lucianmarius

S40 2.0D - mici trepidatii, aditif DPF si torpedou

46 posts in this topic

Buna seara!

Am din mai 2012 masina din semnatura si as dori sa ii aduc cateva imbunatatiri. Nu am mai avut volvo de aceea as aprecia ca cei mai vechi sa imi dea cateva sfaturi.

Masina s-a cumparat la 108.000 KM. Am facut distributia, schimbat ulei, filtre si discuri+placute fata.

Acum sunt cateva lucruri ce vreau sa le rezolv si nu stiu de unde sa le apuc.

1) De unde va cumparati piesele?

2) Ce ulei folositi? Este ok Castrol 5W30 507.00?

3) La ce intervale faceti revizia?

4) Masina mea are filtru de particule? Daca da trebuie sa ii completez ceva aditiv? (am acum 120.000 km cu ea)

5) La relanti, simt o data la 8-12 secunde o trepidatie foarte greu sesizabila, este normal asa ceva?

6) Ambreiajul este tare comparativ cu alte masini (Skoda octavia, C220 CDI, Golf 5 GTI) e normal?

7) Masina la rece proneste in 2-3 secunde (undeva sub -2 grade) iar in rest porneste instant. Pot fi bujiile?

8) Usa torpedou are rupta una din urechiusele ce o tine inchisa, aceasta urechiusa a intrat inauntru usii facand zgomot. Ma poate cineva ajuta sa o inlocuiesc? (la service mi-au cerut 450 ron)

Va multumesc anticipat si apreciez si raspunsuri la 1-2 intrebari , nu neaparat la toate.

Toate cele bune si sa va bucurati de Volvo-urile voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit! Sa-ti raspund la intrebari:

1 - piesele poti sa le cumperi de la orice magazin de piese auto care au posibilitatea sa-ti ofere pe langa piesele aftermarket si piese de origine, acum depinde de tine si de buzunarul tau ce doresti sa folosesti! Pe forum sunt cativa colegi care se ocupa cu piese de origine si nu numai!

2 - uleiul folosit cred ca este Castrol cu norma 5W30, dar las colegii cu s40-uri sa te informeze ei!

3 - reviziile se fac la un anumit nr. de km sau un interval de"N" ani in functie de masina si de proprietar. De exemplu daca in manualul masinii scrie sa se faca revizia la 15000 km, tu poti sa o faci la acel interval de km sau mai devreme, de exemplu la 10000-12000 km (depinde doar de tine)!

4 - Masina are filtru de particule si de obicei iti apare mesaj cand sunt probleme cu filtrul de particule (si aici ii las pe colegii mei sa te lamureasca)!

5 - Trepidatiile pot aparea din mai multe motive, unul fiind de la tampoanele motorului!

6 - Cu ambreiajul nu te pot ajuta, doar sa faci o comparatie cu alte masini din acelasi an si cu acelasi motor! Sau poate sa fie de la lichid care este vechi si ar trebui schimbat!

7 - Bujiile le poti verifica foate usor folosind un cablu pus pe borna plus (+) a bateriei si celalalt cap atingand capul bujiei ce se ascunde sub fisa (scoti fisa si atingi capul bujiei, daca face scanteie bujia este buna)!

Cu usa torpedoului te pot ajuta o multime de colegi, doar sa apari la una din intalniri (joia la Polivalenta si vinerea la Penny) si sa anunti din timp, poate nu avem sculele la noi! Bafta :hello: :hello: :hello: !!!

