neotrim

T5'ul lui neotrim, reinviat dupa o lupta titanica, pentru cei cu probleme

23 posts in this topic

Sa incepem cu inceputul.

Eram un mandru si indoctrinat posesor de BMW e34 touring, am inceput cu un 518i dus din 115cp in 150cp, un 520i dus din 150cp in 170cp si un 525tds dus din 143cp in 220cp.

Fiind in vizita la mama mea in Italia, intr-o situatie mai neplacuta (operatie la abdomen) am vazut masina fiului prietenului ei, un minunat 850 T5 italian (2.0t 210cp) preparat de un maniac ce acum detine un s80 T6. Masina are suspensie sport, chip-ul schimbat ( fizic, asa se facea pe la sfarsitul anilor '90), filtru BMC in cutia originala ( cine il vre sa imi dea PM si vorbim, trebuie doar curatat), marita injectia etc. CIca masina ar fi facut 250cp pe dyno dar nu am unde verifica.

Asta a fost la primul proprietar, cand a cumparat-o Giani ( un tampit care voia un estate cu cai multi si care a distrus o bijuterie de masina ), dupa un an a schimbat wastegate-ul cu unul disproportionat ( cel original avea o gaura data in el cica sa ii mareasca presiunea ), filtrul sport l-a schimbat cu unul de hartie ( cel sport era murdar, slava domnului ca l-a pastrat, daca doriti,cel de hartie e de donat atata timp cat platiti transportul ) si a dat regulatorul de presiune pe rampa ( webber ) jos.

Cam multe paranteze (), stiu, dar vor fi si mai multe, va rog sa suportati alaturi de mine.

Am vazut masina, habar nu aveam ce inseamna Volvo, mai ales T5. Eu cred ( parere personala, va rog nu injurati ) ca doar in anii '90 s-au facut masini bune, si, pentru mine Volvo ( in anii '90 ) facea doar dricuri.. Am vazut masina, cand am vazut motorul, benzinar turbo, m-am indragostit si am inceput sa tip ca o vreau, mama mi-a cumparat-o. In 3 zile am vandut BMW-ul 525tds.

Am asteptat 3 luni masina, timp in care am stresat utilizatorii acestui forum cu intrebari si tot felul de probleme ridicate si insistate pentru rezolvare ( salutari si mii de multumiri domnului Matrixxx ).

Masina a ajuns in tara, m-am chinuit 2 weekend-uri sa o curat, Giani a avut un caine imens, Topolino, care a distrus interiorul, in special plafonul in portbagaj.

Am trimis-o la inmatriculat in Bulgaria ( nu mi-am permis sa o inmatriculez in Romania, sunt student si deja masinuta asta m-a lasat cu paguba ). Au pornit-o la cheie, au urcat-o pe platforma, au dat-o jos in Ruse, nu a mai pornit. S-a dus senzorul de pozitie ax cu came, dar totusi mai pornea la cheie. Cand am trecut-o vama am dat 100E spaga, asigurarea mea pornea de a 2-a zi si nenea politistii ( erau 2 ) nu castigasera nimic toata ziua.

Am fost la 2 service-uri dintre care la unul, in care patronul era posesor de Volvo XC90 m-a ajutat aproape gratis ( poate cineva il cunoaste pe brasoveanul din Adjud,VN ) si 3 electricieni, doar domnul Matrixxx mi-a spus care era defapt problema. In acest timp am plecat cu masina din Bacau in Deva fara pornire ( pornea doar impinsa sau din a inspea mia incercare la automat ).

In insistenta mea am topit starterul. Am terminat stagiul si mi-au ajuns piesele, senzor nou ( 440 lei ) si starter SH ( 350 lei ). Am reusit sa o pornesc, si dupa o saptamana de fericire am realizat multe alte probleme. In primul rand, rulam cu 10.6 litri la suta de km cu o viteza de 90kmh si cu 18.2 la suta in oras, relantiu instabil si nu cobora sub 1100rpm, capacul la vasul de expansiune crapat, comutator lumini reverse ars etc.

Am incercat sa ma calmez si sa incep incet sa o repar, am inceput cu capacul de la vasul de expansiune, l-am schimbat ( 50 lei, va vine sa credeti asa ceva? ??? ) si dupa ce mia sarit furtunul de 3 ori m-am lamurit si de ce imi sare, capacul vine fara supapa de schimb abur-aer, trebuie schimbata cea originala pe capacul nou ( treaba a dracu de grea doarece garnitura ce o tine prinsa e dintr-un cauciuc destul de usor de rupt ).

