iulirx

Fasait in sarcina

22 posts in this topic

De vreo 1 saptamina , cind masina este in sarcina se aude un fasait proportional cu apasarea pedalei de acceleratie.

Masina nu fasaie cind nu este in sarcina oricit asa accelera-o. In sarcina nu am pierderi de putere.

Am fost cu ea la service , au ascultat-o mai multi doctori pe loc si nu da semne pe nicaieri (furtune,suporti motor,IC), insa in sarcina (in mers) se aude foarte clar cum fasaie cind accelerez.

Cu cit accelerez mai brusc si mai violent cu atit se aude mai tare. Daca accelerez foarte usor sau deloc nu se aude nimic. Fasaitul parca vine de undeva din spatele motorului. Am verificat si directia si ambreiajul, nu fasaie nicunul.

Cum n-am cum s-o pun pe dyno sa pot asculta motorul in sarcina, nu prea mai am nici o idee de ce-as putea sa-i fac :

Sa-i schimb toate furtunele ? Poate asta o fi ideea cea mai buna , avind in vedere ca are si ea aproape 200.000 km. Si, cu ocazia asta poate ii curat si IC.

S-o las asa pina cedeaza ce-o fasai ? E cam riscant , poate ma lasa pe departe de casa...

Masina nu pierde nimic (apa, ulei, motorina, lichide), motorul e curat peste tot, lichidul de racire normal, fara erori in bord. Nici fum nu scoate (normal, nu , doar am dpf :smile: )

Alte idei ?

Apropos: cam cit costa un set compet de furtune ?

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara!Pierde aer intre turbina si galeria de admisie,radiator intercooler sau furtune.Pierdere de putere este,deocamdata insesizabila.Se poate verifica,la service au niste capace pe care le pun in capetele circuitului intercooler si baga presiune.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iuli, poate ai noroc si pierde pe undeva aer cum spune Capi, sau, sa nu fie turbina pe duca! La mine a inceput sa fasaie si dupa 2-3 zile a cedat (s-a rupt axul)! Daca ai drum pe la un service roaga sa-ti verifice daca ai joc in axul turbinei (e de desfacut un singur colier, acela de la furtunul de admisie al turbinei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca ar fi axul nu s-ar auzi si la turarea motorului pe loc ? Ca doar turbina deschide si ea un pic chiar daca masina nu e in sarcina , nu ?

Oricum o sa verific si asta,multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Iulirx, am exact acelasi fenomen, am facut o diagnoza cu Bogdan si concluzia lui a fost ca masina e super ok, "sofer prblem", adica eu sunt prea pretentios. E adevarat ca am avut sarit din locasul lui burduful de la coloana de directie si se auzea mult mai tare, l-am pus la locul lui (defapt l-a pus Bogdan) si e mai ok, dar eu tot aud acel fasait. Mentionez ca masina merge si functioneaza perfect. Am asa peste 10.000km facuti si conform diagnozei turbina chiar "baga" ceva mai mult decat normal, adica 2,48 fata de 2,4. Astept foarte interesat ce "buba" gasesti tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă s-ar auzi turbina prin orificiul coloanei de direcţie, din cauza deplasării acelei garnituri, s-ar auzi şi când e accelerată pe loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand este accelerata pe loc nu face presiune mai mare de 0.7 bar, fasaitul se aude bine numai dupa 1 bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are dreptate AnduG, e de la turbina. Verifica asta inainte de toate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand este accelerata pe loc nu face presiune mai mare de 0.7 bar, fasaitul se aude bine numai dupa 1 bar.

Eu ziceam că se aude sunetul normal al turbinei. Eu îl auzeam, când mi-a fost căzut manşonul.

LE: E drept, turbina mea e diferită de a lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar geniile alea de la service nu stiu ca nicio masina cu turbo pe ea nu face presiune prea mare stand pe loc ? Incearca sa iei tot traseul de turbo sa vezi daca e pe undeva borsit de ulei ( nu mult )

Cauze :

- Furtun de turbo intepat

- La presiune pierde pe la un colier aer

- Etansare turbo/galerie evacuare

- EGR sau o teava de la EGR care nu mai etanseaza

- Intercooler intepat

Edited by Brava
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si al meu D5 are acest fasait ... doar ca la mine are momente cand intra motorul in protectie si evident imi da eroare, sigur exista undeva o pierdere pe furtune cel mai probabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu fie turbina, sa bage prea mare presiune..., actuatorul turbinei. Asta daca ai tot vnt ca mine...sau daca ai wastegate sa nu ramina blocat pe inchis.

La tine trebe neaparat o diagnoza. (daca se poate in sarcina, ar fi de preferat)

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine se slabisera colierele de la ic si incepuse sa fasaie pana cand a sarit depe ic si mi-a aparut eroare in bord si nu mai avea putere,dar pana sa sara tragea dar fasaia ca un sarpe stirb :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut eu am s60 2.0T,daca se aude si la mine acel fasait cand e in sarcina si pierde din putere poate fi aceeasi problema?