Si un filmulet cu testul pentru bujii:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva mentiuni, pe langa informatiile primite de la colegul Andu:

- Reviziile, in Romania, zic eu ca ar fi indicat sa le faci la un interval de timp mai scurt de 20,000 km cat "zice la carte"; de pilda, eu schimb filtrul de aer la fiecare 5-6,000 km. Restul consumabilelor (ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen, filtru motorina) la 10-12,000 km. Alte consumabile le schimbi cand incep sa dea semne de "oboseala", ideal ar fi sa previi si nu sa tratezi. :)

- Pt. existenta DPF posteaza VIN-ul sau o poza cu motorul .Din pacate, nu imi dau seama ce masina detii (sunt logat pe mobil si nu vad semnatura ta). In privinta lui, mesaj in bord primesti cand e nevoie sa completezi aditiv. Nivelul lui, daca te intereseaza, I'll poti afla doar cu VIDA + interfata de diagnoza DICE. Cand ai probleme cu DPF (infundat) motorul intra in protectie si limiteaza turatia (undeva in jur de 3000) si puterea motorului. Asta depinde cand o patesti... Si unde. Oricum, nu-ti face griji ca exista pe aici oameni care te vor putea ajuta cu sfaturi la momentul potrivit. :)

- La ulei, mare atentie daca ai DPF! In acest caz, trebuie musai sa-l schimbi cu ulei cu norma ACEA C1 (low ash). Alta norma poate buli DPF-ul. Daca n-ai DPF, e mai putin restrictiv. Castrol Edge Professional 5W30 ACEA C1 ar fi ideal, dar nu stiu in ce masura se mai gaseste...

Cam asta am vrut sa adaug eu. Spor si sa te bucuri de masina! :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.0D DPFul tine mult si bine, nu sunt probleme asa mari ca la 1.6D .

Pt a vedea daca are DPF se ridica bancheta din spate stanga, se ridica si mocheta si trebuie sa se vada o cutie neagra cu o mufa, daca exista acea cutie (ADM) atunci masina are DPF .

Daca masina e din RO sigur nu are DPF .

@Andu, te invit sa verifici tu bujiile la 2.0D, asta daca le gasesti . :D

Ambreiajul este fix ca la Golf, daca e tare inseamna ca e uzat . Problema este ca ambreiajul la 2.0D se uzeaza foarte greu, mai sunt probleme la volanta la un interval de 120.ooo km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsuri!

Acum vin de la un drum de 1000 km, impresionanta masina :smile: :smile:

Am facut cu ea 13.000 km si tot ma surprinde cum se misca.

Postez VIN-ul, rog pe cine poate sa ma ajute cu DPF-ul sa stiu ceva clar.

Masina s-a cumparat din romania de la primus

YV1MS754172288152.

Dupa ne ocupam si de restul.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca ti-e greu sa tragi de mocheta ? Vrei sa vin eu sa trag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca ti-e greu sa tragi de mocheta ? Vrei sa vin eu sa trag ?

Imi pare rau, reply-ul nu este pentru tine ci pentru serge.

Bancheta nu stiu inca sa o ridic.

Mersi pentru sarcasm.

Mai bine prost o data decat prost pentru totdeauna nu?

Cateva mentiuni, pe langa informatiile primite de la colegul Andu:

- Reviziile, in Romania, zic eu ca ar fi indicat sa le faci la un interval de timp mai scurt de 20,000 km cat "zice la carte"; de pilda, eu schimb filtrul de aer la fiecare 5-6,000 km. Restul consumabilelor (ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen, filtru motorina) la 10-12,000 km. Alte consumabile le schimbi cand incep sa dea semne de "oboseala", ideal ar fi sa previi si nu sa tratezi. :smile:

- Pt. existenta DPF posteaza VIN-ul sau o poza cu motorul .Din pacate, nu imi dau seama ce masina detii (sunt logat pe mobil si nu vad semnatura ta). In privinta lui, mesaj in bord primesti cand e nevoie sa completezi aditiv. Nivelul lui, daca te intereseaza, I'll poti afla doar cu VIDA + interfata de diagnoza DICE. Cand ai probleme cu DPF (infundat) motorul intra in protectie si limiteaza turatia (undeva in jur de 3000) si puterea motorului. Asta depinde cand o patesti... Si unde. Oricum, nu-ti face griji ca exista pe aici oameni care te vor putea ajuta cu sfaturi la momentul potrivit. :smile:

- La ulei, mare atentie daca ai DPF! In acest caz, trebuie musai sa-l schimbi cu ulei cu norma ACEA C1 (low ash). Alta norma poate buli DPF-ul. Daca n-ai DPF, e mai putin restrictiv. Castrol Edge Professional 5W30 ACEA C1 ar fi ideal, dar nu stiu in ce masura se mai gaseste...

