Dodoloi

Curatare galerie admisie 2.4 d5

59 posts in this topic

Salutare tuturor! Proaspat posesor de Volvo si cu mecanica in sange azi plictisindu-ma un picut m-am apucat de curatat cam tot ce tine de admisie. Motorul aparent mergea perfect (un mic lag la accelerare) dar cand am desfacut furtunele si galeria m-am mirat cum de reusea sa respire motorasul asta! Dupa operatiune claar s-a vazut diferenta( curatat debitmetru aer, senzor presiune admisie)

Las pozele sa vorbeasca.

Bafta tuturor!

P.S : Luati-va manusi pe maini ca e mizerie rau de tot ( nu faceti ca mine, am o manichiura de toata frumusetea :D )

post-845-0-46590700-1354309253_thumb.jpg

post-845-0-70719600-1354309277_thumb.jpg

post-845-0-22947100-1354309301_thumb.jpg

post-845-0-34649300-1354309326_thumb.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si felicitari pentru lucrare! Eu am acelasi motor si acelasi an de fabricatie si nu cred ca a curatat cineva admisia pana acum (nu vreau sa ma gandesc ce este acolo)! Cum te-ai descurcat cu conductele de motorina? Ai demontat rampa cu totul sau fiecare conducta in parte? Mai multe detalii te rog! Merci anticipat! :hello: :hello: :hello: !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vei intampina nici o problema din partea conductelor, le dai separat jos cu o cheie de 15 fara sa umbli la rampa comuna . Sunt unite prin niste cleme de plastic si nu ai cum sa le incurci ordinea ( 2 unite pe dreapta si 3 unite pe stanga) Ordinea ar fi cam asta, demontat conducte motorina, indepartat furtunasele de la retur injectoare( atentie la sigurantele acestora, se pierd foarte usor), indepartat instalatie electrica apoi ajungi la toate surubelele( atentie sa nu desfaci capacul de la culbutori, capacul de la admisie e mai mic) Dupa ce ai demontat tot iti trebuie ceva ascutit sa fortezi din mai multe puncte capacul ( e lipit din fabrica cu mastic, silicon sau ce o fi ala)

Cand incepi operatiunea de curatare introdu ceva in toate cele 10 gauri ( eu am pus bucati de carpa mototolita) sa nu intre mizeria in motor.

In a doua poza e capacul cu fundul in sus; in stanga sus ai sa vezi pe unde citeste senzorul de presiune din admisie :P la mine practic nu mai avea ce citi ca era acoperit de mazga. Apoi dupa ce ai facut sa straluceasca tot pe acolo, cureti toata marginile capacului si al motorului de resturile siliconului vechi si ii aplici siliconul nou.

Nu stiu ce ai sa gasesti la tine dar mie nu imi pare rau deloc ca am facut treaba asta motorul parca zambeste oridecate ori primeste kickdown :D

Edited by Dodoloi
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci! Furtunasele de retur ale injectoarelor le-am mai desfacut, nu este problema. Si eu ma gandeam ca trebuie astupate gaurile sa nu intre mizeria curatata!

In afara de suruburile de pe margine ale capacului sa inteleg ca mai sunt inca sase pe mijloc (sau asa se intelege din poza ta) care trebuiesc desfacute, nu? Inca ceva: suruburile acestui capac si piulitele conductelor de motorina nu se strang cu cheia dinamometrica? Merci de raspunsuri :hello: :hello: :hello: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mai sunt 6 suruburi pe mijloc ( 3 lungi si 3 normale). Cat despre cheie dinamometrica .... eu am strans la mana :D nu vad nici o problema pana acum..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facut si eu operatiunea aceasta la D5-ul meu, tot cam asa era DAR din pacate dupa curatare nu am simtit nimic, in schimb dupa ce am curatat mixerul de la EGR chiar a fost o diferenta .

Partea proasta este ca dupa numai 20.ooo km este iar jegos, asta numai din cauza automatei care schimba la 1500 rpm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagdane, spune-mi te rog daca suruburile capacului si piulitele conductelor de motorina se strang la un anumit cuplu ca nu mai am Vadis-ul si Vida inca nu mi-am instalat! Si cutia schimba cum doreste talpa ta ;D ;D ;D!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu arata deloc normal ce se gaseste pe acolo :nono: ,cred ca la D 5-ul lui Iulirx luceste de-ti faci mustata in interiorul galeriei de admisie.Mai puneti si voi calutii aia la treaba :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa Capi ca o voi desface si eu pe a mea si voi posta poze cu ce gasesc!!!

