bulgaru

Punere la punct motor b4184s2 (1.8 b)

25 posts in this topic

A trebuit sa schimb motorul si am cumparat unul sh fara fulia variabila (nu stiu exact cum ii spune),prin urmare nu mai e (sau nu e sigur ca ar fi) pus la punct.

Caut pe cineva care stie si poate sa-l puna.

I

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu cale de blocare al arborelui cotit si al axelor se face usor :)

fara nu prea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu calele ma descurc eu, daca stii spune-mi cum trebuie aliniate axele cu came si vibrochenul.

Un mecanic mi-a spus ca ar fi motor de Laguna si ca axele se aliniaza pe orizontala (vazute din capatul opus distributiei) cu fanta in jos,ca sa zic asa, iar la vibrochen,cu pistonul 1 sus, sa caut locasul de zavorare.Problema e ca nu am gasit gaura din contragreutate sau pe unde o fi..Am pus si vibrochenul la semnul de pe pinion, dar acolo pare sa nu aiba compresie, pistoanele fiind aliniate la mijloc in punctul ala.

Daca are cineva informatii....

Edited by bulgaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

da jos electromotorul si acoolo ii gaura unde bagi cala pentru arborele cotit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu centrez eu dau cu capul:

In partea opusa distributiei se dau jos capacul de la axa cu came a evacuarii si senzorul de pe axa admisiei.Se face o scula ca aici:post-562-0-67835200-1363513774_thumb.jpg si se aliniaza axele ca aici:post-562-0-08213800-1363513902_thumb.jpg evacuare si post-562-0-32701700-1363513944_thumb.jpg admisie.Pe pinionul vibrochenului sunt doi dinti poansonati la capatul dinspre motor.Se pozitioneaza semnul de pe bloc intre cei doi dinti.In ferestra de zavorare se introduce ceva asemanator cu asta:post-562-0-84563700-1363514126_thumb.jpg,se invarte fulia invers acelor de ceasornic pana se blocheaza vibrochenul.Se pune cureaua de distributie,se regleaza intinderea,samd.

Acum, problema mea e ca motorul da sa o ia,da niste rateuri, da n-o ia.

Intrebare:poate fi ceva din calculator,trebuie sters vreun mesaj de eroare?Pare a fi o problema de aprindere....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un mecanic mi-a spus ca ar fi motor de Laguna

Nu, nu este motor de Laguna. La benzinare, in afara de GDI, care e Mitsubishi, restul motoarelor sunt Volvo.

Motoarele Renault sunt cele de diesel.

Eu as verifica mai intai alinierea. E de ajuns sa fie foarte putin pe langa semn, ca sa dea rateuri.

Edited by csongi

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara cale este greu ;nu avem ce povesti;conteaza cateva grade ; daca nu este perfect ,cum mai lucreaza variatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu centrez eu dau cu capul:

In partea opusa distributiei se dau jos capacul de la axa cu came a evacuarii si senzorul de pe axa admisiei.Se face o scula ca aici:post-562-0-67835200-1363513774_thumb.jpg si se aliniaza axele ca aici:post-562-0-08213800-1363513902_thumb.jpg evacuare si post-562-0-32701700-1363513944_thumb.jpg admisie.Pe pinionul vibrochenului sunt doi dinti poansonati la capatul dinspre motor.Se pozitioneaza semnul de pe bloc intre cei doi dinti.In ferestra de zavorare se introduce ceva asemanator cu asta:post-562-0-84563700-1363514126_thumb.jpg,se invarte fulia invers acelor de ceasornic pana se blocheaza vibrochenul.Se pune cureaua de distributie,se regleaza intinderea,samd.

Acum, problema mea e ca motorul da sa o ia,da niste rateuri, da n-o ia.

Intrebare:poate fi ceva din calculator,trebuie sters vreun mesaj de eroare?Pare a fi o problema de aprindere....

Eu vad doua fotografi cam diferite si anume o axa e cu fanta deasupra centrului axei si cealalta cu fanta sub centru axei. Nu am pus la punct tipul asata de motor insa din experienta iti spun ca trebuiesc sa fie amandoua cu fanta deasupra centrului axei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Mai bine spune-ne de unde esti, asa poate iti recomanda cineva un mecanic care sa stie exact si fara probleme cum se face. Din pacate, eu nu cunosc care este procedura, insa in Braila e un meserias foarte bun, iti spun din experienta proprie. Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erau doua fise (3 si 4) inversate,mecanicul le-a notat gresit la demontare,din fericire mi-am dat seama ca fisa 1 merge cu 4 si fisa 2 cu 3.Dupa ce le-am inversat a pornit la sfert.

Prima data,la sfatul unui mecanic "priceput", pusesem fanta in sus,dar nu era bine,motorul nu avea compresie deloc,altul mi-a zis ca trebuie in jos.....

