Posted 5 Jan 2013 (edited) · Report post Deci: se aplica in acest moment taxa in varianta aberanta cu plata la masinile inmatriculate inainte de 2007. Va fi inlocuita de timbrul verde? Sau vor fi aplicate ambele, ca nu m-ar mira nimic Si cind va fi inlocuita? Cum se calculeza timbrul verde? la RAR? Eu daca vind acum S40 din 2005, 2 litri diesel, cel care o cumpara trebuie sa achite 3 mii euro taxa de poluare? Pai cine m***ii masii lui Ponta va mai cumpara masinile astea? Credeam ca e boc un rahat dar se pare ca m-am inselat Ai te rog , grija la exprimare , iti inteleg frustrarea dar asta nu te scuza Edited 5 Jan 2013 by Danyx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jan 2013 · Report post niste nesimtiti cei din parlament numai cu ochi dupa banii mai au oleaca si ne baga si mana in buzunar dar am si eu o intrebare eu am un v50 2.0d in talon scrie 2006 dar in cartea masini scrie 2007,eu unde ma incadrez? masina a fost adusa din italia in 2011 si inmatriculata in ro in noiembrie 2011,sunt al doilea proprietar in ro nu am platit nimica cand am inmatriculata decat rar-ul,talomul si numerele max 300 ron salutare Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jan 2013 (edited) · Report post pai nu ai platit tu nimic ca a platiti cel care a inmatriculat-o prima data in RO (tu esti al doilea proprietar in ro) acum nu mai ai pb ca mine, care am luat masina inamtriculata de noua in RO si ma trezesc acum cu taxe retroactive Edited 6 Jan 2013 by Danyx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2013 · Report post Si daca primul si-a recuperat taxa in instanta? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2013 · Report post Voi va plangeti? A mea are 8890EU taxa!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2013 · Report post Si daca primul si-a recuperat taxa in instanta? Nu e treaba ta, se descurca statul cu el, sau asta numai in primele luni ale anului trecut trebuia sa se fi intimplat Vezi sa nu incurci taxa de prima inmatriculare cu taxa asta de poluare care a fost in vigoare numai citeva luni anul trecut si a fost apoi suspendata pina la 31 decembrie 2012 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2013 · Report post am inteles nu stiu daca si-a recuperat bani in instanta nu l-am intrebat ar fi bine daca e asa salutare Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2013 · Report post Nu e treaba ta, se descurca statul cu el, sau asta numai in primele luni ale anului trecut trebuia sa se fi intimplat Vezi sa nu incurci taxa de prima inmatriculare cu taxa asta de poluare care a fost in vigoare numai citeva luni anul trecut si a fost apoi suspendata pina la 31 decembrie 2012 Eu am adus masina in 2008 , am platit taxa si acum 2 luni am recuperat-o in instanta , de aia intreb....anul trecut pana sa se suspende cereau si dovada platii taxei dar si dovada ca nu e recuperata taxa pt o masina inmatriculata deja , niste tampiti si astia cu taxa lor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2013 (edited) · Report post Politia va cere probabil cand vei merge sa o treci pe numele tau si sa-ti iei numerele noi sa arati o dovada de la circa financiara cum ca s-a platit taxa, asa cum se cere acum si la prima inmatriculare. Cum taxa a fost recuperata, pe dovada va scrie ca nu s-a platit, deci cumparatorul va trebui sa o plateasca si sa dea din nou statul in judecata. Gotta love Romania. Edited 6 Jan 2013 by blizzard Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Cine plateste taxa ? Banuiesc ca cel care cumpara o masina. Atunci acesta cum poate sti daca s-a platit vreodata taxa de prima inmatriculare ? Poate masina a fost vanduta de cinci ori din 2007 si pana acum. Guvernantii nostri nu pricep ca daca e taxa de poluare, aceasta trebuie luata pe consumul efectiv si nu pe masinile ce zac in parcari sau garaje. Asadar, o taxa in pretul combustibilului fosil (benzina, morina sau gaz petrolier lichefiat). Orice alta abordare nu reprezinta decât o bariera fiscala in calea comertului cu masini uzate. Daca vor asa ceva, atunci sa puna un impozit pe actul de vanzare-cumparare al masinii, impozit pe care sa-l plateasca vânzatorul, caci el e cel care realizeaza un venit. Ideal ar fi sa se plateasca doar la masinile aduse din afara, dar ma tem ca nu se poate. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 (edited) · Report post Eu cred ca este aceeasi taxa de prima inmatriculare ,poluare sau cum vrei dar acum cu alta denumire .Este logic si clar ca lumina zilei ca este introdusa pentru a proteja si incuraja vinzarile auto noi,importatorii nostrii unii fosti guvernanti etc. Off topic.. Privind impozitul anual ,in Olanda din decembrie anul trecut este o lege sau proiect nu stiu daca a intrat in vigoare ,incit se doreste taxarea pe km parcursi de masina prin instalarea unui gps si prin astfel de monitorizare se doreste eliminarea impozitului auto anual .Circuli platesti..Colateral se mai face vinzare si la un gps printre altele(acolo unde masina nu poseda din fabrica).Asta da taxa verde.Este tara cea mai "verde" si cu cele mai bune auto Sh, tehnic vorbind si ieftine. La noi se vorbeste de o recorelare cu inflatia ,la 16 procente.Deci ce vorbim noi... Edited 7 Jan 2013 by V50Saphir Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 (edited) · Report post GPS pentru a afla cat a poluat masina ? Poate merg doar la vale cu ea in viteza si consumul e 0! E aberant. Singura masura a poluarii este combustibilul ars efectiv *. Ma rog, se poate presupune ca odata cumparat il si arzi, mai devreme sau mai tarziu. Ca doar n-o sa-l bei... Impozitul pe mijloacele de transport nu poate fi eliminat. Acesta are proprietatea de a fi un impozit pe avere, ca si cel la casa sau teren. Ce, daca nu stai acasa, nu platesti impozit ? Off, politicienii ar trebui sa mai puna mâna pe o carte de finante inainte sa propuna legi, chiar si in Olanda! * se intelege ca e valabila afirmatia doar pentru combustibilii fosili. Daca arzi hidrogen, poluarea e zero... ma rog, ramane ceva apa curata in urma. Edited 7 Jan 2013 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Deocamdata nu a modificat nimeni nimic. Taxele se pun la prima vanzare. Deci un potential cumparator trebuie sa plateasca acea taxa la achizitia si inmatricularea masinii. Nu plateste proprietarul. Daca omul a platit taxa atunci nu mai plateste timbrul. Oricum valoarea acestui timbru o sa fie mai mica decat taxa in sine. Nu se poate sa platesti si taxa inmatriculare ca apoi la vanzare cel ce cumpara sa plateasca si el taxa. Astfel la o masina daca are 4 proprietari se incaseaza 4 taxe. Este imposibil. Sunt discutii peste discutii dar deocamdata vechea taxa este in vigoare si nimic nu-i schimbat. Probabil ca o sa puna timbrul asta dar faza este ca cel care a platit taxa nu plateste timbrul. Dealtfel masinile introduse in tara/ produse si vandute intre 01 ianuaria 2007 -1 iulie 2008 nu platesc taxa si nici timbru pentru ca la mometul vanzarii lor a fost incasata aceasta taxa. Ma refer la cele inmatriculate. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Concret, eu am la firma un Volvo S40 produs si importat de nou in anul 2003, vandut unei alte firme in 2003, apoi vandut altei firme in 2006 si vandut firmei mele in 2007. Habar nu am cine si daca a platit vreo taxa de poluare sau de prima inmatriculare vreodata la masina asta. Daca eu o vand in 2013, platesc ceva ? Cui si cat ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Concret, eu am la firma un Volvo S40 produs si importat de nou in anul 2003, vandut unei alte firme in 2003, apoi vandut altei firme in 2006 si vandut firmei mele in 2007. Habar nu am cine si daca a platit vreo taxa de poluare sau de prima inmatriculare vreodata la masina asta. Daca eu o vand in 2013, platesc ceva ? Cui si cat ? Nu ai taxa platita deci la revanzare viitorul cumparator trebuie sa plateasca taxa. Ca