paunionutz

Frana de mana

110 posts in this topic

Am fost astazi sa fac ITP-ul si mi-a zis nenea ingineru' ca frana de mana nu tine mai de loc. De cand am luat masina, nu prea a tinut frana de mana, asa ca anul trecut am schimbat cablurile de la frana de mana, dupa care in toamna, am schimbat si ferodourile cu arculetele aferente (ATE). Frana am reglat-o la 6 "dinti", insa daca o trag la maxim, pot pleca fara probleme de pe loc. Am zis ca poate trebuie sa se aseze si ele, dar au trecut cateva luni bune si tot nu ingheata. Daca mai strang cablul, pot ridica mai putini dinti, insa frana se comporta la fel. Din cate am inteles, alte reglaje nu mai sunt. Masina nu o ia la vale cat de mare ar fi panta/rampa, insa daca vreau sa plec cu frana de mana trasa, o pot face fara probleme. Si la 50 km/h daca vreau sa opresc masina cu frana de mana, cred ca se opreste in 300m. Si inca ceva, frana de mana nu tine egal pe ambele roti

Astept sugestii si pareri. Va multumesc!

PS: discurile aveau ceva grad pe interior. Sa fie de la ele?

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să aibă vreo legătură cu troncănitul roţilor la denivelări mici? ;D

Eu ţi-am mai spus, dar n-ai vrut să mă crezi: am păţit şi eu şi n-am rezolvat problema până n-am înlocuit tijele de împingere a saboţilor. Astea de aici. Acum, trag frâna două-trei click-uri de-alea, la 10 km/h, şi roţile îngheaţă complet, scârţâie ca dracu'.

PS: Este şi din cauza uzurii concavităţii discurilor, într-o oarecare măsură, fapt care agravează ineficienţa frânei de mână: saboţii nu ating discul pe toată circumferinţa, ci doar în zona pârghiei acţionate de cablu (extremitatea opusă celei în care se află acele tije).

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la tine nu tinea frana, pana sa schimbi "fiarele" alea doua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era exasperant de ineficientă.

Există şi tije reglabile, dar sunt scumpe ca dracu'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai schimbat sabotii..nenea(mecanicul) a curatat interiorul discului unde calca sapotul ? Eu am observat ca in momentul in care masina sta mai mult timp in parcare (3-4 zile) frana de mana tine mai bine. Eu pun vina pe oxidarea suprafetelor pe care calca sabotii. (creste aderenta sabotului pe suprfata pe care calca); oricum eu pot sa blochez rotile la 30-50 km/h pe ud. Pe uscat mai greu...poate si din cauza cauciucurilor mai late (235x40/45 r17/18) si tin sa va zic ca nu am schimbat arculetele si nici tijele...in schimb am pus discuri si saboti Textar. Eu cred ca important este sa tina frana in panta. Pentru asta este facuta!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionut o fi Volvo dar are acelasi principiu ca si la o Dacie.Ori nu au aderenta (sabotul sau planeitatea pe interior a discului ) ori sabotul tocit,discul tocit si nu are ce sa mai lucreze ,sau varianta nu-ti impinge tija reglabila sabotul spre suprafata discului si a ramas blocat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am făcut o probă în dimineaţa asta, la peste 50 km/h, pe asfalt uscat şi roţile spate s-au blocat instantaneu, după vreo trei click-uri (de fapt, maneta mea cu greu mai ajunge la cinci-şase, de când i-am pus acele distanţiere).

Acestea sunt dispozitivele reglabile de care vă spuneam, nu ştiu de ce îmi aminteam că sunt scumpe (poate mai scumpe decât cele fixe):

http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/handbrake/adjuster-handbrake/1021780/

http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/handbrake/adjuster-handbrake/1021781/

http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/handbrake/adjuster-handbrake/1029054/

Curaţarea zonei de contact a discului e cam inutilă şi e o soluţie de scurtă durată, pentru că zona e predispusă să se murdărească.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca ar trebui schimbate discurile deoarece tamburii din interiorul discurilor au uzura destul de mare deoarece lipsesc mm ca sa poata sa extinda la maxim si sa mai aibe suprafata de farnare,

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aia s-au inventat tijele reglabile, ca să nu fie nevoie să schimbi discul doar pentru că nu mai ţine frâna de mână. Frâna "de picior" se autoreglează, ambreiajul se autoreglează, frâna de mână cu tamburi, nu. Aia se reglează manual, în funcţie de uzură.

