ies pt ca am tipsurile curate chiar si dupa 3 saptamani .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now