paunionutz

Doua probleme ciudate

78 posts in this topic

1. Cruise Control

Nu ma functioneaza. Se activeaza in bord, insa cand apas pe +/- nu mai face nimic. Testat cu Bogdan cu Vida si totul pare OK. In Vida apare ca functioneaza toate butoanele, le vede on/off si +/- insa cand activez cruise-ul ramane tot off (in Vida, ca pe bord imi arata ca este activat)

2. Alternatorul

In Vida da eroare ca nu incarca, desi la voltaj arata 14,2v, ceea ce este foarte bine. Cu aparatul de masura arata aceeasi valoare, iar in bord nu am nici o eroare. S-a stricat acum 2 ani alternatorul (din cauza lichidului de servo curs pe el), l-am reparat si de atunci nu am avut nici o problema, doar eroarea care apare in Vida "signal too high", sau ceva de genul. Am curat azi un pic mufa de "excitatie" si am mai strans-o cu patetntul, desi nu parea "slaba", sa vedem ce mai zice

Ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cruise control:

pe pedala de ambreiaj este un pistonas care comanda decuplarea ceruise control-lului in momentul apasarii pedalei.

E posibil sa fie defect - este o chestie mecano-electrica- si atunci nu mai cupleaza cruse control-ul. Am patit treaba asta. Cumparat unul de la second - ionutlup - si rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat cu Vida si pedala de ambreiaj si cea de frana si cea de acceleratie si sunt ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

pistonasul - comutator in cauza cred ca e la pedala de frana ;) si mai mult ca sigur ala e de vina

Share this post


Link to post
Share on other sites

pistonasul - comutator in cauza cred ca e la pedala de frana ;) si mai mult ca sigur ala e de vina

Le-am verificat cu vida pe fiecare in parte si functioneaza perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta imi pare un topic facut la un pahar sau mai multe de vin sau la bascalie. Pilotul nu merge din cauza softului motor, pt ca nu e softul original iar eroarea de incarcare este pt ca ai legat DRL-urile unde nu trebuie si tu cunosti bine acest lucru .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gi, atentie ca am avut o tanti cu "pistonasul" de sub pedala de ambreiaj dus (e un potentiometru, nu un pistonas) si nu ii mergea cruise control-ul. Ba chiar unui nene ii dadea in nas masina de la porcaria aia de senzor de pedala, cand schimba vitezele !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta imi pare un topic facut la un pahar sau mai multe de vin sau la bascalie. Pilotul nu merge din cauza softului motor, pt ca nu e softul original iar eroarea de incarcare este pt ca ai legat DRL-urile unde nu trebuie si tu cunosti bine acest lucru .

Am deschis topicul inainte de a afla ce face firul rosu, pe care erau legate drl-urile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alex, nu e cazul la masina lui Ionutz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gi, atentie ca am avut o tanti cu "pistonasul" de sub pedala de ambreiaj dus (e un potentiometru, nu un pistonas) si nu ii mergea cruise control-ul. Ba chiar unui nene ii dadea in nas masina de la porcaria aia de senzor de pedala, cand schimba vitezele !!!

Si eu am avut probleme Alex!! Pe la...150k mi-a cazut senzorul de la pedala de ambreiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Puteti sa-mi spuneti unde gasesc un senzor pentru pedala ambreiaj si cat costa??Am pus ieri masina pe tester si senzorul cu pricina ramane activ,avand cu aceasta ocazie fluctuatii ale relantiului si nefunctionalitate a cruise-ului....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Puteti sa-mi spuneti unde gasesc un senzor pentru pedala ambreiaj si cat costa??Am pus ieri masina pe tester si senzorul cu pricina ramane activ,avand cu aceasta ocazie fluctuatii ale relantiului si nefunctionalitate a cruise-ului....

De principiu nu e senzor sa interpreteze vreo valoare la pedala de ambreiaj. ci doar un contact .Ca idee sensor ai pe acceleratie ,insasi pedala de acceleratie in sine este senzorul-traductor de pozitii.

La magazinul de piese online Volvo sau Sh.

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir: ai o placere macabra sa dezinformezi, pe cuvant.

La S60/V70/S80, senzorul de pedala de ambreiaj este un POTENTIOMETRU, care iti arata si CAT este apasat ambreiajul, nu doar daca este apasat sau nu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MC..

Nu am avut intentia sa fac ,de ce ma acuzi tu..Pur si simplu am comentat in general .Ca nu i-am dat o solutie mura in gura ,conform documentatiei poate fi cauza in care ma acuzi ca dezinformez?Mai pot gresi dar asta nu inseamna ca este intentionat.Cei care uneori mai gresesc in raspunsurile lor o fac intentionat?Trist pentru tine ca gindesti in asa fel despre mine dar ma rog ai tu ce ai ...

Imi pare rau de raspunsul meu eronat pt colegul de forum si in fond fiecare sa isi rezolve problemele cum poate si cu cine poate.

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din VADIS:

The clutch pedal sensor provides the Engine Control Module (ECM) with information about the position of the clutch pedal.

This information is used by the control module to switch off the cruise control.

The sensor signal is also used by the control module to prevent engine start if the clutch pedal is not pressed (certain markets).

The sensor consists of a sliding potentiometer which is supplied with power by the control module (signal) and which is grounded in the control module.

The resistance in the sensor drops when the clutch pedal is pressed.

The Engine Control Module (ECM) can diagnose the clutch pedal sensor. The status of the switch can be read using VIDA.

