Posted 16 Mar 2013 (edited) · Report post Perioada de regenerare fortata din VIDA este exact cat scrie in VIDA cand o faci, 5 minute nu mai mult. Cat iti arata presiunea in sarcina ? (cand o forjai mult) Nu conteaza ce scula folosesti pt a face regenerare, regenerarea se face la aceiasi turatie, la D5 se face la 2200 rpm iar la 1.6D si 2.0D la 3900rpm . Eu va recomand sa nu mai dati regenerari fortate la 1.6D doar de dragul ca aveti cu ce, nu de alta dar o sa faca poc turbina si aleluia . Sa va vad de unde scoateti bani de turbina . In sarcina este alta mancare de peste, regenerarea dureaza ceva mai mult DAR se raceste mult mai bine motorul . Multumesc mult Bogdan. Punctele tale de vedere au fost cat se poate de precise. Cred si eu ca este mai bine ca masina sa-si faca regenerarea DPF in sarcina la 2500 rpm cand presiunea in turbo este pe unde pe la 2100-2162, decat una fortata. A 2-a o vad de folosit doar pentru cazuri extreme... Edited 16 Mar 2013 by Dan Untea Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Mar 2013 · Report post Domnilor singura solutie pentru functionarea si remedierea problemei cu Abti-Skid-ul este inlocuirea modulului cu acelasi nume.In functie de anul masinii este fabricat ori de Bosch ori de ATE.Ptr S40/V40/C30 anii 2004-2008 este o problema frecventa , iar inlocuirea acestui modul face ca problema sa dispara.Nu incercati sa schimbati in service decat daca aveti banii suficienti ptr investitie.O sa va zica un cost de aproximativ 2000 Euro.Eu am un S40 din 2008 am avut aceeasi problema, am cumparat un modul DTSC din Suedia cu 3800 SEK*(430 Euro), am mai platit 500 ron in service manopera si am rezolvat problema!! O zi buna !!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Mar 2013 · Report post Ce tare Si unde este localizat modulul Abti-Skid ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Mar 2013 (edited) · Report post Ce tare Si unde este localizat modulul Abti-Skid ? Cum unde? pe raft la magazin in Suedia Bogdane am si eu o nelamurire legata de regenerarea fortata. De ce la unele masini pot sa vad cand si-au facut utima regenerare si la altele nu atunci cand folosesc testeru. Tine cumva de ECM sau mai bine zis de nivelul de echipare al masinii?De ex la a mea pot sa vad si cand si-a facut ultima regenerare dar si cand a fost schimbat ultima data DPF-ul iar la Dan nu mi-a aratat nimic legat de treaba asta. Sau la 1.6 nu arata? Legat de regenerarea fortata stiu ca nu e indicat sa ii dai aiurea regenerari dar regenerarea am dat-o dupa ce am rulat masina vreo 20 de min cu peste 120km/h iar dupa regenerare turbina a fost lasata sa se raceasca prin functionarea motorului in sarcina normala, deplasari cu aprox 70 km/h. Edited 17 Mar 2013 by larahau Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Mar 2013 · Report post Este in functie de soft, sa vezi la modelele noi (S60/V60/V40) este o placere sa faci diagnoza, ai capitol "EXHAUST" iar acolo gasesti tot ce tine de DPF.Nu conteaza cum ii faci regenerarea, nu este normal sa tii turat un motor la ~4000rpm timp de 10 minute, un motor despre care nu cunosti nimic . O faci pe riscul tau . Daca se rupea distributia ce faceai ? Daca se strica turbina ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Mar 2013 · Report post Turbina putin probabil sa crape daca regenerarea o faci dupa o preincalzire si apoi o racire cum trebuie. Legat de distributie, da ai dreptate este risc dar nu prea ai cum sa stii daca se rupe sau nu cureaua. Am prieteni care au avut kit schimbat si dupa cateva mii sa rupt cureaua. Mergi pe ideea ca e nou schimbata si tot crapa.Deci e clar loterie la curea. Dar ma gandesc eu asa ca daca erau riscuri asa majore de ce au mai facut cei de la Volvo softul sa iti tureze masina la 4000? Eu cred ca au luat si ei in calcul aceste riscuri...La dan a durat doar 8 min la mine dureaza vreo 15-20 oare de ce? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Mar 2013 · Report post Nu cei de la Volvo au facut softul, ei doar l-au preluat, asa se face regenerarea fortata la PSA . Tu vb din experienta sau din citite pe net? Eu am platit o turbina de 1.6 pt ca nu aveam ce face, a picat la mine in fata portii, deci te mai intreb o data, vb din experienta? Si la reprezentanta din Bucuresti s-a intamplat dar a fost avertizat clientul de riscuri . Eu m-am lecuit si nu mai fac regenerare fortata la 1.6D si 2.0D . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Mar 2013 · Report post Nu am cum sa vb. din experienta din moment ce am facut doar la 3 masini regenerare fortata (S80 si S40 - 2.0d/1.6d). Dar daca zici ca esti patit atunci nu mai fac nici eu decat la cererea clientului, pe riscul lui Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Mar 2013 · Report post Eu cand am dat cu capul "de pragul de sus" am inceput sa dau telefoane si am aflat ca se intampla asta si la A6 si la seria 5, asa ca se intampla si la case mai mari, nu ca ajuta cu ceva dar parca m-am simtit mai bine . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Mar 2013 · Report post Aditivul pentru DPF este la nivelul 7/15. Este recomandat sa-l completez ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2013 · Report post Se completeaza cand se goleste . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2013 (edited) · Report post Se completeaza cand se goleste . Multumesc Bogdan! Ar fi foarte benefic pentru noi toti daca, din experienta ta si a altora, sa ne spuneti daca stiti, in general cum sa ne dam seama cam in ce plaja de kilometri sa pornim la un drum mai lung pt. S40-1.6 D pentru a se face regenerare DPF-ului? In carte se spune ca undeva intre 300-900 km. Am zis si cu alta ocazie, personal, merg zilnic putini km, numai in oras, undeva pe la 6-8 km dus-intors, iarna fac un consum de 14% pt ca efectiv motorul nu ajunge sa intre in randament optim pana la oprire... Vine caldura si in weekend mai iesim, mai facem km.. Totusi e foarte ciudat ca stai cu securea deasupra capului legat de treaba asta cu regenerarea, nu ? Prima explicatie ar fi - cine dracu te-a pus sa iti iei asa ceva? Sa trecem peste si sa gasim o logica si o parere, cat de cat, absolut pertinenta, asta ca o necesitate de a invata, si asat nu e rau! P.S. acum ca si amuzament.. vb cu un prieten trecut de 50 de ani care are un S40-1.6D legat de masina lui... ii spun ca sunt multe probleme cu ele, mai ales legate de filtru... la care el... foarte satisfacut.. eu deja l-am schimbat, e super ok masina, nici macar nu e scump cum zici tu... pai da... schimbase filtru de polen... Multumesc anticipat! Edited 23 Mar 2013 by Dan Untea 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2013 · Report post La stilul meu de mers, 2km dimineata si 2km seara, frig afara, se face regenerarea la o luna ~150km. Am fost de cateva ori la Ploiesti si o data la Giurgiu si am trecut de 300km fara regenerare dar cum acum merg numai in oras fix asta este intervalul de regenerare. In acelasi timp pot spune ca se regenereaza foarte repede, adica in 5 km am rezolvat regenerarea . Daca as merge 30km/zi sunt sigur ca altfel ar sta lucrurile . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2013 (edited) · Report post Multumesc Bogdan! Ar fi foarte benefic pentru noi toti daca, din experienta ta si a altora, sa ne spuneti daca stiti, in general cum sa ne dam seama cam in ce plaja de kilometri sa pornim la un drum mai lung pt. S40-1.6 D pentru a se face regenerare DPF-ului? In carte se spune ca undeva intre 300-900 km. Am zis si cu alta ocazie, personal, merg zilnic putini km, numai in oras, undeva pe la 6-8 km dus-intors, iarna fac un consum de 14% pt ca efectiv motorul nu ajunge sa intre in randament optim pana la oprire... Vine caldura si in weekend mai iesim, mai facem km.. Totusi e foarte ciudat ca stai cu securea deasupra capului legat de treaba asta cu regenerarea, nu ? Prima explicatie ar fi - cine dracu te-a pus sa iti iei asa ceva? Sa trecem peste si sa gasim o logica si o parere, cat de cat, absolut pertinenta, asta ca o necesitate de a invata, si asat nu e rau! P.S. acum ca si amuzament.. vb cu un prieten trecut de 50 de ani care are un S40-1.6D legat de masina lui... ii spun ca sunt multe probleme cu ele, mai ales legate de filtru... la care el... foarte satisfacut.. eu deja l-am schimbat, e super ok masina, nici macar nu e scump cum zici tu... pai da... schimbase filtru de polen... Multumesc anticipat! Se poate face ceva in acest sens si vei stii exact cind ai regenerare de filtru in ideea sa nu stai cu ochii pe afisajul din bord si sa citesti consumul instant, care creste aproape de dublu la regenerare. Edited 23 Mar 2013 by V50Saphir 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2013 · Report post Sau poti opri AC-ul iar daca merge ventilatorul de la motor inseamna ca este la regenerare sau daca trosneste evacuarea sau daca miroase dubios . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2013 · Report post Oare nu era mai ortodox sa iti apara mesaj cand isi face regenerare? Sunt convins ca se intampla sa oprim motorul cind isi face regenerare si e nasol.De ce nu au pus ceva de avertizare? Oare nu se poate pune? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2013 · Report post Numai la masinile japoneze apare mesaj in bord cand intra la regenerare . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2013 · Report post Aia is mai smecheri La noi nu se poate pune o talanga sa ne anunte cand rejenereaza? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2013 · Report post Ba da se poate face un montaj electronic . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2013 · Report post Hmm suna interesant si cred ca e si foarte util. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2013 · Report post Facea un astfel de montaj userul Citronel de pe PSA club. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2013 · Report post Dar ce utilitate are acesta?ce ar fii daca si oamenii ar avea display sa-si monitorizeze toti "parametrii" corpului ???Si asa viata e complicata ;trebuie traita ; nu sa stam cu gandul la ;cand se regenereaza masina ;presinea sanguina si altel:) masina stie asta deci scapam de un gand in plus sper ca nu v-am deranjat cu off-topical meu Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2013 · Report post Nu e deranj dar nu e nasol daca opresti motorul in timp ce face regenerare? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2013 · Report post Pai se reia regenerarea data viitoare. Problema este daca tot opresti motorul si nu finalizeaza regenerarea . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2013 (edited) · Report post Cam ce zice la carte: Autovehiculele cu motoare diesel pot fi dotate cu filtru de particule, pentru un control mai eficient al emisiilor de gaze. Particulele din gazele de esapament sunt colectate în filtru în conditii normale de conducere. Are loc automat asa-numita „regenerare” a filtrului, care constã în arderea particulelor pentru curatarea filtrului. Acest proces necesitã o temperaturã normalã de functionare a motorului. Regenerarea filtrului are loc automat la intervale de aproximativ 300 – 900 km, în functie de conditiile de conducere. În mod normal, regenerarea dureazã între 10 si 20 minute. În acest interval, consumul de carburant poate creste usor. Sistemul de încãlzire a lunetei poate fi activat automat, fãrã avertizare, pentru a creste solicitarea motorului pe parcursul procesului de regenerare. Regenerarea în anotimpul rece. Dacã efectuati frecvent cãlãtorii pe distante scurte la temperaturi exterioare scãzute, motorul nu va atinge temperatura normalã de functionare. Prin urmare, regenerarea filtrului de particule diesel nu va avea loc, iar filtrul nu va fi curatat. În momentul în care cantitatea colectatã de particule atinge 80 % din capacitatea filtrului, lampa galbenã de informatii, iar pe ecran va fi afisat mesajul SOOT FILTER FULL SEE OWNER MANUAL (Filtrul de particule este plin, consultati manualul). Initiati regenerarea filtrului conducând autovehiculul pânã la atingerea temperaturii normale de functionare a motorului, de preferintã, pe o arterã principalã de circulatie sau o autostradã. Dupã atingerea acestei temperaturi, continuati sã conduceti autovehiculul timp de încã 20 de minute. Dupã încheierea procesului de regenerare, mesajul de avertizare este anulat automat. Edited 25 Mar 2013 by Dan Untea Share this post Link to post Share on other sites