Guest Rygel

Volvo 960

46 posts in this topic

Voi primit "cadou"  un Volvo 960 din 1993, de 2900 cmc benzina. Inca nu m-am decis ce sa fac, sa pastrez sau sa-l vand.

  M-ar interesa niste date tehnice cum ar fi: consumul, probleme mai des intalnite, adica generalitati despre aceasta masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consum out of this world, probleme multe, piese scumpe: mai bine mi-l dai mie  ;D  . Acuma serios, consum in functie de talpa 15-17 in oras, impozit - ~900 RON, piese gasesti destule, cand o iei sa-i schimbi toate consumabilele placute, discuri, filtre, uleiul din motor si cutie, curele. In rest drumuri bune si bani de benzina ! :iroc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina e OK....varf de gama Volvo la timpul ei. Interiorul este cam acelasi ca la 740 si 940, abia in 1995 960 a suferit un facelift pronuntat mai ales la interior dar si ceva schimbari externe (faruri, botul). Cea din 1993 are trebui sa alerge bine....daca are 220 CP....din 1995 a scazut la 200 CP data fiind trecerea intr-o categorie superioara ca norma de poluare. Ar trebui sa ai suspensie multilink pe spate. Motorul este bun la curse lungi, un motor linistit cu putere suficienta pentru aceasta masina, in oras insa o sa te cam coste la buzunar benzina, eu am un 740 cu motor de 2300...si tot ia si 15% in oras...motorul acela de 2.9...desi a fost conceput sa ia tot cat motorul meu, probabil ia mai mult totusi. Aproape sigur ai cutie automata...mai lenta la demaraj dar ok daca vrei un anumit confort...insa si un strop mai mult la consum. Masina arata bine, fiind folosita adesea ca masina de ambasada, o sa ai spatiu ca intr-un S Klasse insa fiind cam cu juma de tona mai usoara masina alearga bine si cu un motor de 2.9 care ar duce mai greu un S Klasse...si cu mai mult consum. Masina este full electrica...doar usi cu vacuum nu are... ;D...are clima automata...ceea ce e...si nu e bine...pt. ca se mai poate strica...si scaunele electrice mai fac uneori probleme. Vara insa daca deschizi trapa....nu mai ai nevoie de clima....asta la drum lung, in oras pe distante scurte nu prea face sa pornesti clima....

Asteptam si niste poze cu noua achizitie.....este ultima serie cu tractune spate de la Volvo (inclusiv S90, ultimul facelift al lui 960...). Personal regret trecerea la tractunea fata....si apoi derivarea din ea a AWD....ar fi fost mult mai ok o derivare din tractiunea spate sau un 4x4 mai fain gen Subaru....

Share this post


Link to post
Share on other sites

... si eu caut sami iau unul din seria asta ...

Poate fi dupa '95, poate mai veche putin, as vrea combi ... daca va fi S90, atunci nu  ;D

Tot cu motorul de 6 in linie, de 3mii caut (benzina) ... full (fara piele hahahahahahahahahaha) - cu piele, automata ...

Are un prieten un seria 9, nu consuma decat max 15 in oras, ca nu trebuie fortat sa depasesti golanu la culoarea verde ... ca oricum il depasesti cu cutia automata ... pana la 50km/h demararea e mai rapida decat la majoritatea masinilor din trafic (nu masini sport) ... asta asa e si la al meu seria 2!

Cutia automata e super la Volvo! (Majoritatea oamenilor habar nau de cutia automata, ca nau condus niciodata o masina cu cutia automata, au dar auzit, citit despre ea ... de obicei cine are o masina cu cutia automata, automat  ;D si urmatoarea masina va fi cu cutie automata, si daca mai e si Volvo ...... )

Share this post


Link to post
Share on other sites

frate andras! in america daca ai cutie manuala esti suspect de a fi homosexual! ca stai tot timpul cu mana pe batul ala! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

frate andras! in america daca ai cutie manuala esti suspect de a fi homosexual! ca stai tot timpul cu mana pe batul ala! ;D

:sign10:

rofl rofl

lol

lol

cutia manuala e ok ptr o masina sport, unde esti mai rapid (inca!) la mana (si picioare) decat cutia, si poti folosi mai bine resurele motorului ... insa la o limuzina, sau orice alta masina, care oricum are o demarare super, nui vad rostul ...

schimbatorul de viteze n-a evoluat aproape deloc de vreo 50 de ani ... tot trebuie pedala, tot 5 - 6 - 7 viteze, asta e evolutia doar ca sistem (nu vb de schimbare fina, life time etc) ... insa cutia automata in 50 de ani a evoluat enorm ... uitativa la formula 1, de ex.  ... si aia e cutie automata ... sau cele secventiale, sau de pe volan etc etc ...

viitorul apartine cutiei automate ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia automata nu e tot una cu aia manuala robotizata. Mare diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfirsit a sosit masina. Prima mea impresie " e super" :D. Am mai avut cateva masini, dar asa ceva inca nu, la o masina de 15 ani toate sa functioneaza, totul sa fie la locul lui, fara "mesteriri".

