Bogdan S

Intretinere 850 T5

12 posts in this topic

Salut! Pentru mine, iar vine timpul ala cand trebuie bagati bani in masina si m-am gandit sa profit putin de cunostiintele voastre. :D :D

Pentru un 850 T5-B5204T-211cp (1996), cumparat de curand, (inca nu cunosc motorul si n-am primit carte tehnica), am niste mici nelamuriri de care vreau sa scap pentru totdeauna. Incet, incet, vreau sa pun masinuta asta pe picioare.

-In primul rand, are nevoie de alte fluide "vitale", deci ce folositi? Aici ma refer la ulei motor (sintetic sau mineral?), ulei hidraulic pt servo, ulei cutie de viteze, antigel si lichid de frana.(Cu cantitatea necesara, daca va rog).

-Un tip mi-a recomandat pentru motor ceva bujii cu 4 poli fiecare, dar erau dubios de ieftine asa ca nu le-am luat. Astept o sugestie si despre ce marca este recomandata. (Ca fapt divers/parere personala, merita cele din iridiu?)

-Lasand consumabilele deoparte, cam la fiecare 60-70 de km parcursi(in regim,preponderent,eco), apare o cantitate de ulei (5-10 ml) pe capacul de la tacheti, sub cel de plastic. Eu m-am gandit ca nu este strans bine pe chiuloasa, dar inca nu i-am facut nimic.

-La fiecare pornire am eroare intermitenta, becul de service se stinge dupa 20 de secunde. A venit un prieten bun cu tester si aparea ca nu se realizeaza bine contactul la senzorul de oxigen. Cica se curata, bun, dar cu ce? :smile:) Mufa nu pare oxidata, am dat deja cu WD-40 si degeaba.

-Volanul sta putin inclinat spre stanga. Unghiul de fuga este ok. Acuma, sa desfac volanul si sa il indrept sau sa ma bag sub ea? Am mai scos volane cu airbag, stiu pe ce teren minat m-as baga, dar poate e vreo smecherie pe care nu o stiu.

Ma scuzati pentru numarul enorm de informatii pe care le cer, sper sa nu supar pe nimeni. Multumesc anticipat pentru fiecare raspuns! O seara cat mai placuta tuturor si drumuri cat mai bune!

Inca un punct pe care vreau sa-l ating, am consum foarte mare, in medie 18-19% in oras si 15 la drum. Sonda lambda este noua. Alte erori nu exista. Daca are cineva vreo idee, il rog sa o scrie! :D

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il vom lasa pe Matrixxx sa iti povesteasca lucrurile astea, are 850 T-5 si el (si e "RAU RAU !" - 850-ul). Nu cred ca exista persoana care sa-l iubeasca mai mult ca el :downtown:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit printre noi, fericitule !

1) Pentru motor sa-ti faci montajul cu LED (pentru citirea erorilor si sa ai cu tine o copie printata cu erorile, o tii in torpedou alaturi de "cititor"-ul de erori). Citesti erorile, le stergi, da-i o tura cu masina si cele care au ramas sint cele reale. Vezi topicul:

2) Fluide "vitale":

- la motor pune 10w/40, tot ce-i mai subtire il vei arde sau il vei pierde inutil pe la diverse garnituri. Nu am o marca favorita, toate s-au innegrit la fel si si-au facut treaba. Eu il schimb la 6000-8000 km maxim.

- pentru servo trebuie sa golesti cit mai mult din instalatie (scoti returul din pompa si rotesti de roata stinga/dreapta pina iese cit mai mult posibil) cu motorul oprit. Dextron III - lichid pentru cutie automata. Aproape 1 litru iti intra.

- pentru cutia manuala nu prea se schimba uleiul (desi e greu de crezut). Ai 2 suruburi (de umplere si de scoatere) la cutie - daca desurubezi surubul de jos si nu curge ulei, trebuie sa completezi.

Lichid original - Volvo synthetic gearbox oil 97308 (or ATF type F/G) - Iti intra teoretic 2.1 litri.

- antigel poti pune original Volvo sau unul care nu-ti corodeaza radiatorul din aluminiu. Iti intra teoretic 7,2 litri dar in practica vreo 6,5 litri pentru ca nu poti scoate tot lichidul.

