Posted 26 Dec 2006 · Report post M-am amuzat, desi numai de ris nu erau, pataniile prezentate de confratii nostrii, despre "chinurile" pe care ni le provoaca dragile noastre masini. Drept pentru care am decis sa prezint o scurta descriere a situatiilor prin care am trecut si eu, pe care am incercat sa le inteleg si in cazul in care nu am reusit, sa le ignor, in speranta ca au fost doar toane ale masinii. Nu este o descriere cronologica a lor. Unele dintre ele s-au intimplat doar odata-de doua ori, altele mai persista si acum. - lipsa caldurii in masina, iarna. Am povestit pe un alt topic despre asta, nu insist. Inca nu am apucat sa fac ce am fost sfatuit, dar va voi tine la curent [problema neidentificata]. - operarea din telecomanda a inchiderii/deschiderii usilor. Uneori ii trebuie 3-4 secunde sa reactioneze, desi sunt linga ea, asta in caz ca vrea. alteori reactioneaza din prima, chiar daca sunt 6 metrii si 2 geamuri intre noi [problema neidentificata]. - am patit de vreo 2 ori sa mi se blocheze usile singure, nu retin intervalul de timp, max 2-3 min dupa ce am iesit din masina. ultima data haionul era deschis [problema neidentificata]. - aceeasi faza am patit o singura data, cu cheia in contact (motorul era oprit). nu am alarma pe masina. eventual doar sistemul din fabrica, pe bord este un led rosu, amplasat deasupra mastii difuzorului, care clipeste [problema neidentificata]. - butonul de la avarie, am situatii ca nu mai cupleza cind vreau sa opresc avariile, probabil e dusa o piedica inauntru, nu am apucat sa-l desfac. - senzorul de probleme la instalatia de iluminat, care ramine aprins daca fac o pauza in trafic (opresc motorul) si care se stinge dupa un nr variabil de km parcursi [problema neidentificata]. - schimbatorul de viteze, intra greu in marsalier, la fel in a I-a. Probabil bucsa sau ce o fi dedesupt s-a uzat, acum vreo 2 ani am avut aceeasi problema si am rezolvat-o la mecanic. - capul de la schimbator a cedat cam dupa 6 ani, l-am inlocuit. - rulmentul de presiune, despre care s-a povestit pe un alt topic - vreo 3 becuri schimbate (2 fata, 1 spate) - unul dintre ele era sa ma coste o amenda in Bulgaria ) - o chestie patita doar o data, mai in primavara, un zgomot ciudat venit de la motor, undeva in zona centrala, ca de rulment defect. Faza ca peste vreo 3 zile aveam de facut vreo 4000 KM. de atunci nu s-a mai auzit . - cauza neidentificata - cablul de la cirligul care tine capota sa nu se deschida a iesit de pe suportul lui si mi-a luat vreo 2 ore sa-l dibuiesc (capota era inchisa bineinteles ) si sa-l pun la loc. - bateria care m-a lasat de vreo 3 ori in mod inexplicabil - am povestit pe alt topic. - anularea kilometrajului partial, merge greu si doar cu motorul pornit - problema minora - semnalizarea ca nu e pusa centura soferului, merge doar cind are chef, probabil senzor defect sau murdar - si or mai fi si altele, da nu-mi mai amintesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Dec 2006 · Report post esti convins ca ai Volvo? glumesc... hai sa le luam pe rand: M-am amuzat, desi numai de ris nu erau, pataniile prezentate de confratii nostrii, despre "chinurile" pe care ni le provoaca dragile noastre masini. Drept pentru care am decis sa prezint o scurta descriere a situatiilor prin care am trecut si eu, pe care am incercat sa le inteleg si in cazul in care nu am reusit, sa le ignor, in speranta ca au fost doar toane ale masinii. Nu este o descriere cronologica a lor. Unele dintre ele s-au intimplat doar odata-de doua ori, altele mai persista si acum. - lipsa caldurii in masina, iarna. Am povestit pe un alt topic despre asta, nu insist. Inca nu am apucat sa fac