Bogdane, spune-mi te rog daca suruburile capacului si piulitele conductelor de motorina se strang la un anumit cuplu ca nu mai am Vadis-ul si Vida inca nu mi-am instalat! Si cutia schimba cum doreste talpa ta ;D ;D ;D!

Inca astep informatii!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios a mea cum arata...a mea fiind manuala ii dau foarte des 4000 rpm. Am observat ca dupa ce o tin la 3300-3400 rpm timp de 10-15 km pe pilot automat...trage mult mai bine. Oare de ce?

ps: In primavara o sa curat si eu admisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andu

Conform Vida conductele se schimba cu unele noi, cred totusi ca nu vrei sa faci ca-n Vida .

Eu le-am strans la mana, nu am stat cu dinamometrica .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andu

Conform Vida conductele se schimba cu unele noi, cred totusi ca nu vrei sa faci ca-n Vida .

Eu le-am strans la mana, nu am stat cu dinamometrica .

Conform Vida, ar trebui schimbat tot motorul :hammer: :hammer: :hammer: !!!

Merci de informatie, esti un dragut!!!

Plec sa o desfac si eu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu: fa si un how-to cu poze, si pune la sectiunea XC90 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEIMÐALLR Am folosit un silicon auto negru de la un magazin de piese auto, era ceva nemtesc. Pana acum totul e perfect inafara ca am pierdut o siguranta de la returul unui injector :smile:) dar vad ca nu scapa... a intrat destul de fortat inapoi. Baftaa la treaba Anduuu !!

Edited by HEIMÐALLR
Scris integral cu bold, remediat
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer stiu ca asa se-ntampla cand mergi in oras mai mult dar am mai animat putin subiectul :evil6:

Hai cu rezultatul Andu ca ard de nerabdare sa vada si ochiul meu :cyclops: !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEIMÐALLR Am folosit un silicon auto negru de la un magazin de piese auto, era ceva nemtesc. Pana acum totul e perfect inafara ca am pierdut o siguranta de la returul unui injector :smile:) dar vad ca nu scapa... a intrat destul de fortat inapoi. Baftaa la treaba Anduuu !!

Merci, tocmai acum am terminat treba (curatarea admisiei)! Nu mai circula cu masina pana nu-ti cumperi siguranta de la retur. Nu asta este treaba sigurantei, treaba ei este sa tina returul sa nu sara din injector!

Salut, bună treabă!

Pot să întreb ce anume ai folosit la lipirea capacului?

Silicon, ce sa folosesti! Mi-a zis Detonator ca la Primus au un fel de silicon la tub pentru astfel de intrebuintari dar costa cam 400-500 lei tubul :hammer: :hammer: :hammer: !!! Eu tot silicon am folosit, ala de la 2X2 sau 2+2!!!

Andu: fa si un how-to cu poze, si pune la sectiunea XC90 :smile:

O sa postez si la sectiunea noastra, dar procedura este identica cu cea facuta de Dodoloi ( motoarele noastre fiind la fel)! La tine sizan ar trebui sa fie cam la fel!

Scule necesare: torx de 30, cheie fixa de 15, surubelnita dreapta, un cleste cu craci lungi, un cutter sau o lama de cutter, silicon pentru etansat garnituri, carpe, solutie de curatat aragaze, un carnetel si pix sa notati toti pasii care i-ati facut (sa nu uitati ceva la montaj) si voie buna :headbang: :headbang: :headbang:

!

Cum va spuneam, am desfacut si eu capacul la admisie sa vad ce gasesc pe acolo! Primul pas a fost sa ridic capota :hammer: :hammer: :hammer: , am scos capacul de plastic al motorului si m-am apucat de treaba.