- la frane schimba-l pe tot (oricum se schimba la 2 ani) - poti pune DOT4+ sau mai bine ATE Blue Racing - asa o sa vezi sigur si culoarea cind il schimbi (cand iese pe la orificiul aerisitorului etrierului). Vezi ca cel ATE se vinde la litru si dupa desfacere nu e bine sa-l pastrezi.

- la bujii mergi intordeauna pe originale Volvo (pentru turbo) care vin cu gap-ul gata reglat - mie nu mi-au facut niciodata probleme in nici un regim de functionare sau anotimp.

Citeste cind ai timp si topicul STAGE 0 (zero) daca vrei sa pastrezi masina mai mult timp, sa te bucuri cit mai mult de ea si sa nu-ti rezerve in curind surprize neplacute.

Aici ai niste documentatie si ajutor in repararea anumitor probleme (chiar daca link-ul e pentru motorul de 2,3 l)

http://www.volvoclub.org.uk/volvo_workshop-850techdocs.shtml

Aici ai manualul

http://new.volvocars.com/ownersdocs/1996/1996_850/96850_000.htm

===============

Becul de Service e doar un reminder, nu-ti face probleme ca nu e vreo eroare grava.

Daca esti sigur ca ai unghiul de fuga facut corect, se poate scoate volanul si se muta 1-2 dinti. Scoti bornele bateriei. Unii sugereaza sa lasi contactul pus pe II insa eu l-am scos de vreo 3 ori pina acum fara aceasta metoda. Contactul pus pe pozitia I, ca sa poti misca volanul stinga dreapta fara sa se blocheze (pentru a slabi cele 2 suruburi de pe spatele sau).

La scoaterea bornelor bateriei:

intai - pe urma +

La punere: intai + pe urma -. Ca sa eviti vreun scurt.

Sa te bucuri cit mai mult de masina !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut probleme ci lichidul de servo dextron III(bazaia pompa) si problema s-a rezolvat cand am pus lichid ATF 220.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ATF220 = Dexron 2

Tester cu LED Îți fac eu cadou, am facut unul pt masina mea și nu merge (S70 din 1998)

Daca a ta e din 1996-1997 e al tău :)

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

La capitolul fluide:

- circuitul ambreiajului hidraulic functioneaza cu acelasi lichid de frana --.>se schimba si asta.Multe service-uri nu cunosc chestia asta si nu schimba decat franele.

- pt a scoate tot din caseta de directie mai ai nevoie de o persoana care in timp ce tu dai la manivela :D (la roata de la pompa adica) invarte volanul de la un capat la celalalt. Daca vrei sa scoti si ultimul strop atunci trebuie sa sufli pe conducta :D . Aerisirea instalatiei se face in felul urmator: se umple rezervorul complet si se roteste de cateva ori volanul de la max la max. Apoi pornesti motorul si invarti de volan. Verifici tot timpul sa nu scada lichidul sub minim altfel poti strica pompa. Apoi cand nu mai scoate zgomote dubioase :smile: dai la max si tii vreo 10sec volanul la max. Apoi in cealalta directie. Repeti de vreo 20 de ori miscarea.

Ca sa scoti airbagul se deconecteaza macar borna minus de la baterie mai bine amandoua. Lasa cheia pe pozitia 1 pt a putea misca volanul. Rotesti volanul cu 90°. Bagi un Torx25 lung si slabesti un surub din spatele volanului. Apoi rotesti 180° si scoti pe celallalt. Acuma poti extrage Airbagul si deconecta stecherul verde. La volan ai un surub de 18. Daca ai de gand sa scoti volanul mai mult atunci fixezi cu surubul care e prins de banda de carton de sub airbag inelul de contact la volan . Astfel impiedici inelul sa se roteasca si sa se rupa.

Reconectare: cuplezi totul mecanic (suruburi, conector). Se pune cheia pe pozitia II (contact motor). Nu ramane nimeni in habitaclu. Se reconecteaza bornele la baterie mai intai plus apoi minus. Astepti sa se stinga becul de SRS (dureaza mai mult ca de obicei) si apoi tai contactul.

Ca sa stergi lampa de service poti lua Vol-FCR ca soft si un cablu VAG KKL USB pt OBD 1 de pe ebay (costa cam 10euro aici). Erori poti citi cu el la Motronic (softul motorului) doar daca modifici cablajul. Cel mai bine e cum au zis antevorbitorii cu un montaj cu LED cu care mai poti citi si ECC (climatizare automata) si Cruise control (evident daca sunt montate).