Din pacate inca nu pot umbla cu ea, vreau sa vad ce va fi cu  taxa asta mizerabila. Daca nu se va schimba ceva in bine nu stiu daca va merita sa transcriu.Daca stiti ceva noutati despre taxa scrieti-mi si mie.

As mai avea o intrebare, daca se poate instala GP la acest tip de masina

post-0-12877847032739_thumb.jpg

post-0-12877847033909_thumb.jpg

post-0-12877847035647_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pornit la drum cu masinuta. Deocamdata cu numere provizorii dar si asa e bine decat deloc. :)) Dupa 1400 km pot spune nu am avut probleme.( Consumul e satisfacator, sau chiar bine. Medie 13 l/100km. ) Acum a aparut o problema, indicatorul de temperatura interioara im-i indica aiurea, sau nu indica deloc. M-am gandit ca poate sa fie de vina senzorul dar nu gasesc unde este amplasat. Are cineva vreo idee unde poate fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

monteaza-i frate gpl sa moara tariceanu ca nu mai platesti accize! o instalatie buna nu cred ca-ti face probleme. vezi ca are cineva pe aici gpl pe un xc70. intreaba-l de impresii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rich are dreptate ...

eu insa am boala motorului de benzina, si nas stricao cu un gpl ptr nimic in lume ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 2 saptamani de nervi  am reusit sa inmatriculez masina.

cateva probleme ce m-ia ridicat tensiunea in aceste zile:

  - in data programarii deja expirat nr.rosu, ce nu se poate prelungi numai daca toate taxele sunt platite. Taxele nu poti plati pana ce nu ai cartea masinii... ???...rezolvare Trailer. OK s-a rezolvat

  - domnii " competenti" de la RAR nu gaseau nr.sasiu.  Vina era a mea ca nu am avut (nu am primit) carte tehnica la masina :-[. Dupa 2 ore de cautari l-au gasit. (am refuzat sa duc masina intr-un loc retras si sa caut eu..)

  - dupa inspectie (unde nu am avut probleme) aflu ca trebuie un nr. de omologare ce se transmite din Bucuresti si numai din acest nr voi afla daca masina e euroI sau II. Ziua urmatoare am primit numarul, (masina este euroI  :'( ) dar mai trebuie transmis niste date tehnice la Bucuresti pentru ca trebuie facut omologare individuala. La intrebarea cand va fi gata cartea... nu stim..(a durat 4 zile )

  - cu statul la cozi, cu plati peste tot a mai trecut aproape o saptamana dar in final am obtinut mult asteptatul numar si pot umbla cu masina. :D

 

Indicatorul de temperatura interioara tot aiurea indica, Daca cineva are vreo idee unde sa caut problema.....

In rest totul e ok. masina merge "ca pe roate".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat imi plac masinile genul acela, masini nu gluma

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Treaba asta cu Volvo provoaca dependenta,apoi dupa ce o sa fii convins de rezistenta si fidelitate masinii o sa ai probleme de gelozie din partea multora!Eu pot sa-ti spun ca am varianta mai veche 244gl si dupa ce ma tamponat la spate un TIR care m-a aruncat circa 4 m,dupa care masina mea la proptit sa opreasca,am descoperit ca a reusit sa indoaie foarte putin bara din spate intre tampoanele tip CFR cu care este inzestrata.Nu mai spun:teava de reactie de 2" in usi,fotolii comode....Sa o stapanesti sanatos si bun venit printre noi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut o intalnire pupacioasa cu un tir....si al meu 740 nu a suferit prea mult....am indoit tabla la loc si gata...:D....initial lumea radea de masinile astea ca arata ca un tanc, cei de la Volvo au luat insa bataia de joc si au transformat-o in renume...si-au pus numele de tanc in reclame... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut..sunt nou pe aici..am un Volvo 960 2.0T 16v, 191 cp...ziceti-mi si mie...de ce cand bag talpa in ea si ajunge pe la 3500 de ture se zgaltaie, smuceste asa de 2-3 ori...si  dupaia se duce racheta? nu imi explic..pls...ajutati-ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica valva de control a turbinei !

Share this post


Link to post
Share on other sites

BSC-UL (boost control solenoid) dus/membrana rupta sau wastegate reglat peste specificatii (overboost + spikes). Cam astea ar fi. Smuciturile pot sa-ti dea si detonatii...