Aveam becul de sonda lambda aprins in bord. Domnul Matrixxx mi-a trimis un tester cu led, am citit codurile, le-am sters, mi-a aparut 1-1-1, am curatat motorasul pas cu pas, am curatat clapeta de acceleratie, am schimbat ceva furtune de la vacuum, consumul a scazut la 8.8 la 120kmh pe autostrada Bucuresti-Pitesti. Problema e ca dupa vreo 200km apare din nou mortorul de sonda lambda in bord.

Mi s-a pus pata sa imi iau cauciucuri de iarna de 225 latime ( am jante pe 16), nu prea s-au impacat cu suspensia sport, am taiat cu tata inaltatoare din teava si am intarit arcurile ( e taranesc stiu, dar e eficient, relativ eficient) se simte diferenta de priza.

Cam asta e povestea T5-ului meu, mai am si presiunea in turbina care nu se apropie de maxim nici daca suflu eu in turbina pe langa altele...

Pe 25 oct sper sa fiu in Bucuresti, asta e joi, si sper sa vin la intalnirea saptamanala Volvo ( din cate stiu e joia dar nu mai stiu unde).

APreciez enorm daca doriti sa imi spuneti unde e si la ce ora, si, daca se poate, sa imi aduceti si uneltele de diagnosticat sa vad ce mai trebuie facut la motor, fac cinste cu un suc....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru insistenta de a pune pe picioare T5-ul.

Intalnirea e joi, întradevar, in parcarea din laterala Salii Polivalente. Cum urci, pe dreapta.

De la ora 18:00. Te asteptam cu drag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja m-au speriat cei de la conducerea scolii de aplicatie cum ca nu ar mai aproba plecarea de miercuri, sper sa reusesc sa plec. Imi doresc mult sa vin la intalnire, pentru cel putin 2 ani nu voi mai avea alta sansa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

posesorii de 850-uri te asteapta.... in orice zi dupa-amiaza.. :hello:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarat Vali !!!

Felicitari pentru masina . Sper sa ajung si eu joi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai timp Joi,mai ai o sansa Vineri tot incepand cu ora 18 in parcare la Penny Market in Bucurestii Noi ;)

Galaxy S on IceCream Sandwich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am primit azi ordinul oficial, plecam in permisie de joi la orele 14.00 . Voi veni direct la Polivalenta, cu ajutorul domnului Google maps, si sper sa gasesc intrunirea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

0756097984 e nr meu. ma poti suna.

Vali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost joi la intalnire, am gasit buba relantiului, un furtun de vacuum rupt... Pentru a-l schimba am fost nevoit sa demontez admisia, munca de erou... Pentru a ajunge la ultimul surub din stanga, am fost nevoit sa dau jos capacul de la corpul termostatului si, surpriza... Nu e vorba ca nu aveam termostat, departe de mine gandul, aveam, mai multe, bucati de termostat... Pe langa bucatile de termostat, furtunasul mic de la vasul de expansiune era obturat cu calcar, si lichidul de racire e dezastru, semne de buna intretinere de la fostul proprietar.

Iarasi i-am umplut frigiderul italianului, dar am cumparat termostat nou, am spalat vasul de expansiune, si, cand voi avea bani sa ii pun antigel voi spala toata instalatia de racire...

Am schimbat toate furtunele de vacuum cu probleme, prins totul in coliere cu surub, cele cu cleme nu ma prea inteleg cu ele, pierdut un surub la admisie ( intotdeauna scap cate un surub pe sub motor ), dar am pus altul la lo cu acelasi filet si acelasi pas. Acum am si eu relantiul sub 1000 asa cum ar trebui sa stea...

Multumesc celor care au fost joi seara la polivalenta si m-au ajutat, si multumesc domnului car si-a batut capul cu betivul meu si i-a gasit buba...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnul care a gasit buba are nick-ul "Pedala" :smile:

Mi-a facut placere sa va cunosc si ma bucur ca ti-ai rezolvat una din probleme.

Sa te bucuri cat mai mult de placerea de a avea si a conduce un Volvo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update la t5-ul meu viteaz...

Am renuntat la anvelopele de 225, nu se impaca directia cu ele si planetarele faceau un zgomot dubios cum ar patina un cauciuc la plecari brutale. Am pus anvelope de iarna noi no name de 205, alta viata, acceleratie crescuta, masina este iar agila, inainte se conducea ca un camion, pleca greu de pe loc, dar se vede diferenta intre pirelli si china no name, la 4500 rpm in 1-a si 2-a pierd aderenta, sa nu mai vorbim ca frane fara abs nu exista decat sanie ( nu imi functioneaza abs-ul).

Am pus si antigel dupa ce am scos namol din motor cu 20 litri de lichid de spalat parbrizul, alta metoda de a curata circuitul de racire nu mi-a venit in cap. Pus antigel g48, sper sa fie bun, scria pe el volvo aproved, defapt singurul de la acel producator aprobat de volvo, si 25 de lei litrul, deja incepe sa se resimta t5-ul in bugetul unui student care cu 400 lei pe luna trebuie sa traiasca si sa o si conduca...

