bartro

Intrebari legate de S40 1.6d

73 posts in this topic

Salut,

Imi cer scuze pentru greseli de gramatica, nu sunt Roman.

Sunt nou pe forum is nou in ce tine de volvo, si nici nu am avut odata o masina pe motorina.

Insa, recent am am inceput sa caut o masina economica, de familia, dar totusi si ceva iesit din comun. Nu trebuie sa fie prea veche, nici prea scumpa. Am vazut un S40 si m-am indragostit un pic. Mi se pare ca e fix ce caut.

Apoi am inceput sa ma documentez despre motoarele, si cele potrivite pentru mine ar fi 1,6 benzina sau 1,6 diesel. Cel pe benzina cred ca o sa consuma cam 11% in Bucuresti, asa ca devine foarte atragator diesel, dar ma sperie un pic in aclelas timp, un diesel modern. Injectie directa, turbo, EGR, DPF. Am vazut ca motorul este proiectat de PSA si folosit (printre alte) si pe Ford. Asa ca am contactat un amic care lucreaza la Ford, si spre dezamagirea mea, el a fost foarte negativ despre motoarele respective.

Problemele enumerate de el incud turbina (citez, 'o schimbi odata cu placute de frana'), etansare la injectoarele, si uzura la axa cu came. Am cautat si 'pe net' si am gasit intradevar si pe forumuri straine niste relatari de oameni care au avut problema. Cred ca undeva la baza sta ulei, aparent motorul uzeaza repede uleilu si se formeaza 'sludge', ce rezulta la ungere deficienta la turbina si la motor in general.

Acuma, ma gandesc, volvo totusi este o marca buna, si parca motoarele diesel de PSA au fost considerate bune (in trecut). O fi o exagerare? Sau chiar apar probleme? Sau apar doar in anumite cazuri?

As vrea sa aud niste pareri despre motoarele. Si pe diesel, dar si pe benzina.

Am vazut azi o masina interesanta (adus acuma), diesel, si din pacate a fost spalat motorul, ce mi se pare pacat. M-ar fi placut sa-l vad acolo prafuit dar fara scurgeri. Masina e adusa din Olanda, e din 2010 si are cam 100.000 la bord. M-a promis vanzatorul ca luni(?) o sa-mi arate si carte de service. In actele e trecut Euro5 dar nu sunt sigur ca si la rar gandesc asa.

Am fost si la Primus, probabil o sa trec acolo cu masina pentru o diagnoza DAR foarte surprinzator m-au zis ca nu ma poate comunica daca km afisati in bord sunt adevarati pentru ca nu sunt proprietar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Motorizarea 1.6 diesel 110 cp din 2010 nu este euro 5 ci euro 4. Noile motoare 1.6 de 115 cp au aceasta norma. Si sunt de prin 2011 aparute. Pe acest forum gasesti toate informatiile necesare pentru nelamuririle tale. Ca motorizare parerile sunt si pro si contra ca peste tot. Eu am benzina de 1.6. In afara de benzina si consumabile...nu prea ai probleme. La consum conteaza si stilul de condus si daca masina o utilizezi numai in oras. Atunci ai un consum de 10-11 chiar 12 litri. Dar e motor pe benzina, are litraj si putere mica iar masina este grea. Deci un pic justificat. Referitor la diesel sunt probleme cu acest motor de 1.6. Tine de noroc. Poti merge 50.000 km si sa nu apara nimic si poti merge 5000 si sa ai probleme. Consumul la diesel in oras depaseste 6-6.5 litri. Diferenta de consum intre motorizari se reduce la cheltuieli. Reviziile mai ieftine la benzina si lipsa problemelor legate de motorizare...il fac mai atragator. Problemele la DPF, EGR, turbo...inseamna cheltuieli si alte nebunii. Si se spune ..ce salvezi pe o parte prin consum dai pe partea cealalta pe aceste probleme. Oricum motorizarea de 1.6 benzina pentru un S40 este mica. Nu ai reprize, demaraj ori vreo modalitate de condus sportiv. Sfatul meu este motorizare benzina dar sa fie de la 1.8 in sus. Motorul de 2.0 benzina este f ok. Sunt motoare aspirate 1.6-1.8-2.0 adica lipseste turbo si implicit potentialele probleme legate de acesta. Oferta la noi in piata este vasta dar la motorizari ...1.6 diesel este cel mai des intalnit. Peste 70% din masinile vandute de Volvo , Peugeot....au aceasta motorizare. Asta inseamna si piese usor de gasit dar si raspunsuri ori nemultumiri legate de acest motor. Fac o paralela cu Vw passat de 2000 diesel unde cand intri pe forum te sperii. Si am avut acea masina si intradevar cei de pe forum aveau dreptate. Dupa achizitie si probleme in orice fraza de pe acel forum si topic legat de aceasta motorizare ma regaseam. :) Important este ca masina sa aiba km reali si sa nu cumperi una cu peste 200 mii km. O sa mai primesti raspunsuri dar cel mai bine este sa citesti pe sectiunea S40-V50 despre motorizarea de 1.6 diesel pentru ca mai sunt zeci de sfaturi si opinii. Succes

