Posted 12 Mar 2013 · Report post Buna dimineata, Asa cum spune si titlul subiectului, a venit vremea sa ma gandesc la niste cauciucuri de vara si sa renunt la cele all season cu care am mers in ultimii patru ani. In prezent, am jante din aliaj de 15 inch si cauciucuri 195/60 R15 . M-am gandit sa fac in felul urmator : 1.- Sa cumpar cinci jante noi de 16 inch din aliaj, originale Volvo (daca nu ma darama pretul) pe care sa le echipez cu anvelope de vara de dimensiunea 205/50 R16, prevazute in certificatul de inmatriculare al masinii; 2.- Sa pastrez jantele de aliaj de 15 inch plus rezerva de tabla de 15 inch (originale), pentru cauciucuri de iarna, pe care le voi lua la timpul potrivit. Am zis sa fie cinci jante noi de 16 inch si cinci anvelope, ca sa am si pentru roata de rezerva. Ma gandesc eu ca ar trebui sa fie aceeasi dimensiune. Aici am o intrebare la cei care au o masina la fel ca a mea : incape roata de 16 inch cu specificatiile de mai sus in locasul destinat din portbagaj ? Poate parea incredibil, dar roata mea de rezerva este nou nouta, nu a fost folosita nici macar o singura data in noua ani. Am facut o singura pana de cauciuc intr-o vara cand mergeam spre parc cu copiii, dar am avut norocul sa fie la circa 300 de metri de o unitate service roti. Asa ca nu am stat sa schimb roata cu cea de rezerva in mijlocul strazii si am mers pana la service. In 93.000 de km. o singura pana de cauciuc, e ceva, inseamna ca sunt norocos. Oricum ar fi, insa, pe acea roata am cauciucul original Michelin pus de fabrica si cred ca desi nu a vazut asfaltul, ar fi bine sa il schimb si pe el. Acestea fiind spuse, va rog sa-mi spuneti daca am gandit bine, sa nu fi scapat ceva din vedere. Ce implicatii asupra conducerii masinii sau a vitezometrului ar avea schimbarea? E bine asa, sau exista alte variante mai bune? Stiu ca financiar vorbind ar fi mai ieftin sa raman pe 15 inch si la cele de vara si sa folosesc actualele jante, plus unele de tabla pentru iarna, dar vreau sa incerc schimbarea asta. De asemenea, daca cineva de pe forum are o oferta pentru jante de 16 inch noi pentru masina mea, il rog sa nu ezite sa mi-o faca cunoscuta. Specific ca am nevoie de factura fiscala, garantie si vreau sa fac achizitia pe luna luna martie. Precizez si numarul de identificare al masinii YV1VS14K24F048164, poate e cazul pentru stabilirea exacta a jantelor de care am nevoie. Pe certificatul de inmatriculare sunt specificate urmatoarele dimensiuni de anvelope : Fata : 195/60 R15 81H sau 185/65 R15 81H Spate: 195/60 R15 81H sau 185/65 R15 81H La observatii, sunt trecute ca anvelope optionale : 205/50 R16 81H Va multumesc anticipat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Putem sa iti dam o roata pe 16 inch sa vezi daca iti intra in portbagaj. La o intalnire volvo Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Putem sa iti dam o roata pe 16 inch sa vezi daca iti intra in portbagaj. La o intalnire volvo Asta e o idee excelenta, Vali. Multumesc mult. Poate chiar joi ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Sunt de acord cu ce spune Heim. Nu are rost sa schimbi si roata de rezerva. Si a mea are doar 500 km. Am avut nevoie de ea pe autostrada si e diferita de celalalte. Cu jantele SH, merita, dar daca gasesti, mergi cu vanzatorul la vulcanizare.Din pacate eu nu te pot ajuta joia asta. Plec la ski in Elvetia. Dar sapt viitoare se rezolva daca nu gasesti Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 (edited) · Report post Multumesc de sfaturi, dar nu mai stiu ce sa cred: am mai vorbit cu un prieten si mi-a zis ca nu merge sa ai rezerva de alta dimensiune fata de rotile de pe masina. Mai mult decat atat, pe rezerva ce sa pun ? vara sau iarna ? Daca mi se intampla sa am pana