Posted 7 Jan 2013 (edited) · Report post Concret, eu am la firma un Volvo S40 produs si importat de nou in anul 2003, vandut unei alte firme in 2003, apoi vandut altei firme in 2006 si vandut firmei mele in 2007. Habar nu am cine si daca a platit vreo taxa de poluare sau de prima inmatriculare vreodata la masina asta. Daca eu o vand in 2013, platesc ceva ? Cui si cat ? Taxa de prima inmatriculare nu s-a platit pentru simplu motiv ca in 2003 nu exista. Acum daca o vinzi, TU platesti, adica cumparatorul o sa iti scada din pretul platit pe masina ta aceasta taxa de poluare, ca doar nu este bou sa plateasca el (isi cumpara alta care este inmatriculata dupa 2007). Eu pe a mea din 2005 daca o vind cu 6000 - 3000 taxa = pret de vinzare real de 3000 euro... inseamna ca imi bat joc de bani, cind pe mine ma costat peste 10 mii euro Deci ori o tin pina la adinci batrinete sau o schimb pe o masina de offroad cu motor de 6000 cm pe BG pentru distractie, ca sa vedem cum ma taxeaza ei cind poluez! Nu am fost fanul masinilor de BG pinaacum, dar astia ne scot afara din tara pe zi ce trece! Edited 7 Jan 2013 by costinell_mc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Daca eram vedeta ii ceream lui Putin cetatenie, ca Gerard Depardieu, sa scap si eu de astia, ca mai au un pic sa ne puna taxa ca traim. Cu cat esti mai batran, cu atat sa platesti mai mult, ca incurci sclavii de pe plantatie ) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Si plecai in .... Siberia unde nu e taxa? ca alde Putin nu se uita la oricine, trebuie sa fii celebru neica ... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Si plecai in .... Siberia unde nu e taxa? ca alde Putin nu se uita la oricine, trebuie sa fii celebru neica ... Pai eu ce zic! Daca eram si eu vreun pui de Obelix sau Asterix, ca asa... nu-l doare-n "fund" pe Base de noi, daramite pe Putin ))) 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Cat e taxa acum la un 2521cmc din 2006 E4 ? Mai sunt valabile calculatoarele de taxa online ca eu unul nu mai inteleg nimic ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Cat e taxa acum la un 2521cmc din 2006 E4 ? Mai sunt valabile calculatoarele de taxa online ca eu unul nu mai inteleg nimic ? Sunt valabile. Nu a fost schimbat nimic. Deocamdata Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2013 · Report post Mi-a zis cineva ca merge sa ii dai in judecata inainte de a o vinde (cum vreau eu de ex sa o vind anul asta) si cind cistigi nu mai e nevoit cumparatorul sa plateasca nimic, se duce cu hotarirea direct. Ma voi interesa in 3 zile cind ma intorc in tara la un avocat specializat Deci nu numai la cele aduse de afara, ci chiar si la cele ca a mea deja inmatriculate inainte de 2007 s-ar putea da statul in judecata ... ce tara frate, cita energie consumam aiurea.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2013 · Report post La data de 09.01.2013 s-a amaanat publicarea formei finale a legii privind timbre de mediu 2013.Pana atunci romanii vor plati exact ca anul trecut si chiar mai mult pentru autoturismele inmatriculate inainte de 2007. Tendiinta in Europa-vezi,Franta,Belgia etc de a mentine taxa si chiar de a o mari-de ex Franta de la 01.01.2013 de 3 ori. Romania care aproape 95% din sistemul francez de drept si drept urmare nu poate avea o alta pozitie. Dispozitii legale: Statul francez a decis modificarea baremului Bonus/Malus privind taxele pentru vehiculele noi, in functie de emisiile de carbon. Cea mai semnificativa crestere se va inregistra la vehiculele care emit peste 191 grame de CO2 pe kilometru. Astfel, pentru cele care se situeaza intre 191-200 grame CO2 pe kilometru, taxa creste de la 2300 euro la 5000 euro, iar pentru cele care emit peste 201 grame CO2 pe kilometru, taxe creste de la 3600 la 6000 de euro. Bonusurile primite de cei care opteaza