Am făcut o schemă, să înţelegeţi mai uşor la ce mă refer:

post-820-0-61272800-1361521113_thumb.jpg

Effect of parking brake pads link length over braking efficiency

Din această schiţă se poate deduce şi de ce sună saboţii, la denivelări, când distanţierele (tijele de împingere) nu sunt suficient de lungi.

Şi eu am schimbat discurile (am pus Textar), pentru a scăpa de troncănit, în primul rând, dar şi pentru că frâna era ineficientă şi n-am rezolvat nimic, până n-am schimbat şi blestematele de distanţiere.

Ce ar fi de menţionat e faptul că e vorba de distanţe sabot-disc de ordinul milimetrilor sau chiar mai puţin. La o toleranţă de 2 mm (1 mm sus, 1 mm jos), deja sună incredibil de urât. Spun asta pentru că distanţierul ar putea să nu pară uzat şi, totuşi, să fie. Oricum, trebuie verificat, înainte. Se pot face şi imprivizaţii de probă, de genul, băgat o bucată de metal (o bucată de cui, de exemplu) între el şi sabot şi mers o perioadă aşa. Dacă problemele dispar, concluziile se desprind de la sine.

Pe de altă parte, producătorii saboţilor de frână menţionează diametre diferite, unii 178 mm, alţii 180 mm. Nu ştiu dacă o fi chiar aşa, dar dacă e, atunci ştim şi de ce unele frâne sună, altele nu. Eu am pus ATE (178 mm) şi sincer să fiu nu-mi amintesc să fi sunat înainte. Pe urmă, am schimbat discurile şi tot a sunat. Pe urmă, am schimbat tijele şi n-a mai sunat. Tijele vechi nu păreau uzate, diferenţa faţă de cele noi a fost de aproximativ un milimetru.

Edited by HEIMÐALLR
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Like" pentru explicatie.

Heim, eu la S70 am niste cilindri mici cu pinion si un arc peste, din care se regleaza "paralelismul" sabotilor (sa zic asa).

Uite o poza ca sa fie mai relevant.

http://www.skandix.d...dbrake/1029054/

Sau P/N 30793437 + P/N 30793438 = 80RON si nu-ti mai bati capul cu schimbatu tablitei...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, se poate adapta. De fapt, este şi pentru P2, tocmai am spus într-un mesaj, un pic mai sus şi am pus link-urile pe care le-ai pus tu. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu' vazui :)) Nah, asa e cand te imparti in trei si incerci sa le faci pe toate.

Hai ca am sters mesajul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune şi VADIS-ul:

post-820-0-75424800-1361525022_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si atunci de ce papucii ma-sii nu vin din fabrica cu reglabilul ala ?

Ma rog, ideea e ca la mie pe S70 tot asa am reglabil, si dupa ce am fost la mecanic de la VOLVO sa-mi schimbe sabotii (epoca in care nu ma bagam ca ziceam ca stric) si evident ca nu tinea frana de mana, am dat jos, reglat singurel, si acum ca la tine, la 3-4 click-uri tarasc rotile pe jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic să nu ştergi mesajul tău, pentru că are PN-urile pentru distanţierul reglabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, l-am editat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant. "Tije reglabile"- o sa tin minte pentru data viitoare cand ma duc la service. Ei mi-au spus bineinteles ca e vorba de cablu care trebuie inlocuit.Probabil dupa o perioada i-mi spuneau ca trebuie si discurile, apoi sabotii, s.a.m.d. La mine frina nu mai tine decat trasa cu putere la maxim.

Ideea e ca si la fostul S60 am avut problema asta.Vad ca si frina de mana este o "buba" la masina asta. Cam multe "bube des intalnite"(vorba unui mecanic de la Volvo) sunt la S60 ,daca e sa ma intrebati pe mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Cam multe "bube des intalnite"(vorba unui mecanic de la Volvo) sunt la S60 ,daca e sa ma intrebati pe mine."

Asta mi se pare tare....

Am un S60 cu aproape 185 000 km si o skoda cu mai putini km 140 000....

Ambele se comporta f bine. Ca apar probleme de intretinere? e normal.

Ambele au si probleme... de intretinere/uzura desigur...

Sincer, m-am saturat sa vad carcotasi de marca.... :(

Si chiar pot sa compar doua masini de la producatori diferiti, exploatate si intretinute de aceeasi persoana.

Edited by ValiU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipo, nu acele tije sunt singura cauză a problemelor frânei de mână. Pot să fie, întradevăr, şi probleme din cauza cablului, saboţilor, discurilor etc.

