Posted 24 Dec 2006 · Report post de citeva ori pe iarna nu am caldura deloc in masina. am observat ca daca acul ce-mi indica temperatura apei nu ajunge la minim o treime pe scala nu am aer cald. nici daca pun pe recirculare, nici daca am un carton in fata radiatorului. mi s-a intimplat acum 2 ani sa fac un drum de 170 km si tot sa nu se incalzeasca apa in instalatie. de abia pe drumul de intoarcere i s-a facut mila de mine. si era un frig afara, brrrrrrrr. iarna asta am patit-o doar o data, si dupa vreo 10 km cu motorul destul de turat - la 2500 spun deja ca e turat, il duc cam pe la 2000, s-a mai incalzit inauntru. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Dec 2006 · Report post Ar trebui sa verifici integritatea furtunului care iese de undeva din galeria de evacuare si intra inainte de filtru de aer. Arata, deobicei, ca un tub de hota dar mai mic in diametru. Este folosit pentru a facilita arderea compustibilui in parametri optimi si ca motorul sa ajunga la o temperatura normala in timpul iernii.Mai poti verifica si filtrul de polen, care iti reduce debitul de aer cand e murdar.Pana acuma n-am intalnit situatia in care temp. motorului sa nu poata ajunge la nivelul normal ci mult mai jos, decat la un Peugeot Boxer, care faceai frigul iarna ca nu se incalzea. Solutia a fost sa-i punem un carton la radiator.Succes, si mai scrie detalii daca mai apar. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Dec 2006 · Report post Am incercat resetarea indicatorului "Service" dar nu mi-a iesit. Aducerea la zero a kilometrajului partial se face ma greu, probabil e un contact imperfect, deci pot pune pe seama acestui fapt esecul meu. O alta prblema care o am pe bord este beculetul tosu de sub ceas - vezi prima imagine. Dupa pornirea motorului el se stinge. Interesant este faptul ca daca fac o anumita distanta, opresc motorul, stau , sa zic chiar si citeva minute dupa care pornesc si plec mai departe, beculetul respectiv nu se mai stinge decit dupa o perioada destul de lunga de timp - fac precizarea ca nu am probleme cu sistemul de lumini (stopuri, faruri, semnalizatoare) - e drept, am o pozitie (portocalie) de pe laterala care nu merge, dar mi s-ar parea stupid sa fie cauza (nu m-am gindit pina acum). A doua fotografie pusa ilustreaza un cablu obstructionat - asa am luat masina (portiunea colorata sepia), mecanicul a zis ca nu stie ce poate fi. La servis la volvo nu am ajuns, in Sibiu nu este asa ceva. Legat de problema cu caldura. M-am uitat dupa acel furtun, nu am vazut nimic suspect. Cit priveste filtrul de polen, habar nu am de asa ceva, nici nu stiu cum arata. Si mai ales daca am ). Cu cartonul am incercat dar nu sunt rezultate. Asa mici probleme au mai fost, probabil normale la orice masina. Daca lumea e interesata, le pot spune. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Dec 2006 · Report post Martorul aprins pe bord ar trebui sa atentioneze ca e un bec defect. La a mea, spre exemplu, imi semnaliza doar daca vreunul dintre becurile de stop si pozitii era ars, in rest nu. Dar acuma sta aprins non stop de cateva luni bune, fara a avea vreo problema cu luminile. Presupun ca am vreo masa proasta pe undeva, dar n-am gasit-o inca.Probabil conducta respectiva a fost obstructionata pentru a face un bypass la vreo supapa sau un senzor. Scoate clema si lasa-l liber ca sa vezi daca e vreo diferenta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Dec 2006 · Report post m-am gindit si eu sa incerc, dar daca face poc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Dec 2006 · Report post de facut "poc" nu face pe cuvant. probabil este o supapa care este "scoasa din joc". incearca sa faci si o poza la tot motorul sa-mi dau seama ce este si-ti spun.pentru caldura: porneste masina, las-o sa se incalzeasca 5-10 min (pana se ridica putin indicatorul la bord) si... pune mana pe radiator! daca acesta este cald inseamna ca termostatul este blocat in pozitia deschis (invers de cum s-a intamplat lui V70XC - vezi in topicul S70/V70). il poti scoate relativ simplu (nu trebuie sa dai afara lichidul de racire). ca sa-l verifici il pui intr-un ibric cu apa la foc. cand apa se incalzeste trebuie sa se deschida. atentie! el trebuie sa lucreze pe la 80-85 de grade, deci apa nu trebuie sa dea in clocot ca sa se intample ceva. daca nu se intampla nimik trebuie schimbat. costa in jur de 150 ron. tine-ne la curent cu operatiunea. daca te chinui pe undeva noi suntem aici.M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Dec 2006 · Report post Acum nu stiu exact cum sta treaba la S40, dar la unele masini trebuie aerisit inclusiv circuitul care duce apa spre radiatorul de incalzire a habitaclului. Verifica cele doua furtune care merg spre habitaclu. Daca ambele sunt reci trebuie aerisit. Daca unul este cald si altul rece, iarasi ar trebui aerisit circuitul. Daca nici asa nu merge s-ar putea sa ai radiatoruld e incalzire infundat.Chiar daca ambele sunt calde diferenta de temperatura intre ele trebuie sa fie mica. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Dec 2006 · Report post martorul de bec ars indica doar becurile de pe frana, deci inclusiv lampa liniara de frana din geamul spate sau de pe portbagaj, unde o ai, depinde de andispozitivul de comanda al acelui bec nu mai este unul individual cum era modelele mai vechi (pana in 97) acum becul este comandat de ECU (electronic central unit)insa, acelasi bec primeste o comanda si de la intrerupatorul de pe pedala de frana, mai putin probabil insa merita verificat.daca esti sigur ca nu e nici o problema in sistemul de lumini atunci este undeva in bord un scurt. circuitul acelui bec este f simplu, un fir de la un punct de jonctiune de pe siguranta care aduce +, al doilea fir direct din ECU Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Dec 2006 · Report post problema cu caldura nu este chiar simpla, teoretic volvo baga aer cald imediat dupa pornire, la mine nu dureaza 30 de sec.verifica daca paleta care iti inchide aerul de afara chiar inchide/obtureaza canalul de aductiune aer de exterior Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Dec 2006 · Report post Acum nu stiu exact cum sta treaba la S40, dar la unele masini trebuie aerisit inclusiv circuitul care duce apa spre radiatorul de incalzire a habitaclului. Verifica cele doua furtune care merg spre habitaclu. Daca ambele sunt reci trebuie aerisit. Daca unul este cald si altul rece, iarasi ar trebui aerisit circuitul. Daca nici asa nu merge s-ar putea sa ai radiatoruld e incalzire infundat.Chiar daca ambele sunt calde diferenta de temperatura intre ele trebuie sa fie mica.la Volvo nu se "aeriseste" circuitul de racire. nu mai suntem in era Daciei la care odata la 6luni trebuia sa executi o operatie de mare finete altfel fie nu aveai caldura fie fierbea cand ti-era lumea mai draga. problema cu caldura nu este chiar simpla, teoretic volvo baga aer cald imediat dupa pornire, la mine nu dureaza 30 de sec.verifica daca paleta care iti inchide aerul de afara chiar inchide/obtureaza canalul de aductiune aer de exteriormotorul tau este diesel sau benzina? cum reusesti? garaj? sunt la al doilea Volvo si sub 0 grade, indiferent de masina, ii trebuie cam 5 min sa inceapa sa incalzeasca. just, dupa 10 min am 24 de grade, dar dupa cum spui tu (30 sec) mi se pare fantastic. vreau si eu.... !!!!!M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Dec 2006 · Report post pentru caldura: porneste masina, las-o sa se incalzeasca 5-10 min (pana se ridica putin indicatorul la bord) si... pune mana pe radiator! daca acesta este cald inseamna ca termostatul este blocat in pozitia deschisazi am avut drum in oras si am incercat ca mi-ai spus. cam dupa vreo 8 min radiatorul era un pic mai caldut decit mediul inconjurator , furtunul care venea de la motor la el era insa rece. Indicatorul de pe bord urca destul de greu, asta am observat insa in general. Caldura a bagat, insa cam la vreo 5 min dupa ce am plecat din curte. La intoarcere, asta insemnind un drum de 9 KM -- 4.5 dus, 4.5 intors, cu o pauza de vreo 2 ore, am verificat temperatura radiatorului. ce mi s-a parut interesant, in partea din fata era rece, pe interior, spre motor, era cald, dar se putea putea tine mina pe el. indicatorul de pe bord nu urcase mai mult de vreo 15 %. Cit priveste termostatul, vreo sugestie pe unde-l gasesc? sau trimit o imagine cu motorul si-l gasiti voi ?unde as putea gasi un manual de V40 in engleza? al meu e in germana si nu inteleg prea multe . Vreau sa vad unde este filtrul de polen, daca oi avea asa ceva. Pe masina am doar Clima. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Dec 2006 · Report post filtrul de polen este in dreapta fata, relativ la scaunul soferului, (deci in fata scaunului pasager) ai access pe exterior la el, sub grila de plastic care ascunde mecanismul stergatoarelor. insa nu are treaba cu caldura, el filtreaza doar aerul care il bagi de afara in habitaclu. eu zic ca e termostatul blocat sau spre blocare, colmatat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Dec 2006 · Report post presupun ca mai trebuie si el schimbat sau macar curatat din cind in cind, de cind am masina nu m-am atins de el. spunea cineva pe alt topic ca a gasit o fgramada de mizerie pe el. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jan 2007 · Report post La S/V40, filtrul de polen este "deasupra adidasului" stang al pasagerului, cum ar sta el in scaun. Se scoate partea de plastic care vine deasupra picioarelor, si langa consola centrala se vede o "limba" de plastic. Se da la o parte si se trage de filtru. E mult mai complicat sa-l scoti demontand stergatoarele ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Jan 2007 · Report post am demontat capacul de deasupra picioarelor pasagerului dar nu am gasit nici o "limba" de plastic sau ceva similar. in schimb am vazut o carcasa ce adaposteste presupun un ventilator. ai idee despre ce e vorba ? pt ca sunt curios. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jan 2007 · Report post Din ce an este masina . Te intreb pentru ca o cunostinta dea mea are un VOLVO din 1998 si nu are filtru de polen . La masina mea am vazut unde este capacul de la filtru ( in partea de jos acolo unde au spus baietii ) cu ajutorul unei lanterne . Mai incearca . BAFTA! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jan 2007 · Report post Asta am banuit si eu (ca nu ar avea filtru de polen), masina lui e din 97-98, dar totusi VADIS-ul indica clar ca exista si ca este plasat unde e si la noi Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2007 · Report post si Volvo al meu este din 1997,ianuarie.pana in august-septembrie acest model nu a fost prevazut cu filtru polen.deci "relu75" nu mai cauta daca masina este din '97.si au fost modele si in '98 care nu au fost prevazute cu filtru polen.martorul de la bord iti indica un bec ars sau un contact imperfect.in carte cica ar fi ceva legat de frana dar am tot cautat sa aflu cum si nu am reusit.adevarul este ca la mine cind apas pe frana se stinge acest martor si nu se mai aprinde decat daca opresc motorul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2007 · Report post Asa si trebuie sa faca, nu te ingrijora. Chiar scrie in manual ca va ramane acel martor si ca trebuie sa apesi pe frana (presupun ca isi face el ceva verificari) ca sa dispara.Good luck ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2007 · Report post multumesc, problema este" se rezolva cu martorul daca schimb becurile arse?" Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2007 · Report post Martorul respectiv functioneaza asa cum zice Midnight Caller cu un scop si anume sa nu te mai duci pana in spatele masinii sa verifici daca-ti merg stopurile. Martorul este aprins, dupa ce ai dat drumul la motor, ca sa-ti aduca aminte sa apesi pe frana. O data ce ai apasat frana, el se stinge, daca nu, inseamna ca ai un bec ars sau un contact imperfect. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2007 · Report post 1. masina e din decembrie 97, in talon scrie ca e 1998 (prima inmatriculare), pe cartea tehnica apare 1998.2. nu m-am gindit niciodata la faza cu apasatul pe frina care stinge "martorul" de pe bord. cartea e in germana, cine mi-a tradus nu a zis nimic de operatiunea respectiva. stopurile merg toate. am sa verific la primul drum mai lung chestia asta. ciudat era faptul ca la prima pornire, martorul se stingea foarte repede, raminea aprins o perioada lunga doar daca dupa un numar de km faceam o pauza si opream motorul si apoi il reporneam din nou. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2007 · Report post Cu martorul am patit-o si eu dar la mine a fost clar un bec pe stopri frana ars. L-am inlocuit s de atunci nu a mai aparut. Acum am un bec de pozitii ars. Martorul este inexistent. Prin urmare nu are treba cu toata optica masinii ci doar frana. Pozitia pe spate dreapta imi face figuri (un contact imperfect) Martorul invizibil. Deci si prin urmare martorul este pur pentru frana. Eu aveam aceasi chestie cu martorul ba se aprindea ba se stingea. De regula se aprinde cand prindeam vre-o gaura prin bucuresti. Dupa inlocuirea becului ars martorul imi mai face figuri pana nu a fost resetat ECU (nu stiu daca are vre0o tangenta sau nu, dar asa cel putin am primit informatiile de la mecanic.) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2007 · Report post Nu cumva ai circuitul de incalzire infundat? Verifica fiecare parte a circuitului... vezi daca e calda. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Feb 2007 · Report post Iarna asta nu am avu probleme cu incalzirea . Probabil pt ca a fost destul de cald afara sau cine stie. Share this post Link to post Share on other sites