tehnicdvd

Rulment intermediar planetara dreapta!

64 posts in this topic

@Dan Untea, stai linistit ca nu te lasa in drum, prima data incepe sa faca zgomot dupa care te lasa in drum .

Problema nu este de importanta rulmentului ci de calitatea acestuia, sunt de parere ca nu te incanta sa-l schimbi o data pe an ?

De acord cu tine Bogdan, de aceea am pus ce era, adica FORD!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, desi ti-am scris mai sus ca Ford nu face rulmenti, deci trebuie sa fie SKF, Koyo, NTN, INA, etc .

Ideal era sa vezi cine a produs rulmentul original si sa cumperi acelasi rulment la un pret mai bun decat pe FORD/Volvo/Mazda.

Oricum vezi ca Midnight nu iti raspunsese tie in postul de sus ci altui coleg care a pus un rulment de o calitate mai slaba decat ai pus tu, adica in ambalaj Ford trebuie sa fie bun .

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentii de planetara indiferent de firma sint fiabili.Uneori ma gindesc ca exista exagerari pentru anumite componente.Solicitari exagerate nu sint pentru acesti rulmenti ci doar scutul sub motor sa existe si eventual sa nu iti faci masina submarin.Cred ca uneori aceasta marca de masina ne face sa exageram ,sa vrem componente mai bune decit cu ce vine masina din fabrica.

Mai exista si service sau oameni care le mai repara ,nu fiti egoisti. :smile:

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentii de planetara indiferent de firma sint fiabili.Uneori ma gindesc ca exista exagerari pentru anumite componente.Solicitari exagerate nu sint pentru acesti rulmenti ci doar scutul sub motor sa existe si eventual sa nu iti faci masina submarin.Cred ca uneori aceasta marca de masina ne face sa exageram ,sa vrem componente mai bune decit cu ce vine masina din fabrica.

Mai exista si service sau oameni care le mai repara ,nu fiti egoisti. :smile:

@V50Saphir / Imi place modul tau de a gandi ! Asa vad si eu lucrurile. Cu siguranta nu am nimic de zis celor(de regula mult mai tineri decat mine si/sau cei care sunt foarte pasionati) care doresc sa isi faca masina cat mai tunata/sport etc! E numai treaba lor! Eu am alte prioritati in viata!

@Bogdan, am inteles discutile, stiu ca nu la mine se referea strict dar eu pe parcurs am pus si intrebarea asta:

"Ce rol important are acest rulment ca sa punem unul cat mai bun/scump ? Doar nu e pe roata ? De ce sa punem un Volvo cu 600 lei/buc"

In principiu eu vreau sa ma feresc de piese stifturi, turcisme, chinezisme.. dar lucrez cu oameni in service, nu le schimb eu si deci pot fi pacalit... ca de, traim in Romanica!

Edited by Dan Untea

Share this post


Link to post
Share on other sites

No acuma ziceti ce sa iau ca vreau sa il schimb si eu. Dela cu şasă milioane ori cu două? Are rost sa dau şasă pe el ori ba? Mentionez ca masina serveste cox frecvent :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford la treimilioane este ideal . :D

Atentie la radare daca tot ii dai cox . :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da stiti vre-un cod pentru rulmentul de Ford? Cum il comand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul in care mai interesează pe cineva am citi pe forum la Peugeot ca se potrivite rulment de Urbis cod:6006. Costa pana in 20 RON :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai ma da-o naibii. pune acolo un servetel sau pune ceva polistiren sa nu mai auzi huruitul. omule, esti culmea [dumi81]. eu am o vorba, te zgarcesti acum si platesti dublu dupaia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai ma da-o naibii. pune acolo un servetel sau pune ceva polistiren sa nu mai auzi huruitul. omule, esti culmea [dumi81]. eu am o vorba, te zgarcesti acum si platesti dublu dupaia.

