lazvio

anulare DPF volvo v50 1,6d motor d4164t

262 posts in this topic

Aditivul e recomandat pt. 60.000km, nu pt. 3000km ! Asta daca e vorba de aditivul pt. DPF, din ADM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frectie la piciorul de cauciuc, cum sunt si cele de curatat injectoarele, de desfundat catalizatoare si alte zemuri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frectie la piciorul de cauciuc, cum sunt si cele de curatat injectoarele, de desfundat catalizatoare si alte zemuri :)

Eu nu pot sa te contrazic deocamdata  si nici tu, daca nu il folosesti regulat (este exact ca orice tratament care daca nu il incerci nu vei sti daca are efect sau nu asupra bolii respective ) eu unul vreau sa incerc sa il aplic regulat si daca e de bun augur sa va pot spune si voua  ce efecte are :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti doresc mult succes atunci si te asigur ca nu vreau sa te demoralizez dar nici nu incurajez industria "panaceelor" auto. Atat.

Edited by Midnight Caller

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Multumesc,nu e nici o problema,sunt de acord cu tine,sunt perfect constient ca nu le poti reprosa si demonstra nimic astora vis a vis de produsele astea ,dar eu o sa o fac pentru experienta noastra aici,macar sa nu se mai lase pacaliti si altii.apreciez tot efortul vostru din acest forum care zic eu mi-a fost si imi este de folos si poate ajutsi eu  cu ce pot ,deoarece dpdv - auto -nu prea sunt in masura sa dau sfaturi.Crede-ma sunt doar cu intentii bune si pozitive ,. 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna tuturor,am regenerat fortat filtrul la reprezentanta si m-a ars si pe mine si particulele.Cost final..1,100 lei de la 500 cat mi-a spus mecanicul cand am lasat masina!!!!Dar oricum...acuma masina trage, fara erori....sa vedem cat tine minunea asta.Sfaturi sa il anulez?Oricum ma gandesc sa vand,are 145K reali, cineva interesat?(volvo v50, an 2009,1.6 drive)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci vrei sa i lasi minunea la altul acum?Dupa 6 postari o si vinzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil daca anulezi filtrul de particule sa o dai mai repede. :))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Membru nou, Volvo S40, 1.6D, din 2006, 150000 KM, achizitionata acum 2 saptamani.

Aceleasi simptome, Limp mode sau Mode degrade(in FR), martor pe bord> nervi, google intors pe dos, femeia vrea divort...

Dusa la mecanic de colt, pusa valiza> diagnostic FAp incarcat, Dusa la garajul unde s-a inlocuit FAp-ul de catre vechiul proprietar pe 18/11/2014, negocieri cu zambete vreo 5 minute, o voi lasa la el pe 9/11 deci teoretic inca in garantie( Citez "o dau la specialistul meu in diesel si vedem ce zice compania")

Precizez ca aditivul( Cerina) a fost completat plus o durita,debimetre,  captorul de presiune inlocuit, au fost facute regenerari, una in august, a doua in septembrie.

Intrebarea mea este: poate fi vina unei unei instalari gresite a FAP-ului, sau este o alta probleme ce cauzeaza aceasta problema (avand in vedere ca regenerarea nu se face)

Off topic- avezi experiente cu icarsoft i910(as vrea sa pot diagnostica si reseta singur codurile-in siguranta bineinteles)

         in privinta pieselor,  nu am verificat toate site-urile, dar majoritatea celor ce livreaza in EU nu includ motorul 1.6 D (micut si neinsemnat:(  )> solutii ?

Va multumesc anticipat.

P.S. intretimp am stricat si o durita ce iese de la turbo, incercand sa strang un surub care era pus invers si care de fapt nu strangea nimic>reparat momentan, de mecanicul de colt> de aici si nevoia de piese(skandix nu m-au ajutat deloc nici site-urile Peugeot,dar poate nu stiut eu unde sa caut).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa precizez ca in prima saptamana de la achizitionare m-am simtit minunat in Volvica(asa-i zice) , probabil pentru ca nu mai trebuia sa mai sar pe carutul fiicei mele de 11 luni ca sa pot intra in masina cum faceam cu Fiat Panda. Sper sa o stapanesc mult si fara sa scot Fap-ul( se practica si aici in Franta, trece de control din cele spuse pe forumuri°)

Va multumesc pentru orice sugestie care imi poate salva casnicia( sau macar masina :D); 

O seara buna tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de particule instalat nou a fost de origine Volvo sau aftermarket? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAP Walker 93030(factura)

Asta se intrebau si cei de la Volvo Montpellier la ultima verificare la ei, in septembrie cand au schimbat "capteur de pression" (senzorul de presiune banuiesc):

"anomalie presiuneFAP:57 HPA la sosirea masinii, 27HPA dupa reparatie/ recomandat 15-20 HPA;  DAca problema revine> verifica origine FAp? Piesa VOLVO?"

