Cristian Scutaru

Senzor de inclinare (tilt) pt alarma Guard II

33 posts in this topic

Pt cei care au modulul der alarma Guard II (se recunoaste dupa telecomanda, are butoanele aranjate unul sub celalalt, pe cel mic scrie de obicei Panic) se poate adauga relativ ieftin modulul care recunoaste inclinarea masinii (cand de ex cineva incearca sa fure o roata :D )

Modulul original costa o mica avere (undeva peste 200 de Euro) deci era cumva exclus.

Uitandu-ma pe eBay dupa un senzor compatibil am descoperit ca modulele din BMW seria 7 din aceeasi perioada arata identic cu cele din Volvo mai putin eticheta :D

Am facut rost de planurile electrice si am descoperit ca sunt conectate identic ca la Volvo.

Avantajul este ca seria 7 BMW a avut alarma mereu instalata practic si eBay-ul e full de senzori de inclinare.

Senzorul are mai multe camere care sunt umplute cu un lichid care ataca lacul de pe mese :D si care banuiesc ca este bun conductor electric. In doua camere se afla cate 2 contacte. Banuiesc ca atunci cand se inclina masina lichidul intrerupe contactul de la un set de contacte si chipul din modul declanseaza alarma.

Ce mai lipseste este suportul cu care se prinde senzorul in portbagaj si bucatica mica de cablu care merge la cablajul masinii (de la 96 incolo, modelele mai vechi nu au cablajul montat dar nu e o tragedie).

850 Model 1996 si 1997, V70 pana 1999 (exclusiv) au acelasi senzor

Suportul are nr 9166468 si costa in jur de 7 euro la dealer

Cablul are nr 9166659 si costa in jur de 10 euro.

Daca nu aveti alte accesorii montate la alarma (de ex senzorul de sticla sparta) mai trebuie un cablu care se monteaza in capul releului Guard cu nr 9166822 si care costa cam 10 euro. Releul se afla sub volan pe randul 2 de relee este un releu negru care are o mufa verde cu 5 pini in "cap". In aceasta mufa se introduce acest cablu. Tot in zona respectiva trebuie sa fie un stecker alb cu un singur fir in el care nu e conectat. Acest stecher vine din portbagaj de la senzorul de tilt si trebuie conectat cu acest mini cablu.

Montajul se face sub placa mica dreapta din portbagaj. Este o gaura de ghidaj alba in care se introduce "nasul" de la suport si o gaura cu filet in care intra un surub scurt de 10 (metric 6).

Conectorul de la cablajul masinii este si el prezent.

850 Model 95 si anterioare

Alarma Guard II a fost introdusa incepand cu 96 si din aceasta cauza masinile din 95 si mai vechi nu sunt preechipate din fabrica.

Dar nu e o tragedie

Senzorul se monteaza la fel trebuie in schimb data gaura pt prindere

Trebuie tras si un fir din portbagaj pana la relee de-a lungul pragului (pe sub acoperitoarele din plastic de la praguri)

Trebuie un stecher cu 4 mufe pt a conecta senzorul. 3 Fire sunt necesare: 1 este masa si ar fi bine sa fie negru, 2 este plus continuu (rosu) si 3 este linia de comanda (senzorul trimite masa cand declanseaza) si trebuie prelungit pana in fata la releu.

Plus continu se gaseste in portbagaj pe partea stanga (a soferului) sub acoperitoarea de jos de la stopuri. Acolo este un cablu f gros care e de fapt gandit pt remorca (plus continuu)

Conector cu 4 mufe are nr 968384 si costa max 1 euro :smile:

Mai aveti nevoie de 3 conectori ISO pt crimpat care se gasesc de ex la sectia audio de la un magazin de electronice

Stecherul de la releu cu un fir are nr 968377 si este necesar un pin ISO .