in creierii muntilor iarna si eu am rezerva de vara ? Sau in cine stie ce tara straina ( ca ma si plimb mult ... ),sa fie vara si eu sa am rezerva de iarna si mai mica. Merge asa ? Edited 12 Mar 2013 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Si tu acum. Daca vrei sa minimizezi cheltuielile si sa previi eventuala inzapezire a ta prin cine stie ce tara straina, poti lua o anvelopa de iarna. Conform legii, vara poti merge cu anvelope de iarna, nu si invers, deci, pentru cheltuiala minima, iti poti lua un all sezon Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Sa inteleg ca nu mai e niciun "nebun" care s-a gandit sa aiba doua rezerve ? In contextul in care e la moda sa avem un set de roti de iarna si unele de vara, adeseori diferite si ca dimensiuni ? In alta ordine de idei, cat de scumpe sa fie jantele astea noi ? E mai scumpa de 700-800 lei bucata ? Ma refer la specificatiile mele, adica de 16 inch, cu patru gauri de prindere si ce alte specificatii or mai fi, caci nu ma pricep. Tocmai de aceea as prefera originale Volvo, ca sa fiu sigur ca se vor potrivi perfect. Mai are cineva jante de aliaj pentru dimensiunea 205/50 R16 pe o masina ca a mea ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Pai diamtrul total al rotilor de iarna si de vara va fi acelasi (ma rog, cu o diferenta foarte mica, diferenta ce apare si in mod natural prin tocirea mai pronuntata a anvelopelor fata) deci nu ai nevoie de o alta roata de rezerva. Ca au latimi diferite asta e mai putin important, e roata de rezerva, nu mergi mult pe ea. Deci chiar daca ai jante pe 15 sau pe 16 rotile tot atat de mari sunt in diametru, pt ca se compenseaza scazand acel inch din balonul anvelopei. Poti folosi linistit o singura rezerva, de iarna, ca sa fii si complet in legalitate in caz ca faci pana iarna. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Salut, Mai jos gasesti un calulator pentru dimensiunea anvelopelor. http://www.calcule.ro/Compatibilitate-Anvelope/Cu-alte-anvelope.aspx#&&/wEXCwUQTmV3c1BhZ2VTdGF0ZUtleQUBMAURUGFnZUNvbW1lbnRzU3RhdGUFATAFEFQwX1Q1X1Q1MV9UMl9UNjIFATAFAzUxNAUDMjA1BQM1MTUFAjU1BQM1MTYFAjE2BQM1MTcFAzIwNQUDNTE4BQI1MAUDNTE5BQIxNwUMVDBfVDVfVDQxX1Q1BQEwBR9TY2VuYXJpb1ByZXNlbnRlcl9IYXNTdGF0ZVNhdmVkBQR0cnVl Bafta! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 (edited) · Report post Multumesc Vali. Am facut calculatia de diferente si am iesit foarte bine, adica diferente foarte mici de compatibilitate. http://www.calcule.r...lrid=40567&dm=5 Cu asta m-am linistit. Si cu rezerva, am inteles ca e bine sa pastrez roata de tabla ca rezerva, pe care sa montez o anvelopa de iarna (deci asta, mai la toamna). Pana atunci, voi lasa Micheline-ul original, caci mi-a purtat noroc pana acum. Ramane sa gasesc jantele la un pret in jur de 1.000 lei bucata. Primele semnale nu sunt prea incurajatoare. Dar nu ma las. Mai caut. Astept provincia! Edited 12 Mar 2013 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Multumesc mult pentru date. Sper sa-mi fie de folos cand voi da comanda. In ce priveste jantele noi sau folosite, eu am o problema: nu am cumparat niciodata nimic la mana a doua, cu o singura exceptie : chiar masina asta pe care o am acum! (sic!). Dar era masina celui mai bun prieten al meu si stiam sigur cum merge si ce cumpar. Cum sa iau jante de la dezmembrari ? De regula acelea sunt masini busite. Sigur ca nu e musai ca jantele sa aiba de suferit, dar e foarte probabil. Imi pot imagina ce soc trebuie sa fie la o lovitura in mers. Nu se poate sa nu lase urme chiar si in jante. Ma rog, asa sunt eu mai capos. Plus ca nu ma pricep sa le evaluez. Si sa merg la un service sa mi le indrepte sau mai stiu ce altceva sa le mai faca, e prea mult pentru mine. Apoi, am mai explicat