The clutch pedal sensor is on the pedal box by the clutch pedal.

Înţeleg de ce trebuie să ştie dacă e apăsat, dar de ce trebuie să ştie cât e apăsat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca in functie de cat este apasat se calculeaza uzura discului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir: eu stiu (despre mine) ca daca nu stiu o chestie 100%, prefer sa nu raspund, ca sa nu bag omul si mai tare in ceata. Nu ma cert cu nimeni si nici nu am absolut nimic cu tine. Ai partile si explicatiile tale bune, dar cateodata chiar e mai bine sa nu :smile:

@HeimdallR: Pentru ca miscarea clapetei de acceleratie are loc atat in functie de cum calci acceleratia cat si de cum si cat de repede eliberezi ambreiajul, ca sa nu "sughita" la schimbarea vitezei. De asemenea asa cum scrie in VIDA, in unele piete (de obicei America, unde "e multi da prosti") se inhiba pornirea pana la apasarea ambreiajului, sa nu plece cu ea in zid.

Cunosc un caz in care acest potentiometru nu era stricat complet, nu dadea erori, cruise control-ul era functional, insa masina schimba cu socuri, si credeam ca e din clapeta de acceleratie, pana am folosit testerul si am apasat pe toate alea, si am vazut ca senzorul pedalei de ambreiaj oscila intre 40% si 100% in loc de 2-5%-100%.... Schimbat, rezolvat problema !

@mariusb: asta cu uzura discului nu cred ca e monitorizata, probabil poate fi folosita doar in service pt. diagnosticarea "bite point"-ului (punctului de cuplaj). Dar si aici iti poti lua teapa daca instalatia nu este aerisita, deci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF...mai bine nu intrebam..voi va certati intre voi insa nimeni nu mi-a raspuns la intrebare: cat costa si unde gasesc...oricum,tin sa va multumesc macar pentru abordarea subiectului:))

Stiam ca pe forum ,sunt si oameni care au piese atat noi cat si sh...de asta m-am adresat voua..in fine,va rog sa ma ajutati cu un cod sa o gasesc eu,sa nu mai fie cearta:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai fi citit semnatura mea, ai fi avut de cateva ore bune un raspuns :smile:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai fi citit semnatura mea, ai fi avut de cateva ore bune un raspuns :smile:

Alex, baga si tu un BOLD, rosu mare ceva, la semnatura aia ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, pt. ca ar fi impotriva regulamentului ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir: eu stiu (despre mine) ca daca nu stiu o chestie 100%, prefer sa nu raspund, ca sa nu bag omul si mai tare in ceata. Nu ma cert cu nimeni si nici nu am absolut nimic cu tine. Ai partile si explicatiile tale bune, dar cateodata chiar e mai bine sa nu :smile:

@HeimdallR: Pentru ca miscarea clapetei de acceleratie are loc atat in functie de cum calci acceleratia cat si de cum si cat de repede eliberezi ambreiajul, ca sa nu "sughita" la schimbarea vitezei. De asemenea asa cum scrie in VIDA, in unele piete (de obicei America, unde "e multi da prosti") se inhiba pornirea pana la apasarea ambreiajului, sa nu plece cu ea in zid.

Cunosc un caz in care acest potentiometru nu era stricat complet, nu dadea erori, cruise control-ul era functional, insa masina schimba cu socuri, si credeam ca e din clapeta de acceleratie, pana am folosit testerul si am apasat pe toate alea, si am vazut ca senzorul pedalei de ambreiaj oscila intre 40% si 100% in loc de 2-5%-100%.... Schimbat, rezolvat problema !

@mariusb: asta cu uzura discului nu cred ca e monitorizata, probabil poate fi folosita doar in service pt. diagnosticarea "bite point"-ului (punctului de cuplaj). Dar si aici iti poti lua teapa daca instalatia nu este aerisita, deci...

Corect, punctul de cuplaj iti indica defapt uzura discului, nu se ia in calcul instalatie neaesrisita (ar trebui ca senzorul de sa zicem pentru antigel sa indice permanent avarie ca daca este aer in instalatie atunci nivelul real este mult mai mic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Cruise Control

Nu ma functioneaza. Se activeaza in bord, insa cand apas pe +/- nu mai face nimic. Testat cu Bogdan cu Vida si totul pare OK. In Vida apare ca functioneaza toate butoanele, le vede on/off si +/- insa cand activez cruise-ul ramane tot off (in Vida, ca pe bord imi arata ca este activat)

Revin cu o poveste inexplicabila

Vineri seara am plecat la Brasov! Aproape de intrarea in Brasov am activat Cruise Controlul si cand am apasat pe PLUS, a inceput masina sa accelereze, iar pilotul functioneaza foarte bine. Ceea ce este ciudat, este ca al fiecare drum in afara localitatii am incercat pilotul cel putin odata (de un an si ceva, de cand nu mai functioneaza), iar acum a pornit fara nici o explicatie

Sambata, tot in Brasov eram, am incercat AC-ul (care a decedat acum 1-2 luni si conform Vida nu mai aveam freon) si culmea este ca functioneaza si ala. Am stat 3-4 minute cu clima pornita, iar compresorul a cuplat si a decuplat in mod normal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista o explicatie Ionut: Ai venit spre centru acolo de unde incep toate lucrurile bune:)))

Poate ca masinii tale ai prieste aerul de munte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now