Ca sa fie gangsta, i-am infoliat geamurile, toate, omologate, pe spate 95% pe fata 30%, si am imbracat plafonul in piele neagra, imi plac interioarele negre... Cand imi aduce un coleg camera inapoi voi face si imagini sa o vedeti.

Cam atat momentan, am comandat la Criss galeria de admisie si clapeta de acceleratie de motor de 2500 aspirat, astept sa o primesc si voi posta cresterile de performanta, daca vor fi ceva de genu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru investitie si munca, insa folie autorizata pe fata, nu exista nici macar 5%, pentru ca nu omologheaza RAR-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi sa zis ca legea spune ca geamul sa fie 70% transparent pe fata, mai sunt limuzinele ce vin cu geamuri negre pe fata, lor ce o sa le faca rar-ul? O sa ii dea burtosului geamul jos de pe 7ar?

Sper sa nu am probleme cu folia pe fata, ar dura luni grele sa imi recuperez certificatul din bulgaria daca imi este confiscat, cam 3 sau 4 luni dureaza procedura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Cand mai vrei sa speli circuitul de racire al motorului foloseste cu incredere otetul alimentar si anume: golesti circuitul de racire dupa care ii pui jumatate apa, jumatate otet si il lasi o zi sau doua in instalatie (timp in care sa folosesti masina)! Dupa cele 2 zile golesti instalatia, o clatesti cu apa distilata, pui antigelul si este gata de drum! Bafta :hello: :hello: :hello: !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult pentru sfat, voi tine minte, in primavara asa voi face, nu a iesit tot din motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesanta ideea ta cu admisia si clapeta de acceleratie de 2.5... ceva de genul vreau sa fac si eu. keep in touch.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

imediat dupa ce o montez voi posta imagini cu montarea si ce diferente sunt la prestante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi sa zis ca legea spune ca geamul sa fie 70% transparent pe fata, mai sunt limuzinele ce vin cu geamuri negre pe fata, lor ce o sa le faca rar-ul? O sa ii dea burtosului geamul jos de pe 7ar?

Sper sa nu am probleme cu folia pe fata, ar dura luni grele sa imi recuperez certificatul din bulgaria daca imi este confiscat, cam 3 sau 4 luni dureaza procedura

Eu am fsot cu un prieten la RAR si avea folie omologata pe fata si spate si ne-a scos din coloana, ca sa scoatem folia de pe fata. Asa ca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt pe BG, sper sa nu ajung niciodata la RAR...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prostia omeneasca.... Am incercat sa montez galeria de admisie de motor de 2.5 aspirat, nu stiu cum fac americanii, dar eu cand am vazut cat sunt de prost am aruncat-o la tomberon....

Aviz amatorilor, daca aveti clapete de aspirat frezati-va galeriile nu montati de aspirat deoarece:

-sunt mai voluminoase chiar daca se potrivesc pe prezoane

-daca sunt inainte de '95 au egr

-3 mufe de vacuum lipsa

-rampa de injectoare nu se potriveste, riscati sa pierdeti benzina pe la injectoare, ca mine

-ingramadesc furtunele sub ele, PCV-ul meu a avut de suferit

Cand am pornit motorul dupa 3 ore de adaptat si injurat la -3 grade fara scule si in parcare am crezut ca al meu motoras a zburat pe luna... Porinire grea, rateuri si moarte subita.... Solutia? Galeria veche pusa la loc, cea de aspirat in tomberon, si ma bucur in continuare de motorasul meu...

Cand voi avea timp imi voi freza gaura de la clapeta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele pana in 1994 sunt mai voluminoase si nu au EGR ci VVIS sau SWIRL . Daca puneai o admisie de 1995 mergea ...dar am vazut prin VADIS ca difera part no la aspirat vs turbo .

Rampa de injectie se potriveste sotto .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regula acest mic tuning se face doar cu schimbarea clapetei (si a senzorului), lungirea firelor (pentru ca mufa senzorului de aspirat va sta acum la 180 grade) si frezarea gurii principale a admisiei/throttle - cu o clapeta de 940/960. Ca unii vor cit mai mult, e cu totul alta poveste...

Mai bine montezi un FMIC si castigi mai mult decit cu o clapeta/gura admisie putin marita. Noua, la turbate ne trebuie aer RECE, nu doar aer mult...

Share this post


Link to post
Share on other sites

o vreme nu imi voi mai baga ghearele in motor, stiti cum se spune, pana nu dai cu capul de toc nu stii ca e acolo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now