Posted 19 Feb 2008 · Report post Salut! sunt nou aici dar un amic mi-a spus ca-mi pot gasi rezolvarea unei pb ce o am la Volvo-ul meu 850 GLT(2500 cc 170 cp) din '92(cam vechiut dar spatios si rapid, exact de ce am nevoie!). mai exact, motorul nu "sta" la ralanti, turatia lui fluctuand continuu. mecanicii mi-a spus ca e o eroare de computer de bord si ca acesta trebuie testat si resetat pt ca motorul sa functioneze bine. mai nou, termocupla nu mai functioneaza si se pare ca eroarea tot de calculator vine. la "rece", motorul merge perfect dar pe moment ce se-ncalzeste, apar fluctuatiile de turatie si se sfarseste prin a se opri. sunt din Constanta si, din cauza ca modelul e vechi, se pare ca aici nimeni nu detine softul necesar pt testarea si/sau resetarea calculatorului, plus ca priza de conectare e model la fel de vechi ca si masina. saptamana viitoare intentionez sa ajung in Bucuresti cu niste treaba si, daca careva dintre voi cunoaste unde pot face operatiunile de testare si/sau resetare a calculatorului, va rog sa-mi spuneti si mie. am vb la reprezentanta Volvo si urma sa-mi fac o programare la ei, cu toate ca pers. cu care am vb era destul de reticenta in privinta rezolvarii problemei. Va multumesc pt ajutor! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2008 · Report post Verifica debitmetrul de aer si curata interiorul clapetei de acceleratie ("fluturele"). S-ar putea sa rezolvi problema mai usor decat crezi. Chestia cu calculatorul e abureala de mecanici. Daca te referi la termocupla de la ventilator, acela este un simplu termostat cu contact mecanic, n-are legatura cu calculatorul. Se schimba si cu asta basta. La "rece", se deschide supapa de marire a relanti-ului, si aerul trece prin ea pe langa clapeta de acceleratie. Daca motorul nu mai fluctueaza daca il tii din acceleratie pe la 1500turatii/minut, sa zicem, nu e din calculator, ci din sistemul de admisie (vezi debitmetru / clapeta / un furtun de vacuum crapat). De asemenea s-ar putea sa ai injectoarele murdare. Daca e debitmetrul defect, ar trebui sa dea rateuri la o accelerare brusca (cand e motorul cald) si sa consume foarte mult (gen 20L/100km). Tine-ne la curent si speram cu totii ca vei ramane printre noi si DUPA rezolvarea problemelor tale. Mult succes !!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2008 · Report post Merci frumos pt raspuns. am sa ma duc la mecanici cu sugestiile tale si sa vedem unde-i "buba". merci, inc-odata! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2008 · Report post Salut!Motorul tau are relantiul automat ,adica e prevazut cu un regulator de relanti ,o valva care e deschisa mai mult sau mai putin de catre ECU (calculatorul masinii) in functie de temperatura motorului.Clapeta de acceleratie e complet inchisa ,aerul necesar pentru relanti trece prin acel regulator. Cand motorul e rece ECU deschide mai tare valva respectiva iar relatiul e ~1250-1300 turatii. Pe masura ce se incalzeste valva se inchide treptat pana la 850-900 turatii. Daca la rece motorul tau functioneaza inseamna ca acest regulator nu e defect. E posibil sa fie doar murdar ! Daca e asa scapi usor ,daca nu e vreo 600 Roni unul nou(varianta cea mai ieftina). El se gaseste pe langa clapeta de acceleratie ,e o piesa rotunda (diametru ~4 cm) in care intra 2 furtune de diametru ~ 2 cm si are o mufa cu 2 sau 3 fire. SIGUR de acolo e problema. BAFTA! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Feb 2008 · Report post Marian, multumesc si tie pt ajutor. Am vb azi cu niste mecanici mai vechi de la rep Volvo din Buc care mi-au spus ca modelele 850 pana in '94 au un buton de resetare al computerului de bord care poate fi actionat chiar si de catre cineva fara prea multe cunostinte de mecanica, electrica sau electronica a masinii respective. Din pacate, nu mi-au spus si unde se afla plasat acest buton. Are cineva cunostinta de el?Miercuri ajung in Buc si cel cu care am vb imi va face o verificare urmand a-mi remedia problemele, daca o poate face! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Feb 2008 · Report post ...Din pacate, tu nu ai treaba cu calculatorul de bord.Da, se poate reseta - sint unele borduri care,daca tii apasat butonul de resetare kilometrii si il mentii apasat inca vreo 10 sec dupa ce pui contactul - cica s-ar reseta, insa nu te ajuta deloc la treaba cu relantiul fluctuant, cel mult ti se va stinge Becul de ServiceLight-daca e aprins. Tu insa cred ca vrei sa resetezi calculatorul de Injectie al masinii - care e situat in stinga, intr-o cutie neagra caruia ii vine un furtun de racire de la ventilator (cum te uiti cu capota deschisa inspre motor-linga rezervorul unde completezi lichidul de stergator). Scoti bateria minim 15 minute (ca sa se mai descarce condensatorii) si apoi umbli la ala - il scoti de-acolo din clamele alea si il pui la loc. Inainte sa pui mina pe el - incearca sa te descarci Electrostatic...pune mina pe blocul motor, pe asfalt, gasesti tu o impamintare ca sa nu mai fi incarcat electric de la atita frecare pe linga masina - cu hainele alea imbracat. Sper ca ai inteles ceva...Dupa aceea, conectezi bateria si pornesti motorul fara a da drumul la nici un consumator electric - ca sa-si reinvete relantiul bine calculatorul ala. Oricum, in prima zi cu soare (si daca ai timp), cumpara un Spray Contact, scoate pe rind toate mufele electrice la care ai acces (contacte,relee,puncte