Suportul pt 854 si S70 are nr 9166467

post-5223-0-24775300-1360060653_thumb.jp

post-5223-0-15889500-1360060654_thumb.jp

post-5223-0-60021600-1360060654_thumb.jp

post-5223-0-04287900-1360060655_thumb.jp

post-5223-0-48343500-1360060655_thumb.jp

post-5223-0-01822900-1360060656_thumb.jp

post-5223-0-75043200-1360060782_thumb.jp

post-5223-0-96708500-1360060928_thumb.jp

post-5223-0-67597700-1360060929_thumb.jp

post-5223-0-76305300-1360060931_thumb.jp

post-5223-0-41872600-1360060932_thumb.jp

post-5223-0-91573400-1360060932_thumb.jp

post-5223-0-12060000-1360061087_thumb.jp

post-5223-0-97835000-1360061087_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am telecomanda originala...ca multe as mai fi facut de pe topicurile astea utile :crybaby:

Multumim pentru Topic !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt 850 sunt 3 tipuri de telecomenzi si 3 tipuri de alarme :smile:

Inchidere centralizata "clasica"

- are 2 butoare Lock si Unlock

- modulul se afla in dreapta langa torpedo (trebuie scos afara torpedoul).

- se poate instala f usor (se baga stecherul care este deja precablat in unitate si gata)

- telecomenzile se invata in felul urmator: se baga cheia in contact si se invarte de 5x ori cheia din pozitia 0 in pozitia 2 (contact motor). Dupa a 5-a oara se lasa cheia pe contact motor si se apasa un buton de la telecomanda. Daca sunt mai multe telecomenzi disponibile se apasa una dupa alta toate telecomenzile. Totul se desfasoara timp de 30 de secunde. Dupa acest interval daca au fost invatate telecomenzi noi, toate celelalte invatate anterior sunt sterse din memoria modulului.

Alarma simpla

- este compusa din releul rosu, contact la capota motor langa baterie, LED bord, sirena in spatele motorului la bucsa care fixeaza sus motorul. Toate modelele sunt precablate.

- Alarma este activata de inchiderea centralizata (inchidere cu cheia sau cu telecomanda). Nu este important cu ce inchizi sau deschizi masina (de ex inchizi cu telecomanda si deschizi cu cheia).

- Daca alarma a fost activata se intrerupe masa la demaror. LED-ul din bord ramane aprins continuu.

Alarma Guard I

- are un modul de comanda pe stalpul A de la sofer

- telecomanda are o forma foarte dubioasa

- contine elementele de la alarma simpla si poate avea in plus senzori de sticla, tilt si ultrasonici

- Telecomanda se invata in felul urmator: se inchid toate usile, capota motor si portbagaj. Se pune contact motor. Tasta de pe modulul de comanda se tine apasata pana cele 2 diode incep sa fie aprinse. Cu tasta de pe modul se poate alege memoria unde se salveaza telecomanda (3 sunt disponibile si se avanseaza cu un click pe buton pe memoria urmatoare) <explicatie de inginer :D > . Se apasa pe butonul de telecomanda. Modulul de comanda confirma codul primit prin clipirea LED-urilor

- Alarma Guard I activeaza ea inchiderea centralizata si trebuie dezactivata cu telecomanda. Daca masina a fost inchisa cu telecomanda si se deschide cu cheia alarma se declanseaza si blocheaza demarorul.

- Alarmele Guard I sunt "renumite" pt functionarea eronata...

Alarma Guard II

- contine elementele alarmei simple si poate fi upgradata cu senzorul tilt si cu unul din sezori: sticla sau ultrasonic

- Telecomanda se invata in felul urmator: se inchid usile, capota si portbagajul. In intervalul de 10 secunde trebuie invartita cheia de 5x din pozitia 0 in pozitia II (contact) si se lasa pe contact dupa a 5-a oara. LED-ul de pe bord incepe sa clipeasca. Se apasa in urmatoarele 15 secunde pe un buton de la telecomanda. Urmatoarea telecomanda daca exista samd. La fiecare telecomanda nou invatata LED-ul confirma printr-o aprindere prelungita si apoi incepe sa clipeasca timp de 10 secunde. Se taie contactul.