Cam asta am vrut sa adaug eu. Spor si sa te bucuri de masina! :smile:

Am postat VIN-ul pentru aflare DPF daca ma poti ajuta. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

As crede, dupa VIN, ca nu ai DPF. Sa vedem ce zic si colegii...

Pentru a ridica bancheta spate si mocheta de sub ea (in partea stanga, din spatele soferului), bagi mana la locul dintre sezut si spatar si ridici sezutul in sus inspre scaunul soferului. Apoi tragi mocheta si vezi daca e sau nu ADM acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primus îţi poate răspunde la multe dîn întrebări.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primus îţi poate răspunde la multe dîn întrebări.

Sunt convins.

Nu stiu sa spun... Sa nu-i raspunda si lui ce i-au raspuns si unui coleg de forum. "La motoarele 1.6d dupa 2007, care sunt mai noi, nu este necesar sa completezi cu aditiv pt DPF, intrucat acest lucru se facea la modelele mai vechi." :) DPF for life, cum ar veni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

As crede, dupa VIN, ca nu ai DPF. Sa vedem ce zic si colegii...

Pentru a ridica bancheta spate si mocheta de sub ea (in partea stanga, din spatele soferului), bagi mana la locul dintre sezut si spatar si ridici sezutul in sus inspre scaunul soferului. Apoi tragi mocheta si vezi daca e sau nu ADM acolo.

Mersi frumos,

maine dimineata la prima ora verificam:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu uiti sa ne transmiti ce gasesti sau nu gasesti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu uiti sa ne transmiti ce gasesti sau nu gasesti. :smile:

Ce simplu era de desfacut bancheta!

Am desfacut-o m-am uitat, inafara de un cerc negru ce este in partea stanga a bachetei (o fi de la rezervor??), nu se mai gaseste nimic. Mocheta nu mi-a permis sa vad prea multe pentru ca era prinsa bine in lateralele caroseriei dar am facut niste poze.

O sa le uploadez cand ajung acasa.

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cercul negru ce seamana cu cercul unui capac de butoi de varza este de la rezervor (daca-l desfaci ai acces la sorb si la sonda ce indica nivelul combustibilului)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am atasat pozele ce le-am facut sub bancheta.

Ma puteti ajuta cu un raspuns 100% sigur daca am sau nu DPF acum?

Multumesc!

post-4050-0-22066200-1354654665_thumb.jp

post-4050-0-02751000-1354654672_thumb.jp

post-4050-0-84831800-1354654678_thumb.jp

post-4050-0-67781800-1354654684_thumb.jp

post-4050-0-24397000-1354654690_thumb.jp

post-4050-0-99175500-1354654694_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu imi poate confirma nimeni daca am sau nu dpf din aceste poze?

Sa fac altele? sau poate imi zice cineva cum pot verifica eu din VIDA...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are senzor diferenta presiune DPF (incercuit cu rosu) inseamna ca are DPF .

post-178-0-18534500-1354910162_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificat, nu are senzor de presiune DPF, devi victorie:)

Inseamna ca masina mea nu mai este asa green:P

Bine ca am rezolvat-o pe asta ca nu imi suradea idea unui filtru de inlocuit.

Acum vreau sa ma concentrez pe urmatorul to do.

Despre trepidatiile masinii si ambreiajul tare...lucrurile arata asa.

Cand pornesc masina trepideaza destul de tare, dupa asta, la relanti cu motorul la rece nu se simte nici o vibratie (masina sta la aprox 1000 rpm cand e rece).