ca le iau pe firma, deci, imi trebuie factura si garantie. Iar in cele din urma cand voi vinde masina, daca noul proprietar nu va dori ambele seturi de jante ( cu bani in plus, desigur), voi putea vinde separat un rand de jante si sa-mi mai scot din paguba. In cele din urma as putea accepta sa nu fie originale Volvo, dar sa fie noi. problema e ca nu stiu care sunt facaturi si care sunt adevarate. Iar daca cele adevarate sunt la pret la fel ca Volvo originale, atunci e clar, iau Volvo. Sigur, toata constructia mea se poate narui in fata pretului. Daca trebuie sa dau mai mult de 1.000-1.200 de lei pe bucata, ma reorientez. Si asa, mi se pare foarte mult. De ce asa mare diferenta intre unele noi si cele second hand, nu inteleg. Mai ales ca toti zic ca sunt la fel de bune si cele folosite. Atunci, cum se explica diferenta de 4-6 ori ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Nu cele second hand au preţul prea mic, ci cele noi au preţul prea mare. Cred ca aici ai pus punctul pe "i". Oricum, atata timp cat nu intrevad posibilitatea de a schimba masina cu una noua, ma vad nevoit sa investesc in ce am acum, cu toate riscurile de rigoare. Inteleg ca e mai eficient sa iei o masina noua decat sa tot bagi bani in una veche, dar stim cu totii (ma rog, aproape toti) ca banii de una noua nu sunt asa de usor de strans. Dar asta e o alta poveste. Oricum, cand rezolv problema jantelor, trec la capitolul anvelope. Acolo alta danadana ca sunt multe optiuni. Dar sa vedem intai cu suportul si apoi vorbim de gume. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post S-V40 se aduc garla la dezmembrat, masini bune, intregi, care arata foarte bine,dar nu mai au valoare, ca asa e omul, vrea mereu ceva mai ""bun". Doar nu ai vrea sa se vanda jantele de pe masina cu 500 de euro, atat a costat toata masina poate. Cu 1000-1200ron/buc iti iei jante de aliaj aftermarket foarte bune, usoare si rezistente, construite asemenea celor de fabrica (prin turnare la presiune joasa, nu gravitational ca cele aftermarket ordinare). Masina mea e facuta in acceasi fabrica unde s-a facut S-V40 si a mostenit rotile si franele. Stiu ca nu sunt la tot pasul 4x114.3 dar nici rare nu sunt. Eu am de volvo pe 15" pt iarna:P O janta lovita se vede ca-i lovita, daca a fost indreptata iar se vede pt ca nu mai e vopsita in zona aia. Nu lua jante revopsite pt ca pot ascunde defecte, ia unele in stare bunicica, inchide ochii la juliturile mici, bule in lac, putina coroziune. Du-le la service, vezi care e un pic ovalizata si indreapt-o, apoi da-le spre sablare si vopsire in camp electrostatic, culoarea ce o doresti tu. Dupa toate astea vei fi dat pana in 2000 de roni pe un set de jante originale care arata si se comporta ca noi si nu iti vor face probleme cat timp vei mai tine masina. Sau iti iei direct aftermarket de calitate, dar sa cumperi de la un importator direct, ca sa ai garantia autenticitatii. Eu am avut oz ultrallegerra pe 17" si jantele originale pe 17", ambele late de 7 toli. Originalele sunt mai grele si mai putin rezistente decat astea aftermarket pt ca au un design mai neinspirat dpdv al rezistentei structurale. Oz-urile, jante ultra-usoare, destinate performantei, merg bine mersi pe masina unui coleg si au vazut de la jungla urbana populata cu borduri si cratere pana la drum negru pe campiile patriei fara sa sufere. O janta de calitate e foarte rezistenta si usoara. Astea de fabrica adesea sunt doar foarte rezistente. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post in principiu, ai dreptate ca unele masini dezmembrate arata bine. Dar sa nu uitam ca modelul nu se mai fabrica de 9 ani. Deci, jantele au deja cel putin, aceasta vechime. Si poate, sute de mii de km. in care mai mult ca sigur ca si-au pierdut din calitatile uneia noi. La fel si cu cele ale mele care vreau sa le pastrez pentru iarna. Dar cel putin presupun ca iarna circul mai putin si cu viteze mai mici decat vara. De fapt, cu siguranta se intampla asta. Deci, optez pentru jante noi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Vizavi de roata de rezerva de 15" si roti de 16" - eu din ce stiu o diferenta a diametrului rotii de peste 2-3% nu este permisa. Poate gresesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Nu gresesti. Dar nu e diferenta intre roti. Nu face confuzie intre diametrul jantei si diametrul total al rotii. Anvelopa 205/50R16 are acelasi diametru total ca cea 195/60R15 (diferenta e de 0.59%, neglijabila) 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 · Report post Cu cat janta creste in inch, cu atat talonul devine mai mic! Deci este perfect in regula sa ai si jante de 17", caci va ramane aceeasi roata de rezerva! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Mar 2013 (edited) · Report post Te salut Marius! Ideea nu este rea, insa din proprie experienta pot sa te "consiliez": nu trece pe jante de 16"! Eu initial am optat tot pt 16" insa mi-a trecut...Cumparasem niste BBS-uri (OEM ) pe care le-am pregatit ca la carte pt echiparea masinii... Te vei lovi de 2 lucruri neplacute: 1. 205/50/16 sunt dimensiuni "atipice" => se gasesc mai greu si sunt muuuuult mai scumpe (indiferent de sezon); 2. masina va fi mai inalta ( de fapt nu o vei mai recunoaste) => alta tinuta de drum, pierderea stabilitatii la viteze mari in curbe, etc... In concluzie, am renuntat la ele si am optat pt 15" ( tot OEM ). Nu te sfatuiesc sa le cumperi noi. Cauta si vei gasi SH! Sunt baieti pe forum care te pot ajuta in sensul acesta....Daca esti "perfectionist" (ca mine ), le poti rolui, sabla, vopsi si lacui. Garantat, vor fi mai bune decat aftermarket-uri dedicate altor tipuri de masini, cu aceeasi "prindere" (114,3). Pe mine nu m-au costat mai mult de 1500 RON fiecare set de jante, iar raportul calitate/pret te avantajeaza! It's up to you... Edited 12 Mar 2013 by avx 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Mar 2013 (edited) · Report post Sunt din ce in ce mai bulversat. Pe unde citesc, toti zic ca e mai bine cu jante mai mari, ca ai alta masina, senzatii, tot felul... Pana la urma exista u tutorial sau poate cineva sa-mi prezinte avantajele si dezavantajele acestei schimbari preconizate de mine ? Sigur, am inteles ca anvelopele vor fi mai scumpe. Dar eu circul 10.000 de km. pe an, deci in aproximativ 4 ani, nu ar fi o suma care sa ma darâme. E drept ca intre a pastra jantele actuale pentru cauciucuri de vara + achizitia a 4 jante de otel pentru caucicurile de iarna si a face miscarea cu 16 inch pe vara cu jante noi de aliaj, e diferenta mare de bani. Si la jante si la cauciucuri. De aceea vin si intreb : care sunt avantajele trecerii de la 15 inch la 16 inch, ca sa pun in balanta cu cheltuiala suplimentara si sa decid in cunostinta de cauza. Ma refer la confort, tinuta de drum, siguranta, abordarea denivelarilor si ce alte diferente or mai fi. In ce priveste alternativa jante noi versus second hand, explic inca o data ca daca dau banii din salariul meu ( fara factura), ma costa efectiv, dublu, avand in vedere taxele salariale. Daca ma costa dublu si nu am garantie, nici TVA de dedus si mai trebuie sa le si roluiesc, indrept, sablez sau vopsesc, atunci nu mai e niciun avantaj. Doar daca chiar gasesc unele bune cu adevarat, ceea ce e greu de crezut, avand in vedere vechimea de cel putin 9 ani a unora second hand. Edited 13 Mar 2013 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Mar 2013 · Report post Pai obtii o scadere a comfortului, o crestere a NVH, (noise vibration