pentru masini nepoluante se mentin la baremurile din 2012 (7000 de euro pentru masinile full-electrice si 4000 de euro pentru masinile hibrid care emit sub 110 grame CO2 pe kilometru). Conform noului barem, procentual vorbind cel mai afectat model va fi Lada Niva 1.7 i – motorul acesteia emite 224 grame de CO2/km si din aceasta cauza la pretul ei de 11.990 euro se va adauga taxa de 6000 de euro, ajungand la 17.990 euro! Si modelul 4×4 de la Dacia va fi afectat: pentru Duster 1.6 L taxa de mediu va ajunge la 1500 euro. Conform unui studiu realizat de Euroglasstax, taxa de 5000 de euro va afecta 410 de modele din gamele producatorilor auto prezenti pe piata din Franta. Procentual, taxa se situeaza intre 4% din valoarea masinii (in cazul unui BMW seria 7 – 750Li Exclusive Individual, care costa 127.500 euro) si 18% (Mercedes Vito). Pentru mai mult de jumatate dintre versiunile afectate, penalizarea reprezinta mai mult de 10% din valoarea masinii. Printre modelele puternic afectate se numara Nissan Qashqai 2.0i 140 CP, Ford Transit Kombi, Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, Mercedes-Benz Vito 110 CDI BlueEfficiency, Honda CR-V (generatia precedenta), Mazda5, Skoda Superb Combi 1.8 TSI. Conform Eurotaxglass insa, putine modele frantuzesti sunt afectate de aceasta noua versiune a legii Bonus/Malus. Astfel, modele precum Citroen Jumper Combi, Peugeot Boxer Combi, Peugeot Expert si Renault Master Combi sunt afectate de aceasta taxa, penalizarea reprezentand pana la 15% din valoarea de achizitie a acestor modele. Se pune intrebarea este legal sau nu acest timbru de mediu? Daca luam declaratiile guvernului si anume:poluatorul plateste daca are masina veche si capacitate cilindrica mare am spune ca nu vor schimba nimic fata de legea 9/2012,decat denumirea.Principiile raman si caracterul ilicit al acesteia ramane. Ar fi de acord cu varianta Germaniei: nu exista taxa de mediu,dar exista impozit mai mare. Daca timbrele de mediu care vor fi calculate in functie de cantitatea de noxe emisa de autoturism si va fi platita de absolut toata lumea care are masina, anual, impreuna cu impozitul pe vehicul ar fi rezonabil.Ideal ar fi sa fie eliminate,dar Romania nu isi va permite niciodata sa scoata aceasta taxa. Se mai poate ataca pentru evitare sau recuperare timbrul de mediu? Raspunsul nu poate fi decat unul :DA Se mizeaza pe faptul ca romanii nu vor ataca aceste decizii ca si in 2012 intr-un numar mare,ca dureaza si asa statul va fi invingator. Procedura de recuperare a asa numitului timbru de mediu: Temeiul ramane acelasi: Potrivit art. 90 alin. 1 din Tratatul Comunitatii Europene (T.C.E.), nici un stat nu poate aplica, direct sau indirect, produsele altor state membre impozite interne de orice natura mai mari decat cele ce se aplica direct sau indirect, produselor nationale. Aceste dispozitii din T.C.E. au rolul de a asigura libera circulatie a marfurilor in spatiul comunitar prin interzicerea oricaror taxe interne discriminatorii fata de produsele similare din alte state comunitare. In contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana acesteia ii revenea obligatia confirmarii dispozitiilor art. 90 din T.C.E. Cu toate acestea taxa de prima inmatriculare prevazuta prin art. 214 alin. 1-214 alin. 3 Cod Fiscal si aplicabila autoturismelor si autovehiculelor comerciale second-hand la prima inmatriculare a acestora in Romania constituie o masura discriminatorie a Statului Roman fata de autoturismele second-hand din alte state comunitare in raport cu cele similare din Romania carora nu le este impusa o astfel de taxa. In consecinta taxa de prima inmatriculare impusa autoturismelor si autovehiculelor second-hand constituie o incalcare a dispozitiilor art. 90 din T.C.E. Asteptam cu nerabdare o forma a legii care se anunta ilegala de acum. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2013 · Report post Pentru cei care nu cunosc emisiile de carbon ale masinii personale si numai verificati aici: http://www.car-emissions.com/cars/index/volvo+xc90+2.4+d5 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Jan 2013 · Report post @feraru3333 dar eu pot ataca faptul ca ma pun (indirect) sa platesc o taxa la o masina inmatriculata inainte de 2007 care a respectat toate legile in vigoare atunci la inmatricularea in RO? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2013 · Report post Pentru cei care nu cunosc emisiile de carbon ale masinii personale si numai verificati aici: http://www.car-emiss...lvo xc90 2.4 d5 Hmm,eu am 142 gco2/km mi se pare ok,e si ciudat sau nu inteleg eu,cum pot avea mai putine grame de co2 decat o masina pe benzina?(fratele meu are un golf 4 1.6 euro4 si are 165 gco2/km,daca nu ma insel) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2013 · Report post Pai simplu , Co2 e in functie de consum , diesel consuma mai putin rezulta Co2 mai mic...chiar daca benzina e mai putin poluanta. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2013 · Report post Pai arzi mai putin combustibil=>mai putine grame de carbon. Ca asta are prea putina treaba cu poluarea, e alta poveste. Oxizii de azot si particulele din fumul de la diesel sunt mult mai nocive pt sanatate. Daca masina ta ar consuma tot atatia litrii de combustibil (si aici se foloseste consumul ala declarat de producator) ai avea cifre asemanatoare cu ale lui. Daca mergi tare cu masina vei produce probabil 300 de grame de CO2 pe km, daca mergi incet, la consum si scoti consumul declarat de producator atunci n-or sa iasa de pe teava decat alea 142g. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2013 · Report post Nu chiar , la acelasi consum iese mai bine masina pe benzina. Fuel type Kg of CO2 per unit of consumption Grid electricity 43 per kWh Natural gas 3142 per tonne Diesel fuel 2.68 per litre Petrol 2.31 per litre Coal 2419 per tonne LPG 1.51 per litre Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2013 · Report post O sa vedm mai in primavara cum ne vor taxa,vom vedea cine e mai 'daunator'.Probabil ca cei cu GPL vor avea un plus. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2013 · Report post Din ce am auzit sapt viitoare o sa avem detaliile , GPL din pacate nu e inca bagat in seama la noi.Daca o sa fie reduceri pt gaz o sa se imbogateasca astia de vand instalatii si le monteaza. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2013 · Report post Chiar sper sa se aprobe o lege care sa faca imposibila viata posesorilor de masini mai vechi de 5 ani. Vreau sa vad pe drumuri tot cate un roman cu cate un Logan... sunt banoase si usor de diagnosticat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2013 · Report post Sau din 2010....Daca asa se pune problema am sa caut ceva de vreo 40 de ani si o trec de epoca si am terminat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Jan 2013 · Report post Noua taxă de mediu, ce va purta numele de 'Timbru de mediu', va lua în calcul în întregime emisia de CO2, nu va mai taxa şi capacitatea cilindrică a maşinii şi se va aplica numai autovehiculelor cu până la opt locuri, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, Rovana Plumb, ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice. 