BSC-ul iti da cod de eroare sigur. La wastegate-ul turbinei poti umbla si tu (e teava aia subtire legata de evacuare). Are o siguranta de sarma, o scoti si desurubezi 1-2 ture invers. Mergi cu ea si vezi ce se intimpla, ar trebui sa mai pierzi si un pic din putere. Daca nu mai face smuciturile - ai gasit buba. Daca simti ca e la fel, rasuceste-o la loc cum a fost si pune-o pe tester.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreau sa-mi achizitionez un volvo 960.cine are idei daca aceste modele sunt bune la fel ca cele mai vechi,740,760.masina este benzina,1986 cm cubi si are si turbo.este din 94,este climatronica,abs.....are cam de toate pe ea.vb de ce este mai important.

cine imi poate spune citeva detalii despre acest model.am inteles ceva ca aceste modele ar avea ceva probleme mai dese la radiatorul de incalzire,ceva la clima si nu mai stiu ce.

va multumesc si astep raspunsurile voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca este o masina buna 960, poate nu este la fel de solida ca seria 700 insa are un look mai modern desi tot Volvo este ca stil. Cauta pe forum ce s-a mai scris de seria 900 si o sa gasesti detalii, masina are mai multa electronica pe ea si unele mai pot ceda insa piese se mai gasesc, chiar pe Ebay via US, ieftine. Daca are suspensie multilink spate automat costa mai mult intretinerea, scaunele electrice mai fac probleme si uneori sistemul de incalzire a habitaclului poate prezenta unele scurgeri. Poate e mai bun motorul de 1.9 turbo, el este acelasi motor de pe seria 700 si de pe 940. Alternativa pe 960 era motorul mai nou conceptual, cu 6 cilindri, de 2.5 sau 3.0, mai civilizate cu siguranta ca performante dar mai costisitoare la taxe. Pacat ca nu au pus pe 960 acel motor T5 (5 cilindri, turbo, 240 CP) de pe 850, ar fi fost super. Sa o stapanesti sanatos si asteptam si niste poze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am achizitionat noul volvo 960,benzina 2000T.masina este foarte buna,functioneaza absolut tot pe ea.am o mica prob.relantiul este la 800,perfect,pina ce motorul ajunge la temperatura de lucru si pe urma ramine si la 1500-1800 si nu isi mai revine decit dupa ce turez pina la 3500-4000,apoi este normal la 800.stie careva ce ar pute fi?am fost cu ea la RAR,am trecut foarte bine prin el,mi-a facut cartea,itp 2011...Si partea proasta,am fost la finante si trebui sa platesc 2780 euro taxa de inmatriculare. Nu dispun de toti bani astia acum.dar am inteles ca se va scoate taxa din toamna si am hotarit sa o tin pe dreapta pina atunci.mai am citeva zile de mers cu ea cu nr rosii si pe urma am sa merg tot cu batrinul meu 760.nenorociti cu taxa lor de kkt.

post-2136-12877861951755_thumb.jpg

post-2136-1287786195319_thumb.jpg

post-2136-12877861954407_thumb.jpg

post-2136-12877861955799_thumb.jpg

post-2136-12877861957205_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos... ::)...arata fain...vad ca are motor cu 4 cilindri 16 valve DOHC...dupa 1995 nu mai gaseai decat motoare 2.5 sau 3.0...toate cu 6 cilindri...asta pe acele 960 cu noul look...cu taxa nu stiu ce sa zic...la cate zvonuri circula... :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreau sa bag si eu masina pe tester,sa vad dk are ceva erori,unde are aceasta masina mufa pt test?mentionez ca este 960,1991,2000 motorul,16 valve.as vrea sa vad de unde vine treaba cu relatiul.am tot cautato si nu dau de ea.dk stie careva si poate pune si o poza.va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cunosc masinutza ta - dar uite ce am gasit pentru tine:

"The diagnostic connector units for Volvo 960 are small black rectangular boxes mounted in front of the driver-side shock tower" - adica aproape de stilpul amortizorului de la sofer. Vezi daca e pe-acolo (cu capota ridicata, desigur).

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin din nou cu niste intrebari.

de ce masina nu are ventilator in fata pt clima?are doar unul pt racirea motorului

nu era normal sa aibe si pt clima?

atunci cind pornesti clima,nu tre sa porneasca si ventilatorul?

si ce am mai observat la ea

cind pornesti clima,din 2 in 2 sec se opreste si nu cred ca este normal

merge 2 sec,2 sec se opreste,iar porneste si tot asa

eu stiam ca se opreste numai cind temperatura din masina a ajuns la valoarea setata de tine

si de racit in masina nu raceste prea bine,se cunoaste ceva dar nu cum ar trebui!

cred ca ceva nu este in regula

stie cineva dk aceasta masina tre sa aibe ventilator pt clima?

sau foloseste acelasi pt racirea motorului

ala pt clima tre normal sa fie in fata radiatorului,la grila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now