Posted 29 Jan 2013 · Report post Buna ziua, Detin un S40 1.6 D din 2007. In iarna inainte de anul nou mi-au aparut 2 mesaje la viteze de peste 120mii/h acestea sunt: 1. ANTI-SKID SERVICE REQUIRED(ANTI-PATINAGE REPAR DEMANDEE) am menu in franceza. 2. Engine Performance Reduced. Motorul nu se mai tureaza mai mult de 2900 rot/min. Am pus-o pe tester si mi s-a spus sa-i fac regenerarea filtrului de particule. Mi s-a recomandat sa merg minim 25 de min cu motorul la 3000 de ture in viteza a 2-a sau a 3-a(Am pus-o pe pilot automat). Dupa 30 de min am oprit motorul, apoi am alergat-o trecand prin toate vitezele ajungand la 180 km/h si mesajele nu au mai aparut. De curand mi-au aparut iarasi acele 2 mesaje la viteze mai mari de 125km/h. Opresc motorul si mesajele dispar. Când sunt active motorul nu depaseste 2900 ture. Ce imi puteti spune ? Oricum intentia mea este sa o pun din nou pe tester si sa vad ce erori apar!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2013 · Report post Eroarea de Anti-Skid daca nu se confirma la tester, poate fi una aleatorie. Mai multi patim acest lucru si se intampla, de regula, in timpul sezonului rece. Daca ea nu persista si nu se confirma la diagnoza cu VIDA+DICE ar trebuie sa fie in regula. Cu privire la intrarea in modul de protectie cu consecintele limitei de turatie si putere aferente, confirmata insa de eroarea privind infundarea filtrului de particule, parerea mea este ca DPF-ului i-a sunat ceasul. Sunt deschise mai multe topic-uri pe acest forum pe tema DPF-ului, unele chiar cu solutiile aferente. Recomand mutarea acestei discutii intr-unul din topic-urile aferente discutiilor despre DPF (la S40/V50) pentru a primi mai multe detalii si mai la obiect. Cert este ca DPF-ul e pe duca... 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2013 · Report post Eroarea de Anti-Skid daca nu se confirma la tester, poate fi una aleatorie. Mai multi patim acest lucru si se intampla, de regula, in timpul sezonului rece. Daca ea nu persista si nu se confirma la diagnoza cu VIDA+DICE ar trebuie sa fie in regula. .. DA este ceva ce tine de temperaturile scazute ,eroare aleatorie si nu numai acesta eroare apare dar confirm din practica cele spuse de tine. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2013 · Report post Poate avea legatura cu senzorul ce citeste temperatura de afara, imi arata la bord aiurea undeva pe la -12 - 13 g, ori e defect ori e contactul defectos ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2013 · Report post Buna ziua, Detin un S40 1.6 D din 2007. In iarna inainte de anul nou mi-au aparut 2 mesaje la viteze de peste 120mii/h acestea sunt: 1. ANTI-SKID SERVICE REQUIRED(ANTI-PATINAGE REPAR DEMANDEE) am menu in franceza. 2. Engine Performance Reduced. Motorul nu se mai tureaza mai mult de 2900 rot/min. Am pus-o pe tester si mi s-a spus sa-i fac regenerarea filtrului de particule. Mi s-a recomandat sa merg minim 25 de min cu motorul la 3000 de ture in viteza a 2-a sau a 3-a(Am pus-o pe pilot automat). Dupa 30 de min am oprit motorul, apoi am alergat-o trecand prin toate vitezele ajungand la 180 km/h si mesajele nu au mai aparut. De curand mi-au aparut iarasi acele 2 mesaje la viteze mai mari de 125km/h. Opresc motorul si mesajele dispar. Când sunt active motorul nu depaseste 2900 ture. Ce imi puteti spune ? Oricum intentia mea este sa o pun din nou pe tester si sa vad ce erori apar!!! Salut, cu prima eroare sunt si eu patit. Rezolvarea a fost ca am dus masina la service si au bagat masina in inspectie. Motivul problemei era un fir ciupit de la roata din spate. Ciupit de la griblura ori mai stiu eu ce. A fost cositorit apoi stearsa eroarea din bord. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2013 · Report post Poate avea legatura cu senzorul ce citeste temperatura de afara, imi arata la bord aiurea undeva pe la -12 - 13 g, ori e defect ori e contactul defectos ? Nu are legatura termometru cu Anti skid err.Nu este el foarte precis dar asta e altceva. Sint alti senzori ce raporteaza erori daca cumva au mici "scame" datorate temperaturii scazute ,umezeala=apa inghetata pe ei etc.In ideea ca ei sint functionali iar erorile bineinteles sint aleatoare. Daca ai eroare ferma atunci este clar ca este defect.Vezi pe tester 100%. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2013 · Report post Nu are legatura termometru cu Anti skid err.Nu este el foarte precis dar asta e altceva. Sint alti senzori ce raporteaza erori daca cumva au mici "scame" datorate temperaturii scazute ,umezeala=apa inghetata pe ei etc.In ideea ca ei sint functionali iar erorile bineinteles sint aleatoare. Daca ai eroare ferma atunci este clar ca este defect.Vezi pe tester 100%. Am sa fac verificarea pe tester, multumesc! Spuneam mai sus ca dupa ce opresc motorul mesajele, care apar in acelasi timp, dispar iar la repornire totul este ok, l-am turat pana la zona rosie si nu apare nimic, in schimb la viteze de peste 125 km/h, uneori 140 apar. Nu vad legatura cu viteza? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2013 · Report post Am sa fac verificarea pe tester, multumesc! Spuneam mai sus ca dupa ce opresc motorul mesajele, care apar in acelasi timp, dispar iar la repornire totul este ok, l-am turat pana la zona rosie si nu apare nimic, in schimb la viteze de peste 125 km/h, uneori 140 apar. Nu vad legatura cu viteza? La verificare vezi ce erori sint si daca se mentin si in consecinta trebuie sa stie cel la care mergi cum sa le trateze ,poate are sau nu legatura cu eroarea vreun fir care atirna si la viteze mari , se "incurca" si el de vreo masa ,etc.. Mult succes 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2013 (edited) · Report post unde ai facut testul? pt ca din cate stiu nu vida dice dedicat volvo la noi in zona doar vasile are.ne intalnim in sebes si poate o rezolvam Edited 29 Jan 2013 by thor4ever 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2013 · Report post Am fost la Alba Motor la Gelu Macavei, in decembrie verificarea mi-a facut un prieten al lui din Cluj mai priceput pe volvo. Gelu are tester si program pt Volvo. Tot la el am facut schimbarea distributiei si a filtrelor in toamna anului trecut. Am fost foarte multumit de cum au lucrat si de pret. Imediat ce o sa am ceva timp liber merg din nou si daca nu rezolv nimic as fi bucuros sa ajung la Vasile(adresa mea de id pe yahoo messenger este "duntea2003", poate ma ajuti sa iau legatura cu specialistul. Merci anticipat! unde ai facut testul? pt ca din cate stiu nu vida dice dedicat volvo la noi in zona doar vasile are.ne intalnim in sebes si poate o rezolvam Am fost la Alba Motor la Gelu Macavei, in decembrie verificarea mi-a facut un prieten al lui din Cluj mai priceput pe volvo. Gelu are tester si program pt Volvo. Tot la el am facut schimbarea distributiei si a filtrelor in toamna anului trecut. Am fost foarte multumit de cum au lucrat si de pret. Imediat ce o sa am ceva timp liber merg din nou si daca nu rezolv nimic as fi bucuros sa ajung la Vasile(adresa mea de id pe yahoo messenger este "duntea2003", poate ma ajuti sa iau legatura cu specialistul. Merci anticipat! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2013 · Report post Eroarea de Anti-Skid daca nu se confirma la tester, poate fi una aleatorie. Mai multi patim acest lucru si se intampla, de regula, in timpul sezonului rece. Daca ea nu persista si nu se confirma la diagnoza cu VIDA+DICE ar trebuie sa fie in regula. Cu privire la intrarea in modul de protectie cu consecintele limitei de turatie si putere aferente, confirmata insa de eroarea privind infundarea filtrului de particule, parerea mea este ca DPF-ului i-a sunat ceasul. Sunt deschise mai multe topic-uri pe acest forum pe tema DPF-ului, unele chiar cu solutiile aferente. Recomand mutarea acestei discutii intr-unul din topic-urile aferente discutiilor despre DPF (la S40/V50) pentru a primi mai multe detalii si mai la obiect. Cert este ca DPF-ul e pe duca... Am facut diagnoza cu VIDA+DICE si nu se confirma probleme la DPF. Apare ceva legat de un senzor de la turbo, presiunea prea mare. Erorile au fost sterse si altele nu au mai aparut. S-a efectuat si o regenerare a filtrului. Este adevarat ca, deocamdata, nu am avut timp si loc sa o pun in miscare la viteze mai mari, o voi testa zilele viitoare si am sa va spun la toti rezultatul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2013 · Report post Problema nu e de la nici un senzor, problema este ca turbina face presiune prea mare iar asta este o problema pt ca se poate sparge admisia de plastic . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2013 · Report post Problema nu e de la nici un senzor, problema este ca turbina face presiune prea mare iar asta este o problema pt ca se poate sparge admisia de plastic . Problema nu e de la nici un senzor, problema este ca turbina face presiune prea mare iar asta este o problema pt ca se poate sparge admisia de plastic . Oare ce se poate face in acest caz ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2013 · Report post Bine ca se sterg dar nu se interpreteaza (ma refer la erori) vezi valva de comanda a turbinei(e in spatele motorului) verificat traseele de furtunase (vid) sau geometria variabila la turbina cam astea trebuie verificate 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Feb 2013 · Report post Le-am vazut si eu pe ambele: 1.ANTI-SKID SERVICE REQUIRED - spalat cu o zi inainte , a dat inghet, am mers 2 km in vizita la cineva, a stat parcata la respectivul cateva ore si spre seara cand am plecat a aparut mesajul. M-am intors cei 2 km , a stat cateva zile pe dreapta, am incercat cu o alta baterie (mai zice lumea ca e de la baterie ) nici un rezultat. Am programat-o la Volvo , si in ziua cand am plecat cu ea la reprezentanta, nici o eroare. ..Cei de la PRIMUS mi-au zis ca de la senzorul de la volan, "ie intermitente mesajele , asa face toate, masina n-are nimic". N-a mai aparut de-atunci. Asta se intampla pe 31 Dec -3 Ian. Treaba cu bateria au confirmat-o si ei , pe motiv ca daca nu ai curent senzorul de la volan + cei de la ABS nu functioneaza cum trebuie si apare eroarea. 