Posted 16 Feb 2013 · Report post Cumpar rulota, 4-5 locuri de dormit, an 95+, inmatriculata sau posibilitate inmatriculare, dotari minime: toaleta cu dus, boiler pe gaz, depozite apa, cort atasabil, eventual baterie propie, panouri solare, generator, etc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Feb 2013 · Report post maurice stie multe despre ele daca vrei merem in england Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Feb 2013 · Report post Da, mai stiu si eu cate ceva, buba e ca de acolo nu o pot trage cu masina mea, se pare ca nu exista documente de transport legale. In alta ordine de idei englezeasca as vrea ma ales ca am si fini care sunt acolo de vreo 10 ani. Daca nu gasesc aici in tara o sa plec in europa sa o iau. Sa vedem ce apare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Feb 2013 · Report post Stiu sigur ca in Targu Secuiesc sunt cel putin 4-5 locatii unde se vand rulote.Momentan nu stiu exact unde sa te trimit dar stiu ca le-am vazut in drumul meu spre Bacau Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Feb 2013 · Report post Da sunt trei numai cu rulote plus cativa care au si rulote printe masini. Din pacate au rulote sub 95, doua trei am gasit si peste 95 dar nu ce caut. Am vazut ceva interesant pe la Cluj cu preturi cam sus dar mai aproape de ce caut eu. Orice recomandare e bine venita, multumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Feb 2013 · Report post Da, mai stiu si eu cate ceva, buba e ca de acolo nu o pot trage cu masina mea de ce ,o doare???? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Feb 2013 · Report post incearca la CMPERLAND comanesti -bacau, intra pe site Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Feb 2013 · Report post Depinde cat bani vrei sa dai pe ea si ce vrei sa faci cu ea bineinteles. La ce ai trecut in primul post pretul ar fi 3000 - 4000 euro. Poti gasi si mai ieftin dar mare atentie la probleme ascunse. Pe afara e un pic mai ieftin dar trebuie sa stii unde sa cauti. O varianta este UK-ul dar foarte multi se feresc sa le cumpere din cauza umezelii climei ce deterioreaza caroseria (lemn) si accesul mai greu la piese de schimb decat la cele produse "pe continent", Cumpara-ti ceva pana in primavara ca dupa aceea mai cresc preturile putin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post Salut, Nu ma pricep foarte bine la RV, dar imi place acest "sport". Chiar zilele astea m-am uitat pe Autovit dupa o rulota si asta mi-a placut : http://www.autovit.r...s-T3533282.html Poate te satisface si din cate vad, ai si cu ce o trage.... Bafta Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post Bugetul initial a fost de 3000-3500€, ulterior am crescut la 4000€ daca totusi imi place ceva mai urc dar nu vreau sa sar cu toate taxele aferente (daca e cazul) de 4500€. incearca la CMPERLAND comanesti -bacau, intra pe site Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post Olanda e cam cea mai mare piata de rulote SH. Fata de nemti le au ceva mai mici, mai putin dotate si mai uzate. Asta daca iei aceeasi rulota (an, model, etc) din Olanda sau Germania. Gasesti foarte multe, timp sa ai. Sfatul mei e sa-ti cumperi una cat mai aproape de ce-ti doresti ca sa nu trebuiasca sa adaugi prea multe ulterior. Toate sunt scumpe si o piata de SH la accesorii nu prea exista, muncesti de-ti vine rau sa tragi un cablu sau un furtun, nu mai zic sa montezi AC-ul sau boilerul de apa calda. Cel mai important este sa te hotarasti ce vrei sa faci cu ea, mergi in tara sau afara (nu conteaza) si stai acolo 2-3 saptamani sau alergi ca apucatul prin toata Europa cu opriri mici. Conteaza foarte mult greutatea si latimea. Gandeste-te ce aerodinamicitate ai tragand dupa tine un perete de 2,4 latime si 2,6 inaltime. Ia una in jur de 1000 kg daca mergi mult si una mai grea daca nu. 1000 kg alea declarate de producator nu includ bagajul, aerul conditionat, butelia/buteliile, rezervorul de 100 litri apa, cortul si fiarele de la el, bateria de 100 Ah, 25-30 de beri, gratarul, mancare si alte acareturi inutile si indispensabile totodata. Eu am tras si 1000 kg in acte / 1200-1300 real cu latime de 2,1 m si acum am de vreo 1500-1600 cu latime 2,4 m. E diferenta mare, plusuri la confort si minusuri la condus/consum/viteza/etc. Cred ca asta este limita maxima de greutate1400-1500 kg, confortabila totusi, pe sasiul de XC70/D5 (cam acelasi lucru si XC90). In acte are peste 2000 kg dar eu unul n-as vrea sa incerc asa ceva. