Salutare si multumiri la toti cei care au postat pe forum. In urma celor citite aici cat si pe alte forumuri am luat decizia de anulare a filtrului de particule de pe un Volvo V50 1,6d motor d4164t fabricat in 2009.
Motive: - in urma diagnosticarii si vizitei in reprezentanta Volvo - mi s-a spus ca se apropie schimbarea DPF la 120k, completare aditiv, schimb ulei etc, pret
4.600 filtru; 800 aditiv, accesorii (garnituri, prezoane,coliere), manopera, diagnosticare cred ca
se ducea la peste 1500 euro;
- dignosticarea si regenerarea filtrului in reprezentanta in jur de 350 ron + drum 115 rom (motorina)
regenerare care nu a tinut decat cca 500 Km dupa care s-a aprins martorul in bord si masina a
in safe mode (nu se mai tureaza peste 2900 rot/min)
anulare fizica: am facut-o singur in urma celor citite si consta din: - demontarea fiftrului
- taierea unei "ferestre" in acesta cu flexul
- golirea acestuia de fagurele din interior (se face foarte usor cu un ciocan ropercutor ptr.
cei care au timp se poate face si manual cu un ciocan si dalta). Fagurele din interior este
compus din 2 compartimente. Eu am luat decizia de a o anula complet pe cea inferioara;
in cea superioara ( cu h=10 cm) am dat o gaura = cu diametrul tevii (cca 5 cm).
- tevile pentru senzorii de presiune si temperatura le-am obturat
- cei doi senzori i-am lasat cuplati in mufele lor;
- sudura capacului se poate face electric;
- montare filtrului (bidonului gol) pe masina
anularea din soft: am apelat la un specialist cost 350 euro
Dupa intreaga operatie observatii: - martorul in bord nu mai este aprins
- motorul are putere nu mai am limitarea de turatie
- carcasa goala a filtrului de particule nu se incalzeste atat de tare incat sa fie necesare izolarea acesteia (este motivul/frica
pentru care am luat decizia da a nu renunta la partea superioara a fagurelui din interior si doar de a-l gauri)
In prima faza sunt perfect multumit de toata operatia cost/beneficiu.
Pentru ce se v-a intampla in viitor (dupa mai multe ore/km functionare) va tin la curent
PS- inainte de aceasta operatie in urma verificarii in reprezentanta aveam si fault EGR. In prealabil de aceasta l-am curatat si acum vad ca nu imi mai da cod de eroare, banuiesc ca este OK dar imi voi da seama dupa mai multi Km parcursi.