Ai sa razi, dar urbis sunt consacrati in asa ceva ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@onezero, fara suparare, dar nu am zis nici ca as pune asa ceva, nici nu am sfatuit pe nimeni sa monteze asa o jucarie. Am vorbit despre ce am cititi pe forumul celor de la Peugeot. Si in loc de hartie sau polistiren mai bine fac un lagar de bronz cu canal de ungere, pun un teu pe circuitul de ungere al turbinei ca si asa e deficitar, asigur ungerea lagarului si nu mai am treaba niciodata :smile:). A doua varianta ar fi fara nici un fel de rulment (deci cost 0, sa se supere si mai tare colegul onezero), asa descentrate sunt planetarele astea de au nevoie de inca un punct de sprijin? sau automobile astea din gama Volvo, Ford si Peugeot au ecartamentul mai mare fata de altele si implicit planetarele mai lungi?

PS. Cam offtopic discutia, ma rog modelul exact :urb 6001 rsr , pretul: aprox 7 RON , iar pentru cei ce cred ca un lagar SKF produs pe vapor este net superior unuia romanesc le amintesc ca dupa revolutia din 1989, printre primele produse "exportate" erau tocmai acesti rulmenti, e drept nu se duceau in west.

Sa auzim de bine

Edited by Dumi81
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

stai linistit ca colegul tau onezero, zis "colegul tau" nu se supara asa usor. defapt, chiar nu ma supar deloc. deci aici ai facut un asa zis "missed shot".

daca esti atat de inteligent, nu pui la socoteala vorbele astea :)) daca vrei ceva ingenios si formidabil si etc. "vorbe frumoase aici". de ce nu te uiti pe swedespeed sau pe volvobricks ca de mult se stie ca se pot inlocuii rulmentii, si nu numai alea de pe planetare ci si altele. toate is puse pe forum, doar la un search distanta. asa ca?:>.

eu ce fac : mai dau cate o scanteie pt. a mentine croncaneala pe forum, ca asa mai dau reply si altii care numai posteaza "mi s-a defectat la masina ecm-ul, cum schimb roata de rezerva?" daca intelegi la ce ma refer. din partea mea poti pune si o rola de pe scoci, cat timp tine si merge de ce nu? nu esti primul nici ultimul cu improvizatii home made sau piese cu mult sub nivelul pietei:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nu stiu ce forme de adresare se folosesc pe forumul Volvo, la Dacia si Ford asa ne numeam noi "colegi", ma rog daca deranjeaza o sa imi revizuiesc vocabularul :)). Ce crezi ca numai tu poti sa emiti scantei [onezero]? Si nu am afirmat ca debordez de inteligenta, poate de inventivitate :), nici macar nu stiu asa de multe despre masini. Dar eu am asa o problema cu uleiul Castrol, rulmentii SKF, etc. Sunt sigur ca aceste elemente originale sunt foarte bune, dar din pacate la noi sunt intr-un procent mare contrafacute. Exemplu am plecat cu nu Mercedes Vito din Ro pana in D, la plecare stiind ca motorul mai consuma ulei am luat un litru de ulei Castrol Magnatec 10-40w parca din peco , in D pe acelasi ulei am platit de 2.2 ori mai mult. De aici se ridica semnul de intrebare, oare in Ro sa fie contrafacut, sau are un pret mai redus ca pentru est???

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majoritatea automobilelor cu motor transversal si planetare de lungime diferita au rulmentul pe planetara dreapta, nu e nimic izolat la Volvo\Ford\Peugeot !