- Analog cu Guard I alarma controleaza inchiderea centralizata. Daca se deschide cu cheia masina care a fost inchisa anterior cu telecomanda se declanseaza alarma. LED-ul din bord ramane aprins ca martor si se stinge dupa ce alarma a fost dezamorsata si s-a pus contact motor.

Inca o precizare:

Modulele si telecomenzile sunt "Market specific" adica functioneaza pe diferite frecvente in functie de tara de desfacere. De ex un releu Guard II din Anglia nu functioneaza decat cu telecomenzi din Anglia.

post-5223-0-80886600-1360067802_thumb.jp

post-5223-0-20484900-1360067803_thumb.jp

post-5223-0-30474500-1360067985_thumb.jp

post-5223-0-20242300-1360068474_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze de offtopic insa am o intrebare, de fapt 2:

1. Unde ai fost pana acuma?

2. Ce faci in ultimul week-end din august - 30 august - 1 septembrie?

:smile:

Multumim frumos de topic-uri - desi nu sunt potential "client" pentru topicurile tale, nu pot sa nu imi exprim admiratia pentru cat de complet si la obiect ai descris DYI -urile.

Multumim frumos!

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pe www.motor-talk.de :D

2. Depinde ce e in oferta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu trebuie sa vii la o intalnire de-a noastra - stii cati bani ai face din consultanta? :)

Ocazia ar fi Nationala 2013 - este si un topic deschis pe subiectul asta. Insa data fiind meticulozitatea cu care ai prezentat DYI, ar trebui sa ajungi cu o saptamana inainte si sa pleci cu una dupa - anticipez numar mare de clienti.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mai am intalnirea anuala de aici e la nord de Hamburg pe la Marea Nordului, anul trecut a fost o orgie de surubaiala:

- montat geamuri electrice in limuzina 93 (nimic precablat)

- schimbat de pe trapa manual pe trapa electrica la aceeasi limuzina (evident nimic precablat)

- montat scaune electrice fata (sofer si pasager) su cablare originala si schimbat husa la un scaun

- schimbat oil trap la un 2,5 20V

- maruntisuri de genul compresor clima :smile:, erori etc...Poze de anul trecut https://www.dropbox....ira7/bV_oSKIMY2 :D (cel mare i-s eu :D )

PS Interiorul limuzinei este acuma montat la mine. Iar geamurile electrice au aterizat in alt 850 la berlin (montat ieri suntem f eficienti la reciclatul pieselor ;) )

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumoasa Intalnirea voastra !

Din pacate, la Intilnirile noastre nu prea se mai surubareste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici Matrixxx are dreptate - nu prea surubarim ca facem un drum lung pana la intalnire si atunci ne simtem bine, ca timpul e scurt. Insa zic ca putem sa facem surubaiala si noi - cred ca ne lipseste "calificarea" - daca vii si tu poate initiem si surubaiala. Mi-ar placea sa ma uit sa invat, ca nu ma pricep deloc la mecanica si respectiv la "customizari".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi ne intalnim aici de vreo 3 ani. In primul nu s-a surubait deloc, al doilea doar maruntisuri (relee cu Coming Home si chestii similare). La al treilea ne-am facut de cap. :D Sotiile si prietenele nu prea au fost "amused" asa ca s-a convenit ca sa ne intalnim pt surubait in "afara" programului. Plus ca numai anul trecut ne-am putut desfasura asa cu surubaitul ca am fost pe un teren privat, in rest pe campinguri si daca te prind ca surubaiesti la masina te sparge garda de mediu :D.

Asa ca am "cazut la pace" si ne intalnim separat pt surubait in August ca sa mai recuperam cate ceva https://www.dropbox....n6jw/3YSqWw2OIB

La primele 2 intalniri am avut un dement din Irlanda care a venit cu V70 R la intalnire (2000+ km un tur :) ) Desi daca e sa vin si eu la "nationala" mult mai putin nu am :), plus ca el a avut tot drumul autostrada...

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ne pui si noua adresa exacta unde va intilniti in August - ca s-ar putea sa mai fie un "dement" care ar dori sa ajunga sa va vada (adica eu) :hello:. Poate si altii.