In momentul in care motorul se incalzeste si masina sta la 800 si putin RPM masina are o vibratie simtitoare. Aceasta vibratie dispare complet cand accelerez putin sau cand sunt in mers.

Masina are 121.000 km, volanta nu s-a schimbat pana acum.

Cu cat merg mai mult si temperatura motorului ajunge la temperatura optima , trepidatiile sunt normale de diesel dar din 8-12 sec se simte una doua trepidatii suplimentare decat cele normale de la motor.

Ambreiajul este tare comparativ cu urmatoarele masini (C220 2006, Skoda Roomster 2010, BMW 320D 2006, Golf V GTI 2005, astea le-am testat) deci cred ca nu e ceva normal.

Masina am luat-o la 108.000 km. Cand am verificat-o la primus, mi-au zis sa schimb kit-ul de ambreiaj deoarece pedala este tare. Am verificat istoricul masinii, Safety Car (dealer mitsubishi) mi-a confirmat ca s-a schimbat tot kit-ul la 80.000 km (disc,plata,rulment).Nu mai stiu pe cine sa cred.

Cand o calc tare nu detectez nici o forma de patinaj pe ambreiaj, si de pe loc pleaca masina la relanti fara pb si din a 3-a.

Cum ati proceda in locul meu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie schimbat kit-ul de ambreiaj + volanta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, super!!!

Cand este o intalnire cu Volvo owners sa vin si eu poate se uita cineva la masina mea sa zica mai clar.

Acum trebuie sa ma decid...Sachs, Luk, Valeo, original?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ai rezolvat cu trepidatiile? La mine se manifesta dupa ce se incalzeste motorul si apare o trepidatie la cateva secunde. O trepidatie de parca spui ca scade motorul in turatie dar la acul turometrului nu se vede. Am curatat clapeta de acceleratie si am schimbat un tampon. Si eu am ambreiajul tare. Mult mai tare decat la passat ori golf. Am motor pe benzina de 1.6 si asta ar trebui sa fie insesizabil cand sta la relanti. Sunt curios ce gasesti la masina. Sa fie de la volanta, ambreiaj? sa fie de la celelalte tampoane motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, super!!!

Cand este o intalnire cu Volvo owners sa vin si eu poate se uita cineva la masina mea sa zica mai clar.

Acum trebuie sa ma decid...Sachs, Luk, Valeo, original?

Sachs ! Sachs si ai pe masina.

Stai departe de Valeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ai rezolvat cu trepidatiile? La mine se manifesta dupa ce se incalzeste motorul si apare o trepidatie la cateva secunde. O trepidatie de parca spui ca scade motorul in turatie dar la acul turometrului nu se vede. Am curatat clapeta de acceleratie si am schimbat un tampon. Si eu am ambreiajul tare. Mult mai tare decat la passat ori golf. Am motor pe benzina de 1.6 si asta ar trebui sa fie insesizabil cand sta la relanti. Sunt curios ce gasesti la masina. Sa fie de la volanta, ambreiaj? sa fie de la celelalte tampoane motor?

Am dus-o la mecanic, mi-a confirmat in nici un caz ca nu e de la volanta. Ambreiajul nu patineaza orice i-ai face, deci exclus sa schimb acum acest set, deci e de bine.

Acum trebuie sa rezolv pb cu pornirea la prima chieie dar totusi greoaie.

Maine ma duc sa o ridic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dus-o la mecanic, mi-a confirmat in nici un caz ca nu e de la volanta. Ambreiajul nu patineaza orice i-ai face, deci exclus sa schimb acum acest set, deci e de bine.

Acum trebuie sa rezolv pb cu pornirea la prima chieie dar totusi greoaie.

Maine ma duc sa o ridic.

Deci daca nu patineaza ambreiajul = e in perfecta stare volanta ?

Schimba mecanicul !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now