Irelevant unde se fabrica un anume produs, totul depinde de gradul de calitate impus\cerut de producator de la fabrica respectiva, cand o sa renuntam la ideea\mit-ul asta tampit, nu stiu. Mai exista prin fabrici proceduri de verificare a calitatii, un ISO pe aici pe acolo, o livrare catre OE a aceluiasi produs cu cele mai mici defecte dintr-un batch si catre AFT a batch-ului cu mai multe defecte, etc. Daca e sa fie contrafactut, e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu un uruit in timpul virajului la stanga si mi se pare ca vine din partea dreapta fata a masinii. Am schimbat si rotile cu cele de iarna si comportamentul persista. Se intampla la viteze de peste 60 km/h, doar in timpul virajelor la stanga, inclusiv cand intru in depasire, si e un uruit, repet, fara pocnituri sau alte chestii. Am crezut initial ca se aude de la cauciuc dar le-am schimbat si continua.

Ma gandeam ca e rulmentul acela intermediar, l-am identificat la o ridicare a masinii pe elevator si dat scut jos, dar nu stiu ce sa verific la el ca sa fiu sigur ca el el.

Si daca ati mai schimbat rulmentul acesta, stiti preturi/coduri/pareri???

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate nu intermediarul, ci cel din butuc. Un mecanic cu auzul fin, dupa ce face o proba, o poate ridica pe elevator si sa asculte roata (care se invarteste, țac, țac, țac). Si, implicit, poate verifica si intermediarul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Claudiu, dacă huruie rulmentul, huruie continuu, cât timp planetarei îi este imprimată mișcarea de rotație, nu numai la viraje. Asta, pentru că el este situat pe un segment căruia, prin structură, nu-i pot fi impuse și mișcări de circumducție.

De ce nu suspicionezi capul planetarei, înaintea rulmentului?

Edited by HEIMÐALLR
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau rulmentul de la roata

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam ca planetarele se aud la viraje maxime si chestii de genul, dar la mine se aude doar la viteza mai mare (peste 60-70) si e ca un vajait-huruit, nu am auzit nici un pocnet sau vreo bataie...

De asta intreb, nu ma prea pricep la partea asta si poate au avut si altii simptomele acestea si imi pot da un sfat :D

O sa o testez si la mecanic...doar timp sa am ca sa ajung :)) in prima faza vreau sa-mi fac o idee despre ce ar putea fi vorba.

Multumesc! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau rulmentul de la roata

Rulmentul roţii se aude, întradevăr, numai peste anumite viteze (iniţial, cel puţin) dar se aude şi în absenţa acceleraţiei. Adică nu se aude numai la viraje.
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

@Claudiu..Deh ,incepe sa te mai lase :smile: .Citi km reali zici ca ai? :smile: Nu te preocupa intrucit este iarna ,frig si mai face figuri cite ceva.,este auto doar si nu tanc.

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

capul de planetara interior bate in curbe (cum descrii tu adica curbe usoare la viteza peste 60-70kmh) dar le poti verifica daca au sau nu bataie: virezi maxim pe loc si pui mana pe planetara sa vezi daca are joc (normal are doar joc axial)

Edited by Cristi Muresan
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

@Claudiu..Deh ,incepe sa te mai lase :smile: .Citi km reali zici ca ai? :smile: Nu te preocupa intrucit este iarna ,frig si mai face figuri cite ceva.,este auto doar si nu tanc.

114.000

Zgomotul ala se cam aude de cand am luat-o, doar ca acum am schimbat rotile si m-am convins ca nu e de la cauciucuri.

Vreau sa fie ok, si na, nu imi plac zgomotele ciudate mai ales cand nu stiu de unde provin exact...si daca fac rau incet sau repede.

@Cristi Muresan: Deci daca are joc sus-jos inseamna ca e capul de planetara? O sa incerc ce ai spus zilele astea sa vad :D Merci!

Eu ma gandesc ca uzura asta provine de la faptul ca la parcarile laterale cu spatele sau la iesire din parcare in marea majoritate a timpului virezi stanga maxim, deci roata dreapta in interior, dar nu sunt sigur ca asta e cauza. Mai astept pareri :D

Multumesc!

Dati-mi sfaturi si eu incerc ce pot eu, ce nu, nenea la service cand o sa am timp :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now