2. Reduced Engine Performance in cazul meu era de la releul de bujii. DAR initial primus a dat vina pe bujii. L-am schimbat, apoi am mai facut 3-4 drumuri la ei, mesajul continuand sa apara. Atentie, masina nu face regenerari ale DPF daca are probleme la partea de aprindere. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Feb 2013 (edited) · Report post Cum "asa face toate" ? Cred in continuare ca intra prea mult aer in turbina la viteza mai mare de 120km/h, care a fost verificata si functioneaza, deci, prea multa presiune acolo! Mecanic am verificat-o, la ochi se vede ca nu isi face cursa in functie de turatie, ramane deschisa calea de aer, dar asta stand pe loc, unde nu apar mesajele, sa vedem si electrovalva, asa cum spune " volvo 244" Luni merg in sevice si vad ce imi mai spun!! Nu stiu daca trebuie schimbata electrovalva sau trebuie echilibtrata din soft! Vedem! Edited 10 Feb 2013 by Dan Untea Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Feb 2013 · Report post Ce sa echilibrezi din soft ? Turbina ? Nu exista asa ceva . Pur si simplu trebuie schimbata electrovalva dupa care daca face la fel trebuie schimbata turbina . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post In service acum mi-a spus ca sunt colmatate-murdare niste clapete pe acceleratie, ca filtru pare sa nu lucreze. Vor sa-mi curete clapetele(asta ca sa nu fie schimbate) si apoi sa curete mecanic DPF cu solutie. Bogdan G este posibil si corect asa ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post Daca filtrul "pare" sa nu lucreze inseamna ca e mort si ingropat. Degeaba cureti acele clapete, prin ele iti circula aer. Le-am dat eu jos la 200k km si nu erau deloc murdare, foarte putin ulei pe clapeta care duce in admisia de la turbo. Cat despre spalarea filtrului...bani aruncati aiurea pentru ca in urmatorii 5000km se va infunda iar Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post Pe tester nu apare defect-colmatat! Cam la ce sună să mă aştept pentru un filtru nou ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 (edited) · Report post Pe tester nu apare defect-colmatat! Cam la ce sună să mă aştept pentru un filtru nou ? Se poate curata si sa iti functioneze dupa aceea dar trebuie vazut daca motorul tau merge corect in parametrii dinamici corespunzatori incit temperatura gazelor pe evacuare sa fie optima incit sa arda cenusa adunata in DPF .Sa ai bujiiile bune intrucit au un regim de lucru in trepte ,asa iti mentii si DPF curat. Daca intradevar ai si multi km cu el posibil sa fie de aruncat.Astfel procedezi la eliminare lui din soft sau "hard". Unul nou poate sa fie citeva sute de E Edited 18 Feb 2013 by V50Saphir 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post http://www.filtre-particule.ro/filtru-particule Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post Pai fugi repede si curata-l pt ca nu vreau sa fiu singurul cobai pe acest forum. Singura metoda prin care se curata DPF-ul la 1.6D este prin taiere. Trebuie inlaturat catalizatorul de DPF iar asta se face numai cu flexul dupa care se spala DPF-ul, la 1.6D daca vrei sa cureti DPF-ul nu poti de catalizator . Oricum ma amuz tare in ultima vreme pt ca nu trece o zi sa nu-mi vina cate un 1.6D cu DPF-ul spalat cu detartrant si "tot nu merge domle, ia fa mata o magie din laptopu ala" . Ei bine la DPF-urile ceramice nu ai ce magie sa faci, pur si simplu trebuiesc curatate foarte bine iar motorul trebuie sa functioneze perfect pt ca altfel iese fum iar fumul infunda DPF-ul si DPF-ul infundat strica motorul si ete cum se incheie cercul vicios iar pt a rupe cercul trebuie sa renunti la ceva iar eu prefer sa renunt la DPF . O alta problema necunoscuta pt multi este ca un filtru spalat cu apa nu se mai incinge atat de tare ca unul spalat profesional iar asta se vede dupa ce ai dat banii . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2013 · Report post Se spala cu hipoclorit de sodiu sau solutie de motor eventual si apoi la o regenerare imediata din soft iti scoate un fum alb ca la concerte Pink Floyd .Dar ce ar avea carbura de siliciu cu apa! Are conductiviatte mare deci transfer foarte bun.Cine este chimist pe aici! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2013 · Report post Pai si cum separi catalizatorul de DPF ? Share this post Link to post Share on other sites