Cristian Scutaru

Functie de Auto Down si Auto Up la geamuri electrice si alte "maruntisuri"

27 posts in this topic

Geamul soferului are din fabrica functie de Auto Down daca este electric logo.

Aceasta functie este realizata de un releu care se afla montat in consola din mijloc langa unitatea de comanda a geamurilor. Releul are nr. 6848215 si se mai gaseste in S/V40 in afara de 850. La S70 si V70 nu are rost sa cautati functia este incorporata in modulul de comanda.

Releul are 4 contacte si in mod normal daca faceti rost de el impreuna cu o unitate de comanda aveti si soclu cu fire.

Cele 4 contacte sunt urmatoarele:

1. Albastru este tensiunea de functionare si este activa cand este cheia in pozitia I. Se leaga de celalalt Albastru care mai este prezent

2. Negru masa. Se leaga de cel negru din cablul original

3. Galben : intrare releu trebuie conectat dupa buton

4. Verde: iesire releu merge spre motor.

Auto Down Pasager:

Trebuie "inserat" releul pe cablul Rosu-Negru .

Se taie cablul in doua.

Partea care vine de la unitatea de comanda se leaga de conectorul galben al releului

Partea care se duce spre consola de cel verde.

Auto Up Sofer:

Se taie cablul Albastru-Verde si se procedeaza analog ca la Auto Down pasager

Auto Up Pasager:

Se foloseste cablul Verde-Gri

In consola mai au loc 2 Relee , unul langa cel deja existent, al doilea de-a "curmezisul"

Auto Up sau / si Down pt geamuri spate

Geamurile din spate sunt un caz special deoarece ele au 2 seturi de controale fata/spate. Din ce am vazut in schema cred ca merge daca se lucreaza direct in usa din spate, acolo este si loc berechet, ar trebui in schimb tras curent la releu...

Transfer butoane inscriptie Auto

Daca mai aveti si unitatea de comanda se poate transfera butonul cu inscriptia "AUTO" pe cel de la pasager. Unitatea este clipsata. Se desface cu grija desi unele clipsuri sunt criminal de dure.

Butonul se scoate cu grija, atentie inauntru sunt ceva piese marunte sa nu le cautati dupa aia :smile:

Butoane luminate in spate

Usile din spate nu au butoane luminate ceea ce face utilizarea lor noaptea cam aiurea.

Desfaceti unitatea de comanda care se "dezmembreaza".

Scoateti cu grija capacul care basculeaza de pe buton

Vedeti cum e lipit LED-ul si dezlipiti-l

Transferati LED-ul pe butonul de la usa din spate.

Aplicati capacul basculant de la unitatea de comanda

Alternativ va puteti procura butoanele din 960 sunt identice dar super rare

post-5223-0-65278400-1359733693_thumb.jp

post-5223-0-32004400-1359733696_thumb.jp

post-5223-0-26128200-1359733699_thumb.jp

post-5223-0-62368700-1359733701_thumb.jp

post-5223-0-25865300-1359733704_thumb.jp

post-5223-0-68204600-1359733706_thumb.jp

post-5223-0-93623400-1359733708_thumb.jp

post-5223-0-43869000-1359733711_thumb.jp

post-5223-0-96217300-1359733713_thumb.jp

post-5223-0-41755200-1359733716_thumb.jp

post-5223-0-26122100-1359733718_thumb.jp

Schema Geamuri Electrice.pdf

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal buna treaba dar stii ceva merge si pe s 40 2000 .

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

S40 si V40 au acelasi releu. Pe S70, V70 si C70 au functia incorporata in modulul de comanda si nu separat in releu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca sar putea mai detaliat cum se face treaba asta ca mu prea le am cu electrica ar fii mult mai bine ( ca nu cumva sa fac vreo prostie) as multumii din tot sufletu .

multan fain

apropo eu am automat doar sa coboare pe partea soferului ceea ce nu inteleg este cum leg firele ,adica rosu negru de unde tai si unde lipesc

Edited by shacalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat acum pe planurile electrice de le S40 si din ce am vazut se pare ca butonul pt sofer are 2 trepte de activare...Schemele nu sunt asa de "explicite" ca la 850 si i-mi este greu sa apreciez cat de usor e de realizat. Teoretic se poate lua un releu si conecta direct la motor, are nevoie doar de alimentare si masa in rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o nelamurire.Pentru fiecare functie up si down iti trebuie cate un releu? Sau ca sa realizezi celelalte functii, este suficient sa legi firele la releul existent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt fiecare functie ai nevoie de un releu. Deci pe fata ca sa faci complet Up si Down automat mai trebuie 3 relee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi fain.Foarte util DIY.Mai stii si alte chestii care merg si la S/V40?:D

Edited by daann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi fain.Foarte util DIY.Mai stii si alte chestii care merg si la S/V40? :D

Teoretic ar putea merge "mod-ul" de la bord pt martorul de la Cruise control, primele S40 si V40 au acelasi sistem de cruise control ca si 850. Nu stiu insa daca se gasesc pt bord logourile pe care sa fie inscriptionat CRUISE sau daca cele pe care le-am folosit eu din V70 se potrivesc.

