catalin_m4

fum negru

16 posts in this topic

salutare

de ceva vreme am observat ca atunci cand accelerez masina in treapta a 4 a sau a 5 a scoate fum pentru cateva secunde.daca era sa fie ceva rupt sau spart scotea fum si la plecarile de pe loc mai rapide(in treptele 1 si a 2-a).parerea mea :D

care ar fi cauza?mers subturat cu masina.

la cat ma pricep eu masina trage bine,nu da in nas

mentionez ca masina este un s60 din 2002 de 136 de cai(nu stiu daca este d5)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 136 de cai e 2.4D

Iti trebuie o diagnoza sa vezi presiunea ceruta / livrata de turbina la turatiile joase (cand o calci brusc)

Probabil de la mers subturat -> VNT ancrasat (turbo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact cand o calc brusc(merg cu 100 si o accelerez si atunci scote fum).scuze dar ce vrea sa zica vnt ancrasat?

Edited by catalin_m4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geometria variabila a turbinei probabil nu functioneaza in parametri... VNT = Variable Nozzle Turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probabil o sa-i fac si o diagnoza dar pana atunci o sa incerc sa merg mai turat cu masina(sotia merge mai des cu ea).

exista vreo posibilitate sa se strice ceva din aceasta cauza?

Edited by catalin_m4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se blocheaza pe presiune mare, ti se umfla / sparge intercoolerul. Asta daca nu s-a spart deja (de obicei jos spre baia de ulei crapa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cum pot sa controlez daca s-a spart?trebuie sa a uit sub masina?

unde e asezat intercoolerul uitandu-te la motor?(stiu unde e asezata turbina)

scuze daca te stresez cu intrebarile mele :D

si exista riscul sa se sparga in mers si sa nu mai pot merge mai departe cu masina?

Edited by catalin_m4

Share this post


Link to post
Share on other sites

in fata sau pe la jumatatea masinii?momentan nu e nici o pata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

in fata sau pe la jumatatea masinii?momentan nu e nici o pata :D

In fata masinii.

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-l mai speriati pe saracul baiat... Sa faca diagnoza, sa curete VNT sau ce mai trebuie, si afla pe parcurs ce probleme mai sunt. Daca avea intercoolerul spart, nu avea cum sa-i scape suieratul/fasaitul prelung de la accelerari sau lipsa de putere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridici capota si te uiti fix in spatele ventilatorului in partea de jos, acolo se vede cadrul motor si un tampon, daca in zona aceia este murdar de ulei inseamna ca ai IC-ul spart .

D5-ul da cu fum daca esti sub 2000rpm si o calci, de asemenea fum mult este si de la MAF foarte murdar sau chinezesc / Pierburg .

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mea nush daca e d5. motor de 2.4 136 cai.maine o sa ma uit sa vad daca e murdar

Ăla nu e cuvânt, vezi: DEx.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi m-am uitat la motor si nu era murdar(nici picatura de ulei
:D
).sper sa nu fie nici pe viitor

multumesc frumos pentru parerile voastre

Ridici capota si te uiti fix in spatele ventilatorului in partea de jos, acolo se vede cadrul motor si un tampon, daca in zona aceia este murdar de ulei inseamna ca ai IC-ul spart .

D5-ul da cu fum daca esti sub 2000rpm si o calci, de asemenea fum mult este si de la MAF foarte murdar sau chinezesc / Pierburg .

poti sa-mi spui ce e ala MAF si pe unde se afla ca nu stiu

Edited by catalin_m4

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAF-ul este debitmetru si se afla pe cutia filtrului de aer.O chestie patratoasa cu o mufa in ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now