Cu testerele normale nu poti face nimic in afara sa pierzi timp si bani.

Masina este importata din Italia? Italienii sunt renumiti(din pacate) ca au obiceiul sa dea kilometrajul inapoi. Asta pt Volvo nu e o tragedie e doar relevant pt distributie. Daca nu esti sigur cati KM are masina as schimba preventiv distributia incl. pompa de apa.

Salutari

Cristian

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La capitolul fluide:

- circuitul ambreiajului hidraulic functioneaza cu acelasi lichid de frana --.>se schimba si asta.Multe service-uri nu cunosc chestia asta si nu schimba decat franele.

- pt a scoate tot din caseta de directie mai ai nevoie de o persoana care in timp ce tu dai la manivela :D (la roata de la pompa adica) invarte volanul de la un capat la celalalt. Daca vrei sa scoti si ultimul strop atunci trebuie sa sufli pe conducta :D . Aerisirea instalatiei se face in felul urmator: se umple rezervorul complet si se roteste de cateva ori volanul de la max la max. Apoi pornesti motorul si invarti de volan. Verifici tot timpul sa nu scada lichidul sub minim altfel poti strica pompa. Apoi cand nu mai scoate zgomote dubioase :smile: dai la max si tii vreo 10sec volanul la max. Apoi in cealalta directie. Repeti de vreo 20 de ori miscarea.

Ca sa scoti airbagul se deconecteaza macar borna minus de la baterie mai bine amandoua. Lasa cheia pe pozitia 1 pt a putea misca volanul. Rotesti volanul cu 90°. Bagi un Torx25 lung si slabesti un surub din spatele volanului. Apoi rotesti 180° si scoti pe celallalt. Acuma poti extrage Airbagul si deconecta stecherul verde. La volan ai un surub de 18. Daca ai de gand sa scoti volanul mai mult atunci fixezi cu surubul care e prins de banda de carton de sub airbag inelul de contact la volan . Astfel impiedici inelul sa se roteasca si sa se rupa.

Reconectare: cuplezi totul mecanic (suruburi, conector). Se pune cheia pe pozitia II (contact motor). Nu ramane nimeni in habitaclu. Se reconecteaza bornele la baterie mai intai plus apoi minus. Astepti sa se stinga becul de SRS (dureaza mai mult ca de obicei) si apoi tai contactul.

Ca sa stergi lampa de service poti lua Vol-FCR ca soft si un cablu VAG KKL USB pt OBD 1 de pe ebay (costa cam 10euro aici). Erori poti citi cu el la Motronic (softul motorului) doar daca modifici cablajul. Cel mai bine e cum au zis antevorbitorii cu un montaj cu LED cu care mai poti citi si ECC (climatizare automata) si Cruise control (evident daca sunt montate).

Cu testerele normale nu poti face nimic in afara sa pierzi timp si bani.

Masina este importata din Italia? Italienii sunt renumiti(din pacate) ca au obiceiul sa dea kilometrajul inapoi. Asta pt Volvo nu e o tragedie e doar relevant pt distributie. Daca nu esti sigur cati KM are masina as schimba preventiv distributia incl. pompa de apa.

Salutari

Cristian

Da, a fost adusa din Italia de fostul propietar. In bord sunt 180k, dar am celebra problema cu rotita, deci clar are peste 200k. Este in stare foarte buna, nu are strop de rugina pe nicaieri, deci numarul de km nu prea ma intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci i-as schimba distributia...alternativa: salata de supape nu cred ca se renteaza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit printre noi, fericitule !

1) Pentru motor sa-ti faci montajul cu LED (pentru citirea erorilor si sa ai cu tine o copie printata cu erorile, o tii in torpedou alaturi de "cititor"-ul de erori). Citesti erorile, le stergi, da-i o tura cu masina si cele care au ramas sint cele reale. Vezi topicul:

2) Fluide "vitale":

- la motor pune 10w/40, tot ce-i mai subtire il vei arde sau il vei pierde inutil pe la diverse garnituri. Nu am o marca favorita, toate s-au innegrit la fel si si-au facut treaba. Eu il schimb la 6000-8000 km maxim.

