Posted 27 Oct 2012 · Report post Salutare, Vroiam sa stiu daca la voi incalzirea oglinzilor exterioare este imediata, ma explic: a inceput sa fie frig si putin ger afara, dimineata cand pornesc masina dau drumul la dezaburire.Merg vreo 2-3 Km si oglinzile exterioare sunt inca aburite sau partial inghetate sau cu apa pe ele (in cazul in care ploua). De obicei , la vechea masina si la masina sotiei (peugeot 308) , dupa vreo 2 minute asa de la pornirea motorului oglinzile exterioare incep sa "fumege" ,se vede ca se incalzesc sau daca ploua afara sunt mereu uscate. La volvoaca mea V60 nimic,nu fumega nici batuta Am olginzi electic rabatabile cu lumini exterioare si semnalizatoare integrate. Din cate stiu eu olginzile incalzite sunt standard la Volvo. Ce poate sa fie oare? O sa intreb si la dealer cand o sa am drum prin zona dar voiam sa stiu si parerea voastra inainte. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Oct 2012 · Report post Oglinzile la Volvo se incalzesc mai greu si oricum nu "ard" ca la alte marci . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Oct 2012 · Report post Salut! Nici la mine nu dezgheata instant! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Oct 2012 · Report post Exista vreo metoda sa le faci sa se incalzeasca mai repede? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Oct 2012 · Report post Exista vreo metoda sa le faci sa se incalzeasca mai repede? Cred ca se poate mari tensiunea dar poti arde rezistenta din oglinzi ori craparea acestora! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Oct 2012 · Report post Cred ca se poate mari tensiunea dar poti arde rezistenta din oglinzi ori craparea acestora! Sau se poate dezlipi rezistenta de pe oglinda buba des intalnita la modelele 2004 ,2005 s60 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Oct 2012 · Report post tensiune mai mare de 12V ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Oct 2012 · Report post Si eu sunt curios cum poate Andu sa mareasca tensiunea . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Oct 2012 · Report post pai cred ca trebuie un curent mai mare deci alta rezistenta... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Oct 2012 · Report post Eu cred ca trebuie rabdare. Ma gandesc ca rezistenta aceea a fost si ea calculata. Sa nu se arda, sa nu arda aliajul pus pentru oglinda, sa nu topeasca/imbatraneasca plasticul pe care este prinsa oglinda. Intradevar, dureaza 2-3 minute insa nu mi se pare asa mult Iar la acele masini care dezaburesc oglinzile rapid, stiu ca decupleaza singure dupa cateva minute de functionare. Posibil sa gresesc insa parca asa imi amintesc. Daca decupleaza singure, apare alta probleme... si aceea ca trebuie sa apasam des pe butonul de dezaburire. Pe vremea daciei nici nu stiam ce e aia.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Oct 2012 (edited) · Report post ... Iar la acele masini care dezaburesc oglinzile rapid, stiu ca decupleaza singure dupa cateva minute de functionare. Posibil sa gresesc insa parca asa imi amintesc. Daca decupleaza singure, apare alta probleme... si aceea ca trebuie sa apasam des pe butonul de dezaburire. ... Butonul de dezaburire e cel care face oglinzile sa se incalzeasca? Eu credeam ca cel de reglare a oglinzilor, atunci cand e pus pe pozitia neutra ( mijloc - nu se regleaza nici stanga nici dreapta ). Orice e posibil, probabil ca difera de la un model la altul. Edited 30 Oct 2012 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Oct 2012 · Report post Butonul de dezaburire e cel care face oglinzile sa se incalzeasca? Acela este butonul! Si eu sunt curios cum poate Andu sa mareasca tensiunea . Ma scuzati, vroiam sa scriu o rezistenta mai mare! Merge? ;D Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Oct 2012 · Report post Acela este butonul! Ma faci sa consult manualul. Se vede ca nu prea circul iarna pe gheata si zapada. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Oct 2012 · Report post Daca in pozitia neutra nu ai niciun semn, atunci e butonul de dezaburire. La S60 se incalzeste in acelasi timp cu dezaburirea lunetei. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Oct 2012 · Report post Am consultat manualul si este cum ati spus voi. Butonul de dezaburire a lunetei actioneaza simultan si dezghetarea/dezaburirea oglinzilor. Pozitia N ( neutru) a butonului de reglare a pozitiei oglinzilor laterale are doar rolul de a nu misca fara intentie oglinzile. Multumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Nov 2012 · Report post @Andu, pt a schimba rezistenta trebuie sa dezlipesti sticla (oglinda) de pe suport, sa inserezi alta rezistenta si sa refaci legaturile. Este greu de facut si riscant mai ales ca nu ai de unde sa iei alte rezistente care sa se incalzeasca mai tare. La Adelaida au rezistente pt incalzire oglinzi dar nu am informatia ca ar fi mai bune decat cele OEM. Mai exista solutia sa iei oglinzi de VAG si sa le pui in locul celor de Volvo, de potrivit nu se potrivesc sigur DAR se poate scoate (cu greu) rezistenta si planta in locul celei Volvo. Ca sa cresti tensiunea trebuie sa pui un ridicator de tensiune, problema este ca nu ai informatia certa ca oglinda rezista la 16V sau 20V, asadar ce ridicator cumperi ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Nov 2012 · Report post Eu in schimb nu am reusit sa repar nici o rezistenta de oglinda pana acum, am refacut frumos traseul si cand sa-l lipesc s-a rupt mai incolo si mai incolo pana nu aveam ce sa mai refac, dupa ce am renuntat am descoperit "heat pad-urile" de la Adelaida . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Nov 2012 (edited) · Report post Eu in schimb nu am reusit sa repar nici o rezistenta de oglinda pana acum, am refacut frumos traseul si cand sa-l lipesc s-a rupt mai incolo si mai incolo pana nu aveam ce sa mai refac, dupa ce am renuntat am descoperit "heat pad-urile" de la Adelaida . Ramane sa desfac oglinda si sa vad dc dacă am suficient loc sa adaug un extra "heat pad" peste cel existent. Nu stiam ca Volvo-urile au bug-ul asta .Pentru mine e destul de jenant.Nu stiu cum fac cei din tarile mai nordice unde este mereu frig si umed Edited 1 Nov 2012 by HEIMÐALLR Scriere necorespunzătoare Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Nov 2012 (edited) · Report post Am consultat manualul si este cum ati spus voi. Butonul de dezaburire a lunetei actioneaza simultan si dezghetarea/dezaburirea oglinzilor. Pozitia N ( neutru) a butonului de reglare a pozitiei oglinzilor laterale are doar rolul de a nu misca fara intentie oglinzile. Multumesc. Hehe....pai eu credeam ca dezaburirea olginzilor e activata de butonul de dezghetare al parbrizului. Luneta nu prea o folosesc, ca nu se abureste des. Maine dimineata la prima plecare o sa activez butonul de dezghet al lunetei si sa o sa constat daca dezaburirea oglinzilor este ok! Sfant manualul asta domne ! Problema e ca mai trebuie si citit ) P.S. pentru cei interesati de heat pad-uri : http://www.autoveidrodeliai.com/heaterpads.html Edited 1 Nov 2012 by mirku Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Nov 2012 (edited) · Report post Upsss... la parbriz chiar nu m-a dus gândul. Eu am asociat dezghetarea/dezaburirea oglinzilor cu o actiune ce are loc pe baza unei rezistente electrice si nu pe baza de aer cald. Doar ca nu actionam butonul care trebuie. Oricum, totul e bine cand se termina cu ...iarna! Edited 1 Nov 2012 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Nov 2012 · Report post La celelalte masini pe care le-am avut ,dezghetarea/dezaburirea oglinzilor se face independent de apasarea unui buton (Peugeot si BMW).La VW stiu ca era buton special pt dezgehtare/dezaburire Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Nov 2012 · Report post La volvo butonul de dezaburire a oglinzilor e acelasi cu dezaburirea lunetei . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Nov 2012 · Report post Azi dimineata am avut ocazia sa gasesc oglinzile aburite. In mai putin de zece minute de la apasarea butonului de dezaburire a lunetei, acestea aerau curate. Daca e vorba doar de abur, sigur ca e mai rapid un servetel aplicat pe oglinda. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Nov 2012 · Report post Azi dimineata am avut ocazia sa gasesc oglinzile aburite. In mai putin de zece minute de la apasarea butonului de dezaburire a lunetei, acestea aerau curate. Daca e vorba doar de abur, sigur ca e mai rapid un servetel aplicat pe oglinda. Daca s-au dezaburit in 10 minute inseamna ca nu functioneaza. In 10 minute se dezaburesc si fara incalzire, in mers, de la curentii de aer. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Nov 2012 (edited) · Report post Dacă încălzirea funcţionează, o oglindă aburită devine o oglindă aburindă. Cel mai simplu e să acţionezi butonul şi, după un minut, să pui dosul (palmei ) pe fiecare. Dacă sunt calde, e OK, dacă nu, se încearcă alt buton, dacă e caldă numai una, se înjură (preferabil în gând), se descoperă preţul, se verifică portmoneul, se înjură (de data, asta cu voce tare) şi se lasă aşa... Merge şi cu şerveţel, cum spunea dl. Lefter, mai sus... nu prea devine aburinda... eu astazi le-am schimbat si se fac ele pe la 40 +/- 5 grade dar in conditiile de temperatura de astazi, aburi nu au iesit din ele. cam in doua minute se fac calde, in trei minute jumate sunt la capacitate maxima. cea mai buna comparatie este luneta. daca luneta incepe sa faca progrese vizibile, iar oglinda nu... e clar. Edited 2 Nov 2012 by Adi2727 Share this post Link to post Share on other sites