'Începând din zilele următoare, vom avea consultări cu toate asociaţiile de profil. O să intre /timbrul de mediu, n.r./ în dezbatere publică după ce vom finaliza aceste consultări tehnice. Astăzi /miercuri, 16 ianuarie 2013, n.r./ am prezentat în şedinţă de Guvern conceptul pe care mergem, acela de a institui acel timbru de mediu care să fie un instrument clar de reducere a poluării. Faţă de vechea taxă, noutatea constă în faptul că, în calculul său, se ia în întregime emisia de CO2 şi nu se mai taxează cilindreea. Actuala formulă de calcul are în proporţie de 30% emisia de CO2 şi taxează şi cilindree, iar cea nouă are în întregime emisia. Nu mă întrebaţi de nivele de taxă pentru că acestea fac obiectul consultărilor tehnice cu asociaţiile de profil. Maşinile puţin poluante vor plăti mai puţin, maşinile mai poluante vor plăti mai mult în următorul fel: Euro 6, hibridul şi electricele sunt scutite de plata acestui timbru de mediu. Timbrul de mediu se aplică numai categoriilor de autovehicule M1 (cele până cu până la opt locuri, n.r./, iar celelalte categorii rămân să plătească în conformitate cu prevederile Legii nr. 9/2012 care este în vigoare. O altă noutate este faptul că se va plăti o singură dată pe toată perioada de viaţă a maşinii şi urmează să se stabilească cine va plăti, dar teoretic trebuie să o plătească cel care cumpără pentru că el va folosi acest autovehicul care poluează', a afirmat ministrul Mediului. Oficialul a precizat, totodată, că în cazul maşinilor non-euro, Euro 1 sau Euro 2 taxa ce urmează să fie achitată va fi mult mai mică decât în prezent. 'Pentru categoriile de maşini cu tehnologii mai vechi, unde acum se aplică o taxă aberantă, categoriile de autovehicule cu norma de poluare 2, 1 sau non-euro, va fi o taxă mult mai mică decât aberanta taxă care se plăteşte în momentul de faţă. Şi asta din două motive: din punct de vedere al mediului, avem o dată faptul că aplicându-se timbrul de mediu doar pe durata de funcţionare a automobilului, cu cât maşina este mai veche, durata de viaţă se scurtează şi atunci el se apropie de deşeu. În al doilea rând, dacă apoi reducem acest cuantum al taxării acestei grupe de maşini, evităm un blocaj pe piaţă în vederea achiziţionării maşinilor mai puţin poluante. Vrem să înnoim parcul auto pentru că mergem pe trendul Uniunii Europene de a reduce emisiile poluante', a explicat Rovana Plumb. Premierul Victor Ponta a precizat, miercuri, în debutul şedinţei de Guvern, că timbrul de mediu se va plăti o singură dată, în funcţie de emisiile de dioxid de carbon ale maşinii şi a calificat drept 'aberant' coeficientul de depreciere aplicat la automobilele vechi. 'Astăzi (n.r. miercuri) ministrul Rovana Plumb ne prezintă formula gândită pentru timbrul de mediu şi sper ca din prezentare, şi mai ales din prezentarea publică, să înţeleagă toată lumea că taxa se plăteşte o singură dată şi se plăteşte pe criteriul emisiilor de dioxid de carbon, că acele cazuri erau aberante, în care avea omul o maşină de 10-15 ani, care valorează 500 de euro, nu mai poate să plătească 5.000 de euro taxă (...) era un caz absolut aberant şi prin aplicarea acelui coeficient de depreciere la maşinile acelea vechi care nu mai valorează mare lucru şi sunt deja în România. Oamenii pot să le înstrăineze, mai ales că ideea este să-şi cumpere altă maşină mai nouă şi mai puţin poluantă, fără să-i punem să plătească taxe de cinci ori decât valorează într-adevăr maşina", a explicat Ponta. Forma iniţială a taxei auto, suspendată până la 31 decembrie 2012, a reintrat în vigoare de la 1 ianuarie, aceasta fiind redusă cu 25% pentru autovehiculele cu motor Diesel prevăzute din construcţie cu filtru de particule. Contribuabilii care, de la 1 iulie 2008, au plătit o taxă mai mare decât cea rezultată din aplicarea legii în vigoare pot solicita restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxă plătită. Conform legii, care are la bază principiul 'poluatorul plăteşte', taxa de poluare va fi plătită o singură dată atât pentru autovehiculele noi, cât şi second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în România Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Nu suna asa de rau...dar sa vedem cum se va aplica.Dupa atatia ani s-a constatat ca taxa platita este aberant de mare.