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post din cite stiu eu nu e problema sa inscrii rulotele din anglia daca vrei sa stii ce se cum o sa ma documentez Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post Apropo de consum, cu cati litri/100km a crescut consumul presupun ca mergi cam la 90km/h? Da ma gandesc ca una mai usoara e binevenita pentru plimbari mai lungi si stationari mai scurte si daca stau mai mult doar nu o sa stau in ea, doar o sa dorm. Avantajul e ca nu ma grabesc si sunt destul de "elastic" si la portofel si singur sau cu ajutorul vostru poate, poate o sa iasa pe gustul meu. Pentru inscriere e nevoie de o declaratie notariala cu ce ai aduso, cu asta hai ca ma descurc, mai greu e cu numarul de circulatie, ce numar pun eu pe rulota ca nu are certificat de inmatriculare.PS aici e pentru feraru3333. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post Salut, Nu ma pricep foarte bine la RV, dar imi place acest "sport". Chiar zilele astea m-am uitat pe Autovit dupa o rulota si asta mi-a placut : http://www.autovit.r...s-T3533282.html Poate te satisface si din cate vad, ai si cu ce o trage.... Bafta Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2013 · Report post Consumul creste exponential cu viteza. Daca la 90 am sub 10 % la 110 sare la 12%. Viteaza uzuala este 100-110km/h pe autostrada. Daca ai vant din fata mai creste 1 pana la 2 litri. Viteza maxima legala este 100km/h daca ai carlig antibalans la care mai adaugi marja de +/- 10 km/h. La ce vrei tu nu prea o sa gasesti rulota sub 1000 kg. Astea noi sunt si mai grele decat acum 10 ani. Cortul este un moft care nu merita decat daca stai mult intr-un loc. Are peste 50-60 kg cu tot cu fiare si se pune greu. Eu l-am pus de 3-4 ori in 3 ani. Acum mi-am luat la asta noua o terasa de la Fiamma www.youtube.com/watch?v=vaMvuv1ORso si o pun in 10-15 minute singur, e usoara si nici nu mai ocupa loc in rulota sau masina. Generator gasesti oriunde si unul tip valiza de 1 kw nu-i nici scump nici greu (gasesti nou sub 300euro de la kipor) dar nici asta nu-i obligatoriu. Panouri solare da dar doar daca le iei pe ea, altfel sunt scumpe sa le pui ulterior. Prost este ca imbatranesc repede si le scade randamentul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2013 · Report post de acolo pina aici baietii au pus nr din spate pe rulota dar masina care le tracta era inscrisa in anglia Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2013 · Report post Am gasit cam asa ceva : http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/caravans-hobby/m634052369-hobby-de-luxe-400-bouwjaar-1997-met-zgan-voortent-en-luifel.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr , sper sa o scot sub 4000€. @Maurice daca cu rulota la 90km/h iti consuma sub 10%, atunci fara rulota cat consuma tot la 90km/h, generator am chiar doua unul mic de 1kw cu autonomie mica si consum mic si altul de 2,2kw care are si 38ov si 12v, panouri poate pe viitor, desi nu cred ca balanta pret-nevoi e favorabila. Si rulota intr-un final e o "dambla", la folosirea off e ok dar la on nu se merita, un camping in grecia, spania ma costa cam 30€/noapte iar o cazare modesta maxim 35€/noapte doua persoane chiar si trei. de acolo pina aici baietii au pus nr din spate pe rulota dar masina care le tracta