Posted 21 Dec 2012 · Report post termostatul mi sa blocat in pozitia deschis (nu se incalzeste motorul la temeratura optima) .am contactat magazinul local de piese auto in tg mures (xedex) mi sa spus ca nu este decat in bloc de aluminiu toata piesa ma costat 300 lei cu tot cu senzor de temperatura. intrebarea mea este cum se demonteaza? se poate schimba doar termostatul fara blocul de aluminiu pare mai simplu de demontat. daca trebuie sa schimb tot blocul de aluminium , se poate face fara a demonta suportul de pompa servo , alternator , compresor AC de pe blocul motor ? unul din cele 2 suruburi par inaccesibile de acest suport . va rog sugestii , poate mai au si altii probleme de genu (eu am observato dupa mult timp la temp scazute deadreptul si conditii de condus incet .. zapada pe drumurii= condus cu 50 -60 la drum intins si -8 grade) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Dec 2012 · Report post Mai intai ar fi bine sa stim despre ce motor vorbim,ca sa nu ne trezim vorbind aiurea. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Dec 2012 · Report post Pune-ne o poza cu motorul, fotografiind acel housing. La modelele 2002+ housing-ul (carcasa de aluminiu unde sta termostatul) e diferit fata de modelele de dinainte care semanau cu housing-ul 850-ului, clasic, de aceea cei care vind iti dau tot ansamblul: housing+termostat si/sau senzor temperatura. Uite si niste poze, sa-ti dai seama mai bine, vezi in descrierea pozelor. P.s. Data viitoare cind mai ai probleme, pe langa un mic salut...pune si tu niste detalii ale masinii, Ok ? Bafta ! 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2012 · Report post Cred ca vb de un diesel pt ca nu mai la aceste motoare termostatul este cu tot cu "housing" . Eu nu cred ca este termostatul defect ci de faptul ca vb de un diesel ce are defecta sau nu are deloc incalzire auxiliara si de un posesor care nu stie ca un diesel Volvo ce nu are incalzire auxiliara nu se incalzeste decat dupa 30 min de condus peste 2000 rpm . Aia cu salutu` a devenit optionala, aici omu cauta informatii dupa care a plecat, buna ziua e pt fraieri . 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2012 · Report post deci e vd de un D5 120 kw din 2002 . deci la un drum de iasi si inapoi nu a ajuns tempt la jumat deci 90 grade presupun. temp oscila in functie de cat fortam motorul si de temp de afara. am obs prima data prob la un drum de franta ... 2600 km aprox 25 ore cu 2500 rpm sar fi incazit zic eu .si ce e incazirea auxiliara ?salut ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2012 · Report post salut . am revenit cu niste poze . este vorba despre un v70 2002 diesel 2.4 120 kw intrebarea mea e urmatoarea : se schimba ansamblul cu totul sau se poate schimba doar termostatul . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2012 · Report post Dupa cum arata pozele, da. Iti trebuie tot ansamblul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2012 · Report post La Diesel se schimba tot ansamblul, in continuare cred ca nu are nimic termostatul, pur si simplu sub 6C nu se incalzeste apa decat dupa o forja puternica . Termostatul se verifica super usor, se porneste motorul, se lasa la ralanti 10 minute cu ventilatia oprita in interior, dupa 10 minute apa urca la prima liniuta (30C) si trebuie verificata (la mana) temperatura furtunelor de apa ce intra in radiator, cel de dupa termostat trebuie sa fie caldut (30C) iar cel ce iese din radiator in partea de jos dreapta trebuie sa fie rece. Daca furtunul din dreapta jos este caldut atunci este defect termostatul . 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2012 · Report post si se demonteaza suportul pe care e montat pompa servo si alternatorul si compresorul ac ? cred ca am sa fac o cheie care sa incapa . problema e surubul de jos al ansamblului e inaccesibildupa ce rezolv probema am sa revin cu detalii . probabil pe lunidaca stau pe loc nu creste temp . nu se ridica acul deloc! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2012 · Report post Daca stai pe loc si cu caldura pornita e si normal sa nu se ridice acul.Incearca metoda descrisa de Bogdan si vezi ce rezultate obtii,asa vei stii daca e de schimbat sau nu termostatul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Dec 2012 · Report post las problema pe luni ... si postez cu rezolvarea Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jan 2013 · Report post la multi anii ! am sudat o cheie care sa incapa ! nu trebuie demontat totul compresor ac , pompa servo alternator si suportul pe care stau ele. ideea e ca am verificat prin metoda lui bogdan G foarte de ajutor ... era bun termostatul .. ar trebuiii sa imi caut alt mecanic ....lam schimbat in ideea ca oricum aveam componenta cumparata si ... o schimbase mecanicul deja Share this post Link to post Share on other sites