Si cum pot gasi locul pe unde trage aer daca se aude doar in mers?cum pot sa imi dau seama?probabil intrebarile mele sunt cam prost puse...dar as vrea sa merg la mecanic sa ii arat ce vreau sa schimb sau sa repar deoarece la mecanicii din Anglia exista doar inlocuire prin eliminare...si nu vreau sa ma apuc sa bag bani in ea aiurea...daca masina mea are 200.000 km ar fi cazu sa fac o curatare de injectoare,clapeta de acceleratie si altele?ar trebui sa imi apara pe bord daca ar avea astfel de probleme?cel putin cu pierderea de putere?ca nu imi da nici o eroare...ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti , am si eu un fasait la masina direct proportional cu apasarea pedalei de acceleratie. Eu unu personal tind sa cred ca este de la turbina pentru ca ,decat atunci cand intra ea se aude. Masina trage de tras dar pentru 163 de caluti ai ei mi se pare ca nu prea trage(este vorba de un D5 2004). Masina am cumparat-o prin noiembrie de la un nene care a zis ca el a inlocuit turbina fix cu o luna inainte sa iau eu masina de la el. Acum nu stiu ce sa cred....Eu sunt din Craiova si sincer imi este teama sa ma duc cu ea la un service unde sa imi dea un diagnostic aiurea si sa incep sa o ”operez” de diagnostice false , mai rau sa o stric. Spuneam ca nu mi se pare ca trage cum ar trebui pentru puterea ei pentru ca am un prieten care are un Ford Mondeo 2.2 diesel 150 de caluti si la el nu se aude fasaitul acela iar cand apasa acceleratia pai te bag bine de tot in scaun,la mine acea senzatie este cam pe jumatate la el . Voi ce credeti ca ar trebuii sa fac , cu ce sa incep ?

Va multumesc frumos anticipat :D . :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,eu am gasit problema era furtunul dinainte de intercooler!!!a trebuit sa merg la mecanic ca doar de sub ea se vedea!astept ca luni merg la volvo sa cumpar alt furtun!!!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai rezolvat-o

Edited by adrian mangalia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost asta seara la un mecanic ft bun si mi-a testat-o el. Turbina merge bine nu are nimic doar ca este ea putin mai zgomotoasa ,suiera mai tare, dar problema este ca masina se accelereaza pana la un punct dupa care numai accelereaza ,nici nu plafoneaza ci este ceva constant. El a zis ca fie este debitmetrul , fie este vreo supapa pe undeva ,fie este vorba de electronica pentru ca aerul care ar trebuii sa intre in motor pentru o putere mai mare atunci cand tu o soliciti adica cand o accelerezi mai puternic, nu intra ci merge constant.... este ciudata treaba. Presupun ca o sa ii fac o vizita lui Bogdan G dar peste o luna.

Daca este cineva care s-a confruntat cu aceeasi problema il rog frumos sa ma lumineze si pe mine , sau oricine care stie despre ce ar putea fi vorba.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca se discuta de fenomene diferite, fasaitul de care se vorbeste nu este zgomotul normal al turbinei, ci un sunet care se suprapune peste suieratul turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este clar fâsâitul/șuieratul turbinei pentru ca se aude direct proportional cu acceleratia/cresterea turatiei. Pe unele masini se aude mai incet,iar pe altele mai tare depinde de turbina ,de producator, de masina etc..... La mine cred(asa a zis expertul) nu intra tot aerul generat de turbina in motor ,intra doar cel pana in 3500 de turatii dupa aceea ,daca doresti o putere mai mare si apesi pedala de acceleratie mai tare sa treci de aceasta turatie nu se mai simte acel zvâc,fenomenul de ”bagare in scaun” ,ci accelereaza dar ca ca o masina de sub 90 de CP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la tine am gasit intercooler spart si turbina care din pacate a murit, dupa cum ti-am mai spus ai mare grija la nivelul uleiului, viata turbinei este uleiul iar daca ramai fara ulei nu se aprinde nimic in bord dar turbina moare incet si sigur .

Vezi ca turbina ta se poate reconditiona, nu mai lua SH pt ca vezi ce ai patit. Mai multe detalii despre reconditionat in PM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vreo 1 saptamina , cind masina este in sarcina se aude un fasait proportional cu apasarea pedalei de acceleratie.

Masina nu fasaie cind nu este in sarcina oricit asa accelera-o. In sarcina nu am pierderi de putere.

Am fost cu ea la service , au ascultat-o mai multi doctori pe loc si nu da semne pe nicaieri (furtune,suporti motor,IC), insa in sarcina (in mers) se aude foarte clar cum fasaie cind accelerez.

Cu cit accelerez mai brusc si mai violent cu atit se aude mai tare. Daca accelerez foarte usor sau deloc nu se aude nimic. Fasaitul parca vine de undeva din spatele motorului. Am verificat si directia si ambreiajul, nu fasaie nicunul.

Cum n-am cum s-o pun pe dyno sa pot asculta motorul in sarcina, nu prea mai am nici o idee de ce-as putea sa-i fac :

Sa-i schimb toate furtunele ? Poate asta o fi ideea cea mai buna , avind in vedere ca are si ea aproape 200.000 km. Si, cu ocazia asta poate ii curat si IC.

S-o las asa pina cedeaza ce-o fasai ? E cam riscant , poate ma lasa pe departe de casa...

Masina nu pierde nimic (apa, ulei, motorina, lichide), motorul e curat peste tot, lichidul de racire normal, fara erori in bord. Nici fum nu scoate (normal, nu , doar am dpf :smile: )

Alte idei ?

Apropos: cam cit costa un set compet de furtune ?

Cum ai rezolvat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now