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bartro, acum 2 zile am adus astfel de masina din Olanda, motorul este un morman de ulei intarit si proaspat iar dupa ce dai uleiul la o parte poti vedea motorul.

1.6D este cel mai murdar motor diesel DAR dupa ce schimbi piese de 2000E (turbina, EGR, DPF, bujii, galerie admisie, valva control turbina, fulie vilbrochen cu masa dubla, etc) te mai tine inca 100.ooo km .

Din Olanda nu iei masini cu 100.ooo km sau cel putin eu nu am vazut nici una pana acum .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri!

Stiu ca nu am sa ma astept la sportivitate la motor de 1.6 benzina pe caroserie asta. Dar masina o sa fie folosita zilnic in oras de catre sotia mea. Eu o sa-l conduc ocazional in oras si cand mergem la cat o iesire la munte, mare. Cand vreau putere, mai am o masina cu motor mare pe benzina. Tot ce imi trebuie e ceva ce nu consuma prea mult si cu care pot sa depasesc un tir cam la fel ca cu actualul yaris de 1.3 benzina.

E suspect ca foarte multe s40 pe motorina pe piata au intre 90 si 100 de mii la bord :smile:

Cel gasit de mine arata foarte bine, in afara de covoras la sofer care e gaurit de talpa pantofului si o zgriatura pe plasticele de sub capota in fata turbinei..

Ciudat faza cu Euro4/Euro5. Pe actele straine ale masinii scrie clar Euro5. Si focus (daca are legatura) din 2010 tot Euro5 este. Poate 'stie' rar mai bine... s-a mai intamplat.

Edited by bartro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai vazut azi 4 bucati de S40. 3 in targ si 1 care era la primul proprietar (masina achizitionata noua in Romania). Exemplarul Olandez de ieri ramana cu distanta cel mai interesant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista 1.6D@80kw EURO5.

1.6i este o alegere buna dar nu pt S40, un S40 are nevoie de minim 100kw pt a se misca bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

92 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Nu am nevoie de cai multi. Mai detin o motocicleta si o masina veche cu 200cp aspirati.

Imi trebuie o masina fiabila, sigura, economica, si cu un pic de prestanta pentru sotia mea. 1.6d era perfect daca nu avea turbine si alte nebunii.

Am ajuns la concluzie ca orice diesel modern e foarte tehnologizat, si probabil multe au probleme comune. Si deja m-am cam impacat cu ideea ca, daca cumpar o masina pe motorina, o sa se strica ceva la ea in scurt timp :)

Si S40 pe benzina nu prea gasesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit un om intelept in gandire :D BRAVO

Gasesti! Este chiar un "coleg" pe forum cu un s40 1,8 benzina :smile:

Daca esti interesat de aceasta motorizare, te putem ajuta cu mare drag! :)

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6D este cel mai murdar motor diesel

Si ce se poate face cand ajunge sa se murdareasca in marele hal? Spalatul nu este o solutie, deci ce ar putea fi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic, scri si te exprimi mai bine decat multi "Roman" felicitari !

Edited by mariusb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic, scri si te exprimi mai bine decat multi "Roman" felicitari !

Adevar graiesti! :rolleyes2:

On topic:

Motorul de 1.6 benzina nu l-as recomanda. L-am condus pe Focus.