ce am fost sfatuit, dar va voi tine la curent [problema neidentificata].ti-am raspuns in topicul respectiv. cred ca nu-ti ia mai mult de o ora. - operarea din telecomanda a inchiderii/deschiderii usilor. Uneori ii trebuie 3-4 secunde sa reactioneze, desi sunt linga ea, asta in caz ca vrea. alteori reactioneaza din prima, chiar daca sunt 6 metrii si 2 geamuri intre noi [problema neidentificata]. bateriile de la telecomanda. schimba-le sau incearca aceleasi operatii cu cealalta telecomanda. in 99% din cazuri aceasta este cauza. - am patit de vreo 2 ori sa mi se blocheze usile singure, nu retin intervalul de timp, max 2-3 min dupa ce am iesit din masina. ultima data haionul era deschis [problema neidentificata].unele masini au optiunea de a inchide usile intr-un interval anume de timp (in caz ca soferul uita). totusi, daca nu se intampla totdeauna, atunci poate fi o problema electrica. fie in masina la partea de inchidere centralizata, fie tot din telecomanda, care poate fiind murdara sa faca vreun contact aiurea. acelasi lucru se poate aplica si in cazul de mai sus. - aceeasi faza am patit o singura data, cu cheia in contact (motorul era oprit). nu am alarma pe masina. eventual doar sistemul din fabrica, pe bord este un led rosu, amplasat deasupra mastii difuzorului, care clipeste [problema neidentificata].daca nu ai alarma pe masina, ci doar inchiderea centralizata, teoretic aceasta nu se poate aciva atata timp cat ai cheia in contact. pe langa un senzor mecanic, aflat in contact, mai exista sio o mica antenuta ce "citeste" codul cheii. in cele mai multe cazuri aceasta antena face figuri. ti se aprinde pe bord, cumva, martorul de la imobilizator (galben - o masina taiata de un X)? - butonul de la avarie, am situatii ca nu mai cupleza cind vreau sa opresc avariile, probabil e dusa o piedica inauntru, nu am apucat sa-l desfac.se schimba sau se desface. fiind un intrerupator destul de complex (fata de celelalte si pentru ceea ce face - n-am inteles niciodata de ce are atat de multe fire indiferent de masina ), ai grija cand il pui la loc. daca nu mai face contact cum trebuie poti avea surpriza sa nu mai ai semnalizare dupa aceea... - senzorul de probleme la instalatia de iluminat, care ramine aprins daca fac o pauza in trafic (opresc motorul) si care se stinge dupa un nr variabil de km parcursi [problema neidentificata].pe bord nu ai si martorul de usi deschise aprins? cauza cea mai uzuala este un contact de la usi murdar sau oxidat. daca martorul este aprins verifica fiecare usa si gaseste cauza. contactul se da jos de pe masina si se curata. - schimbatorul de viteze, intra greu in marsalier, la fel in a I-a. Probabil bucsa sau ce o fi dedesupt s-a uzat, acum vreo 2 ani am avut aceeasi problema si am rezolvat-o la mecanic.bucsa sau leveriul dintre schimbator si cutie care, probabil de la o fortare sau soc, este stramb. daca nu este pe pozitie, orice fortare duce la indoirea lui. cred ca trebuie verificat in primul rand. da-mi datele masinii tale in PM si-ti voi trimite o poza cum trebuie sa arate. - capul de la schimbator a cedat cam dupa 6 ani, l-am inlocuit.se mai intampla. totusi, 6 ani este cam putin.... - rulmentul de presiune, despre care s-a povestit pe un alt topicgasesti raspunsul in topicul respectiv - vreo 3 becuri schimbate (2 fata, 1 spate) - unul dintre ele era sa ma coste o amenda in Bulgaria )sunt consumabile. pe mine au inceput sa ma lase exact acum cand au inceput frigurile. daca cele de pozitie, feruri, etc. se schimba usor problema cea mai mare (si enervanta) este cu un bec in bord. - o chestie patita doar o data, mai in primavara, un zgomot ciudat venit de la motor, undeva