Posted 17 Jan 2013 (edited) · Report post Salutare, M-am alaturat voua cu intentia de a shara pasiunea pentru unul din "tancurile" soselelor, din vremurile cand masinile erau facute pentru o durata de utilizare de cel putin 10 ani! In cele ce urmeaza va voi prezenta cel mai fiabil autovehicul detinut de mine pana in prezent: Un Volvo 240 Dl din 1985. Achizitionat de la Ambasada Ungariei la inceputul anilor '90, este si in prezent un "tovaras" credincios. In al 20-lea an de utilizare va beneficia de o atentie sporita din partea mea, la intretinere si cateva mici accesorii de epoca, originale. Motor B 200 K. Transmisie M 47. "Deliciul" sau este carburatorul Solex-Cisac. Ultimele fotografii facute cu camaradul: Nu are rost sa mentionez operatiile facute pe parcursul celor 20 de ani de utilizare, intrucat sunt foarte numeroase si as ocupa spatiul fara o prea mare relevanta. Asa ca voi incepe cu ceea ce ii pregatesc inca de pe acum. Una din "bunatati" este radio casetofonul Blaupunkt Heilbronn SQM 39 100% functional si cu cod care va fi montat in primavara aceasta.Ultima "operatiune" semnificativa dpdv al costurilor si duratei in timp a fost reconditionarea jantelor originale (cu care a venit masina din fabrica), bine meritata dupa 28 de ani de utilizare (roluite, sablate, date in primer si vopsite apoi in camp electrostatic), montarea unor anvelope "de sezon" Vredestein Snow Trac 3 si echilibrarea lor cu plumbi adezivi pentru a nu mai sari vopseaua de pe jante cand sunt "montati" plumbii prin baterea cu ciocanul pe marginea jantelor (cum se procedeaza pt jantele de otel) Pentru a spori efectul cromului de pe jante am adaugat 4 valve cu ornamente cromate. Iata rezultatul pas cu pas Edited 17 Jan 2013 by Volvo240Dl 5 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Bine ai venit in club! Arata foarte bine masina. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Multumesc. Continui acum cu singurul autocolant, din compartimentul motor, care a necesitat refacerea. Laminat ca si originalul, once in place. Si alte cateva maruntisuri luate de rezerva. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 (edited) · Report post Salut si bun venit! Arata bine masina la anii sai! Cu cat o dai? ;D Edited 17 Jan 2013 by Andu G 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Bun venit pe forum! Sperăm să te simţi bine printre noi şi să ne încânţi cât mai mult cu 240-ul tău! PS: Ce-neseamnă a "shara"? 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post paote e "che sara" asa am auzit intr-un citec italienescbine ai venit 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Salut si bun venit! Arata bine masina la anii sai! Cu cat o dai? ;D Multumesc! Masina nu e de vanzare. Sorry. Try somewhere else. Bun venit pe forum! Sperăm să te simţi bine printre noi şi să ne încânţi cât mai mult cu 240-ul tău! PS: Ce-neseamnă a "shara"? Multumesc! Va voi incanta mult timp de acum inainte. Placerea este numai de partea mea. A shara vine de la share acum e randul meu sa te intreb ce inseamna "Ce-neseamnă" paote e "che sara" asa am auzit intr-un citec italienesc bine ai venit Che sara cantau pe vremuri cei de la Richi e poveri Multumesc! Continuam cu alte "maruntisuri" , ornamente din inox pentru jante, originale, de pe vremuri Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post bun venit in club sa o stapanesti sanatos de cat timp o ai? ce motor are?si ce putere? salutare 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post A fost o greşeală de tastare. Întrebarea mea se vroia a fi ironică, în schimb. Am atâta imaginaţie încât să deduc ce înseamnă, însă vroiam să-ţi atrag atenţia, într-un mod oarecum voalat, că astfel de scriere nu e bine-văzută pe-aici... aşa suntem noi, mai fiţoşi... N-am stiut ca sunteti atat de stricti in privinta limbajului aici Am luat la cunostinta... bun venit in club sa o stapanesti sanatos de cat timp o ai? ce motor are?si ce putere? salutare Multumesc! Asemenea. O am de 20 de ani. Motorul B200K 103CP Bafta! Ieri a beneficiat de un alt mic upgrade, folie stone chip pe faruri. Oraguard (Germania). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Bine ai venit!!!!! este bine de stiut ca si altii mai baga bani in lucruri care in ochii "altora" este o prostie 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 (edited) · Report post Bine ai venit!!!!! este bine de stiut ca si altii mai baga bani in lucruri care in ochii "altora" este o prostie Multumesc! Fiecare are dreptul la propria opinie. De aceea traim intr-o democratie (salbatica adaug eu). La acest capitol, sunt greu de egalat (am 3 masini care "consuma"). Pentru mine este mai mult decat un hobby, a trecut si de pasiune. Am luat deja si gumele de vara, in asteptarea urmatorului sezon (primavara). Lasă, nu-i bai! Cu ne cinsteşti? Ma bucur ca nu-i dracu asa de negru (cum pare) aici V-am onorat cu votul. N-am inceput inca "explorarea" forumului in amanunt. Edited 17 Jan 2013 by Volvo240Dl 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Salut, am vizionat postarea ta, pozele si descrierile, tin sa te felicit pt masina pe care o ai, nu multa lume intelege ce inseamna sa ai o masina atat de veche in care sa bagi banii insa care iti ofera alte satisfactii vis-a-vis de modelele mai noi. Apreciez ca ai ales VREDESTEIN atat pt vara cat si pt iarna, pt mine sunt mai mult decat niste anvelope bune, sunt anvelope deosebite!!! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Ai pus punctul pe I. Mai ales la noi, foarte putini sunt cei care pot intelege acest hobby si mai putini cei care il au. Vredestein a avut cand am luat-o de la ambasada, de iarna. De atunci am decis sa utilizez anvelope numai de la ei. Pana si la bicicleta am la fel. Sunt foarte multumit de ele. Rar mai intalnesti in prezent ca un producator mare sa mai aiba productia "acasa". Marea majoritate au externalizat-o in Asia sau alte tari de mana a treia (gen Romania - Michelin). Nu mai am incredere in produsele lor. Anvelopele Vredestein au fost si au ramas Made in Holland. In plus, tot ei produc si anvelope speciale pentru masinile clasice, cu profilele utilizate in acea perioada. Pentru toate acestea merita Felicitarile si Respectul meu! + 1 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Pana mai acum vre-o 5 ani de zile nu aveam o preferinta anume in ceea ce privesc anvelopele masinii mele, insa intr-o zi m-am dus la service cu un BMW seria 5 la Roma si la un test facut mi-au recomandat sa-mi schimb anvelopele pt ca erau destul de uzate. Runflat fiind am decis sa-mi pun tubeles, iar cei de la service mi-au zis ca lucreaza doa cu VREDESTEIN, sincer nu cunosteam firma foarte bine, insa m-am informat si abia dupa aceea mi-am dat seama de ce imi cereau aia 400E pe o anvelopa! De atunci doar aceasta marca o folosesc si eu pt echiparea masinilor mele!!! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jan 2013 · Report post Am ramas fidel Vredestein de atunci si nu regret alegerea facuta. Pentru frantuzoaice eram tentat sa aleg Michelin, fiind furnizorul "preferat" de producator atunci si acum (dintotdeauna) dar avand in vedere ca nu mai sunt ce au fost anvelopele fabricate de ei (sub numele lor) am renuntat la Bibendum. Runflat-uri nu utilizez pentru ca circul cu ea pe distante mici si cu viteze mici, nu ar avea sens. Tubeless am oricum la toate.Daca tot ne "invartim" in jurul rotilor (gumelor), iata aici ornamentele nichelate pe care am reusit sa pun mana (de rezerva). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Jan 2013 · Report post Mult timp am cautat un kit de reparatie pentru sensibilul carburator Solex 34/34 Z1 aka Solex-Cisac La un moment dat a venit si vremea lui. Am luat 2 pentru ca o asemenea ocazie e extrem de rara (kit NOS) si in plus nu stii niciodata cand are nevoie de o revizie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Jan 2013 · Report post Bine te-am (re)gasit! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Jan 2013 · Report post Ma bucur sa ne intalnim si aici. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Jan 2013 · Report post Unul din autocolantele refacute de mine, personal, pentru Volvo. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Jan 2013 · Report post Astazi am terminat de imprimat o serie de autocolante Volvo, reproduse dupa originale, pentru un amic. Iata unul din ele. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jan 2013 · Report post Show goes on (and on). Al doilea set de jante de otel a pleca la sablat. Urmeaza vopsirea in camp electrostatic si montarea gumelor de vara, cu valve cromate si echilibrarea cu plumbi adezivi, as usual. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2013 · Report post Jantele au revenit dupa vopsire. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Feb 2013 · Report post Multumita unui coleg de forum voi avea curand cele 2 proiectoare de ceata Hella mult dorite. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Feb 2013 · Report post Am gasit, in sfarsit, ce model de proiectoare de ceata a avut masina, din fabrica: HELLA COMET 450. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Feb 2013 · Report post Al doilea set de roti (pt vara) Share this post Link to post Share on other sites