paunionutz

Frana de mana

110 posts in this topic

Am schimbat astazi distantierele sabotilor si tot nu tine frana de mana.

Deci: cabluri schimbate, saboti+ arculete ATE, distantiere saboti si tot nu tine! Ce e de facut?

Trebuie reglat şi cablul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se regleaza cablul? Nu am vazut nici un fel de reglaj!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La maneta ai reglaj, ridici pielea, ridici capacul maro si cu o cheie de 10 tot reglezi pana te saturi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La maneta ai reglaj, ridici pielea, ridici capacul maro si cu o cheie de 10 tot reglezi pana te saturi .

Pai cat sa mai reglez de acolo, ca am reglat la 6 dinti, care este maxim- maximorum si bag in viteza si un pic turata, pleaca fara probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este imposibil ce povestesti tu aici.

Inseamna ca ai "expander-ul" defect sau montat gresit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ele lucreaza, pentru ca se vad urme de frecare pe toate 4 ferodourile. Ma gandesc ca ultima alternativa sa schimb si discurile spate, ca doar alea nu le-am schimbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea se leaga ce spui tu, schimba si discurile dar nu rezolvi problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La maneta ai reglaj, ridici pielea, ridici capacul maro si cu o cheie de 10 tot reglezi pana te saturi .

Deci pe acolo se regleaza afurista.O sa incerc si eu maine.

La mine de tinut,tine.Doar ca abia la al 4-5-lea dinte ingheata,asta dupa ce am schimbat ferodourile.La arcuri,distantiere,cabluri,discuri nu am umblat inca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi ca mecanicul acela,nu ti-a infasurat destul cablul pe expander-u.mai pune-l sa-l mai infasoare o data saau de 2 ori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai "strans" frana. 4 dinti maxim si tot pleaca de pe loc. Daca fortez pana la urmatorul, nu mai pleaca, insa nu mi se pare normal, pentru ca aproape nu mai pot sa o decuplez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionut este o problema undeva,va merge infranata masina daca tot strangi si strangi .Plateste pe cineva sa o faca si sa raspunda pentru lucrare .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am parcat masina si cand am tras frana de mana, a cedat ceva, pentru ca merge levierul foarte usor. A tinut si dintr-o data a scapat. Vedem weekendul viitor ce s-a mai rupt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu l-ai schimbat niciodata,foarte probabil sa fie cablul.Saptamana trecuta m-am uitat si eu la al meu si a inceput sa crape invelisul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat si daca cineva a pus mana unsuroasa pe discuri

Poate cel care a lucrat la ea a pus mana plina de unsoare pe interiorul discului si de asta nu tine cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablurile le-am schimbat si ferodourile tot eu le-am schimbat si nu au grasime pe ele. Acum astept weekendul sa vad ce s-a mai rupt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma suni daca ai nevoie de ceva !Sunt identice cu cele de la S80.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai sa desfac in weekend, sa vad care e problema si te sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur ca a sarit ceva,sau s-a desprins .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am vazut eu pe net, nu prea se potrivesc de la S80, la S60

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionut am dat o fuzeta cu totul de pe s80 99 si s-a montat pe s60 2004 ,s-a potrivit montajul fiind facut intr-un service.Dar tu ai sarit ceva de la locul lui!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nu mai sunt sigur de nimic. Pana nu desfac sa vad ce s-a rupt sau ce a sarit de la loculul lui. nu pot sa ma pronunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistemul este "mostenit" de la 850. Reglajul nu e o stiinta aparte: se slabeste intai complet surubul de la maneta de la frana de mana. La roata ai o gaura de reglaj la discul de frana. Prin gaura respectiva cu o surubelnita invarti distantierul despre care este vorba. Asta faci pana cand roata nu se mai misca cu mana. Acuma dai o tura inapoi. Apoi se regleaza surubul de la maneta de la frana de mana cursa manetei. Gata.

Asa am reglat mai multe 850 si V70 si pana acuma au trecut fara porbleme Tüv-ul.

Oricum e cunoscut faptul ca sabotii sunt prost construiti si se dezlipesc. Au fost suficiente cazuri in Germania cand au blocat roata pe spate si s-au dezintegrat multe. Interesant ca Volvo nu a intreprins nimic in directia asta...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi,sistemul e intr-adevar mostenit de pe 850 dar la S60/S80/V70 dupa 2001 au uitat sa mai puna si elementul de reglaj pe care il avem noi...check VIDA,e doar o furca metalica acolo...

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aa ok asta nu stiam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am desfacut cam tot ce tine de frana de mana. La roti totul ok, insa in interior, sub consola de mijloc, cablul care duce la roata din dreapta, a iesit cu tot cu "opritor" prin sistemul de prindere a camasii cablului. Am facut eu o tiganie acolo sa stea, insa s-a tocit si iese la loc. Nu asta este problema, ca schimb si cablul respectiv, insa in perioada cat a stat cablul si am facut cateva teste, frana de mana tot nu a tinut.

Am desfacut pe ambele parti, absolut tot, inclusiv cablurile le-am scos si le-am probat. Am testat cu discurile date jos si sistemul functioneaza. Le-am pus la loc si cu frana de mana trasa, masina pleaca de pe loc, doar din ambreiaj.

Ferodouri si arculete noi (ATE), distantiere ferodouri noi (Volvo), cablurile au 2 ani (acum unul este defect, dar nu asta este important) insa lucreaza foarte bine. Au ramas doar discurile de frana care nu sunt schimbate.

Pana la urma nu mai stiu ce sa cred!

Cine are VIDA, imi poate spune si mie ce lungime trebuie sa aibe cablurile? Am impresia ca cel de pe dreapta este mai lung decat celalalt

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now