in zona centrala, ca de rulment defect. Faza ca peste vreo 3 zile aveam de facut vreo 4000 KM. de atunci nu s-a mai auzit . - cauza neidentificata no comment! - cablul de la cirligul care tine capota sa nu se deschida a iesit de pe suportul lui si mi-a luat vreo 2 ore sa-l dibuiesc (capota era inchisa bineinteles ) si sa-l pun la loc.SF. sper ca l-ai pus bine de data asta si l-ai si asigurat cumva sa nu mai iasa.... - bateria care m-a lasat de vreo 3 ori in mod inexplicabil - am povestit pe alt topic.iti voi raspunde dupa ce citesc... inca nu am avut timp. mea culpa - anularea kilometrajului partial, merge greu si doar cu motorul pornit - problema minorava trebui sa dai jos, din bord, tot ansamblu cu ceasuri. nu este greu, trebuie sa desfaci vreo 4-5 suruburi. inca nu am desfacut la Volvo kilometrajul dar nu cred sa fie vreo mare inginerie. iti voi trmite, la fel, poze cu bordul si mod de desfacere pentru modelul tau. - semnalizarea ca nu e pusa centura soferului, merge doar cind are chef, probabil senzor defect sau murdarfi fericit!!! sa nu ticaie cand nu pui centura este o binecuvantare. glumesc. exista un senzor in ... (ah! ce lapsus am!) chestia aia in care infigi centura. si ala se desface si se curata. daca nu ma insel, trebuie o surubelnita mai speciala dar se poate. - si or mai fi si altele, da nu-mi mai amintesc. eu sper sa nu mai existe.una peste alta, cred ca ar trebui sa ai un pic mai multa grija de masinuta. stiu ca lipsa timpul este intotdeauna un argument des intalnit (mai ales la mine) dar unele defecte minore fac viata un calvar.M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Dec 2006 · Report post Shpeedy a zis "esti convins ca ai Volvo? glumesc" pe capota e sigla lor, la fel si pe volan. asa ca sper )mersi pt sfaturi.as vrea sa fac citeva precizari :- blocatul usilor. 99.99% din cazuri, usile nu se blocheaza singure - stau la curte si in general nu tin masina inchisa. probabil modulul respectiv a fost dezactivat, desi uneori uite ca isi face de cap. legat de situatia asta, am avut intr-o vreme un suzuki vitara. avea si el aceeasi calcatura, diferenta era doar ca imi deschidea usile. am patit-o si in trafic, am patit-o si in fata blocului unde stateam atunci. urita treaba. - blocatul usilor cu cheia in contact. practica dovedeste ca este altfel. nu, nu mi se aptinde nimic pe bord. am patit o singura data chestia asta si de atunci am grija mai mult la chei si / sau lasatul unei usi deschise - butonul de avarie - se intimpla din cind in cind. desfacutul era o varianta - ideeea e ca nu mai agata cind opresc avariile. dupa mai multe incercari isi revine. daca zici ca e nasol pe dinauntru atunci ii dau pace- senzorul de probleme la instalatia de iluminat - am pus o imagine pe alt topic - vroiam sa zic becu de pe bord care te avertizeaza daca ai probleme la faruri/stopuri . deci nu are nici o legatura cu lumina din interior. - din fericire nu am avut probleme cu becurile de pe bord sa mi se arda. doar la suzuki, si a fost destul de distractiv sa-l desfac, ca era la vitezometru. si dupa ce l-am pus la loc am vazut ca nu mai merge vitezometru si l-am mai desfacut odata - cablu ala l-am rezolvat demult, probail il agatase careva cind umblase pe la capota. Si apropo, o chestie care sunt curios daca au mai patit-o si altii, nu bag mina in foc, dar mi s-a cam parut ca dupa ce am adus o masina din service, a mai aparut cite o problema. - cu bateria, posibil sa fie de vina calitatea, vechimea, cu asta de acum nu am probleme. - anularea kilometrajului partial presupune impingerea si insurubarea in lateral a acelui timburuc, da e nasol ca inteapa la deget - senzorul ala de la centura, daca alte efecte nocive nu are, poate sa stea si asa murdar, oricum centura mi-o pun din reflex.