Multumesc pentru eventualele raspunsuri si precizari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ca e aftermarket, doar ca a fost schimbat initial pe 02/2014, apoi schimbat din nou pe garantie pe 11/2014, regenerat de 2 ori in ultimele 3 luni...si din nou infundat.

De aceea intrebam daca problema poate avea alta cauza decat piesa sau intalarea in sine, sau trebuie doar evitate copiile si folosite doar piese originale pe sistemele esentiale( ceea ce poate fi destul de periculos pentru sanatatea inimii).

IN cazul in care nu gaseste alta problema (nu au fost alte erori pe soft), ma gandesc ca mecanicul imi va propune 2 variante; o noua regenerare, care probabil nu va tine mai mult decat ultimele doua sau inlocuirea Fap-ului ceea ce ma pune pe ganduri, luand in considerare ultimele 2 filtre 

Sau...filtru original Volvo si mananc conserve vreo 2 luni. in caz contrar anulare Dpf?!

Oricum, orice idee sau sfaturi sunt bine venite.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara a avea pretentia ca ma pricep... Inteleg ca ai fost cu ea in service Volvo, deci banuiesc ca a fost testata corespunzator - VIDA-DICE. In cazul asta, daca cei doi senzori de presiune de pe filtrul de particule- sunt ok, daca nivelul de aditiv este in regula, daca softul masinii (responsabil pentru efectuarea regenerarii) e in regula atunci ramane filtrul in sine.

Pe de alta parte, chiar after-market fiind, mi se pare neverosimil ca un filtru nou sa se infunde la fiecare cateva luni, in conditiile in care masina face regenerarile in mod corespunzator. 

Si la masina mea (acelasi an, aceeasi motorizare) tot asa a inceput - regenerari fortate din ce in ce mai dese. Mi-au schimbat ambii senzori de presiune si la fel facea. Am schimbat fitrul cu unul original si iaca se fac 70.000 km de atunci fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precizare: filtrul de particule are un singur sensor de presiune, nu doi. 

Legat de dpf aftermarket nu trebuie sa te mire daca luat de nou te tine cateva luni. Ai avut ocazia sa vezi cum arata un filtru de particule aftermarket  fata de unul ORIGINAL? Eu da, si crede-ma ca nu arata deloc la fel. In primul in componenta dpf-ului intra siliciu, care ar trebui sa asigure o temperatura suficient de mare (500-650grade Celsius) pentru procesul de ardere. Filtrele aftermarket se pare ca nu mai au acelasi continut de siliciu, mie mi se pare ca sunt din ipsos sau cel putin asta este impresia generala. Un filtru de particule aftermarket daca nu asigura aceeasi temperatura de ardere ca unul OEM, se infunda foarte repede pentru ca nu poate arde funinginea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze, nu stiu de ce am ramas cu impresia ca sunt 2 senzori de presiune, unul inainte si unul dupa filtrul de particule... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns Behu.

Facturile ce le am de la vechiul proprietar indica ca a fost schimbat de 2 ori> improbabil ca ambele sa fie defecte(parerea mea).

La ultima regenerare si verificate cu VIDA nu a iesit nici un cod/pana detectata. De pe 06/2015 si pana pe 09/2015 la reprezentanta au fost realizate urmatoarele : pus aditiv, schimbate bujii "pre-incalzire"(incandescente?), regenerare 1, senzor presiune, flexibil FAP, regenerare 2;

in 2014 au mai fost schimbate, in afara reprezentantei Turbo, FAP (x2), intretinerea obisnuita> total in 2 ani peste 5000E

Oricum, in urma a ceea ce a spus Behu si din precizarile lui dok din alte posturi, cel mai probabil voi schimba filtrul cu unul original. Voi merge totusi peste 3 zile la mecanicul la care aveam programare, sa verifice integralitatea furtunaselor (din postul cu patania lui Sergie001, Turbo fiind schimbat la a doua inlocuire a FAp-ului)

Va multumesc pentru lectura, chiar daca fost un pic cam tehnic pentru mine, revin cu detalii cand totul va merge bine:)

O zi buna tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am dat refresh la pagina si am vazut comentariile adaugate recent.

Multumesc pentru completari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca :

1) E un singur senzor intr-adevar dar cu doua PROBE (masoara diferential)

2). Temperatura de regenerare nu e data de materialul filtrului ci de postinjectii,bujii incandescente si presiunea data de turbina

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de material. Daca nu ar exista aceea ceramica, temperatura nu se mentine. Este ca o soba din teracota care se incinge si mentine temperatura ridicata mai mult timp. In rest ai dreptate. Cu bujii, valva egr, clapete, injectie si turbo ce prezinta defecte nu se face regenerare. 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Legat de "samota", you got a point :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Revin cu informatii. Filtrul de particule a fost schimbat, de reprezentanta (diferenta de pret infima fata de aftermarket), masina functioneaza bine. Au precizat ca filtrul e garantat 1 an, nu stiu exact in ce conditii, dar sper sa nu fiu nevoit sa aflu.