- pentru servo trebuie sa golesti cit mai mult din instalatie (scoti returul din pompa si rotesti de roata stinga/dreapta pina iese cit mai mult posibil) cu motorul oprit. Dextron III - lichid pentru cutie automata. Aproape 1 litru iti intra.

- pentru cutia manuala nu prea se schimba uleiul (desi e greu de crezut). Ai 2 suruburi (de umplere si de scoatere) la cutie - daca desurubezi surubul de jos si nu curge ulei, trebuie sa completezi.

Lichid original - Volvo synthetic gearbox oil 97308 (or ATF type F/G) - Iti intra teoretic 2.1 litri.

- antigel poti pune original Volvo sau unul care nu-ti corodeaza radiatorul din aluminiu. Iti intra teoretic 7,2 litri dar in practica vreo 6,5 litri pentru ca nu poti scoate tot lichidul.

- la frane schimba-l pe tot (oricum se schimba la 2 ani) - poti pune DOT4+ sau mai bine ATE Blue Racing - asa o sa vezi sigur si culoarea cind il schimbi (cand iese pe la orificiul aerisitorului etrierului). Vezi ca cel ATE se vinde la litru si dupa desfacere nu e bine sa-l pastrezi.

- la bujii mergi intordeauna pe originale Volvo (pentru turbo) care vin cu gap-ul gata reglat - mie nu mi-au facut niciodata probleme in nici un regim de functionare sau anotimp.

Citeste cind ai timp si topicul STAGE 0 (zero) daca vrei sa pastrezi masina mai mult timp, sa te bucuri cit mai mult de ea si sa nu-ti rezerve in curind surprize neplacute.

Aici ai niste documentatie si ajutor in repararea anumitor probleme (chiar daca link-ul e pentru motorul de 2,3 l)

http://www.volvoclub...0techdocs.shtml

Aici ai manualul

http://new.volvocars...0/96850_000.htm

===============

Becul de Service e doar un reminder, nu-ti face probleme ca nu e vreo eroare grava.

Daca esti sigur ca ai unghiul de fuga facut corect, se poate scoate volanul si se muta 1-2 dinti. Scoti bornele bateriei. Unii sugereaza sa lasi contactul pus pe II insa eu l-am scos de vreo 3 ori pina acum fara aceasta metoda. Contactul pus pe pozitia I, ca sa poti misca volanul stinga dreapta fara sa se blocheze (pentru a slabi cele 2 suruburi de pe spatele sau).

La scoaterea bornelor bateriei:

intai - pe urma +

La punere: intai + pe urma -. Ca sa eviti vreun scurt.

Sa te bucuri cit mai mult de masina !

Mi-e frica de inca un lucru. La apasarea pedalei de ambeaj se aude un scartait, dar doar la apasare/lasare libera, nu cand stai cu pedala in podea sau neactionata, deci ceva pe la pompitele hidraulice. De functionat e ok, dar este deranjant. Vreo idee?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da un pic cu WD40 la cilindrul de la cutie. Daca dispare atunci e de la parghia care actioneaza rulmentul din cutie. Are si amicul meu cu T5. In afara de zgomotul enervant nu are alte efecte...La el a lunecat manseta din cauciuc de pe parghie si probabil a intrat mizerie...DIn pacate nu am reusit sa o trag la loc e prea inghesuit totul pe acolo...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de zgomotul enervant nu are alte efecte.

Mersi mult! Am reusit sa pulverizez umpic cu magicul WD-40. Parca e mai placut sa il conduci fara sa scartaie nimic! Exact aceeasi problema o am cu cauciucul ala. Vedem cum o rezolv cat mai curand si pe aia. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in cutie am pus 75W90 in urma unor pareri de pe net. Cel Volvo mi se pare exagerat de scump. S-a simtit dupa schimb. Uleiul din cutie nu se inchide la culoare, dar proprietatile tot si le pierde in timp. Nu exista nimic "for life".

Daca scote cineva o bujie de "originala" Volvo si imi da codurile stantate de pe flansa ei putem afla cine este producatorul de fapt. La 2.5 20V sunt BERU.

Dexron III am pus si eu in servo si parca e mai zgomotoasa. La primavara o sa incerc cu Dexron II.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now