Sergio001

Probleme Filtru Particule Volvo V50 d

132 posts in this topic

Buna seara, tuturor.

Poate cineva are o idee despre această problemă:

Am un V50 Volvo (M/Mw76/V50), anul 2006, 1.6 D, 80 KW. Motorul modelului D4164T, seria 0003841. L-am cumparat cu 87000 km și în acest moment are 200000 km.

Revizia periodica si toate reparatiile la Reprezentanta Volvo.

Din moment ce am fost la prima revizie la 100000 la Volvo Service Representative, am inceput sa am probleme periodice cu Filtru Particule.

Motorul nu are putere, nu se duce peste 3000 r / min și un indicator de avertizare începe să lumineze în bord.

Prima regenerale a Filtrului de particule a fost făcut la 120000 km, cu revizuire periodică. Dupa aceasta, mai multe regenerari ale Filtrului de \ Particule au fost efectuate (4). La 131212 km a fost schimbat Senzorul de Presiune al filtrului Particule.

La 163880 am schimbat filtrul de Particule cu unul nou și reumplut din nou lichidul Eolys. Am crezut că problema a fost rezolvată, dar nu.

Din nou, mai multe regenerari ale Filtru Particule au fost efectuate (5 timp).

La 156000 am schimba valva EGR - Reprezentanta Volvo din nou.

Acum am fost la un specialist diesel,,, motor diesel Büchli Specialist - Olanda ". Au pus masina pe tester si imi spun că ei cred că sunt injectoarele problemele.

Ok, dar:

Atunci când motorul nu este blocat de calculator, am un consum de motorina la 120 km/h de 6.06 - 7.00 l/100km, cu Cruise-control.

Atunci când motorul este blocul de calculator (motorul nu merge peste 3000 r/min și cu putere redusă), am un consum de motorină la 120 km/h de 4.5 l/100km, cu Cruise-control.

Poate cineva, vă rog, sa-mi spuna dacă a avut aceeași problemă și modul în care pot fi reparat?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul tau este permanent la regenerare, pare o problema de soft .

Trebuie sa ajungi la mine sa ma uit la parametrii de functionare ai motorului .

Ventilatorul motorului nu merge foarte mult ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curăţat subiectul, vă rog abţineţi-vă de la off-topic! Mulţumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare: Daca nu exista deloc depuneri de funingine pe esapament, iar motorul intra in protectie fara mesaj in bord, cat de probabil este sa fie infundat DPF-ul si cat de viabile ar fi alte variante?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Nu sint urme de funingine pe esapament.

Insa intradevar, am observat ca parca ventilatorul este cuplat destul de des, de multe ori dupa oprirea motorului el continuind sa functioneze inca o perioada scurta de timp. Am crezut ca este normal, mai ales la mersul prin oras.

La soft ma gindesc si eu, deoarece au fost facute mai multe update-uri ale softului ( la Reprezentanta Volvo din Romania si Olanda) si nu am siguranta ca au fost reusite 100%.

L-am cerut celor de la Volvo sa anuleze toate update-urile facute si sa aduca la calculatorul la setarile originale si mi-au spus ca nu au aceasta posibilitate.

Oricum, eu nefiind specialist in domeniu, am facut toate reparatiile recomandate de cei de la Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai facut toate updateurile la ECM, ai schimbat DPF, senzor DPFE si tot nu merge inseamna ca este o problema in functionarea motorului, o problema din cauza careia motorul scoate mult fum iar in acest caz DPFul se infunda des .

1.6D cu DPF nu are cum sa aiba tips-ul de la esapament negru, numai in cazul in care DPFul se sparge si scoate fum se inegreste tips-ul .

Ca sa rezolvi problema trebuie sa gasesti cauza, trebuie mers cu testerul pe masina si vazuti mai multi parametrii, numai asa poti afla daca motorul merge bine sau nu. Nu cred ca stie cineva la Volvo care sunt parametrii corecti de functionare la 1.6D, eu multumita lui Dinoco i-am invatat pe dinafara . :D

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, multumesc pentru idee.

Din cite am inteles eu, zi-mi te rog daca gresesc, deschiderea injectoarelor este data de computer, si eu cred ca computerul le tine prea deschide si da prea multa motorina, de unde si consumul mare, lipsa de putere si problemele cu filtru. Ma gindesc la asta, si nu cred ca sint injectoarele defecte, pentru ca atunci cind computerul blocheza motorul in regim de protectie, consumul scade foarte mult, ajungind la normal.

