lemon5

Schimb motor T3 pe T4

48 posts in this topic

Buna ziua am un volvo v40 cu motor de 2.0T de 163 cai din 2001 si vreau sa va intreb daca pot sa schimb la un motor de T4 din 2003, se potriveste oare sau trebe multe modificari??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa-l omologhezi la RAR trebuie sa pui acelasi tip de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp cat noul motor a fost optiune/montat din fabrica pe respectivul model de masina si puterea lui nu este drastic diferita, adica se incadreaza in +/- 30% si are cel putin aceeasi norma de poluare, poti pune ce motor vrei (diesel sau benzina) fara probe dinamice, doar cu o omologare individuala.

Cerinte care in acest caz se indeplinesc.

E doar o formalitate dar daca vrei sa fi sigur fa inainte o cerere de schimbare motor si vezi ce raspuns primesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles si multumesc pentru raspunsuri. daca asi gasi motor cum ii al meu era si mai bun dar nu gasesc!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la ce bani ai gasit motorul T4 din 2003??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema a inceput cu un sunet intre 2000 si 3000 de ture, si acum 4 zile sa blocat motoru complet in mers! Ieri am scos motoru si azi am descfacut, problema ii urmatoru sa bagat un cuzinet (cuzinet de biela)sub alta si sa topit si din cauza asta sa blocat. Acum sa vad daca pot sa il fac al meu sau trebe sa caut alta,problema ii ca nu prea gasesc piese pentru motoru meu (b4204t3 2.0t 163cp)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti-ai gasit alt motor sau vorbesti de motorul de la mine?

Edited by cipilika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbesc despre motoru tau.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vandut toate motoarele pe care le-am avut.

Referitor la masina ta, tu ai avut motorul B4204T3.

Pe T4 dupa 2000, ai B4204T5. Diferentele sunt la turbo, la arbore si pistoane. Blocul motor si chiulasa sunt 100% identice.

De altfel, pe ambele o sa ai inscriptionat pe bloc doar B4204T :smile:. Asa ca poti sa pui motor de pe T4, dar obligatoriu dupa 06.2000, adica cel de 1948cmc nu 1855.

Nici cei de la RAR si nici un mecanic nu poate sa faca deosebire intre un motor de 165 si unul de 200 cp,puse unul langa altul daca sunt luate jos de pe masina si cu eticheta de pe capacul de distributie data jos :D

Asa ca daca gasesti un motor la pret bun, da-i bataie. Dar pentru schimb la RAR o sa ai nevoie de un contract de vanzare cumparare a motorului.

Eventual daca dai de userul @muadDib poti sa-l intrebi, ca la el a mers un motor de la mine. Eu nu mai pot da de el ca mi-a ramas dator cu banii pe o turbina :smile:

Edited by rand
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asadar daca schimb vilbrochenul + pistoanele & turbina la 2.0T @165cp tre sa iasa T4 @200cp ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumva nu stiti cotele pentru arborele cotit r1 r2 si r3 daca ajung sa il rectific, sau de unde il pot afla??

Vadis-u nu imi da cumva cote???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asadar daca schimb vilbrochenul + pistoanele & turbina la 2.0T @165cp tre sa iasa T4 @200cp ?

Plus electronica, normal. Si bielele au coduri diferite. Si ambreiajul (placa si disc) difera. Volanta este la fel. Rapoartele in cutie sunt putin diferite. In rest ,totul este identic - planetare, sistem de racire, de franare, de alimentare etc..

@lemon, intai cauta sa cumperi cuzineti de palier si vezi la ce cota gasesti... daca gasesti. SI dupa aia vezi la ce cota de rectificare iti iese arborele.

Primul motor pe care l-am vandut , l-am dat in Cluj unui tip cu o problema ca a ta. Cei de la service din Cluj, de la PWG nu au gasit cuzineti, desi baietii se stiau bine la Volvo.

Avantajul omului care l-a luat a fost ca masina avea inca numere de Spania, deci nu a avut treaba cu RAR-ul dupa ce a schimbat motorul. In actele straine nu scrie seria de motor ca in Romania.

Edited by rand
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. eu am gasit 3 cote de segmenti de biela ca segmenti de palier is bune!! dar la cine am dus m-a intrebat la ce cota sa faca arborele ca la segmenti nu da grosimea la arbore numa atata da ca fata de original este R1 care ii cu 0.25mm ii si R2 care ii cu 0.50mm. nu stiu de unde pot afla la cat trebe sa faca arborele cotit ca nu gasesc nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva daca vreau sa schimb motoru de T3 pe T4 trebe si calculatoru sau ajunge numa motoru schimbat???

Share this post


Link to post
Share on other sites

calculatoarele sunt la fel iti spun sigur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calculatoarele or fi la fel, da' softul dinauntru ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca softul este diferit atunci si calculatorul arata altfel si mufa la fel....asa se poate gresi mai greu.

Edited by cipilika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om bun.. tu cand faci chip tuning schimbi calculatorul ? E ACELASI CALCULATOR CU ALT SOFTWARE !

Galaxy S on IceCream Sandwich

Share this post


Link to post
Share on other sites

aici vorbim si calculatoare cu softuri originale nu modificate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva daca vreau sa schimb motoru de T3 pe T4 trebe si calculatoru sau ajunge numa motoru schimbat???

Nu trebuie sa schimbi calculatorul. Oricum, turbina iti ramane de pe B4204T3, deci o sa dezvolte tot 165cp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina deja era pusa de pe T4 :) mai pun motoru de T4 si vedem dupa aia. numa sa fac rost de niste banuti!!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am pornit masina!!!! Sa va alung toate nelamuririle, am luat un motor de la Ciprian (Cipilika) la care ii multumesc si acum de motor, motoru era de T4 2.0t benzina 200cp in stare exceptionala, si toate piesele de pe motoru cumaparat am montat pe bloc motoru meu. Am zis ca decat sa dau o gramada de bani pentru un service care ii autoizat pentru reparatii volvo si in plus si RAR am hotarat ca il las blocu meu pt seria si pun totu de pe motoru cumparat. Specific ca motoru meu ii de T3 2.0 benzina 163 cai, am avut frica in mine ca oare ce nu o sa potriveasca ca din auzite vibrochenu in altfel sau distanata ii altfel sau multe povesti, dar va spun ca motoru ii identic 100% , toate pisesel din T4 se potrivesc in T3 turbo la fel!!! deci diferenta ii numa din soft!!! Am schimbat si ambreaju si toate lichidele din masina uleiuri si apa si tot!!! daca nu ati schimbat de mult uleiu de la directie merita facut ca ii diferenta cer si pamant la fel si lichidu de frana daca nu ati schimbat de mult trebe schimbat ca si franele sau schimbat si ambreaju, am schimbat si uleiu din cutie si schimbatoru ii ca la o masina noua!!

Inca o data ii multumesc pentru cipilika pentru motor!!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma bucur ca ti-ai vazut problema rezolvata...mc de recomandare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now