harshness), va trebui sa mergi mai incet pe drumuri proaste. Pe de alta parte obtii o imbunatatire a promptitudinii directiei, a stabilitatii, si o siguranta mai mare la viteze mari. Amplitudinea acestor modificari de comportament e direct proportionala cu cat de drastica e schimbarea. Tu nefacand o miscare drastica, ci doar un level up, nu o sa simti schimbari dramatice. O sa fie un pic mai rigida, un pic mai zgomotoasa, un pic mai stabila, un pic mai precisa directia. Doar un pic. Si ca sa fie si mai imbarligata treaba, anvelopa va avea si ea multe de spus in toate astea. Ca sunt anvelope usoare si silentioase cu care nu vei avea problemele de mai sus, sau sunt si anvelope mai grele, cu peretele lateral mult mai teapan, care vor amplifica toate elementele insirate sus, avantaje si dezavantaje. Apoi mai e si janta, cu cat e mai ingusta si mai usoara o sa simti mai putin gropile, cu cat e mai lata si mai grea le vei simti mai tare, dar anvelopa se va aseza mai bine, va sta mai teapana si va fi mai "sportiva" masina, dar cum tu stai pe jante OEM si avelope stock, nu are relevanta. Cel mai important e ca o sa fie mai frumoasa, eu de aia i-am schimbat jantele Sa fie fata frumoasa 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Mar 2013 · Report post Daca nu mergi agresiv, mai ales pe curbe, eu zic sa lasi jantele de 15". Absorb mai bine socurile, in special liniile de tramvai. Plus ca dimensiunea pe 205/50 16" este mai rara si mai scumpa fata de 205/55. Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Mar 2013 · Report post Cum să fie mai înaltă maşina, dacă diametrul roţii scade?! Teoretic, garda la sol ar scădea cu 1,8 mm. Teoria ca teoria, insa "PRACTICA" ne omoara!!! Draga Heim, incearca un upgrade la jante (chiar si cu 1 inch ) si vei constata ca am dreptate... 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Mar 2013 (edited) · Report post Daca nu mergi agresiv, mai ales pe curbe, eu zic sa lasi jantele de 15". Absorb mai bine socurile, in special liniile de tramvai. Plus ca dimensiunea pe 205/50 16" este mai rara si mai scumpa fata de 205/55. Culmea e, ca nu imi place sa merg agresiv... decât pe curbe! Adica pe drumuri virajate imi fac eu de cap. Pe drum drept sa merg cu 200 la ora, no fan. Viteza maxima cu care am circulat ( legal, desigur, vorba lui Heim...) a fost de 160 km. la ora pe drum drept. La munte e altceva, acolo nu viteza e placerea ci mersul in forta pe curbe. Asadar tocmai asta imi place. si mai e ceva : nu merg pe liniile de tramvai, iar in general, circul putin in oras. Serviciul e la 10 minute de mers pe jos, deci din cei 10.000 de km., circa 8.000 sunt la sosea. Edited 13 Mar 2013 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Mar 2013 · Report post Eu am trecut de la 14 la 15 si apoi la 17. Nu s-a inaltat masina deloc. Cum ar putea, cand diametrul total al rotii ramane aproape neschimbat? Poate ti-ai pus tu anvelope prea mari odata cu schimbarea de jante. Doar sa fi pus 205/60R16 sa o inalti, sau sa fi avut inainte anvelope mai mici, 195/55R15 sau 195/50R15. Ai masurat-o tu si a reiesit ca e mai inalta? Poate era doar o iluzie optica, rotile noi fiind o idee mai mici nu umpleau asa bine golul din aripile masinii, si parea ca sta mai cocotata masina? Nu are cum sa se inalte daca nu pui roti cu diametrul mai mare (deci nu jante, ci cu anvelope cu diametrul total mai mare decat cele omologate) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Mar 2013 · Report post 205/55 R16, zic eu ca este cel mai in regula in cazul in care ai 185/195/60/15. 1. Ai mai multa stabilitate in viraje 2. Ai talonul inalt pentru eventuale borduri care iti ies in drum 3. Va avea un aspect mai placut Share this post Link to post Share on other sites