Ce nu pot garanta ca mod-ul cu Auto Up nu are efecte secundare. La primele modele ar trebui sa mearga pe la cele din 2002 am vazut ca geamurile sunt legate la inchiderea centralizata si la alarma (daca este prezenta)

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cruise nu am, asa ca...sunt curios daca totusi pot sa imi montez cruise.In alta ordine de idei, ce parere ai? Daca fac rost de relee si urmez tutorialul tau, am sanse sa imi iasa treaba? Sau e alta mancare de peste la masina mea fara de ale voastre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal as zice ca merge (m-am uitat pe schemele din 2000). Cruise in mod normal e relativ simplu de instalat:

- Pompa care vine prinsa cu un suport in spatele amortizorului stanga fata

- La pedale senzorii care intrerup daca apesi frana sau ambreiaj si care se conecteaza ca circuitul de vacuum de la pompa

- Releul de comanda care e in dreapta radiolui in bord

- "Bila de cauciuc" care actioneaza pedala de acceleratie

- Maneta de semnalizare

Aici e kit-ul complet poti sa vezi mai intai ce e la tine prezent pe masina http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1124030&ukey_assembly=239526&ukey_make=0&ukey_model=0&ukey_driveline=0&ukey_trimlevel=0&modelYear=0

Pt AutoUp la sofer se intercaleaza releul pe cablul Verde care pleaca din butonul de actionare de la sofer.

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...sa caut releele si ma apuc de treaba:D.Poate reusesc sa fac lucrul asta saptamana viitoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update pt S70 si V70:

Se foloseste acelasi releu ca la 850, S40 sau V70. Pt fiecare functie Auto aveti nevoie de un releu.

Auto Up sofer

Dati jos fata de la portiera.

Deconectati modulul de control de la geamuri (3 conectoare)

Deconectati conectorul de la oglinzi si cel care deschide clapa de la rezervor

La geamuri luati conectorul alb care era conctat langa cel gri (fiecare au 6 cabluri).

La cel Alb trebuie identificate urmatoarele cabluri (sunt numerotate pe stecher):

- cablul Albastru de la pozitia 2

- cablul Albastru-Verde de la pozitia 3.

- cablul Negru de la pozitia 1

La releu conectati cablul albastru de la releu cu cel albastru de la pozitia 2

Taiati cablul Albastru Verde. Capatul care intra in unitatea de comanda se leaga la firul galben de la releu, firul verde de la releu se leaga la celalalt capat rama liber.

Cablul negru de la Releu se leaga de cel negru de la pozitia 1.

Totul se izoleaza conform ISO si DIN :D

Auto Down pasager

Se da jos fata de la portiera si se deconecteaza unitatea de control.

Se identifica la conectorul mai mare care intra in unitatea de comanda (A) urmatoarele cabluri:

- Albastu la A1

- Alb la A5

Albastru de la Releu se conecteaza la A1

Se taie cablul Alb de la A1.

Capatul care intra la unitatea de comanda se leaga la cablul galben de la releu. Capatul ramas liber se leaga la cablul verde din releu.

Firul negru de la releu l-am conectat la un surub de la motorul de la geamuri (cel de 10 care tine motorul fixat). Este masa pt releu. La conector la pasager lipseste acest cablu.

Auto Up pasager

Analog cu Auto Down diferenta este ca in loc de cablul Alb de la A5 se foloseste cablul Verde de la A4. Restul identic.

Functiile de la pasager pot fi comandate din oricare buton (de pe partea soferului sau a pasagerului)

850 Auto Up si Down pt geamurile din spate

La fel cum am scris si mai devreme e nevoie de cate un releu pt fiecare directie.

In spate treaba e ceva mai complicata din cauza ca exista butonul care blocheaza functionarea in spate.

