nionut76

Un alt gen de volvo

2 posts in this topic

Proiecte speciale: Volvo T6 Roadster

Bogdan Zoltan | 25 Februarie 2013

proiecte-speciale-volvo-t6-roadster-38716.jpg

Întrebaţi fiind care este cel mai... radical Volvo, cei mai mulţi pasionaţi auto s-ar scărpina în cap, iar în cele din urmă ar zice prototipul S60 Polestar, cel mai probabil. Sau poate modelul 480, dar asta doar dacă trăiesc cu impresia că anii '80 nu s-au demodat şi Ace of Base încă sunt cool.

Şi nu-i de mirare că mulţi ar merge pe varianta celebrului S60 Polestar. Are haz şi este albastru, combinaţie foarte ciudată pentru un Volvo şi mai are şi 500 de cai sub capotă. Dar chiar şi aşa, nu îşi pierde din „bunul simţ” specific mărcii.

Adică, să fim serioşi, cel mai deplasat Volvo la care te poţi gândi este un sedan solid, sigur, capabil să acomodeze patru persoane şi care nu ar renunţa în ruptul capului la noţiunea de confort!? Nouă nu ne sună a ceva „radical”. Cel puţin nu îndeajuns.

poza%202.jpeg

Aşa că am început să ne punem întrebări existenţiale, de genul: „Dar oare nu există un Volvo lipsit de bun simţ?” „Un Volvo care să pună siguranţa pe locul secund şi care să nu se concentreze pe ideea de... ei bine... Volvo?”

Sinceri să fim, aveam nevoie să dăm ochii cu un Volvo căruia nimeni nu-i putea explica existenţa. Un Volvo lipsit de sens în lumea reală. Un Volvo capabil să întoarcă percepţia faţă de constructorul suedez la 180 de grade. Practic, ne doream o altă maşină, dar cu sigla Volvo pe ea. Dar cine și-ar bate capul cu așa ceva...?

poza5.jpg

Mare ne-a fost mirarea când am găsit exact ce căutăm, în persoana modelului Volvo T6 Roadster. În ciuda numelui, legătură cu constructorul suedez nu era foarte mare şi, din cauză că era construită în stilhot rod, nu putea fi comparată cu nicio altă maşină ieşită pe poarta fabricii din Gothenburg. Asta poate din cauză că ne-am dorit prea mult să nu fie un Volvo 100%...

poza20.jpg

A fost concepută integral de către un singur om, pe nume Leif Tufvesson, fost angajat Volvo, care, cu ajutorul unor echipamente precum roata englezească, dispozitive pentru întinderea şi micşorarea metalului şi pentru prelucrarea lemnului, a reuşit să construiască manual aproape fiecare piesă de caroserie, terminându-şi capodoperă în anul 2002. Dacă nu sună exagerat de dramatic, reciteşte până îţi poţi face o idee cât timp şi energie s-a consumat în realizarea acestei maşini.

poza6.jpg

Ce-i drept, eroul nostru a fost susţinut de Volvo în micul său proiect, constructorul oferindu-i un S80 pentru a fi tranşat şi sacrificat cu scopul de a da viaţă conceptului şi ca totul să devină „oficial”.

Fiind pasionat de hot rod-uri, Leif nu se alfa la prima invenţie, iar muza pentru T6 Roadster a fost o creaţie a regretatului Boyd Coddington, denumită Aluma-Coupé. Astfel, cu puţin ajutor din partea unui prieten designer care l-a ajutat să-şi puna viziunea pe hârtie, suedezul a început lucrul la hot rod-ul Volvo în 1998.

poza%200.jpg

Munca a fost cu atât mai herculeană cu cât Leif nu a folosit nimic altceva decât unele elemente din modelul S80 donat, restul pieselor fiind unicate, construite special pentru T6 Roadster. Ca şi cum asta n-ar fi fost de ajuns, Leif a optat pentru o configuraţie cu motorul amplasat central, în spatele şoferului, la distanţă mică de scaunele sport din habitaclu. Deci, câte Volvo cu motor central cunoşteai înainte să-l fi văzut pe acesta? Aşa credeam şi noi...

poza7.jpg

Vorbind de motor, era un șase-în-linie, twin-turbo, de 2,9 litri, împrumutat de pe S80-ul menţionat mai sus, care dezvolta în jur de 300 de cai-putere. Dar, având în vedere că vorbim de o maşină care nu cântărea mai mult de 1.090 de kilograme, cei trei sute de armăsari se simţeau în largul lor la apăsarea pedalei de acceleraţie.

O cutie în cinci trepte „Geartronic” trimitea suficientă putere roţilor posterioare încât să accelereze modelul Roadster până la viteză maximă de 330km/h. Cifrele privind acceleraţia lipsesc, dar maşina părea dement de rapidă. De fapt, pe orice drum şi în orice treaptă s-ar fi aflat, era cel mai rapid Volvo din lume.

poza%203(3).jpg

Interiorul, la fel de anti-pretenţios pe cât ţi-l imaginezi, este alcătuit, în mare parte, din cel al maşinii donatoare, iar asta nu face decât să implementeze ideea că, totuşi, avem un Volvo în faţa ochilor.

Până şi instrumentarul a fost preluat de pe S80, dar a fost amplasat în mijlocul bordului pentru o experienţă hot rod cât mai autentică. Ai putea spune că este precum cel a unei maşini de curse, acesta afişând doar informaţiile importante, în permanenţă la vedere.

poza%204(1).jpg

Rar se întâmplă ca o maşină să arate atât de... natural şi probabil că deja v-aţi dat seama că acest Volvo este construit în stilul de modă veche, fără tunele aerodinamice, computere, agoritmi şi cifre verzi care curg pe un ecran care să descrie cum decurg lucrurile. Ca aspect, e destul de bine proporţionat şi surprinzător, nu are parte de extravaganţe stilistice. Fireşte, maşina în sine este o extravaganţă doar din pricina siglei care o poartă, dar să nu intrăm în detalii, ok?

Iniţial, Volvo s-a gândit să producă o variantă de serie foarte exclusivistă a acestei maşini, dar pentru o astfel de afacere să fi avut loc, ar fi fost necesare o pereche foarte mare de „cojones”. Iar noi aici vorbim despre Volvo.

Noroc că există Leif Tufvesson şi ale sale creaţii nebuneşti pe baza automobilelor Volvo. Ups, cred că am zis deja prea multe...

38716.jpg38715.jpg38717.jpg38718.jpg38719.jpg38720.jpg38721.jpg38722.jpg38723.jpg

Edited by nionut76
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este singura pe care a construit-o! Are mai multe astfel de proiecte! Nu stiu daca printre ele se numara si acel Amazon :D

In orice caz, interesant proiect, poate chiar prea indraznet pentru "volvo", Are un design Hot, poate cu un altfel de roti ar fi si mai hot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now