Posted 13 Jun 2013 · Report post ...din ce am inteles eu, DPF-ul nu a fost separat de catalizator, a venit curatat si apoi pus pe masina. Cei din Harghita au trimis si aditivul(contra cost) si un furtun pentru completare. Trebuie pusa pe un tester si vedem ce si cum... ...a fost pusă pe tester, au fost sterse erorile, maşina se comporta bine. Sa vedem daca mai apar probleme legate de filtru pe viitor, deci cam cat va tine aceasta curatarea chimica??? Eu am sugerat sa caute si posibilele cauze... Un DPF - nou se gaseste la 390 euro. Nu-i făcătură la pretul acesta ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jun 2013 (edited) · Report post cam cat va tine aceasta curatarea chimica??? Eu am sugerat sa caute si posibilele cauze... Un DPF - nou se gaseste la 390 euro. Nu-i făcătură la pretul acesta ? Curatarea chimica poate fi loterie. Te poate tine 500, 5000 sau 16214 km. N-ai de unde sa stii ce ti-e dat si cand ti-e dat. Iar DPF la pretul comunicat de tine nu-i musai sa fie facatura. Am auzit recent ca au inceput sa apara aftermarket, cineva imi spunea tot de vreo 1200 lei. Dar nu cunosc producatorul in acest moment. De mentionat, insa, este ca la vreo 300 EUR se poate face anulare, ca sa nu-ti mai bati capul cu el. Edited 13 Jun 2013 by serge Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jun 2013 · Report post Un DPF nou OEM poate tine 100km sau 200.ooo km in functie de cat de mult fum scoate motorul, sunt oameni care au dat 4000 lei la reprezentanta si au schimbat DPF-ul iar dupa un nr de km au reinceput problemele, DPF-ul infundat este un efect nu o cauza, toata lumea rezolva efectul fara sa caute cauza si atunci DPF-ul devine un fel de BauBau care sperie pe toata lumea . Un 1.6D fara DPF nu scoate foarte mult fum asa ca un DPF chiar si after-market este ok, o sa mai scoata ceva particule dar asta este. Oricum cand ajungi la momentul de a alege intre un DPF nou aftermarket, DPF OFF sau curatare DPF evident ca cea mai aleasa metoda este cea a curatarii dar DPF-ul de 1.6 are si catalizator incorporat si nu se poate curata foarte bine din aceasta cauza, eu pana nu l-am taiat si am detasat DPF-ul de catalizator nu am obtinut rezultate cu curatarea DAR ma repet, DPF-ul este un efect nu o cauza, cand se infunda trebuie testat foarte bine daca nu cumva este vreun furtun de turbo spart sau sunt alte probleme la motor . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jun 2013 · Report post Din discutiile de pe forum, am inteles ca si DPF-ul este un consumabil si tine un nr. de km. Curatarea chimica, bine facuta, il face ca si nou sau pe aproape ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jun 2013 · Report post Acuma... Raspunsul cel mai bun (si usor tautologic) ar fi ca daca e bine facuta, e bine facuta. Esti reticent la anulare? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jun 2013 · Report post @Serge. Nu nu sunt, dar, Slava Domnului, deocamdata nu am probleme cu DPF-ul. Sa vedem, pe viitor, cum se trece de inspectia ITP! Daca nu ma insel, tu parca l-ai anulat, poate imi dai si mie niste informatii legate de cine ar putea face treaba asta din soft, pe pm(duntea2003@yahoo.com) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jun 2013 · Report post Din discutiile de pe forum, am inteles ca si DPF-ul este un consumabil si tine un nr. de km. Curatarea chimica, bine facuta, il face ca si nou sau pe aproape ? Este un consumabil care tine pana la 250000 km, iar curatarea lui il aduce aproape de nou, dar cum a zis Bogdan mai sus si anume taiat si curatat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jun 2013 · Report post Curatare mai mult mecanica decat chimica pt ca eu de exemplu suflu fiecare dpf cam 30 minute cu aer comprimat la 10 bari dupa care cand nu mai iese mare lucru ma apuc de spalat . Poate ca e munca in zadar, nu stiu, dar pot spune ca nu am ratat nici un DPF de 1.6 D. Si da pot spune ca dupa curatare e ca nou DAR conteaza foarte mult functionarea motorului. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2013 · Report post Salut, am patit-o si eu azi cu DPF-ul, pe la pranz mi s-a aprins becul ala de la bord care arata probleme la motor, iar masina nu mai tragea ca inainte, degeaba o calcai ca se misca ca porcu'. L-am sunat pe un prieten, de la un service auto care se ocupa in principal cu Volvo-uri, am mers pana la el, mi-a pus testerul, care a diagnosticat "filtru DPF murdar". I-am zis ca folosesc masina preponderent in oras, fara s-o turez prea mult, de aia s-a incarcat filtrul. Mi-a recomadat un drum de 10 minute la o turatie constanta de 3000 ture, astfel se va autocurata filtrul. Mi-a sters eroarea respectiva din calculator, masina si-a revenit la normal. Am uitat sa il intreb ca daca nu veneam la tester si sters eroarea, si faceam drumul respectiv cu motorul turat, se autocurata filtrul si dispare eroarea? Poate unii colegi mai experti de pe forum ma pot sfatui in acest sens. Mi-a mai zis ca daca mai apare eroarea asta, sa ma duc sa il curete manual sau chimic. THX! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2013 · Report post Daca nu era prea infundat erau sanse de a se autocurata,asa cum spui tu,dupa care dispare singura eroarea daca finalizeaza cu brio curatarea. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2013 (edited) · Report post Cred ca conteaza foarte mult si calitatea motorinei folosite, aveti sfaturi legate de acest aspect? De la ce pompa motorina este mai putin "incarcata" cu "funingine"? Sau care motorina are arderea mai completa? THX Edited 5 Jul 2013 by Lucian Ludu Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2013 · Report post zice nenea ca daca avem prieteni care au masini cu DPF sa alimenteze cu cea mai buna motorina. Mai zice si alte chestii interesante.... Eu bag de-aia scumpa. Fiind nevoit sa schimb curat DPF va dau cateva detalii: Filtrul meu e la curatat la cei de la Odorheiul Secuiesc. La Brasov mi-au zis ca e EGR de vina, trebuie schimbat. Dupa ce l-am schimbat masina trage mai bine si aparent consumul mediu dupa 1200 km prin tara este 5% (inainte era un 6.2) acelasi stil de mers. In cazul meu cauza era proasta functionare a EGR iar efectul infundarea DPF. Asadar asigurati-va acca tratati mai intai cauza si apoi rezolvati si filtrul (curatare sau schimb) altfel ajungeti in aceeasi situatie in scurt timp. Cei din Brasov mi-au zis despre procesul de curatare : 1. se "fierbe" aprox 24 de ore intr-un mix de substante numit "zeama magica " ... Video 2. se sufla toata zeama afara ... Video 3. se baga la cuptor (800 de grade) 10-12 ore 4. se sufla iar cu aer 5. se pune pe masina. Asta mi-a zis un mecanic de la reprezentanta. Revin cu detalii peste o saptamana cand o sa merg dupa masina. Costuri: EGR = 1200 RON + manopera schimb 100 RON Curatarea DPF 480RON + transport 120RON + manopera 400 RON 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2013 · Report post Ma mai bag odata ca musca-n lapte, sa nu radeti de mine . Am gasit o solutie, ii zice DPF Super Clean, care zice ca optimizeaza arderile particulelor, in special pentru aia care circula preponderent in oras (ca mine) si nu apuca sa isi tureze masinile prea des. http://www.daciashop.ro/DPF-FAP-cleaner Ce ziceti? Se face praf motorul sau nu? THX Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2013 · Report post @Lucian,parerea mea e ca acel produs e praf in ochi,ca si economizorul de combustibil sau alte balarii care le gasesti pe piata. Cu banii bagati in EGR,DPF faceam un plin si o iesire de toata frumusetea.Dar daca vrei diesel DPF la oras platesti si consecintele. Numai bine! S G S3 on J B Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2013 · Report post @Lucian Ludu, eu am folosit la C30-ul meu acest aditiv si pot spune ca a facut bine, ca idee eu mergeam 4 km/zi (2 dimineata si 2 seara) pe timp de iarna si nu s-a blocat DPF-ul. Acel aditiv de la Protec iti coboara mult temperatura la care arde funinginea, deci testat de mine si chiar functioneaza . Problema este ca am avut DPF numai 3 luni @2000 km. Oricum deajuns cat sa-mi fac o idee . @Paul, sa nu exageram, sunt produse care functioneaza . @Flaviu, cam multicel pt demontat/montat DPF dar ........ 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2013 · Report post Mersi mult de sfat Bogdan, o sa il folosesc si eu, ma streseaza filtrul de particule, mai ales ca umblu cu masina numai in oras, rar am drumuri in afara. De pe site nu m-am prins, se introduce in rezervorul de motorina? THX Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2013 · Report post Exact, se mixeaza cu motorina . Daca insa ai deja probleme cu DPF-ul nu te ajuta insa o data curatat DPF-ul il tine curat . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2013 · Report post Filtru se putea infunda din urmatoarele cauze: Furtun intercooler spart+furtun turbo spart . Am schimbat si bujiile ,filtru e curatat de un an probleme nu mai am, Se mai poate baga aditivul de care ziceti si unde se gaseste (pret)? Multimesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2013 · Report post Se gaseste fie la mine fie la Daciashop, pretul este acelasi si anume 40 lei /bidon . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2013 · Report post Cum se procedeaza,se baga un bidon cand se face plinul? Sau la fiecare alimentare trebiue folosit si aditiv? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2013 (edited) · Report post Pe bidon scrie dozajul, de ex pentru cel de la protec http://www.daciashop...DPF-FAP-cleaner trebuie un flacon la 60-80 litri de motorina. Ma gandesc totusi sa fac un tratament de felul asta, azi am dat o tura "fortata" in afara Clujului, cu motorul turat tot timpul, ma gandesc ca s-a mai curatat. PS Am mai gasit o varianta de solutie, http://www.polmot.ro...0420051487.html @Flaviu, cred ca sa face cate un tratament de genul asta (un plin de motorina + aditivul) odata la cateva luni, mai ales pentru cei care folosesc masina preponderent in oras. Edited 6 Jul 2013 by Lucian Ludu Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2013 · Report post Din ce stiu, regenerarea nu se face cand vrem noi, ci atunci cand este necesar...sa dai o tura nu-ti rezolva problema! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2013 · Report post Ieri mi s-a aprins becul de atentionare (ala cu simbolul motor) de la bord, si masina a intrat in safe-mode. La tester mi s-a spus ca filtrul DPF e cam incarcat, de aia s-a ajuns la simptomele astea, si mi s-a recomandat o tura in forta, 10 min la 3000 ture. Oricum, voi "trata motorina si cu niste aditiv (vezi mai sus), sper sa nu mai am probleme de genul acesta. Daca tot mai apare problema, musai sa duc filtrul la curatare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2013 · Report post Filtru se infunda din cate am inteles pt ca motorul nu functioneaza cum trebuie. Cat despre regenerarea turata la 3000 e frectie ,nici 20%la suta nu se curata Cum spunea Bogdan la infundarea dpf sint si alte probleme nu mersul turat e rezolvarea. Share this post Link to post Share on other sites