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Iata si un link de astazi despre problema. http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_31875/Clarificari-privind-timbrul-de-mediu-care-va-inlocui-taxa-auto-de-prima-vanzare-Cine-si-cat-va-plati.html#axzz2IDc9nrW1 De aici, eu inteleg ca daca am masina inmatriculata pe firma in ianuarie 2007 nu mai trebuie sa platesc nimic daca mi-o vand in anii urmatori. Ma rog, in afara de taxele legale aferente vanzarii cu factura (TVA si impozitul pe profit, caci valoarea in contabilitate e de mult 0). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Eu un singur lucru am inteles,cu cat masina e mai veche cu atat platesti mai putin,desteapta treaba.Ar fi corect sa se plateasca anual.Daca unu cu o masina din 97 face 100k intr-un an si eu cu o masina din 2008 fac 30k eu trebuie sa platesc la fel ca el,cine poueaza mai mult???E o mizerie si un jaf la drumul mare. P.S. ''Daca votul nostru ar schimba ceva,nu am mai fi lasati sa votam...'' Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 (edited) · Report post Nu e treaba ta, se descurca statul cu el, sau asta numai in primele luni ale anului trecut trebuia sa se fi intimplat Vezi sa nu incurci taxa de prima inmatriculare cu taxa asta de poluare care a fost in vigoare numai citeva luni anul trecut si a fost apoi suspendata pina la 31 decembrie 2012 Nu e adevarat, mai nou daca proprietarul care si-a recuperat taxa auto prin judecata si tu vii sa cumperi masina, trebuie sa mergi la finante sa depui o cerere la registratura iar dupa doua zile iti vor raspunde daca a fost sau nu achitata/recuperata taxa la masina, in cazul in care fostul proprietar si-a recuperat taxa, esti bun de plata! Spun asta din propria experienta, astazi mi-am imatriculat o masina in circulatie pe numele meu care era inscrisa in Ro in 2008, eu fiind al 2-lea proprietar si spre bucuria mea fostul proprietar nu isi recuperase taxa!!! Deci: se aplica in acest moment taxa in varianta aberanta cu plata la masinile inmatriculate inainte de 2007. Va fi inlocuita de timbrul verde? Sau vor fi aplicate ambele, ca nu m-ar mira nimic Si cind va fi inlocuita? Cum se calculeza timbrul verde? la RAR? Eu daca vind acum S40 din 2005, 2 litri diesel, cel care o cumpara trebuie sa achite 3 mii euro taxa de poluare? Pai cine m***ii masii lui Ponta va mai cumpara masinile astea? Credeam ca e boc un rahat dar se pare ca m-am inselat Ai te rog , grija la exprimare , iti inteleg frustrarea dar asta nu te scuza Raspuns la prima intrebare: se plateste doar timbrul verde care inlocuieste taxa de poluare 2: Va fi inlocuita cand vor publica legea in monitorul oficial. (dupa mine peste vre-o doua luni daca se va aproba legea noua) 3: Taxa verde se calculeaza si se plateste la Finante Publice in orasul/sectorul in care locuiesti, acolo mergi cu cartea si iti calculeaza pretul, RAR nu se ocupa de taxe, ei fac doar Identificari, Inspectii, Verificari! 4:Da, daca vrei sa vinzi masina, cel care cumpara va trebui sa plateasca taxa de poluare (calculata la zi) pt masina ta! 5: Succes daca vrei sa-ti vinzi masina!Dupa umila mea parere recomand ca cei care au de inmatriculat masini acum in aceasta perioada sa mai astepte un pic pt ca aceasta noua lege care se numeste Timbrul Verde, nu a intrat inca in vigoare, cei de la finante lucreaza inca dupa legea veche, asa ca e mai bine sa asteptati spun eu, poate legea noua o sa fie mai blanda cu noi! Edited 17 Jan 2013 by minulescu Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Jan 2013 · Report post salutare, au inceput sa apara detalii in presa despre noua taxa de poluare (timbru verde): http://0-100.hotnews.ro/2013/01/23/noua-taxa-auto-este-mai-mare-pentru-masinile-euro-3-si-4-dar-de-zece-ori-mai-mica-pentru-cele-non-euro-vezi-exemple-pentru-cele-mai-populare-modele/ Share this post Link to post Share on other sites