Este un motor fiabil, fara probleme deosebite dar nu-ti ofera nici un fel de placere la drum. E "lesinat" si te obliga sa-l urci des peste 4000rpm chiar si cand e vorba de manevre lejere.

In oras e rezonabil la condus dar destul de gurmand. Sare foarte usor de 10l/100km.

In afara orasului, cu un mers relaxat, este relativ economic in schimb.

Este un motor mic, putere modesta, cuplu modest performante pe masura.

Cred ca mai potrivit ar fi macar motorul de 1.8 daca alegi benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina fiind pregatita de vanzare poate ascunde multe probleme, mie imi place sonorizarea & navigatia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina fiind pregatita de vanzare poate ascunde multe probleme, mie imi place sonorizarea & navigatia .

De unde stii de navigatie si sonorizare ca omu n-a zis nimic de asa ceva? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, are sclipici, din pacate :P

Mersi pentru ajutorul de azi. Vom vedea ce urmeaza, masina nu e chilipir dar nici de ignorat nu e, cred.

A propos de S40 benzina 1.6, e una la targ vitan, prafuit, albastu metalizat. Stie cineva ceva despre ea? Evident, cu 95.000 la bord..

De unde stii de navigatie si sonorizare ca omu n-a zis nimic de asa ceva? :smile:

Fiindca citeste gandurile mele, si nu e de omis nici faptul ca am trecut la Bogdan azi cu masina.

Edited by bartro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, are sclipici, din pacate :P

Mersi pentru ajutorul de azi. Vom vedea ce urmeaza, masina nu e chilipir dar nici de ignorat nu e, cred.

A propos de S40 benzina 1.6, e una la targ vitan, prafuit, albastu metalizat. Stie cineva ceva de ea? Evident, cu 95.000 la bord..

Fiindca citeste gandurile mele, si nu e omis nici faptul ca am trecut la Bogdan azi cu masina.

Aha, m-ai lamurit. :smile: Tot ce gasesti la 80-90-100.000 sunt manarite la km. Pana la urma asta gasesti la noi. Daca vrei ceva cu km reali te poti duce afara. Eu am 1.6 benzina dar pe c30. Pe S40 totusi imi pare mic motorul. Dar ca avantaj ai fiabilitatea lui si lipsa problemelor legate de turbina, filtru particule, injectoare..etc.

S40-ul ala se chinuie de anu trecut din toamna sa-l vanda. Eu am vazut masina, arata bine si are motor pe benzina asa cum imi place mie. Dar pretul spune de fiecare data multe despre masina. Nu-ti vinde nimeni oriunde in europa un volvo cu 100.000 km sub 10.000 euro. Indiferent de model. La noi sunt preturile astea ca sunt manarite, accidentate, sudate...etc

Edited by nionut76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afacere cu vinzarile SH ,asa ca nu te gindi ca vei gasi ceva real la km si nu numai.Lasa-te pacalit mai putin daca vrei sa o cumperi musai din RO. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afacere cu vinzarile SH ,asa ca nu te gindi ca vei gasi ceva real la km si nu numai.Lasa-te pacalit mai putin daca vrei sa o cumperi musai din RO. :smile:

Da. :) Buna asta cu ''lasa-te pacalit''. Sa stii ca asa trebuie. Cel putin la noi in Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am mirat eu. Eu stiu cat de bine poate sa arate o masina cu km multi, si stiu ca acolo nu cumpara lumea diesel decat daca fac km multi. Mai mirat parea vanzatorul, a zis ca sunt foarte multi kilometri. Poate ceasul a fost dat inapoi deja in tara de origine si a mai scazut si el ceva zeci de mii..

Intr-un fel chiar m-am linisit, inteleg care sunt probleme cu masina. Sau cel putin unele probleme. Nu mai traiesc cu ideea ca poate exista o sansa mica sa fie un chilipir care nu trebuie ratat. Mai iau legatura cu vanzator, a zis el ca vrea sa merge cu masina la reprezentant ca sa se lamureste. Merg si eu acolo, daca ma primeste. Acuma ma gandesc, poate chiar citeste topicul asta :smile: E fantastic, internetul.

S40 din targ arata mai uzat in interior fata de 'exemplarul meu'. hm. Cati km o fi acolo la bord.. Dar pot sa dau un telefon cu o oferta.