Aici sunt 2 posibilitati: the easy way si the hard way :D

The easy way:

Se conecteaza releul in felul urmator:

- Albastru releu impreuna cu Gri-Rosu

- Pt AutoDown se sectioneaza Rosu-Alb si se conecteaza cablul care intra in buton la galben din releu, celalalt capat la verde din releu,

- Pt AutoUp se sectioneaza Verde si se conecteaza analog cu AutoDown

- Negru de la releu se leaga la un surub din portiera de preferat unul de la geamuri de 10.

Dezavantaj

Era clar ca e ceva ;)

Functia functioneaza doar cand butonul din consola de mijloc e pe ON. Cu OFF se taie curentul de alimentare la releu...

Cablajele sunt valabile dpdv al culorilor pt ambele portiere.

The hard way

Pt a elimina dezavantajul de la easy :D trebuie tras un fir de alimentare pt releu. De la consola.

Trebuie luat de la conectorul gri din consola de sub priza de 12V de la bricheta de la cablul gros allbastru si dus pana la usa respectiva...Cablul sa fie sanatos macar de 1,5mm².

Diferenta la conectare fata de easy way este ca se leaga cablul albastru de la releu la acest cablu nou tras.

Eu personal cred ca am sa merg pe easy way :)

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Up si Down S70 / V70 spate

La fel ca si la 850 este problema ca nu este alimentare permanenta pt releu. Deci ori trageti un cablu cu alimentare din fata sau faceti compromisul ca functia este atata timp disponibila cat nu blocati geamurile din spate cu butonul OFF de la sofer.

In caz ca ramaneti pe varianta "easy going":

Albastru de la releu se conecteaza la cablul Gri-Rosu de la pozitia 3 din butonul de comanda.

Negru de la releu la un surub de la unitatea de geamuri (sa faca masa e important)

Auto-Down

- cablul care se folloseste este Rosu--Alb de la pozitia 5. Se taie cablul. Capatul spre buton se leaga cu cablul galben din releu, celallat la cel verde.

Auto-Up

- cablul care se folloseste este Verde de la pozitia 4. Se taie cablul. Capatul spre buton se leaga cu cablul galben din releu, celallat la cel verde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezavertizare :D

Am montat dupa amiaza la amicul cu T5 inca 5 relee :) 1 in fata pt Auto Up la pasager si inca cate 2 in usile din spate.

Partea frumoasa este ca geamurile spate functioneaza chiar daca butonul din consola e setat pe OFF. Ce nu functioneaza asa cum era de asteptat este functia Auto a releelor deoarece acestea nu mai primesc curent.

Ce e mai "prost" este ca releul inchide doar cand intalneste un obstacol de netrecut. Eu nu am reusit cu mana sa i-l opresc ...deci avem practic o mica ghilotina :D

Asa ca eu am sa i-mi montez pe spate doar Auto Down...vreau totusi ca juniorul sa pastreze toate extremitatile :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma fac pentru un amic un mic cablaj care va fi intercalat la conectorul care pleaca din unitatea de comanda la geamuri (valabil doar la 850). Cele 3 relee vor realiza functia de Auto Up la sofer si Up & Down la pasager. Ca loc releele vor sta sub radio sau mai bine zis in spatele scrumierei. Loc este garla acolo. Marti ar trebui sa am versiunea finala si am sa pun poze. Montajul e programat pt miercuri.

Poze de la Work in Progress :)

Acuma fac pentru un amic un mic cablaj care va fi intercalat la conectorul care pleaca din unitatea de comanda la geamuri (valabil doar la 850). Cele 3 relee vor realiza functia de Auto Up la sofer si Up & Down la pasager. Ca loc releele vor sta sub radio sau mai bine zis in spatele scrumierei. Loc este garla acolo. Marti ar trebui sa am versiunea finala si am sa pun poze. Montajul e programat pt miercuri.

Poze de la Work in Progress :)

post-5223-0-97739900-1362316604_thumb.jp

post-5223-0-46482600-1362316626_thumb.jp

post-5223-0-18638400-1362316627_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi au fost livrati si conectorii de la Volvo (7€ 4 bucati)

Din pacate Volvo nu mai livreaza conectorii gri doar in negru. Diferenta este ca au o "cheie" care impiedica in mod normal ca unul gri sa se potriveasca cu cel negru. Aceasta cheie se poate indeparta f. usor cu un cutter.