- mea culpa, promit sa am mai mula grija de ea si cu ea. in rest e fata buna si nu m-a lasat niciodata la greu. dupa anul nou trebuie sa o duc insa la mecanic, am un pic de joc la directie, probabil vreo bucsa dusa legat de toate problemele astea, ma gindesc ca in 3 ani jumate nu-s chiar asa de multe. plus ca zilele astea face 9 anisori. HIP HIP URAAAAAAp.s. cum se face sa pui in chenar ce au zis altii? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Dec 2006 · Report post p.s. cum se face sa pui in chenar ce au zis altii?Ai niste optiuni in patratelele alea....penultimul este "insereaza citat"....te joci putin pe acolo pina inveti, vezi ca un quote deschide citatul si alt quote cu bara/ inchide citatul... Si apropo, o chestie care sunt curios daca au mai patit-o si altii, nu bag mina in foc, dar mi s-a cam parut ca dupa ce am adus o masina din service, a mai aparut cite o problema....des chiar Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Dec 2006 · Report post mi-am mai adus aminte de 2 chestii:- cind ploua tare afara mi se intimpla sa gasesc apa pe prelata de peste portbagaj, am impresia ca se infiltreaza pe undeva pe la stopul de pe haion- in primavara am avut probleme cu frina, in sensul ca din cind in cind nu aveam , cauza un furtun spart, situat cam in zona cutiei cu sigurante, sub capota Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Dec 2006 · Report post mi-am mai adus aminte de 2 chestii:- cind ploua tare afara mi se intimpla sa gasesc apa pe prelata de peste portbagaj, am impresia ca se infiltreaza pe undeva pe la stopul de pe haionverifica stropitoarea de pe haion. cam acela ar fi singurul loc (mai se poate si pe la chedere dar este putin probabil) pe unde ar putea intra apa. la mine, are o singura pozitie in care nu curge, altfel.... dau la peste . poti verifica usor cand te duci sa o speli sau la tine in curte cu putina apa.M. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Mar 2009 · Report post Dupa o perioada de vreo 5 zile, timp in care nu am mers cu V40-ul, m-am gandit sa las Polo-ul si sa imi mai scot si Volvo-ul la plimbare. Am pornit excelent, am mers vreo doua stradute fara sa ma uit in bord. Mergand eu linisitit, imi dau seama ca ceva nu este in regula cu bordul, mai exact in zona afisajului electronit de la comp de bord, (in mod special la asta) imi apar diferite liniute in plus fata de ce trebuia sa indice, ba chiar mai mult mai are si ceva scris pe acolo (KM-0, TEMP)care apar pe acel afisaj permanent. Am oprit motorul, repornesc clipea scrisul ala pe acolo functie de cum inaintam, de parca ar fi avut vreo legatura cu acul de la kilometraj. Am verificat pe rand tensiunea de incarcare la baterie, functionalitatea luminilor inclusiv plafoniere, absolut toate sigurantele (habitaclu/motor),deconectat ansamblul de ceasuri din mufe si conectat la loc (de cel putin 5 ori),scos borna de la baterie si lasata asa vreo 10 min.Vorbesc cu Alex, imi recomanda sa dau bordul jos sa vad ce se intampla acolo, bineinteles ca nu reusesc din cauza volanului (3 ore), am scos si geamu, tot nu a mers. Intr-un final (plin de nervi)renunt sa mai fac ceva si imi propun sa il las asa, gandind ca asa cum a stiut sa se strice, tot asa sa isi revina. Il sun pe Alex sa i spun ca nu merge si ca renunt.. In timp ce vorbesc la tel cu Alex, acesta imi propune sa umblu pe la reostatul ce regleaza intensitatea luminii in bord, surpriza bordul isi revine. Merg pana la magazinul din colt, foarte incantat ca am rezolvat problema, opresc masina, cumpar ce am de cumparat, ma intorc si