Pana la urma pe mine ma intereseaza sa stiu care e starea si la ce cheltuieli ma pot astepta imediat dupa achizitia si in curs de 40 - 50.000km. Mai greu e sa conving si pe sotia de lucru asta, ea cam refuza orice peste 100.000km. E gen de client descris mai sus :smile:

Sau, cum mai spune lumea, minte-ma, minte-ma frumos.

Edited by bartro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu sotia este "deja vu" pt mine, sunt multi care au ales masina la care nu am putut sa dovedesc km reali pt ca sotia nu vroia o masina cu peste 100.ooo km.

Eu ma uit la C30-ul meu care are 225.ooo km si care nu are tocit volanul, schimbatorul si pedalele. La scaunul soferului e rupta putin pielea sintetica iar asta se rezolva cu 100 lei . In rest motorul meu suna mai bine ca cel pe care vrei tu sa-l iei dar eu am schimbat uleiul de cum a coborat masina de pe trailer .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu sotia este "deja vu" pt mine, sunt multi care au ales masina la care nu am putut sa dovedesc km reali pt ca sotia nu vroia o masina cu peste 100.ooo km.

Eu ma uit la C30-ul meu care are 225.ooo km si care nu are tocit volanul, schimbatorul si pedalele. La scaunul soferului e rupta putin pielea sintetica iar asta se rezolva cu 100 lei . In rest motorul meu suna mai bine ca cel pe care vrei tu sa-l iei dar eu am schimbat uleiul de cum a coborat masina de pe trailer .

Cum rezolvi cu musamaua aia? Ca si la mine pe lateral are o mica mica crapatura. 1 cm aproximativ. Stau cu inima in gat ca se mareste :) Nu vreau sa creasca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum la orice masina cumparat la mana a doua trebuie imediat schimbat ulei, filtru de ulei, si distributie daca e pe curea. Eu asa cred. E normal ca vanzator sa nu mai faci chestii ce tine de intetinere daca oricum vrei sa vanzi masina. Apoi, samsarul nici macar gand nu are. Un polish da rezultate mai bune pentru vanzarea decat cureaua noua de distributie. De fapt, eu cred ca curele sunt bune la pantaloni, nu stiu ce caut in motoare.

Asta cu sotia este "deja vu" pt mine, sunt multi care au ales masina la care nu am putut sa dovedesc km reali pt ca sotia nu vroia o masina cu peste 100.ooo km.

Vezi, piata cere, samsari doar fac ce e cerut.

Tin minte de un exemplu. Avea cineva un Toyota land cruisr de vanzare, cu motor diesel cu 6 cilindrii. La bord avea 500 sau 600.000km, ceva imens. Motorul mergea bine. \evident, nu a gasit clienti. Apoi a dat ceas inapoi la 200.000 si a vandut masina.

Poate a ramas lumea obisnuit cu Dacia, care, am inteles cerea segmentare si alte interventii la un kilometraj desul de mic. Si poate crede lumea ca o masina in occident sufere cum sufere aici. Eu stiu ca olnandezi raman socati daca urci o bordura cu masina, ca ideea. Ai mei aveau masini in aniilor 80/90 care au ajuns la 250.000km si nici macar nu au inlocuit ambreiaj. Si erau marci gen Opel Kadett, Renault 19, nimic mega-fiabil. Singure masini care tin minte ca s-au stricat erau un Nissan Sunny care la 180.000km a facut probleme la pistoane, si un Fiat Ritmo care, ma rog, era cam proasta. A, si un Renault 14 la care s-a stricat electroventilator de racire intr-un concediu de vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ionut, nu-ti imagina ca la mine este mare cat China, la toate masinile "FoMoCo" este problema asta si pielea crapa chiar si la 35.ooo km. De fapt nu km sunt problema ci varsta, dupa 4-5 ani cam incepe sa crape .

Pur si simplu se da husa sezutului si se duce la tapitat, costa maxim 100 lei si se schimba doar bucata uzata. Mai exista varianta husa sezut noua DAR costa ~1200 lei . :D

@bartro, ti-am spus, trebuie sa le asezi pe hartie si sa tragi linie . Pe mine unu ma incanta optionalele pt ca motorul(fara accesorii) costa 800 E second hand asa ca nu e o suma exorbitanta , rapid de facut este distributia si joja .

Edited by Bogdan G
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now