Legat de bubele standard, e "Volvo for life". Păi, de ce crezi? Pentru că n-o mai poţi vinde din cauza bubelor... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfua.... din rau in mai rau :(

Multumim "sustinatori de volvo"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă Vali, eu am dat pe maşină 9000 de euro acum trei ani. De atunci, am mai dat aproape încă 9000, din cauza bubelor standard.

Ce vrei? S-o laud?!

Şi acuma, te rog respectuos să nu alunecăm înspre ţinutul sumbru al off-topicului. Mulţumesc! <ahttp://www.volvo-club.ro/uploads/emoticons/default_grin.gif' alt=';D'>

PS: Discutăm , dacă vrei.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puteti sa puneti si un buton cu "va urasc"? si nu doar cu "Multumesc"?

Imi pare rau pentru tine dar... te-au pacalit.

Si mie au vrut sa imi vanda o skoda facuta din doua. Botul de la una si fundul de la alta dar i-am prins si e vorba de la o ditamai firma de skoda care mi-a garantat scris pe mail ca masina nu a fost lovita.

Gata am terminat cu off topic..

Scuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ValiU, nu inteleg de ce te-ai "infierbantat" asa. Nu vreau sa fiu inteles gresit, iubesc masina asta. Daca citesti mai atent postarea mea anterioara,o sa vezi ca sunt la al 2-lea S60. Si ca sa fiu mai precis( si probabil spre mirarea lui Heimdallr) am vandut primul meu S60 (model 2001) si mi-am luat tot un S60 (2005) si amandoua sunt cu D5. Deci nu cred ca e cazul sa ma faci "carcotas de marca" si NEsustinator de Volvo. Nu inteleg... daca postam pe forumul asta trebuie sa ridicam in slavi marca Volvo si sa fim neconditionat sustinatorii ei?

Nu am facut decat sa-mi exprim opinia si ingrijorarea cu privire la faptul ca sunt multe defecte care se dovedesc a fi "bube de constructie"( adica defecte care apar in general la un anumit model sau motor).Si crede-ma ca sunt multe si nu pot fi catalogate ca "intretinere"( in opinia mea, repet). Este frustrant ca sunt asa de multe la o masina care are un pret mare de achizitie(noua sau sh) si ca sunt atat de costisitoare, chiar exagerat de costisitoare uneori. Daca am citit corect km. Volvo-ului tau , te asigur ca de-acum incolo o sa ai problemele cu adevarat costisitoare. Mai vorbim peste vreo 50000 km.

Cu privire la comparatia cu Skoda( i-mi pare rau ,dar nu pot sa ma abtin) chiar nu o inteleg. Este o masina de 3 ori mai ieftina decat Volvo si reparatiile sunt la cel mult jumatate din pretul pentru Volvo. In al 2-lea rand ,eu spun ca aici chiar n-ai nimerit-o, am condus 2 masini de firma Skoda(o Fabia si o Octavia) timp de vreo 3 ani si pot sa-ti spun ca pot fi catalogate in multe feluri (urate, puturoase, "moartea pasiunii",etc. si nu neaparat in opinia mea) dar in nici-un caz ca fiind nefiabile sau costisitoare. Te asigur ca nici eu ,nici colegii mei nu am schimbat vreodata volanta, nu am schimbat radiatorul de la intercooler, nu am schimbat ambreiajul, nu am schimbat "sute" de tampoane la motor, nu s-a stricat niciodata vreo goarna de la alarma,

etc., daca intelegi ce vreau sa-ti spun. Eu numai pe cele enumerate mai sus am dat vreo 4000 euro( si nu la Primus) la S60-ul meu. Cu toate astea nu o sa-mi iau niciodata Skoda in detrimentul Volvo.

Ok, i-mi cer si eu scuze daca am suparat pe cineva, mai ales ca sunt mai nou pe acest forum, dar sunt umpic nervos ca astazi am facut plinul( 350 lei) si am constatat ca mi-a cam crescut si consumul.

I LOVE VOLVO si in special D5.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat astazi distantierele sabotilor si tot nu tine frana de mana.

Deci: cabluri schimbate, saboti+ arculete ATE, distantiere saboti si tot nu tine! Ce e de facut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt singurile piese pe care nu le-ai chimbat Discuri spate.

Eu cred ca ar trebui schimbate discurile deoarece tamburii din interiorul discurilor au uzura destul de mare deoarece lipsesc mm ca sa poata sa extinda la maxim si sa mai aibe suprafata de farnare,

Edited by adrian mangalia
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now