In Iunie sint in Slovenia la Intilnirea lor anuala, asa ca in august (daca am liber) pot veni cu mare drag. Doar ca nu ma descurc deloc cu limba germana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect pentru intalniri , foarte frumos !

Eu am o alarma de pe un 850 de irlanda (RHD) , momentan nu am montat-o . Am releul rosu , dar fara vr-un pinout pentru senzori + modulul negru din poza de mai sus care vine montat langa torpedo so alarma simpla .Ca sa trec pe guard 1 , sa inteleg ca trebuie sa schimb releul rosu cu unul cu pinout ?

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ai alarma "clasica" daca nu are conector pe releu. SIncer am citit numai chestii nasoale de Guard I si recomand Guard II. Sunt si mai dese prin eBay , Guard I este f rar. Si telecomanda e oribila la Guard I :smile:

Releul negru cu conector vine sub volan. Modulul negru este receptorul de telecomanda "clasica" cea cu 2 butoane Lock si Unlock. Releul Guard II contine si modulul de receptie pt telecomanda.

Modulul de la torpedou nu e necesar pt Guard sunt 2 sisteme diferite si independente

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep daca i-l iei cauta tot pe egay-ul englezesc si telecomenzile altele nu o sa functioneze

Daca i-l cumpara cineva care are un V70 sau S70 o sa aiba o surpriza la montaj :D

Telecomanda de ex http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-2-BUTTON-REMOTE-CONTROL-KEY-FOB-850-940-960-/370753489208?pt=UK_Car_Accessories_Safety_Security&hash=item5652a14938

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh , mai am de munca o gramada pana ajung la capitolul alarma :P dar e bine de stiut pe viitor .

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Nu stiu ce alarma are masina, darrrrrr... am senzorul de inclinatie montat in portbagaj, inchiderea centralizata care functioneaza si ledul rosu care sta mereu aprins in bord. Asa am luat masina.fara telecomanda adica. Ce si unde trebuie sa caut sa fac alarma sa mearga????

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ai mai mult ca sigur Guard II. Cauta la relee sub volan releul negru cu un stecher verde "in cap". Scoate-l afara si noteaza nr releului (codul de 6-7 cifre). Cu el se poate vedea pt ce piata de desfacere a fost construit releul. Cu informatia asa i-ti poti procura la SH telecomenzi care pot fi invatate de releu.

E putin dubios ca ledul sta aprins mereu. Asta arata ca alarma a fost declansata. In mod normal cand pui contact se sterge ledul....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat releul rosu .....dar nu schiteaza nimic , porneste normal . Hmmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadim, repet: nu iti fa de lucru cu alarmele originale Volvo, ca is pacatoase rau.

Cu asa ceva, iti triplezi sansele sa pleci acasa pe jos. :P

Eu am impins la 440 de mi-au sarit capacele (pana dupa colt, unde e unghi mort la antena gsm), pentru simplul fapt ca la noi operatorii de telfonie mobila pun antenele si frecventele dupa cum ii taie capu.

Gaseste si tu alta jucarie. Asta nu are nici un haz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai citisem asta pe undeva cu frecventele de gsm , nu stiu de ce dar parca OEM e OEM :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreaba-l pe Tomitza daca nu ma crezi.

Cred ca sunt printre cei mai mari fani accesorii originale dar asta chiar nu merita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul rosu oricum nu e alarma, e modulul de telecomanda de la modelele din 97. Chiar daca scrie alarm pe el...Singura chestie care o face este sa porneasca avariile ca sa confirme inchisul si deschisul masinii. Guard I sunt foarte pacatoase, Guard II pana acuma nu a facut nici o problema . Totusi nu am incredere totala si merg cu 210-le in portbagaj :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe geamul de la sofer ( de la masina de la care am luat alarma) scria Volvo Alarm :D , faza e ca avea modulul rosu + modulul negru din partea dreapta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

So , alarma merge :D Daca inchid usile din cheie si le deschid din interior urla raaaau si se aprind avarile :P

Modulul negru din partea dreapta este receiver-ul telecomenzii .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now