Dupa ce am facut cercetari este 100% asa: admisia in sus, evacuarea in jos,si nu numai pe motorul asta ci pe foarte multe, la volvo cel putin.

Dispozitivul artizanal din poze pentru alinierea axelor e excelent, cu conditia sa fie executat corect.Eu l-am facut din niste bucati de platbanda sudata.Sta la dispozitia oricui.Pentru blocarea vibrochenului, am folosit o bucata de teava cu diametrul exterior de aprox.15mm, prin care am bagat un bolt de aprox.10mm.Deci nu va impiedicati de teoriile despre cat de important e sa folosesti numai dispozitive omologate.

Succesuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te inteleg bine ca merge asa cum poate :smile:(eu de la dipozitive no name trusa de 800 ron am inchiriat scule hazet ; asa am fost convins ca este 100% la punct nu ca nu am flex si aparat de sudura) dupa ce dai 1500 lei pe variator si distributie macar sa fie OK

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se poate, as vrea si eu cotele celor doua dispozitive folosite pentru blocarea distributiei si a vibrochenului. Pe imagini nu le pot "descifra". Din ce carte sunt luate? In cartea de service "VOLVO S40 1996-2004" Haynes nu se regasesc cele 2 imagini. Astept raspuns pe PM.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am un S40, 2003, 1.8 benzina, motor B4184S2. Acum putin timp, aprox 10 zile, am schimbat distributia (inclusiv pinion variator) la un service din Tulcea. Imediat dupa am sesizat ca masina nu se comporta la fel, respectiv demaraj mai slab si lipsa putere in panta. La acelasi service si acelasi mecanic am schimbat distributia si in urma cu 3 ani, fara probleme. Insa doresc sa precizez ca mecanicul nu a folosit cale de blocare (cum ar fi fost normal, dar nu avea).

Va rog un punct de vedere. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Axa unde este variatorul nu este 100% la punct (inainte(la prima schimbare) nu a fost desfacut surubul de la aviator care nu este pe pana ,de asta necesita o cala )

vezi ca cala merge si de pe renault benzina (asta ca info)

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare....stiti daca atunci cand se schimba semeringurile(noi) la axe came se dau pe exteriorul lor cu silicon temperatura cand se monteaza....sau doar putin ulei?capacul axelor cu came fiind scos....multumesc...

Am intalnit o mare problema...am pus vibrochen la semn (invartind vibrochenul 2-3 ture) rolele de la axele cu came(admisie-evacuare) cazind la semnele de pe capacul de plastic....avind axa came evacuare in capatul unde se caleaza rupta(unde vine senzorul)..am dat semne pe curea si role ,am slabit cureaua distributie....si am scos -desfacut capacul de deasupra axelor cu came sa pot sa le dau afara sa schimb axa came evacuare crapata.Dar in momentul in care am scos ultimul surub al capacului...capacul s-a ridicat in sus in partea unde se caleaza....intrebarea mea este daca mai este la punct vibrochenul.....semnul de pe el arata ca este la punct....urmeaza sa montez vvt nou si axa evacuare....cum montez rola pe axa daca nu are semn pe ea?multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mai jos un tutorial despre schimbarea simeringurilor de supape.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vroiam sa știu dacă dau cu ulei sau silicon...pe semeringurile care vin pe axele cu came....nu cele de supape....multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dai cu o pelicula de ulei Siliconul e semn de mecanic carpaci dupa mine.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare mai e la punct....cum montez axele înapoi dacă pe rola VVT nu am semn? Mulțumesc Alex....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuie blocator de axe cu came. Exact rah..ul asta il mancam pe celalalt topic pe care cineva se lauda ca nu iti trebuie nicio scula sa pui distributia la punct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fac rost și de cala....dar cum axa evacuare era crăpată exact unde se caleaza. .nu am avut ce face decât sa o scot cu tot cu rola....întrebarea mea e cum pun rola pe ax dacă nu are semn....iar cine mai zice ca merge fără sa calezi axele sa mă scuze dar cred ca e de meserie COFETAR PATISER. ...

Fac rost și de cala....dar cum axa evacuare era crăpată exact unde se caleaza. .nu am avut ce face decât sa o scot cu tot cu rola....întrebarea mea e cum pun rola pe ax dacă nu are semn....iar cine mai zice ca merge fără sa calezi axele sa mă scuze dar cred ca e de meserie COFETAR PATISER. ...mă refer la rola noua și ax nou.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! ma poate ajuta cineva cu ceva poze pentru calarea axelor cu came si arbore cotit? multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand: ai cale?

Axele cu came se caleaza pe spate, pt vilbrochen trebuie dat jos electromotorul, o sa vezi in spatele lui un surub, il scoti si bagi cala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now