era inscrisa in anglia Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2013 · Report post Salut, ca un exemplu, va spun ca eu mi-am cumparat un "trailer tent" din UK si am rugat un "transportator" de persoane/colete care merge saptamanal in UK sa mi-o aduca. Costul transportului pentru aceasta (in conditiile in care a fost tractata, nu pe platforma) a fost de 300 pounds cu ridicare de la 30 mile de Londra. Daca era rulota imi lua 400 pounds, pentru un SUV/JEEP adus pe roti 500 pounds daca are carlig(mai leaga ceva dupa el) si 600 daca nu are carlig si este adus pe roti. Rulotele, remorcile trebuie tractate cu masina inmatriculata in UK si montat numarul din spate al auto care tracteaza pe remorca/rulota. La inmatriculare nu am avut nicio problema. Este adevarat ca am fost intrebat cine/cum a adus-o, dar nu a trebuit sa dovedesc in nici un fel asta. Pentru rulote/remorci din UK trebuie doar dovada achizitiei(contract, factura) si daca vanzatorul este primul proprietar sau daca are, este bine de luat documentul de provenienta(factura, contract) initial. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2013 · Report post Salutare, Eu mi-am luat rulota din Olanda, acum vreo 4 ani (Beyerland Vitesse 460 din 1990). De aici: http://www.decaravanstunter.nl/index.html . Mai ales daca zici ca ai rude/prieteni in Olanda eu iti recomand NL in defavoarea GB. Baterie au cam toate. ai grija sa aiba cort si eventual si umbrar (nu se inchide in fata). Dusul este important, insa si WC-ul - sa fie WC fix - cu golire prin lateral, nu din ala chimic, mobil (care arata ca o olita mai mare ) Astfel de WC gasesti in special la rulotele de dupa 2000.Pe gaz (merge incarcat din benzinarii) ai aragaz, frigider (merge si la 220 si la baterie) si caldura. Generator de curent costa vreo 500 ron si ti-l poti lua nou din Romania. cat despre panouri solare care sa incalzeasca apa sau sa-ti dea curent - le poti monta ulterior (desi cele de curent te pot duce mai scump decat pretul rulotei), mai sunt rulote care se conecteaza si la apa curenta, plus scurgere, care au motor electric pentru manevre - din telecomanda - a mea insa nu are aceste facilitati -deci nu ma pot pronunta. De asemenea protapul (sau cum se cheama) e f bine sa aiba dispozitiv antibalans. A mea nu are si la viteza mai mare poate pune probleme. De asemenea sunt importante oglinzile suplimentare. Daca le iei separat te pot duce undeva pe la 150 Euro - cel mai bine sa le iei cu tot cu rulota. Ca si perioada.. toamna le iei mai ieftin, dupa sezon. acum e posibil ca oferta sa nu fie atat de bogata. Din experienta mea, Adria sunt proaste, Knaus sunt cele mai bune - insa e doar parerea mea. Consumul la mine creste de la 6% (120-130 km/h) la 10% (90-100 km/h) cand trag rulota -cu masina din semnatura. Pentru orice intrebari - iti stau la dispozitie. Multa bafta! si sa ne anunti ce-ai decis si ce-ai achizitionat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2013 · Report post Apropo de marca, eu sunt fan Hobby si am inteles ca ordinea ar fi cam asa : 1, tabbert 2, fend 3, hobby 4,knaus etc. Cu siguranta o sa va anunt ce si cum am facut, pana (sa nu existe posibile cauze obiective) la 1mai ar trebui sa o am buna de vacante. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2013 · Report post Apropo de marca, eu sunt fan Hobby si am inteles ca ordinea ar fi cam asa : 1, tabbert 2, fend 3, hobby 4,knaus etc. Cu siguranta o sa va anunt ce si cum am facut, pana (sa nu existe posibile cauze obiective) la 1mai ar trebui sa o am buna de vacante. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2013 · Report post De ce pe "19, desteaptama. Am facut ceva calcule pentru decizia rulota-autorulota, si cu exceptia sentimentului de libertate (care il ofera amandoua) nu se merita financiar, este mai mult un hobby. Altfel la autorulota ai mai multa autonomie, taxe drum in unele tari mai mici, viteza de croaziera mai mare, dotari mai bune, mai usor de manevrat, capacitati mai mari; la rulota ai mobilitate mai mare (o parchezi si te duci in centru), spatiu mai mare si nu in ultimul rand intretinere-achizitie-impozite-taxe incomparabil mai mici. Totusi cum ai spus in final depinde de posibilitatile financiare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2013 · Report post Salutare, La 90km/h nu stiu ca n-am mers fara rulota prea mult cu viteza asta dar parca 6-7% Diferentele intre camper (autorulota) si rulota sunt mari, din toate punctele de vedere cu plusuri si minusuri de ambele parti. Un camper merita cumparat daca faci mii de km si stai plecat fiecare week-end, altfel e o cheltuiala inutila. Majoritatea celor care au campere (la noi cel putin) au avut ani de zile rulota si au simtit nevoia sa treaca la camper dupa o perioada buna de folosire a rulotei. Cunosc persoane care si-au luat rulota si dupa cateva luni au renuntat si au vandut-o. Ia fa socoteala asta la un camper de cateva zeci de mii de euroi, il cumperi si descoperi ca nu-ti place ca nu-i chiar asa cum ti-ai imaginat. Ce faci? Sau mai misto, iti cumperi un camper cu o configuratie (paturi, locuri, greutate) care descoperi ca nu-ti convine, ce mai faci? In general o rulota se vinde mai usor datorita pretului mic si daca pierzi ceva 10-15% pierzi infinit mai putin decat la un camper. Eu mi-as lua camper ca-mi place dar sincer sa fiu la cat merg eu n-as avea nevoie de el la fel cum nici de rulota n-am nevoie. M-ar costa mai ieftin sa stau la hotel. Singurul motiv e ca-mi place, fara alte avantaje financiare (fata de hotel/pensiune) La firme: Tabert este cea mai luxoasa din cele trecute de tine. Hobby/Fendt/Knaus/Buerstner cam la fel, depinde mult de model ca mai toti au modele ieftine sau scumpe. Sasiul este in general acelasi, diferentele facandu-se doar din echipare/mobilier. O rulota pe care mi-as lua-o maine este Kabe, suedeze. Sunt din alta liga din toate punctele de vedere, dotari, design, materiale, lucratura, atentie la detalii si din pacate pret si greutate. In poze toate par frumoase daca le fotografiezi cum trebuie. Trebuie sa te duci sa o vezi si sa o palpezi cu mana ta, sa vezi cum se deschid usile, cum se inchid, cat de fragile sau tepene sunt, daca ai loc sa te invarti in ea, etc. La gropile din Romania iti trebuie o rulota foarte bine inchegata altfel incep sa se desfaca toate cele prin ea. Roti de 19 nu cred ca-ti trebuie pt ca va deveni foarte rigida si "va zdruncina" ca naiba tot ansamblul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Feb 2013 · Report post Da, un lucru e cert caut doar rulota, interesant ca mi s-a recomandat sa caut intre ani ´95-´00 cu motivatia ca sunt un echilibru bun intre confort si rezistenta, adica mai vechi mai putin confort si mai noi mai "firave". PS "roti de 19" este un mesaj codat, adica o forma de salut de la @mid. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Mar 2013 · Report post O intrebare pentru cei ce cunosc Dupa multe cautari am gasit ceva ce chiar exista la vanzare si la un pret super bun si cum bun si ieftin nu exista sau daca da, atunci sunt alte probleme. Deci vanzatorul este olandez si locuieste in olanda, rulota este in spania de peste 6 ani si nu are numar de inmatriculare. Am vorbit cu propietarul si spune ca are ca si documente, ceva ce eu nu am inteles cum se numeste dar contine numarul de sasiu al rulotei. Incerc sa obtin acest document in format electronic sa vad ce si cum cu el. Intrebarea mea ar fi : - se pot obtine numere olandeze de export (valabile 14 zile) in baza altor documente decat certificatul de inmatriculare care ar fi existat in conditii normale ? - la noi voi putea inmatricula rulota fara acest certificat de inmatriculare ? multumesc pentru orice recomandare, sfat, ... Share this post Link to post Share on other sites