marshall

Claxon nefunctional!

11 posts in this topic

Va salut camarazi de arme!

Am tastat trei semnul exclamarii pt ca ma roade forte tare problema claxonului.Nu ii constientizezi adevarata valoare pana nu esti privat de functia acestuia.Scenariu: cel din fata da cu spatele, tu incerci disperat sa il atentionezi apasand cu forta contactul de pe volan care nu da nici un rezultat ,incepi sa tipi isteric in habitaclu dar afara nu razbat prea multi decibeli,aproape ca vrei sa cobori sa ii bati in geam colegului di fata care intre timp ti-a atins frumusete de masca... punct

Iertati-mi compunerea de mai sus,dar trebuia sa subliniez cumva importanta domnului claxon.

Problema sta asa: a incetat din viata subit in timpul unui drum prin tara cu multa zapada+sare+nisip,dimineta functiona dar peste trei ore mort si de atunci asa a ramas si au trecut sase saptamani.

Am banuit ca ar fi siguranta fuzibila pe care nu am gasit-o in nici un panou,apoi am suspectat claxoanele care din cand in cand se auzeau ba pe joase ba pe inalte si am achizitionat 2 buc din dezmembrari,am demontat grila ,si primul claxon dat jos avea apa in interior ,asa ca am banuit ca am gasit vinovatul,dar nu a fost asa.

Am verificat prezenta tensiunii in ambele mufe si zero,am sesizat faptul ca sunt montate in paralel urmarind conductorii pana la un punct dupa care se impune demontarea barei fata si m-am oprit.

Ar mai fi varianta contactului de pe volan ,dar din cate stiu acolo ar trebui sa fie mai multi contacti si probabilitatea de a fi crapat toti este foarte mica ,si bineinteles cea a sigurantei fuzibile care nu am depistat-o.

Va multumesc anticipat pentru rabdarea alocata citirii topicului!

Weekend frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la s80, in momentul cand a inceput sa se auda numai claxonul de inalte am tinut undeva la 30 de secunde apasat pe butucul volanului pentru a claxona. Dupa ce au trecut aproximativ 30 secunde de claxonat.....s-a intrerupt claxonatul...arsandu-se siguranta!!! Cauta bine siguranta...la mine era din cate imi aduc aminte sub plansa de la picioarele soferului. Inainte de a schimba claxoanele...vezi ca au niste suruburi pe spate. Daca misti de acele suruburi s-ar putea sa le trezesti la viata. Cel putin la mine a mers, facand proba direct la bateri.Deja le montasem pe cele noi, chinezesti care se aud aproape ca cele originale.(putin mai subtire insa). Pe cele vechi le tin..."pentru zile negre".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, s-o luam incet.

Ca sa vezi daca ai tensiune pe mufa claxonului, trebuie sa o masori punind pe cineva sa apese pe volan(contact) IN TIMP ce masori. Apoi poate fi masa de la claxon, dar daca ai tensiunea bateriei cind se apasa pe volan nu e din mufe ci din claxonul propriu zis.

Daca nu e tensiune, trebuie desfacut volanul.

Cam asta e in mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am masurat tensiunea la mufa s-a inchis circuitul de pe volan si nu am avut tensiune la mufa.Mufa are + si - asa ca nu cred ca are masa ,pe klaxoanele prezente pe masina am aplicat tensiune si dau semne de galagie.La xc 70 primul si cel mai accesibil panou de sigurante este in stanga bordului dar din pacate nu are nici una si inscrisul ''horn'' sau combinat cu un alt subansamblu.

O sa incerc sa desfac capacul volanului sa vad daca pana acolo am tensiune.

Ma intreb daca o fi complicat procesul de desfacere a cestui capac?

Multam' pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu vad ca ai o siguranta pentru cele 2 claxoane, in panoul stinga de sub bord, de 15 A. Ai verificat-o ?

post-96-0-60840200-1361022746_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la S60 am si un releu pentru claxon in cutia de sigurante din compartimentul motor. Scrie pe capacul de la sigurante unde este pozitionat. Il poti inlocui cu altul de langa sa te convingi daca este bun sau nu

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc matrixxx,ma duc acum jos sa verific , nu stiam ca am si acolo un panou.

In compartimentul motor am verificat ,dar nu am depistat nimic legat de klaxon,mai verific inca o data.

Va doresc o duminica placuta!

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ne spui daca ai rezolvat si cum.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx,trebuie doar sa-mi spui cum preferi,sec ,demisec, alb ,rose foarte rece,la temperatura camerei :) functioneaza!

Era intradevar siguranta F3 din panoul de sub bord. Iti multumesc pt informatie!

Cel mai probabil vinul ti-l voi inmana la nationala. Numai de bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rose, cu bruma pe sticla.

Sa te bucuri de masina, alaturi de cei dragi tie !

Inca un suflet facut fericit.

Te trec pe lista. Oricum nu ajung in rai, cel putin nu in locul ala plictisitor cu verdeata si bla-bla-bla. :beertogether:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fii sanatos Matrixxx! Asa ramane, cu bruma din belsug! :salut:

Multumesc inca o data!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now