Prima data am desfacut cele doua suruburi cu cap torx de 30 ce tin instalatia electrica pe capac, au urmat colierele si furtunul care intra in admisie, cele cinci sigurante de pe injectoare ale returului, furtunul de retur de pe injectoare, desfacut cele doua mufe, desfacut fisele bujiilor, desfacut cele cinci mufele ale injectoarelor, desfacut piulitele conductelor de motorina (intai cele de pe injectoare urmate de cele de pe rampa de injectie), scos conductele si desfacut colierul furtunului de la epurator (langa injectoare) urmat de furtun! Toate cele enumerate trebuie scoase sau desfacute pentru a da capacul jos. Capacul este prins cu 23 de suruburi cu cap torx de 30, mai exact 19 suruburi scurte si 4 suruburi lungi! De jur inprejur capacul are 17 suruburi si inca 6 pe mijloc! Cum spunea mai sus colegul Dodoloi, dupa ce desfacem toate suruburile capacul trebuie cracanat cu o surubelnita dreapta si subtire (eu am folosit doua) fiind lipit cu silicon! Dupa ce am desfacut capacul am fost uimit sa vad ca nu era asa murdar cum ma asteptam, stratul de marmelada depus pe capac fiind de 1-1,5 mm(talpa la timpul ei tine admisia curata ;D ;D ;D)! Dupa ce am astupat cele 10 gauri ale admisiei am trecut la razuit marmelada cu o lama de cutter si cu o surubelnita dreapta cu cap lat, pe urma am folosit o solutie de curatat aragazul pe care am pulverizat-o peste mizerie (am pulverizat, am asteptat, am sters, am pulverizat, am asteptat, am sters, am pulverizat, am asteptat, am sters) pana a iesit cat de cat curat!

Dupa ce am asamblat totul la loc in ordinea inversa i-am dat o cheie (nu va asteptati sa porneasca din prima, mie mi-a pornit la a treia cheie)! Am lasat motorul sa se incalzeasca si am dat o tura in parcare (mi s-a parut ca trage mult mai bine dar asta cred ca se datora solutiei de curatat aragazul ramasa in admisie, mai exact in capetele pistoanelor explicandu-se si fumul des si alb care a albit parcarea :bgsok: :bgsok: :bgsok: )!

Atasez si poze cu lucrarea in sine:

ps:iar nu mai am MB!!!

Andu, se strâng la 28 Nm + 45°, în ordinea rampă-injector, de la dreapta la stânga.

Merci, dar deja le-am strans (nici usor dar nici prea tare)!

Sincer stiu ca asa se-ntampla cand mergi in oras mai mult dar am mai animat putin subiectul :evil6:

Hai cu rezultatul Andu ca ard de nerabdare sa vada si ochiul meu :cyclops: !

Gata Capi, s-a rezolvat!!! Sper ca observati diferenta de marmelada depusa (cu cat o calci mai des, peste 3000 rpm, nu se va mai depune asa multa marmelada)!

post-1775-0-94259700-1354554412_thumb.jp

post-1775-0-98912900-1354554451_thumb.jp

post-1775-0-18406900-1354554490_thumb.jp

post-1775-0-71689300-1354554528_thumb.jp

post-1775-0-39341600-1354554562_thumb.jp

post-1775-0-50990200-1354554594_thumb.jp

post-1775-0-95166100-1354554624_thumb.jp

post-1775-0-64968100-1354554652_thumb.jp

post-1775-0-70704100-1354554684_thumb.jp

post-1775-0-14818300-1354554714_thumb.jp

post-1775-0-78772900-1354554744_thumb.jp

post-1775-0-10190100-1354554768_thumb.jp

post-1775-0-63319500-1354554799_thumb.jp

post-1775-0-35872200-1354554837_thumb.jp

post-1775-0-98665000-1354554880_thumb.jp

post-1775-0-68388600-1354554911_thumb.jp

post-1775-0-74285400-1354554947_thumb.jp

post-1775-0-41681300-1354554987_thumb.jp

post-1775-0-65542800-1354555041_thumb.jp

post-1775-0-39758300-1354555085_thumb.jp

post-1775-0-85392300-1354555147_thumb.jp

post-1775-0-75314200-1354555196_thumb.jp

post-1775-0-22763900-1354555261_thumb.jp

post-1775-0-93579700-1354555315_thumb.jp

post-1775-0-90114000-1354555362_thumb.jp

post-1775-0-73325200-1354555417_thumb.jp

post-1775-0-48915500-1354555482_thumb.jp

post-1775-0-26454900-1354555540_thumb.jp

post-1775-0-35227900-1354555581_thumb.jp

post-1775-0-85744200-1354555633_thumb.jp

post-1775-0-25053800-1354555687_thumb.jp

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari Dom' Doctor Andu!

@Dodoloi Ai bagat boala'n oameni :lurk:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari Dom' Doctor Andu!

@Dodoloi Ai bagat boala'n oameni :lurk:

Merci, a fost o nimica toata!!! Foloseste butonul de Like/Multumesc/Imi place :hammer: :hammer: :hammer: !!!

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi EGR-ul (mixerul) nu i l-ai curăţat?