e mare ori mica...pe tine nu trebuie sa te intereseze. Oricum se blocheaza piata auto o perioada. Astfel cei ce vand masini vor fi nevoiti sa aduca doar masini dupa 2009/2010 si minim minim euro 4. Pentru orice motorizare euro 4 cu cilindree normala gen 1500-1600 cmc se plateste acum intre 450-550 euro. Timbrul o sa aiba o valoare mai mica. Cu cat scade norma euro si anul de fabricatie cu atat timbrul va fi mai mare. Numai ca acum atat eu cat si restul de pe forum ne dam cu parerea desi taxa veche este inca in vigoare si neschimbata. Poate se gandesc la o modalitate simpla de taxare ca si proprietarii de auto inmatriculate in bulgaria sa fie trecuti si taxati. Sunt numai 100.000 de masini inmatriculate si 100.000 de platitori impozite, asigurari, taxe drum in Bulgaria. Poate se desteapta si stupizii astia din Guvern sa adune sutele de milioane de euro ce se duc in Bulgaria in loc sa intre la bugetul din Romania. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Doamne, ce bine zici. Daca le ia la "bulgari" taxe, ii iert pentru prostia numita"TVA la incasare"! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Nu vor lua nici o taxa automobilelor inmatriculate in Bulgaria, Romania nu isi permite sa supere Bulgaria in momentul actual datorita unui plan pe politica externa, un plan de aparare, de aceea s-a anulat si legea ce interzicea circulatia mai mult de 90 zile in tara a automobilelor inmatriculate in Bulgaria. Singura taxa ce o incaseaza guvernul de la "bulgari" e rovignieta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Concret, eu am la firma un Volvo S40 produs si importat de nou in anul 2003, vandut unei alte firme in 2003, apoi vandut altei firme in 2006 si vandut firmei mele in 2007. Habar nu am cine si daca a platit vreo taxa de poluare sau de prima inmatriculare vreodata la masina asta. Daca eu o vand in 2013, platesc ceva ? Cui si cat ? Daca vei vrea sa iti vinzi masina in viitorul apropiat, teoretic, ca sa o poti da, va trebui sa scazi din pretul ei initial, si taxa de "...nu stiu cum sa ii zic"! Cu alte cuvinte o vei da aproape de pomana, ceea ce este dureros! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Timpul le rezolva pe toate. O sa vedem ce va fi. EU oricum cred ca se va incerca trecerea celor cu masini inmatriculate in BG pe nr de romania si binenteles taxarea lor.Inclusiv timbrul asta de poluare. Nu poti avea masina inmatriculata in Bg si sa ma afumi bine pe mine in Ro. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post La 100.000 de masini societatile de asigurare din .ro pierd aprox 10 milioane Eur (la o polita de valoare medie 100 eur), iar statul in taxe cam inca pe atat maxim deci pierderile nu sunt asa de mari, hai maxim cumulat 30-40 milioane dar nici macar atat nu cred sa fie, si tot e super putin pt un buget de stat. Timpul le rezolva pe toate. O sa vedem ce va fi. EU oricum cred ca se va incerca trecerea celor cu masini inmatriculate in BG pe nr de romania si binenteles taxarea lor.Inclusiv timbrul asta de poluare. Nu poti avea masina inmatriculata in Bg si sa ma afumi bine pe mine in Ro. Nu cred ca afumatul e problema. Pe mine nu m-a afumat niciodata vre-o masina cu numere de bg. In schimb ma afuma zilnic camioane, rabe si basculante romanesti vechi de zeci de ani care nu stiu prin ce minune trec ITP-ul de fiecare data, iar eu imi pierd cate 10 ani din viata de fiecare data cand stau in spatele unuia. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 (edited) · Report post Daca vei vrea sa iti vinzi masina in viitorul apropiat, teoretic, ca sa o poti da, va trebui sa scazi din pretul ei initial, si taxa de "...nu stiu cum sa ii zic"! Cu alte cuvinte o vei da aproape de pomana, ceea ce este dureros! Cine vrea sa vanda masina o sa o vanda cu pretul pe care il doreste el si merita masina nu cu pretul impus de taxa. Vedem si la tv cu asa zisi negociatori prin targ care vor sa scada pretul ca deh, are taxa de platit. Numai ca persoanele care au cumparat o masina la un moment dat si au dat o anumita suma de bani nu o sa fie dispuse sa lase la o negociere inclusiv timbrul asta de poluare. Nu mai spun de cei care aduc masini de afara si la care calculele sunt stricte( pretul masinii+transport+cosmetica+remediere probleme+traducere acte etc). Daca cineva cumpara o masina din Germania la un pret de 8000 euro sa spunem si il costa transportul pe trailer 500 + cosmetica 100+ actele rar si traducere 150 max +schimbare km 50 + adaosul intre 500-1000 euro (depinde de cat de lacom este vanzatorul) ma duce cu masina la un pret de maxim 9800 si minim 9300 Euro. El are doar o marja foarte mica de negociere si nicidecum nu o sa vanda masina in pierdere macar pe banii pe care a cumparat/transportat/cosmetizat masina. Deci ca idee preturile la masini nu vor scadea. Piata se va bloca, numarul celor care vor aduce masini o sa scada si el, oferta o sa scada si ea si tot asa in cascada dar pretul ramane acelasi.E doar un simpluc cerc economic si oricine stie ca indiferent de taxa pretul masinii nu scade. Creste. Cel care o cumpara va plati pretul masinii + timbrul. Foarte simplu. La 100.000 de masini societatile de asigurare din .ro pierd aprox 10 milioane Eur (la o polita de valoare medie 100 eur), iar statul in taxe cam inca pe atat maxim deci pierderile nu sunt asa de mari, hai maxim cumulat 30-40 milioane dar nici macar atat nu cred sa fie, si tot e super putin pt un buget de stat. Nu cred ca afumatul e problema. Pe mine nu m-a afumat niciodata vre-o masina cu numere de bg. In schimb ma afuma zilnic camioane, rabe si basculante romanesti vechi de zeci de ani care nu stiu prin ce minune trec ITP-ul de fiecare data, iar eu imi pierd cate 10 ani din viata de fiecare data cand stau in spatele unuia. La calculul tau facut cu asigurarile e ceva omis. Cei care inmatriculeaza masini in BG in mare parte au motorizari mari si vechi care la noi sunt taxate excesiv. Edited 7 Jan 2013 by nionut76 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Ati omis ceva,legat de masinile din BG;anume ca tot ce alimenteaza acele masini din tarisoara noastra acizele si ce taxe mai au in carburanti se duc tot la bugetul nostru,plus ROvignieta care este platita total degeaba la ce "sosele" avem... Stiu sa ceara taxe aberante pe masini cu cilindree mare si poluanta,ca tot poporul sa cumpere masini low-cost Made in Ro,iar ei sa isi mai faca bani sa isi cumpere cate un Sss,7,A8 si tot mai sus(dar bineinteles noi/nepoluante) ) Deja e hilar....numai uitati-va cu ce umbla ei si ce motoare au masinile alesilor nostri(ma refer la cele de servici)... Come on!!! Sent from Tapatalk Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Am gasit asta la ANAF: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/calculator_taxe/taxa_poluare_2012.html Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post asta de la anaf este teoretic ca practic este mai mult asa a facut si un proeten de al meu cu o masina aduse de afara are motor de 1.9d din 2007 sa interesat pe la lume pe net si il duce max 700€ cand a ajuns sa o inscrie pe numele lui ia cerut 1394€ Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Scopul a fost si este innoirea parcului auto ca era "obosit" si apoi bani la buget.Se continua aceasta idee. Daca mai avem si BG ,GB si tirgul nostru cu masini de pina la 3-4700E pai cam deranjeaza in multe cazuri pe buna dreptate. Cu aceasta taxa cred ca se va incuraja mai repede importul de Sh peste 2009-, decit vinzarile noi intrucit sint inca in scadere serioasa.Revinzarile interne a masinilor deja inmatriculate in tara dar netaxate cred ca vor dezvolta segmentul dezmembrari-piese sau vaucher Remat. Daca nu merita revinzarea unui autoturism nu este scris undeva ca musai trebuie ,intrucit exista si dezmembrari ,Remat.Daca este Volvo atunci este "for life" . Share this post Link to post Share on other sites