de masa,contactele bateriei chiar, etc.) si curata-le bine cu ala.850-ul se stie ca are probleme cu conectica - multe ciudatenii apar la aceasta masina de la contactele imperfecte de sub capota... Abia dupa ce ai facut astea (curatirea contactelor si resetarea calculatorului de injectie - poti sa incepi sa cauti (poate de la altcineva-sa o montezi putin sa vezi daca a disparut problema) regulatorul de relanti. Bafta si rabdare - ca doar e masinutza ta ! Tine-ne la curent, relantiul fluctuant nu e chiar asa o mare problema.P.s. Daca ajungi in Buc - poate reusesti sa-ti pui bijuteria pe un tester - ala e cam sfant, trebuie sa-ti spuna vreun cod de eroare.Asta daca nu te pricepi tu sa le citesti cu testerul tau de sub capota (care e situat tot pe-acolo - cutiutele alea negre ,un buton,un fir si un LED rosu care se aprinde intr-o secventa de impulsuri).Daca intampini greutati - scrie aici si te ajutam cit de repede si bine putem. Numai bine ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Feb 2008 · Report post La cat de veche e masina ta eu zic sa verifici bine toate furtunasele de vacum, inclusiv furtunul mare dintre filtrul de aer si clapeta de acceleratie. Sunt o gramada de coturi de cauciuc care imbatranesc si se sparg. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2008 · Report post Apropos, in cazul in care cineva e interesat de un motor(fara injectoare, din pacate!) de 850-T5 si de o cutie de viteze, acelasi model, ma poate contacta aici! am un 850-T5 din 1995 aproape dezmembrat si putine parti sau piese de pe el se potrivesc la 850-ul meu din '92. cat despre masina mea, inca nu am reusit sa rezolv definitiv problemele, probabil ca mecanicii mei sunt mai mult cofetari decat mecanici sau electricieni. mai nou, scoate un fum negru destul de consistent, semn ca arderea combustibilului nu este totala. turatia inca fluctueaza, in ciuda faptului ca s-au verificat toate furtunele de vacuum. mai fac o incercare sapt viitoare la un service recomandat ca fiind bun daca nu, ajung la Buc la o cunostinta care lucreaza la reprezentanta Volvo si care mi-a promis ca-mi face toate verificarile necesare. salutari tuturor! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Feb 2008 · Report post Motorul de pe T5 e de 2319 cm3? Codul de pe el e B5234T3? Daca da ,cati km avea masina si cat vrei pe el ? M-ar interesa motorul fara nici un accesoriu (complet dezechipat). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Feb 2008 · Report post Vezi ca cineva pe forum cauta o turbina TD04HL-15G !(La sectiunea Vanzari/Cumparari piese). Cred ca e turbina de pe acest motor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Feb 2008 · Report post cam aceeasi problema am avut si eu ! Alex stie cat am stresat cu tel ,nu cred ca este regulatorul de relanti eu am schimbat dupa spusele mecanicilor , defat era MAF PROBLEMA . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Mar 2008 · Report post Marian78, luni ma uit sa vad codurile de pe motor si de pe turbina si te tin la curent cu cel de motor. avaleriu2000, merci de ajutor, maine am mai mult timp de masina si m-apuc de curatat contactele cu spray-ul kontakt. Revin si cu codurile dupa ce testez si ECU-ul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Mar 2008 · Report post Marian78, se pare ca ai ghinion: motorul de pe T5 a disparut, din el ramanand numai chiuloasa. Cat despre turbo, codul e 73.0 3L3 04H, citit de catre mecanic.(nici nu am habar daca acest cod e bun!) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Mar 2008 · Report post Ce culoare are bordul masinii donatoare? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Mar 2008 · Report post pedala, bordul a fost motivul principal pt care am luat masina respectiva. cel vechi era spart tot, vechiul proprietar spargandu-l in timpul incercarii de a schimba un bec la bord. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Mar 2008 · Report post Pe mine ma intereseaza in principal torpedoul care la mine este praf. Merci oricum Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Mar 2008 · Report post Depinde ce intelegi din "torpedou". In sensul ca, daca te referi si la coverul lui(partea superioara a panoului frontal), ala era cam varza. Daca e vb numai de cutia in sine, atunci cred ca-ti e de folos si cel pe care l-am inlocuit. Asta, daca-l mai au mecanicii. In alta ordine de idei, am descoperit natura fumul negru si consistent care-mi iesea pe evacuare: cofetarii care-mi fac reparatiile la masina au inlocuit sonda lambda(au crezut ca fluctuatiile de turatie de acolo vin!) care functiona perfect cu cea de la T5 care se pare ca nu e compatibila cu motorul meu. Joi ma duc s-o reinlocuiesc sa vad care sunt efectele. Salutari! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Mar 2008 · Report post Imi trebuie cutia plus capac. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Mar 2008 · Report post ok, ma uit maine si te ununt ce am mai gasit. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Mar 2008 · Report post pedala, am gasit vechiul bors. capacul e intact, de culoare gri, cutia - nu mai e. de fapt, nici nu-s sigur daca exista asa ceva sau e chiar corpul bordului. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Mar 2008 · Report post Multumesc pentru cautare, dar bordul meu este albastru si imi trebuie si cutia. Share this post Link to post Share on other sites