Ca ai spus de mers cu testerul pe masina, am inteles ca exista un fel de memory-stickuri pe care le cuplezi la computerul masini si inregistreza toti parametri motorului. Sti cumva cum se numesc si de unde se pot cumpara ? Am sa incerc sa cumpar un astfel de stick de pe net.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei sa afli parametrii dinamici ,salvati in stick!!Te uiti cumva la "Wheeler dealer? :smile:

Acesti parametrii ii poti afla in regim dinamic cu tester pus pe masina si cel ce iti urmareste functionarea ECM-ul ,turbina ,rampa ,injectoare etc ,etc ,in concluzie tot ce este de urmarit la un motor in sarcina , face un tabel cu parametrii aflati ai motorului la diverse turatii ,apoi concluzioneaza.avind o referinta a parametrilor cu valori bune de functionare

Ce iti propui cu acel stick nu este altceva decit a inregistra pe el, parametrii dinamici de care ziceam mai sus ai motorului pe care ii decodezi cu un X program si tii face sub forma de grafice eventual.Dar si acel stick nu este gol cind il pui sa iti inregistreze parametrii.In teorie este simplu. :smile:

Sa ai bafta

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar, de la acesta emisiune am prins ideea. Sper sa pot obtine mai multe date si sa gasesc ce nu functioneaza bine.

Insa nu reusesc sa il gasesc pe net. Ai cumva vreo idee cum se numeste exact, sau vreo adresa de web ?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer mai mult de ce am spus despe chestia cu stick-ul nu am cum sa te ajut dar mergind pe ideea asta sint analizoare care costa mai mult decit un tester ,asa ca...Totusi sfatul meu este sa mergi sa ti se verifice masina cu tester Dice sau poate si alt model de tester si apoi sa se traga concluzia.Este mai simplu practic si la obiect fara pierdere de timp si bani inutili.Sint colegi din Constanta care mai merg la service-uri in acest oras si poate iti recomnada pe cineva bazat ori daca nu vino in Bucuresti.(nu am Dice ca ti-as fi dat o mina de ajutor).

Cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificare cu tester Dice am facut 4, atit in Romania cit si Olanda, si incontinu apare doar eroare filtru de particule. Intradevar, ar fi o idee bun un diagnostic cu testerul pe masina in mers, dar momentan eu nu sint in tara, iar pe aici nu sint mecanici mai priceputi decit in Romania.

Oriunde m-am dus cu masina, mi-au recomandat din start schimbarea Filtrului de Particule. L-am schimbat deja si problema tot nu sa rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificare cu tester Dice am facut 4, atit in Romania cit si Olanda, si incontinu apare doar eroare filtru de particule. Intradevar, ar fi o idee bun un diagnostic cu testerul pe masina in mers, dar momentan eu nu sint in tara, iar pe aici nu sint mecanici mai priceputi decit in Romania.

Oriunde m-am dus cu masina, mi-au recomandat din start schimbarea Filtrului de Particule. L-am schimbat deja si problema tot nu sa rezolvat.

Daca nu esti in tara, trimite pe cineva cu masina la Bogdan G si macar gasesti problema in proportie de 98% si eventual si rezolvarea. Daca tot schimbi piese la ea, ca asa iti zic cei de la Volvo, nu rezolvi nimic. Si mie mi-au facut cei de la Primus, un deviz de 8500 de lei, pentru piesele care trebuiesc schimbate si de fapt problema era fix din soft :D, problema descoperita tot de Bogdan, nu de ei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Asta am sa incerc sa fac, sa i-au legatura cu Bogdan G. Numai ca masina este cu mine aici, iar in tara ajung anul viitor. De aceea incerc sa gasesc solutii la aceasta problema prin intermediul acestui forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacatele problemele nu se rezolva pe forum ci in service .

@Saphir, omu e in Olanda, mai repede ajunge la fabrica din Gent decat la Bucuresti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, tuturor.

In primul rind as dori sa multumesc colegului Bogdan G pentru ajutorul dat in rezolvarea problemei, tuturor celor care au raspuns mesajului meu, precum si Forum Volvo Club Romania prin intermediul caruia am avut posibilitatea de a intra in contact cu alti posesori de Volvo.

Dupa cum am scris, aveam aceasta problema cu Filtru de Particule de foarte mult timp si nimeni nu reusea sa gaseasca solutii.

Prin intermediul acestui forum am reusit sa i-au legatura cu colegul Bogdan care ma ajutat sa remediez situatia.