Maine cel mai probabil voi monta cablajul la un amic si am sa mai postez niste poze si "schema"

post-5223-0-22073100-1362507797_thumb.jp

post-5223-0-84095300-1362507797_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteptam poze, scheme - ca ne e "foame" - a venit primavara si avem chef de mesterit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmatoarele componente sunt necesare: 3 socluri relee clasice cu tot cu fire sau prelungiti firele de la soclurile originale Volvo. 2 conectori Volvo cu 14 pozitii Nr 968410 si 968411. 10 Pini ISO (ca la Radiourile contemporane) si 10 Conectori ISO (mama) pt cealalta parte. Un patent de crimpat este foarte indicat. 3 Relee AutoDown. In caz ca nu le avezi se pot face punti la soclul releului pt a nu intrerupe circuitul.

In 968410 se introduc pinii ISO.

Schema este si in PDF desenata.

Pt cablul de alimentare (Pozitia 10) si Masa (11) este nevoie de cablu cu 2mm², in rest 1,5mm².

Cablajul meu are cam 25cm lungime.

Alimentarea de la relee se crimpeaza impreuna cu cablul de la pozitia 10. Pt ca si asa e f gros cablul am legat 2 relee la un capat si unul la celallalt. Analog cu masa la poz. 11. Am izolat suplimentar cu ISO band conectorii de la 10 si 11 pt ca sunt f grosi si sa nu cumva sa faca contact .

De la releele AutoDown se conecteaza intrarea (Galben, vezi si poza cu soclul releului) la conectorul cu pini ISO (968410).

Iesirea releelor (Verde) se conecteaza la conectorul cu conectorii mama (968411).

Releele practic sunt "intercalate" . Deci de ex pt realizarea Auto UP la sofer (FL front left) se conecteaza galben la pozitia 1 si verde tot la pozitia 1 la celalalt conector.

Pt Auto Down Dreapta se foloseste pozitia 4, Auto Up Dreapta pozitia 3.

Restul cablurilor (pozitiile 2, 6, 8, 5, 7, 9) se conecteaza 1:1.

Montaj

Scoateti scrumiera (2 Torx 15) urmat de bricheta (2x Torx 25). Deconectati conectorul gri si eventual cel galben daca aveti incalzire in bancheta din spate.

Trageti covorul de pe partea pasagerului care e langa consola din mijloc la o parte. Scoateti aparatoarea din plastic de pe laterala.

Conectorul gri care e fixat in consola (partea care vine de la cablajul masinii si nu de la unitatea de comanda) are 2 urechi cu care este fixata ca sa nu se miste. Extrageti conectorul din prindere si trageti-l in spate afara. Cu grija sa nu stricati vreun cablu, Ajuta sa extrageti si conectorul galben cu 6 pini de alaturi.

Cu un cutter decupati "cheia" de la conectorul negru din partea superioara (de la conectorul cu conectorii mama ISO). Este o denivelare pe partea superioara. Acelasi lucru trebuie facut la conectorul gri care vine de la unitatea de comanda. Astfel acuma intra conectorul gri in cel negru. Este si o poza unde am marcat unde este aceasta cheie.

Introduceti cablajul "custom" in cablul care l-ati extras din consola. Fixati relelle cu banda dublu adeziva sau orice altceva ca sa nu faca zgomot la mers.

Introduceti la loc capatul ramas liber de la cablajul custom in consola si fixati-l in prindere. La fel conectorul galben.

Conectati unitatea de comanda a geamurilor.

Montati la loc bricheata si scrumiera. Montati la loc acoperitoarea din dreapta si covorul.

Happy time :D

Precizari suplimentare

Daca nu aveti toate releele puteti introduce punti intre cablul galben si verde de la releu. Luati 2 pini pt papuci si introduceti in soclul releului.

Spor la surubait!

Cristian

AutoDown850.pdf

post-5223-0-41818900-1362557232_thumb.jp

post-5223-0-30902800-1362557515_thumb.jp

post-5223-0-92646400-1362557519_thumb.jp

post-5223-0-71549200-1362557524_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am montat cablajul la un amic cu un 850 din 1997 (144cp). A functionat totul plug & pray :D Cel mai "complicat" a fost sa eliberez conectorul gri din prinderea de la consola si sa i-l trag afara . Ceva poze de la actiune

post-5223-0-03742400-1363118877_thumb.jp

post-5223-0-96509700-1363118877_thumb.jp

post-5223-0-71297200-1363118878_thumb.jp

post-5223-0-41901700-1363118879_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos lucrat.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toată lumea, Cristi, spune-mi te rog, se pot folosi alte relee in lipsa celor originale volvo ? Multumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toată lumea, Cristi, spune-mi te rog, se pot folosi alte relee in lipsa celor originale volvo ? Multumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now