Au mai decoperit si o scurgere usoara de lichid de racire (pe care il observasem pe scutul de sub masina), voiau sa shimbe pompa de apa, care dupa spusele lor functioneaza bine momentan dar lichidul poate "deteriora cureua de distributie", dar din lipsa de capital am preferat sa aman si sa completez la nevoie. La o prima analiza, urmele de pe scut sunt mai degraba din partea din fata(radiator), voi incerca sa curat si apoi sa dau cu spray pentru papuci (praf alb) pentru a descoperi sursa. Nu am (momentan) sculele si nici cunostintele necesare pentru a face un test de presiune,dar daca aveti alte idei, ramana deschis la sugestii, (eventual pe un alt topic).

Oricum, am instalat si Vida, achizitionat Dice functional (sper ca nu clona clonei clonate) si incerc sa invat din mers.

Multumesc pentru idei si informatii, stimati proprietari de Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Deţin şi eu de peste 2 ani un V50 1,6D din 2007 cu care am făcut deja 32000 km. Am păţit-o cu filtrul înfundat în prima iarnă cu circulat mult în oraş. M-a costat 400 de lei curaţarea si regenerarea şi mi s-a spus ca mai am aditiv. Apoi anul acesta după vreo 20,000, plecat la un drum mai lung mi s-a terminat aditivul iar motorul nu şi-a putut face regenerarea, s-a spart furtunul la turbo iar motorul a intrat in LIMP. Am ajuns totuşi acasă şi la service am rezolvat completarea cu aditiv si furtunul şi s-a reuşit o autoregenerare a DPF în timpul mersului comandată din tester fără a mai necesară demontarea şi curăţarea. Au fost şterse erorile iar maşina a funcţionat ireproşabil peste 2300 km. Eram chiar foarte încântat de ea doar că am fost nevoit să circul doar prin oraş în ultimele 2 săptămâni şi s-a înfundat din nou. Mâine merg din nou cu ea la service şi am speranţa că se va reuşi din nou o regenerare fără demontare. Dilema mea e că dacă nu se va putea şi va implica cheltuieli mai mari, are rost să continui să curăţ la el sau să îl anulez ? Precizez că maşina are acum 193,000 km (sunt destul de sigur de asta) şi probabil DPF-ul e destul de uzat. Locuiesc In Cluj Napoca şi am găsit unde pot face anularea DPF dar, deşi am citit tot topicul acesta din forum şi multe altele, eu consider că e o operaţiune cu multe riscuri. Aş vrea să aflu de la cei care au anulat DPF-ul dacă au avut probleme din cauza asta, după ce au făcut cateva sute/mii de km.  Se pare că e ca o operaţie pe creier, dacă e facută foarte bine poate fi totul ok insă orice greşeală poate produce multe erori la bord. Am un coleg care a făcut anularea DPF la un Mercedes C-klasse de vreo 8-10 ani şi deşi e încântat de câştigul de putere şi lipsa de griji pt. DPF, el a constatat o creştere a consumului cu 0,5-1 l/100 km şi nefuncţionarea corectă a controlului tracţiunii.  Un mecanic de la service pe care îl apreciez mult mă sfătuieşte să nu îl anulez decât ca ultimă opţiune, e rezervat în privinţa anulării DPF deşi nu îi place nici lui. Vă rog, convingeţi-mă că e bine să fac anularea pentru că îmi place mult maşina asta când merge bine şi nu vreau încă să o schimb. 

Scuze pentru povestea mea lungă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il poti schimba cu unul nou OEM..... apoi daca ai DPF OFF  la revizie ITP poate sa dea un pic peste "limitele de fum",noxele   ar prezenta un risc cumva insa  depinde cit de consecvent este cel de la ITP  si nu iti face virfuri de turatie dese sa "vada" fumul  pe tester,cit de rece este motorul in acel moment,etc

In rest DPF OFF este binevenita  cind ti-o face cine trebuie si  daca citeai mai sus este un coleg care se ocupa de asta .Daca la Cluj este cineva in masura la fel de bine sa faca ca si colegul de aici atunci ,asta e.:)

In teorie la  peste fiecare  120oookm se schimba DPF-ul si daca tot o tii asa  te costa  mult mai mult decit o anulare.iar un  DPF se infunda mai des si din cauza unei functionari mai defectuoase a motorului.

Acum ramine sa alegi  ce faci ,eu am expus  asa simplist cam cum sta treaba cu 1.6D.Eu as inclina spre DPF OFF ..

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now