dell6400

S40 Ajutor.

13 posts in this topic

Salut,

Am ajuns si eu sa-mi cumpar primul automobil, cred ca cu totii stiti acest sentiment, cind ti-o cumperi singur din banii tai... e frumos.

Eu am ales Volvo S40, 140000 km parcursi, din 1999. Imi place, dar are citeva nuante care ma deranjeaza putin.

Cind frinez tremura pedala... nu stiu de la ce poate fi discuri sau ABS. As vrea sa va rog, cine a mai avut asa problema sau cineva care cunoaste mai bine, eu as vrea sa o repar singur dar sunt cam incepator, asa ca daca poate cineva sa ma indrume cum sa-i gasesc problema si sa o repar.

Va multumesc anticipat

post-5366-0-91272200-1362658824_thumb.jp

post-5366-0-36696600-1362658831_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar intra ABS-ul s-ar aprinde martorul ABS in bord. Tu probabil ai discurile ovalizate. Volanul tremura sau smuceste in vreo parte cand franezi?

Daca nu probabil ca doar discurile de pe spate sunt ovalizate, a lasat masina parcata cu frana de mana trasa dupa ce a incins in prealabil franele.

Nu e mare lucru sa le schimbi, dar sa nu ai parte de suruburi ruginite si rotunjite. Daca nu esti tehnic, mai bine rogi pe cineva experimentat sa faca schimbul de discuri si placute, si tu doar il asisti/ajuti. Fiind vorba de frane nu e bine sa inveti de unul singur :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns !

Nu trage de loc intr-o parte , cind frinez nu tremura volanul, dar pedala da.

Nu sunt expert, dar am pus mina pe chei si nu ma tem sa ma murdesc.

Zilele acestea mi-am controlat discurile din fata si au cred ca vreo 6 - 7 mm , credeti ca ar trebui sa le schimbi si pe ele? o sa incerc sa scot toate rotile sa controlez ce este pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa intelegem ca discurile de pe fata sunt fara ventilatie?

Cred ca poti sa invarti pe rand rotile cu placutele uzate si cu un ochi bun si destul de multa atentie sa vezi daca ar tendinte de bataie sau atins in gulerul de uzura. (cu roata data jos desigur)

Nu e un test sigur dar poti sa iti faci o idee.

Asa pare dupa descrierea ta, ca discurile sunt strambe sau au gulerul de uzura destul de mare si posibil ca placutele sa mai prinda si in guler insa neregulat dand senzatia de tremurat in pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

6-7mm cum? Discurile fata sunt ventilate, nu? Un sandwich din 2 discuri. Grosimea o aflii masurandu-le pe amandoua. Apoi te uiti la un disc nou echivalent sau in manualul de service si aflii care-i grosimea minima. Daca grosimea discului tau e aproape de cea minima, atunci le schimbi. Daca nu, mai merg.

Pe spate nu stiu daca le ai solide sau ventilate, cred ca difera in functie de motorizare. Ca sa schimbi pe spate iti trebuie o scula pt ca pistonul se insurubeaza (il rasucesti ca sa se retraga). Cauta wind back tool si ai sa vezi despre ce e vorba.

Ideea coleguluie buna, asiguri masina bine, si apoi roata care e in aer o invarti la mana si vezi daca se blocheaza sau se ingreuneaza intr-un anumit punct..dar asta inseamna ca discurile sunt FOARTE mega ovalizate :)).

Discurile se pot rectifica, si cele ventilate si cele pline daca au suficient material pe ele. Daca cele spate sunt pline si au destul pe ele cred ca e viabil economic sa le rectifici daca ramane destula viata in ele si daca nu gasesti discuri ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt ventilate. am fost chiar acum si am bagat degetul printre disc sa vad care e grosimea si daca nu ma gresesc este diferenta de vreo 3mm,(dar nu sunt sigur) acum nu am posibilitate dar sper ca in curind ii voi scoate rotile si am sa vad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva din ce cauza se ovalizeaza discurile, si care sunt riscurile sa mergi asa cu ele?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racire inegala atunci cand dupa ce le-ai incins ramai cu piciorul pe frana, la semafor de exemplu, sau cand parchezi si tragi frana de mana, franare foarte puternica pana la oprire completa, atunci placuta lasa o amprenta pe disc, aceasta fiind mai in relief se incinge mult mai tare la franare si deformeaza discul.

Daca mergi cu ele asa pe langa faptul ca nu te poti baza pe ele, eficienta e mult mai scazuta, se incing mult mai tare, risti sa pierzi controlul la o frana brusca, cred ca nu faci nici un bine rulmentilor, articulatiilor etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca mai degraba de la uzura si socuri termice gen incins si intrat in balta, dar asta in timp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discurile se mai pot ovaliza si daca folosesti frana intensiv, de exemplu cubori pe un drum virajat de munte, iar apoi le uzi, sa spunem ca dai intr-o balta. Fiind vorba de frane, eu as merge pe schimbarea discurilor. Nu costa o avere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit un articol bun in ceea ce priveste frinele, cine vrea si are aceeasi problema ca si mine poftim.

" O alta situatie este atunci cand un disc este ovalizat. Adica la franare, se simte o vibratie in pedala. Asta inseamna ca, fie din cauza franarii apasate in timp ce roata loveste o bordura, sau groapa, fie din cauza ca franezi brusc, violent, pana cand se incing discurile, si intri intr-o balta, discul nu mai e perfect rotund sau perpendicular pe ax. De la diferenta de temperatura brusca, metalul se va deforma. "

Articulul intreg http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/cand-ti-ai-schimbat-ultima-data-discurile-si-placutele-de-frana-11089.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am rezolvat problema. Discurile din spate era problema, erau foarte rele avea denivelari de aproape 2-3 mm, prima data in viata am vazut asa discuri :) acum am schimbat totul nou si frineaza foarte bine ,nu tremura pedala.

Multumesc celor care m-au ajutat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar intra ABS-ul s-ar aprinde martorul ABS in bord. Tu probabil ai discurile ovalizate. Volanul tremura sau smuceste in vreo parte cand franezi?

Cred ca a ta este singura masina din lume la care se aprinde ABS-ul in bord cand franezi (cand intra in functiune ABS-ul). De fapt ala care il vezi in bord si se aprinde este ESP-ul. Martorul ABS se aprinde cand pui contactul, dupa care se stinge daca ABS-ul este functional. Daca ABS-ul are o problema, becul ramane aprins in bord :downtown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now