jerrydan

Volvo v 50, problema plafoniera fata

12 posts in this topic

Salut ! Cine ma poate ajuta cu un sfat, am un Volvo V 50/2009, 1,6 diesel, si m-a mancat undeva sa-mi pun la plafoniera fata becuri pe led chinezesti, dupa ce am scos plafoniera de tot si am schimbat becurile (toate 4) cu cele pe led cand am montat plafoniera la loc nu s-au aprins decat cele 2 care sunt pentru iluminat interior si asa faceau figuri ba mergeau ba nu mergeau. Cele 2 ptr. citi nu au mers deloc, m-am hotarat sa le pun pe cele originale la loc, dar am constatat ca locasul becurilor s-a largit si cele originale nu mai stateau fixate acolo, am mers la un nene care e electician si mi-a reglat contactele care tin becurile ca cica au un fel de siguranta sau asa ceva, dupa asta becurile stau in locasele respective si nu mai cad, DAR nu mai merge niciunul nu se mai aprind nici cele de citit nici cele de iluminat habitaclul. Ce este de facut, era sa uit cele din spate se aprind cand apas comutatorul din plafoniera din fata, am controlat si sigurantele de sub torpedou si nu este niciuna arsa, de asemenea merge si ledul care indica ca nu este cuplata centura( se afla pe plafoniera fata). Daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi va la leduri trebuie sa respecti polaritatea. Merg puse numai intr o singura pozitie. Incearca sa le intorci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este ca nu am mai pus ledurile, am pus becurile originale care au fost si nu mai merg deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca ai eroare pe UEM. Treci pe la mine, iti resetez eroarea, montezi becurile si pleci acasa linistit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

V50-ul nu are UEM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...atunci care e buba maestre? Siguranță bubuita? Ca n-o pica CEM-u de la un bec...

Uite ca nu am dat atenție în VIDA de UEM la P2-uri, puteam sa jur ca au și alea

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

P2 are UEM, P1 nu are UEM .

Trebuie verificate sigurantele din CEM, F46, F47 si F86 si releul 2/89 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi 2/89 in principiu nu ar luminat nici plafon spate ,compartiment manusi ,parasolare. Daca este ok ,atunci ramine F47 ,F46 intrucit F86 se ocupa cu inchidere portbagaj.In fine

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea sunt toate, mai mult de atat nu ai ce verifica .

@JerryDan De curiozitate cum au fost verificate sigurantele ? Cumva cu aparatul de masura a fost verificata continuitatea ?

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurantele de sub torpedou le-am verificat eu cu ochiul , le-am scos m-am uitat la ele ( lita era intacta nu intrerupta) si le-am pus la loc. Altceva nu am facut. Poate totusi ma ajutati intr-un fel ca e aiurea sa am lumina numai in spate. Si mai am o problema , la pozitia dreapta fata s-a ars un bec, m-am uitat in carte la mod de schimbat becurile, am scos farul , capacul de deasupra din plastic dar nu pot sa scot becul, nu-mi ajung degetele pana la soclul becului si nu merge nici cu vreo scula ceva. Cum pot sa-l schimb. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tragi usor de fire. E doar înfipt. Nu e răsucit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bine, multam, dar cu becurile din plafon fata ce fac?, ca am ramas nelamurit de la ce este?, daca sigurantele sunt bune. Ce sa fac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now