Pornirea greoaie şi fumul alb s-ar putea datora unei reconectări deficitare a uneia sau mai multor mufe şi/sau conducte. N-ar trebui să pornească mai greu după acestă manoperă, nici aerul nici motorina nu rămân sub presiune când motorul e oprit.

Egr-ul l-am curatat in august!

Motorina poate nu o fi sub presiune, dar si rampa si conductele erau pline. Pana a ajuns motorina la injectoare am dat trei chei sa porneasca (in jur de3-4 secunde/cheie). Dupa ce a pornit prima data, restul pornirilor au fost normale. Tot ce am desfacut am pus la loc, nu a ramas nimic in aer (din cauza asta am folosit un carnetel)

Da' tu de ce nu-l foloseşti? Tu de ce nu-i mulţumeşti pentru felicitări? :hammer: :hammer: :hammer:

On topic: tot aşa scoate fum alb şi gros maşina?

Am multumit, am multumit!

Fumul a inceput sa apara cand s-a incalzit motorul, sigur este de la solutia de curatat aragaze. Va tin la curent, momentan nu are RCA si din cauza asta nu ies cu ea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anduu la tine era farmacie pe langa noroiul ce l-am avut eu :) nu stiu cum a mers masina asta la viata ei de a ajuns galeria in halul ala dar eu o ucid nu cred ca are timp sa se depuna iar in strat asa gros. Si la mine a pornit in lung pana s-au umplut conductele de motorina dar fara fum la pornire.

Felicitari Dom' Doctor Andu!

@Dodoloi Ai bagat boala'n oameni :lurk:

. Ma bucur ca am convins un coleg sa imi urmeze exemplul :) merita o curatenie generala inainte de sarbatori in "grajd". :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andu, imi place tare joja ta de ulei . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andu, imi place tare joja ta de ulei . :D

Multumesc! Este creatie proprie si este patentata!!! Decat sa-i lipesc inelul si cand trag sa raman cu el in mana, mai bine un holtsurub!

Anduu la tine era farmacie pe langa noroiul ce l-am avut eu :smile: nu stiu cum a mers masina asta la viata ei de a ajuns galeria in halul ala dar eu o ucid nu cred ca are timp sa se depuna iar in strat asa gros. Si la mine a pornit in lung pana s-au umplut conductele de motorina dar fara fum la pornire.

Dodoloi, verifica axul turbinei sa nu aibe joc ca ce ai gasit tu nu este normal! Si o data la 750-1000 km sa verifici nivelul uleiului!

Pornirea stiam ca va fi mai greoaie iar fumul s-a datorat cum am mai spus solutiei de curatat aragaze!!!

Acum m-am uitat mai atent la pozele tale Dodoloi si admisia ta nu seamana cu a mea! Motorul tau are 136 de cai? Tu ai in plus in partea stanga cum te uiti la capac cand este prins un senzor, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decarburol ti-ar fi usurat mult viata, este foarte bun la indepartatul mizeriei de genul acela, mult mai potent decat solutia de aragaz si probabil si mult mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anduu Da, are senzor pe capacul admisiei :) te asigur ca e de 164 de cai(120 kw cod motor D5244T...). Ma gandesc ca s-a mers subturat foarte mult cu el de a ajuns sa arate asa..Turbo lucreaza foarte bine, motorul trage foarte bine si se aude de asemenea. Multi prieteni ma intreaba, cand e la ralanti motorul, daca e pornit :D Eu am schimbat uleiul ( fostul proprietar facuse peste 10 000 cu uleiul si nu a papat motorul prea mult ulei) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anduu Da, are senzor pe capacul admisiei :smile: te asigur ca e de 164 de cai(120 kw cod motor D5244T...).

Eu nu am acel senzor si din cauza asta te-am intrebat!

Decarburol ti-ar fi usurat mult viata, este foarte bun la indepartatul mizeriei de genul acela, mult mai potent decat solutia de aragaz si probabil si mult mai ieftin.

Nu stiu cat de bun ar fi fost Decarbusolul, dar nu aveam chef sa merg sa cumpar! Si nu te gandi ca am folosit multa solutie (era pe baza de fis):D! O sa incerc data viitoare cu decarbusol sa vedem rezultatul!

Apropo Dodoloi, nu ti-am urmat sfatul de a purta manusi si acum am si eu o manichiura de invidiat, cu toate ca m-am spalat cu toate prostiile ce le aveam la indemana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now