pornesc masina.....surpriza \ defectul apare iar, mai putin treaba cu scrisul care se comporta normal. Bineinteles ca primul lucru a fost sa umblu la reostatul mai sus mentionat, dar nu si-a mai revenit. Avand in vedere faptul ca m-am plictisit de mestereala, nu am mai umblat si nici nu cred ca am sa mai umblu.A mai avut cineva aceasta problema??Are cineva idee daca se poate repara acel defect, fara sa dau cu ceasurile de pamant?? Am atasat poze facute cu telefonul mobil. :'( Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Mar 2009 · Report post Incearca si asa : scoate plusul de la baterie si punel la minus , tine asa cam 1-2 minute cat sa se descarce condensatorii , dupa care pui borna la locul ei si vezi...Da un semn daca a mers Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2009 · Report post din cate citesc eu aici , probabil e un contact care sta si nu sta , incearca sa dai cu un spray de contacte pe la toate mufele mai ales cea a kilometrajului , asa mi-a facut si mie s-a resetat ceasul de vreo cateva ori , pana nu am dat jos si curatat toate mufele , mi se tot reseta ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2009 · Report post De unde ai cumparat masina? Probabil cineva s-a jucat cu km.? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2009 · Report post Nu este exclus, dar nu la kilometraj este problema ci la comp de bord. Stiu ca astia cand smecheresc km prajesc o partea a afisajului, la mine sunt functionali toti digitii aia. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Mar 2009 · Report post Astazi am coborat la masina. Bag cheia in contact, dau sa pornesc, cand cheia se afla pe pozitia doi (ultima inainte de demaror)bordul, CRED ca si-a facut un test, cred ca test a fost , ceasurile au revenit la 0 pentru o secunda, pe afisaje au aparut absolut toti digitii, apoi 11111, 22222, si pe urma fiecare semn si scris la comp de bord pe rand (steluta de gheata, Km-0, temp, l/100Km, etc,)dupa care, bordul functioneaza impecabil. Am oprit-pornit motorul de 4-5 ori, defectul nu a mai aparut. Sa i tina Dzeu obiceiul si sa nu imi mai faca probleme.Maine, intentionez sa ma duc la Craiova, sa imi imbrac volanul in piele. O fi aflat si masina acestu lucru???Doar asa imi explic buna functionare a bordului. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Apr 2009 · Report post Daca tot vorbim de probleme care apar la masinutele noastre dragi, o sa povestesc si eu o patanie ciudata intamplata.Ieri am vrut sa ma duc la spalatorie sa o spal pt k azi urma sa fac un drum pana in Sevilla si imi place sa ies cu masina curata . In fata casei am un loc de parcare cu poarta si seara o bag intotdeauna acolo pentru ca am jenti de aluminiu la ea si aici am cunoscut destule cazuri cand unii si.au gasit masinile pe butuci ( probabil criza asta e de vina pentru ca inainte nu a fost nici o problema cu furtul din masini pe aici ) in fine, scot masina, ma dau jos sa inchid portile de la garaj si surpriza.... pete de ulei pe jos in dreptul motorului ( sau cel putin asta cred eu ca e ) Sunt niste pete de ulei deschise nu negre, am schimbat filtru si uleiul de curand dar ma gandesc eu ca daca era ulei din baie era totusi mai negru. Nu am mai vazut la cineva pete asa, nici nu stiu eu prea bine sa explic... ideea e ca pare ulei nou. Cum nu prea ma pricep la mecanica, mi.e frica sa nu fie ceva grav M.am gandit ca poate fi lichidul acela de la servo pentru ca nivelul este foarte scazut si are aceasi culoare. Dar totusi a cazut cam mult ulei in 3 zile cat a stat masina in parcare si cand am mers cu ea acum servo directia mergea fara probleme. Share this post Link to post Share on other sites