In primul rind, am reusit sa scad consumul foarte mare pe care il avea masina prin resetarea Counter-ului Filtrului de Particule ( scuzati folosirea in modul acesta al cuvintului din engleza). Dupa aceasta operatiune, am obtinut un consum de 5.0 - 5.2 L /100 Km pe autostrada la 120 Km/H cu Cruise Control la un drum de aprox. 600 km. Inainte era de 7 L /100 Km.

Azi, tot la sfatul colegului Bogdan am inlocuit Valva Control Turbina iar acum am o acceleratie liniara fara sa se mai simta acel prag de la 2700-2800 r/min, moment in care simteam ca masina incepe sa traga.

In curind am sa fac un alt drum de aproape 2.000 Km si am sa revin cu mai multe date despre cum se comporta motorul.

De aceea, trebuie sa va spun ca toate informatiile date de colegul Bogdan au fost corecte si eficiente si as dori sa ii multumesc inca o data.

O seara buna, tuturor.

Valva Control Turbina Volvo V50, 1,6 D, post-4870-0-90100800-1355936847_thumb.jp

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge brici diagnoza prin telefon :D

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge brici diagnoza prin telefon :D

Faci si diagnoza prin telefon???? Cat costa?

:))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo-MasterCard

Diagnoza prin telefon-De nepretuit

Pentru toate celalalte exista Visa :))

Sent from my IOS using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ionutz, de parca nu stiai asta :D

Cu tine nu am facut sau ai uitat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua, tuturor.

Dupa cum am promis, revin cu mai multe date.

De la ultimul mesaj postat aici pe forum si pina acum am facut cam 4700 km, din care cam 70% pe autostrada si 30% urban.

Am obtinut un consum mix de 5.15 - 5.40 l/100km, de data aceasta folosind Cruises Controlul doar foarte putin, cam 10% din totalul de km parcursi si mergind cu o viteza adecvata traficului din Germania (sint foarte multe portiuni de drum in Germania unde nu exista limita de viteza si se conduce foarte rapid).

As dori sa precizez ca in permanenta am avut farurile aprinse si climatizarea pornita, iar motorul a tras foarte bine, avind putere si acceleratie buna pentru un motor diesel de peste 200.000 km si care a fost bolnav atita timp...

Ceea ce mi se pare, cred putin anormal este o ,,vibratie'', un ,,tremurat'' al motorului atit la relantiu cit si in mers, ceva ca atunci cind ti-e frig si tremuri (nu am gasit alta comparatie mai reusita...).

Oricum, eu sint foarte multumit de cum merge acum motorul si pentru ca sint patit deja, recomand tuturor sa nu inceapa sa faca reparatii la motor imediat, la recomandarile ,,specialistilor de la reprezentante'' ci sa intre mai intii aici pe forum si sa ceara parerea si ajutorul celorlalti membri.

Inca o data, multumirile mele colegului Bogdan, tuturor celor care au raspuns mesajului meu precum si acestui forum, Volvo Club Romania.

O zi buna, tuturor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie verificate tampoanele motor, de obicei dupa un nr mare de km si mai ales dupa 6 ani ele se crapa si nu mai amortizeaza asa bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Bogdan.

Am verificat tampoanele motor si sint ok.

Vibratia (tremuratul) de care ziceam a aparut dupa ce am schimbat Valva Control Turbo. Dar in afara de asta, motorul merge bine - trage, accelereaza ok si nu mai consuma mult ca inainte.

Noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Bogdan.

Am verificat tampoanele motor si sint ok.

Vibratia (tremuratul) de care ziceam a aparut dupa ce am schimbat Valva Control Turbo. Dar in afara de asta, motorul merge bine - trage, accelereaza ok si nu mai consuma mult ca inainte.

Noroc.

Adica inainte asa cum era limitat in turatie iti functiona motorul in limite de confort ok si apoi schimbi valva control turbina iar dupa aceea ai ceva dubii si iti verifici tampoanele ?!! :smile: Mai mai...

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut V50Saphir.

Orice sfat ori critica sint binevenite.

In momentul actual ori sa gresit cind sau pus furtunasele pe valva noua ori acum ca funtioneaza corect valva a iesit in evidenta alta problema.

Nu sint mecanic de meserie dar nici ghicitor. Merg pe babeste. Dar totusi, chiar si asa, cu ajutorul colegului Bogdan am reusit sa rezolv probleme pe care le aveam de mult timp cu motorul.

Noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Ai rezolvat problema valvei,dar dpf e 70/ infundat cu tot cu regenerare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now